Jeromos Mester szado-mazo, BDSM, bondage lapja


bdsm klub

Film és BDSM

A BDSM különös és látványos jelenség, nem csoda, ha filmrendezők tucatjainak fantáziáját ragadta meg. Az alábbi lista időrendi válogatás az utóbbi bő negyven év filmterméséből – ezúttal mellőzve a pornó műfaját. Természetesen vitatható, hogy melyik filmben mennyire játszik fontos vagy indokolt szerepet a BDSM, melyik film zseniális vagy éppen csapnivaló. A teljes részletes címlista az oldal alján található.

The Whip and the Body (La Frusta e il Corpo; 1963; rendező: Mario Bava; szereplők: Christopher Lee és Daliah Lavi)
Kurt Menliff kegyetlen és szadista hajlamú XIX. századi nemes, aki sokéves bolyongás után tér haza tengerparti kastélyába. Azonnal konfliktusba kerül mozgássérült apjával, a gróffal, és öccsével, Christiannal, aki Kurt kuzinját és korábbi szerelmét, Nevenkát vette feleségül. Amikor Kurtot másnap éjjel holtan találják a szobájában, mindannyian gyanúba keverednek. A helyzetet csak tovább bonyolítja, hogy Nevenka Kurt (valós vagy képzelt) árnyalakját látja kísérteni a kastélyban, aki feltehetően gyilkosain akar bosszút állni. (www.imdb.com) Előzetes
A nap szépe (Belle de jour; 1967; rendező: Luis Bunuel; szereplők Catherine Deneuve)
Pierre, egy köztiszteletben álló orvos, türelmes megértéssel viszonyul gyönyörű felesége frigiditásához. Ugyanakkor a hideg, szenvtelennek tűnő nagypolgári asszony súlyos titkot őriz: megelevenedő képzeletvilágából fel-felsejlik mazochista szexualitása. (www.port.hu) Előzetes Részlet a filmből
A fogoly lány (La prisonnière; 1968; rendező: Henri-Georges Clouzot; szereplők: Laurent Terzieff, Elisabeth Wiener, Bernard Fresson)
José, egy fiatal, feltörekvő festőművész érzékeny felesége beleszeret Haslerba, az excentrikus galériatulajdonosba. A szexuális komplexusokkal teli férfinak sikerül uralma alá kerítenie Josét. A nő e kapcsolatban nem az igaz szerelemmel találkozik, hanem rettenetes szenvedélyek tárgyává válik. (www.filmkatalogus.hu)
The Libertine (La Matriarca; 1969; rendező: Pasquale Festa Campanile; szereplők: Catherine Spaak, Jean-Louis Trintignant)
A szexkomédia Mimiről, a fiatal özvegyről szól, aki rájön, hogy nemrégiben elhunyt férje titkos kéjlakot tartott fenn buja vágyai kielégítésére. Mimi úgy dönt, hogy használatba veszi a lakást. (en.wikipedia.org)
Daughters of Darkness (Les lèvres rouges; 1971; rendező: Harry Kümel; szereplők: Delphine Seyrig)
Egy frissen házasodott, divatos, jó külsejű, tipikus hetvenes évekbeli pár érkezik az extravagáns és üresen kongó tengerparti szállodába. Stefan jómódú és büszke angol, egy kis titkolt szadista hajlammal, Valerie intelligens, de kevésbé elegáns módon svéd származású. Stefan, hogy maga mellett tartsa a nőt a hátborzongató szállodában, folyamatosan hazudik az anyjához fűződő kapcsolatáról, és a terveiről, hogy elmondja az anyjának a házasságukat. Eközben rejtélyes telefonbeszélgetéseket folytat egy idősebb, domináns, elkényeztetett és nőies férfival. Két új vendég érkezik, Báthory Erzsébet magyar grófnő és érzéki védence, Ilona. A várost vérbe fagyott szűzi testek mocskolják be. Egy óvatos detektív szimatol a hotel körül, egyetlen gyanúsítottja, a grófnő nyomában. www.imdb.com)
Petra von Kant keserű könnyei (Die Bitteren Tränen der Petra von Kant; 1972; rendező: Rainer Werner Fassbinder; szereplők: Margit Carstensen, Hanna Schygulla)
