A WRIGHT fivérek repülő szerkezetei


A Fliyer IV képe a  Wikipediaból származik.

Wright testvérek repülőszerkezetei kezdettől fogva kifejezett törzzsel nem rendelkeztek. A siklóeszközöknél csakúgy, mint a motoros változatoknál csak huzallal merevített lécek csatlakoztak a szárnyakhoz, a lécek végén pedig a vezérsíkok. A motor és a pilóta az alsó szárnyon volt, a pilóta hasalt, mellette a motor. A légcsavarokat a két szárnyfelület közötti oszlopkra szerelték és kerékpárlánccal hajtották meg. Elől votl a vizszintes vezérsík (kacsa elrendezés), hátul meg  a kettős függőleges vezérsík. Futómű helyett szántalpakat használtak. A ketté osztott szárnyfelületet (biplan) Gustav Chanute hídépítő mérnök javasolta, ő meg a dobozos sárkányok szerkezetét követte. A szerkezet erőtani szempontból volt előnyös.

Egy 1900-ból származó motor nélküli készülék.
A Flyer I replika a múzeumban.
A Flyer III háromnézeti rajza és a replika.
Az 1909-es military változat is hasonló szerkezettel rendelkezett.
A lényeges szerkezet a B modellnél is megmaradt.

Videok:   1     2     3      5     6