A WRIGHT fivérek repülő
szerkezetei

A Fliyer IV képe a
Wikipediaból
származik.
Wright testvérek repülőszerkezetei kezdettől fogva
kifejezett törzzsel nem rendelkeztek. A
siklóeszközöknél csakúgy, mint a motoros
változatoknál csak huzallal merevített
lécek csatlakoztak a szárnyakhoz, a lécek
végén pedig a vezérsíkok. A motor és
a pilóta az alsó szárnyon volt, a pilóta
hasalt, mellette a motor. A légcsavarokat a két
szárnyfelület közötti oszlopkra szerelték
és kerékpárlánccal hajtották meg.
Elől votl a vizszintes vezérsík (kacsa
elrendezés), hátul meg a kettős függőleges
vezérsík. Futómű helyett szántalpakat
használtak. A ketté osztott szárnyfelületet (biplan) Gustav Chanute
hídépítő mérnök javasolta, ő meg a dobozos sárkányok szerkezetét
követte. A szerkezet erőtani szempontból volt előnyös.
Egy 1900-ból származó motor
nélküli készülék.
A Flyer
I replika a múzeumban.
A Flyer
III háromnézeti rajza és a replika.
Az 1909-es military
változat is hasonló szerkezettel rendelkezett.
A lényeges szerkezet a B
modellnél is megmaradt.
Videok: 1
2
3
5
6