A csak nőket szerepeltető film egy leszbikus pár történetén keresztül tárja fel a párkapcsolatok erőviszonyait az őszinteség és megjátszás, a függetlenség és a kontroll, a hatalom és a kiszolgáltatottság dimenziói mentén. (www.hatter.hu) Fassbinder darabját több magyar színház is műsorra tűzte már. Részlet a filmből
Az éjszakai portás (Il Portiere di notte; 1974; rendező: Liliana Cavani; szereplők: Dirk Bogarde és Charlotte Rampling)
Max éjszakai portásként dolgozik egy bécsi szállodában. Náci múltja sötét árnyként vetül rá. Tagja egy neonáci szervezetnek, amelyik az egykori háborús bűnösök ellen szóló bizonyítékok eltüntetésével foglalatoskodik. Lucia karmester férjével Bécsbe érkezik, és Maxban felismeri azt az egykori náci tisztet, akihez bizarr szerelmi viszony fűzte a koncentrációs táborban, ahol fogoly volt. A szervezet felszólítja Maxot: szabaduljon meg a nőtől. Ő azonban nem tesz eleget e kérésnek, mert még mindig szerelmes Luciába. (www.port.hu)
The Story of O (Histoire d O; 1975; rendező: Just Jaeckin; szereplők: Corinne Clery, Udo Kier, Anthony Steel)

O-t, a független párizsi lányt, kedvese autóba ülteti, elveszi tőle bugyiját és harisnyatartóját, s közli vele, hogy ezeket többé nem viselheti. Elviszi egy kastélyba, ahol O-t meztelenre vetkőztetik, megerőszakolják, kikötözik és megkorbácsolják. Elmondják neki, hogy ezt ezentúl bárki megteheti vele, s ha vét a szigorú rend ellen, azt vesszőzéssel büntetik; de ettől függetlenül is mindennap megkorbácsolják. Föltéve, ha beleegyezik. És O, a független, szabad lény, beleegyezik…(http://webshop.animare.hu)

„[Az Emmanuelle sikerén] felbuzdulva Jaeckin egy újabb világhírű regényt, Pauline Réage (megint egy írói álnév!) O története című klasszikusát filmesítette meg. (A forgatókönyv az ismert bestselleríró, Sébastien Japrisot munkája.) Az önként vállalt szexuális rabszolgaság mozgóképes elbeszéléséhez azonban már nem igazán illett Jaeckin esztétizáló stílusa, mindenekelőtt azért, mert Réage regénye már fajsúlyosabb olvasmány, mint Arsané: másféle, elmélyültebb megközelítést igényel. További művészi problémát jelentett a nem megfelelő főszereplő személye. Míg az Emmanuelle-t megformáló Sylvia Kristel lényének nyugtalanító, megközelíthetetlenséget és romlottságot egyaránt árasztó kettősségével enigmatikus jelenségként hatott korlátozott színészi képességei ellenére is, addig az O-t alakító Corinne Cleryből hiányzott az egyéniség varázsa, s jellemábrázolói tehetsége csupán átlagosnak mondható. Mai szemmel nézve érthetetlen, miért volt 25 évig tiltott film az O története (1975) Angliában. Még inkább érthetetlen azonban, hogy miért nem jutott el Magyarországra 2006-ig bezárólag sem. (http://hu.wikipedia.org)

(The Punishment of Anne; The Mistress and The Slave; 1975; rendező: Radley Metzger; szereplők: Rebecca Brooke, Carl ParkerMarilyn Roberts)
Radley Metzger Jean de Berg L’image című regényéből készült filmje az underground erotika klasszikusa. A film egy fiatal lány és egy idősebb nő szado-mazo kapcsolatáról szól. A soft erotika határain belül maradva, sőt, erősen stilizálva azt, Metzger kifinomultan és drámai eszközökkel mutatja be egy SM közösség mestereinek és rabszolgáinak összetett érzelmi kapcsolatait és hatalmi harcait. (www.rottentomatoes.com)  
A film alapjául szolgáló könyv írójának valódi neve Catherine Robbe-Grillet, a hölgy a híres francia író és filmrendező, Alain Robbe-Grillet felesége.
Salò, avagy Szodoma 120 napja (Salò o le 120 giornate di Sodoma; 1975; rendező:  Pier Paolo Pasolini; szereplők: Paolo Bonacelli, Giorgio Cataldi, Umberto P. Quintavalle, Aldo Valletti)
Helyszín: az észak-olaszországi Salò, a Garda-tó partján, a fasiszta megszállás idején. A Hatalmat szimbolizáló négy úr fegyveresek segítségével fiatal fiúkat és lányokat ejt foglyul. A legszebbeket kiválogatják, s egy kastélyba vonulnak velük. Itt szigorú rendszabályok szerint tartják fogva őket. Az orgiák termében mindennap idős prostituáltak különleges perverzitásokról szóló történetekkel szítják fel a négy hatalmasság szexuális vágyait, melyeket ők aztán a fiatalokon vezetnek le. A mániák után az emberi ürülék, majd a vér lesz a történetek központi témája, végül a sokkoló fináléban a négy úr testőreik segítségével, a kastély zárt udvarán, válogatott kegyetlenséggel kivégzi a foglyokat. (hu.wikipedia.org) Nem hivatalos előzetes
Az érzékek birodalma(Ai no corrida; 1976; rendező: Nagisa Oshima; szereplők: Tatsuya Fuji, Eiko Matsuda)
A szadomazochista aktusokban bővelkedő filmet (amelyek egyikében egy férfi nemi szervet is levágnak), Japánban nemcsak betiltották, de rendezőjét, Nagisa Oshimát bíróság elé állították. A rendező már korábban is kivívta magának a japán kormány ellenszenvét az ugyancsak betiltott Éjszaka és köd Japánban (1960) című filmmel. Új alkotása kópiáját az 1977-es berlini filmfesztiválon tartott bemutatón elkobozták. Másfél évig ült rajta az NSZK bírósága. (Kriston László, www.hullamvadasz.hu)
Maîtresse (1976; rendező: Barbet Schroeder; szereplők: Gérard Depardieu és Bulle Ogier)
Egy közönséges tolvaj tör be a hivatásos domina házába, majd bekapcsolódik az ügyfelek idomításába. Bár a férfi számára idegen ez a világ, beleszeret a nőbe. Amikor rájön, hogy a nő mindezt azért teszi, hogy gondot tudjon viselni a fiára, megpróbál segíteni kiutat találni ebből az életformából, amit a nő viszont nem biztos, hogy fel akar adni. (www.imdb.com)
The Choirboys (1977; rendező: Robert Aldrich; szereplők: Charles Durning, Louis Gossett, Perry King, Randy Quaid, James Woods)
A Joseph Wambaugh bestselleréből készült film középpontjában egy csapat Los Angeles-i zsaru áll, akik a munkahelyi nyomást kétes munkaidő utáni tevékenységekkel próbálják könnyíteni (amit a tisztek kóruspróbának neveznek). A piálásnak, kurvázásnak és balhézásnak az vet véget, amikor egy fiatalembert véletlenül lelőnek, és a törvény embereit arra kényszerítik, hogy fedezzék a bűnöst – valakit saját maguk közül. (www.rottentomatoes.com)
Videodrome (1983; rendező: David Cronenberg; szereplők: James Woods, Sonja Smits, Debbie Harry; magyar feliratos)
Max Renn, egy kis kábeltévé, a 83-as csatorna elnöke kétségbeesetten próbál versenyben maradni a nagy tévétársaságok között. Csatornája programja ezért elsősorban az alantas szexuális ösztönökre épít -de úgy látszik ez sem elég ahhoz, hogy az állomás sikeres legyen. Miközben kutat egy olyan program után, amely kihúzhatná a társaságot a kátyúból, véletlenül rábukkan egy kalózfrekvencián sugárzó ismeretlen adóra, a Videodrome-ra, ahol hipnotikus hatású, borzalmas képsorok peregnek le a szeme előtt. A Videodrome "műsorán" látszólag valódi felvételek peregnek szadista erőszakról, perverz gyilkosságokról. Max nyomozni kezd a Videodrome forrása után, abban a reményben, hogy megszerezheti a csatornája számára a sokat igérő programot. Hamarosan kiderül, hogy a Videodrome műsorát egy vallási szervezet vezetője sugározza milliók otthonába, a hagyományos tévéműsorok közé vegyítve, a tudatalatti ösztönöket megcélozva. Max lassan szintén a Videodrome áldozatának tekintheti magát. Függővé válik, és elveszti realitásérzékét. Összemosódik előtte a fikció és a valóság... (www.port.hu)
A Woman in Flames (Die Flambierte Frau; 1983; rendező: Robert van Ackeren; szereplők: Gudrun Landgrebe, Mathieu Carrière és Hanns Zischler)
Mivel polgári, jólszituált életét már nem tudta tovább elviselni, a csinos Eva egy szép napon elhagyja a férjét, hogy luxuskurvaként, dominaként kezdjen el dolgozni. Carmen - Eva munkaneve - a callboy Christől tanul, aki nőknek és férfiaknak is dolgozik. Ketten együtt nyitnak egy magánbordélyocskát, ami igen szépen megy. Amikor Chris ki akar szállni az üzletből, a helyzet kezd elmérgesedni… (filmportal.de) Előzetes
Szenvedélyes bűnök (Crimes of Passion; 1984; rendező: Ken Russell; szereplők: Kathleen Turner, Anthony Perkins)
A Szenvedélyes bűnök hősnője kettős életet él: nappal sikeres divattervező, éjszaka pedig China Blue néven minden igényt kielégítő luxusprostituált. A másik főszereplő, Bobby megbízást kap a nő megfigyelésére, akit munkaadója azzal gyanúsít, hogy alkalmazottja talán a konkurrenciának dolgozik. Bobby előtt feltárul a nő kettős élete, miközben a néző az ő unalmas, nyárspolgári életébe is betekintést nyer. China Blue Luis Buñuel filmje, A nap szépe (1967) hősnőjével rokon: egyikőjük sem kényszerből vállalja a prostitúciót, mindketten inkább titkos vágyaikat kívánják kiélni, egyúttal szabadulni szeretnének a polgári lét konszolidált unalmából, s az ezzel együtt járó sztereotip női szerepkörtől. Az Anthony Perkins játszotta bomlott elméjű pap és China Blue karakterein keresztül Russell a szexualitás és a vallás összefüggéseinek általa olyannyira kedvelt témáját is újfent elemzés tárgyává tehette.” (hu.wikipedia.org) Részlet a filmből 
Kötéltánc (Tightrope; 1984; rendező:  Richard Tuggle; szereplők: Clint Eastwood és Geneviève Bujold)
A történet főhőse, Wes Block New Orleans-i nyomozó, egy kéjgyilkos után nyomoz a hírhedt francia negyedben. Block, aki maga is sok személyes problémával küzd, saját egyéniségének sötét oldalával is szembesülni kényszerül a gyilkosságok részletei közt kutatva. Számára ugyanis, mióta különvált feleségétől, egyáltalán nem ismeretlen ez a bűnözőkkel és prostituáltakkal teli világ. Közben azonban, különösen a vele élő két kiskorú lányára való tekintettel, próbál hagyományos szerelmi viszonyt kialakítani egy fiatal nővel, akit munkája során ismert meg. Ám magánélete egyre jobban egybefolyik a munkájával, mely során olyan nők gyilkosa után nyomoz, akikkel valaha neki is kapcsolata volt. És nemsokára saját családja és szerettei is veszélybe kerülnek... (www.port.hu)

Seduction: The Cruel Woman (Verführung: Die grausame Frau; 1985; rendezők: Elfi Mikesch és Monika Treut; szereplők: Mechthild Grossmann, Udo Kier, Sheila McLaughlin)
Titkok és megszállottságok játéka, ami Sacher-Masoch regényén, a Bundás Vénuszon alapszik: Wanda a domina, Gregor és Caren a rabszolgái, akik először csak maguknak játszanak, majd a későbbiekben egyre nagyobb nyíltsággal mutatják be szado-mazo színpadi show-jukat az úri társaságnak, amit Wanda galériájában adnak elő a hamburgi kikötőben. Az újságíró Mährsch, aki eredetileg csak Wandáról akart írni, felfedezi magában a mazochizmushoz való vonzódását, aminek kielégétéséhez Wanda is kedvet érez. (Monika Treut a disszertációját de Sade és Sacher-Masoch nőképéből írta.) (filmportal.de)

Kék bársony (Blue Velvet; 1986; rendező: David Lynch; szereplők: Kyle MacLachlan, Isabella Rossellini, Dennis Hopper and Laura Dern)
Főhősünk az iskolából hazafelé tartva egy elhagyott telken átvágva levágott emberi fülre bukkan. És ez csak a kezdete az egyre rémálomszerűbb kalandoknak. A látszólag békés és nyugalmas kisvárosi felszín alatt sötét birodalom rejtőzik, melynek titkokkal teli, fülledt légköre rátelepszik mindenre és mindenkire. Az ördögi Frank és emberei rettegésben tartják a városka lakóit, ám mégis akad egyvalaki, aki szembeszáll velük életét kockáztatva. David Lynch, a Twin Peaks, Az elefántember és a Veszett a világ alkotója ebben a filmjében ismét egész rendezői világát átjáró, magával ragadóan borzongató atmoszférát teremt. (www.port.hu)
9 és fél hét (9½ Weeks; 1986; rendező: Adrian Lyne; szereplők: Kim Basinger és  Mickey Rourke)
A cím egy szenvedélyes, gyakran szadomazochisztikus felhangokkal játszadozó kapcsolat időtartamára utal, a Wall Street-i befektető, John Gray és az elvált művészeti galéria tulajdonos, Elizabeth McGraw között. Betekintést kapunk a köztük folyó szexualitás még elfogadható (de általában azért már a ki nem tárgyalt kategóriába sorolható) szélsőségeibe, melyet helyenként romantikus pillanatokkal enyhítenek -és valahol itt rejlik a film erőssége is. A néző saját fantáziáján keresztül vizsgálva láthatja ezt egy, az átlagosnál vadabb romantikus kalandnak, netalántán kendőzetlen szoftpornónak, vagy fenyegető leckének a másik felett gyakorolt hatalom és befolyás lehetőségeiről. (www.odeon.hu)
Mano Destra (1986; rendező és szereplő: Cleo Uebelmann
A Mano Destra (olaszul ’jobb kéz’) Cleo Uebelmann svájci filmes leszbikus művészfilmje. A fekete-fehér film az erotikus tárgyiasításról szóló dolgozat, egy két nő között kölcsönös beleegyezéssel törtönő megkötözés hosszas folyamatát mutatja be. (en.wikipedia.org)
Personal Services (1987; rendező: Terry Jones; szereplők: Terry Jones, Julie Walters, Alec McCowen)
Egy látszólag konzervatív nő és ínyenc kéjencekből álló vendégköre a pletykalapok címoldalára kerül, amikor kiderül, hogy a nő külvárosi bordélya a brit elit illusztris tagjait látja vendégül. Parlamenti képviselőket, diplomatákat, bírókat, bankárokat, sőt, papokat kapnak rajta letolt gatyával az évtized legnagyobb angliai botrányában.  (www.rottentomatoes.com)
Tokyo Decadence (Topazu; 1991; rendező: Ryu Murakami; szereplők:  Miho Nikaido)
A Nikkatsu Pinkből kiugrott rendező legnagyobb, egyben kultfilmje is. A címben szereplő elit kiüresedett életével foglalkozik, melyet csak különféle perverziókkal, itt kifejezetten pénzen vásárolt szado-mazochizmussal és kábítószerekkel szeretnének pótolni. A főhősnő, egy abszolút kislányos, naiv, mondhatnám buta, de rendes lány, aki ezen a területen tevékenykedik, mint kéjhölgy. Rajta keresztül ismerhetünk meg pár milliomost, s játékaikat. (http://www.azsiafilm.hu)
Keserű méz (Bitter Moon; 1992; rendező: Roman Polanski; szereplők Hugh Grant, Kristin Scott Thomas, Emmanuelle Seigner és Peter Coyote)
Angol házaspár tart a misztikus Ázsia felé egy tengerjáró fedélzetén. Nigel és Fiona fiatalok és szépek, kapcsolatuk lassan mégis kifulladni látszik - egy indiai utazással remélik újra felizzítani a parazsat. A hajóút alatt Nigel összeismerkedik egy különös, kerekesszékes amerikaival és annak gyönyörű feleségével. A keserűen cinikus, mégis izgalmas egyéniségű mozgássérült bizalmába fogadja, és elbeszélése nyomán fokról fokra feltárulnak a szokatlan pár, Oscar és Mimi legrejtettebb titkai, minden elképzelt és valóra vált erotikus fantáziájuk. Amint Nigel szinte részesévé válik gyönyörű és szomorú szerelmüknek, őt is kezdi elborítani az egész lényét átható sóvárgás. A váratlan és tragikus végkifejlet nyomán azonban saját élete is más megvilágításba kerül... (http://www.3fm.hu)
Elemi ösztön (Basic Instinct; 1992; rendező: Paul Verhoeven; szereplők: Michael Douglas, Sharon Stone, Jeanne Tripplehorn)
Paul Verhoeven legsikeresebb időszakában készítette ezt az erotikus thrillert, melyet Sharon Stone provokatív alakítása és Joe Eszterhas csavaros forgatókönyve tesz emlékezetessé.
Szeretkezés közben brutálisan meggyilkolnak egy visszavonult zenészt. Az elkövető arca a néző előtt is rejtve marad, mindössze a nő hajszíne és a gyilkos szerszám (egy jégvágó) az, ami némi nyommal szolgálhat. A rendőrök kihallgatják az áldozat barátnőjét, Catherine Tramellt, aki egy luxusprosti és egy brilliáns elme végzetes kombinációja. Az érzéki teremtés vulgáris stílusa magával ragadja a sokáig kitartóan tamáskodó nyomozót, Nicket, annak ellenére, hogy a film elején bemutatott nyomok mind Catherine irányába mutatnak. Ahogy a nő játszik a férfival, úgy játszik velünk, nézőkkel a forgatókönyv is. A bizonytalanság és a feszültség az utolsó pillanatig velünk tart. Jobban belegondolva, a befejezés sem olyan egyszerű, mint ahogy azt a "csomagolt" fináléban elénk tárják. (www.odeon.hu)
A tanú teste (Body of Evidence; 1993; rendező: Uli Edel; szereplők: Madonna, Willem Dafoe)
Egy rendkívül gazdag, idős férfit holtan találnak fejedelmi lakásán. A halál oka: szívroham. Az elbűvölő, gyönyörű fiatal nőt - aki utoljára látta élve- gyilkossággal vádolják. A gyilkos fegyver: a nő teste, amelyért érdemes meghalni. Frank Dulaney védőügyvéd hisz kliensének Rebecca Carlsonnak, egészen addig, amíg maga is őrülten bele nem habarodik. A legyűrhetetlen vonzalom végzetes szenvedélybe torkollik, s Frank egyre mélyebben zuhan Rebecca veszélyes világába. Dr. Alan Paley, az orvos mindent elkövet, de Rebecca sosem lesz az övé. (www.teszvesz.hu)
Irány az Éden (Exit to Eden; 1994; rendező: Garry Marshall; szereplők: Dana DelanyPaul Mercurio, Rosie O Donnell, Dan Aykroyd, Iman)
Fred Lavery és Sheila Kingston, a két sokat próbált Los Angeles-i zsaru már majdnem fülön csípi a régóta üldözött gyémántmaffiát, amikor a banda két jeles tagja meglép a gondosan előkészített kelepcéből. A nyomok az egzotikus Éden klubba vezetnek. Egy szigetre, ahol a gyönyörű Miss Liza az érzékek és a nemek mindenható úrnője... (www.port.hu)
Spanking Love (1994; rendező: Shoji Tanaka; szereplők: Renji Ishibashi, Toshio Kakei, Hisami Shiraishi)
Ryo Masuda leszerepelt pornófilm-rendező, akitől a sztárszínésznője is lelépett. Gyorsan találnia kell valakit a nő pótlására, hogy elkészíthesse legújabb olcsó SM videóját. Amikor a fiatal Yukie belép az életébe, hogy a produkciót váratlan sikerre vigye, Ryo elmerül a szadomazochizmus világában és újdonsült sztárjában. (www.amazon.com)
Bundás Vénusz (Venus in Furs; 1995; rendezők: Victor Nieuwenhuijs és Maartje Seyferth; szereplők: Anne van der Ven, André Arend van Noord)
A film Severin és Wanda, a fiatal szeretők története, akik szenvedélyes és különösen erőszakos szerelmi viszonyba keverednek, melyben a mazochizmus játssza a főszerepet. Severin szolgának, házvezetőnek és szeretőnek kötelezi el magát egy szerződésben, míg Wanda megtanulja élvezni a kínzó szerepét. Perverz módon Wanda a végső határig elmenve alázza meg a férfit azzal, hogy kerít egy másik szeretőt is magának, megszegve ezzel az íratlan szabályokat. A több síkon mozgó, gyönyörűen fényképezett filmben folyamatosan elmosódik a fantázia és a valóság közti határvonal. A film Leopold von Sacher-Masoch azonos című regényéből készült.  (www.moskitofilm.nl) Előzetes
The Bondage Master (1996; rendező: Keisuke Konishi)
Shiro bondagemester híres ügyességéről és kifinomult technikájáról. Bajba keveredik azonban, amikor az egyik csinos alkalmazottját holtan találják, a Shiro védjegyének számító stílusban megkötözve. Shirónak kettős problémával kell szembenéznie: egyrészt el kell kerülnie az áldozat szeretőjének haragját, másrészt meg kell oldania a gyilkosság rejtélyét, hogy tisztára moshassa a nevét. A szokatlan és őrült, hitchcocki stílusú thriller bizonyára elnyeri a nem szokványos erotikus rémtörténetek kedvelőinek tetszését.  (http://www.backdrop.net/sm201)
Preaching to the Perverted (1997; rendező: Stuart Urban; szereplők: Guinevere Turner, Christien Anholt, Tom Bell)
A brit parlament erkölcsi kereszteslovagjai megbízzák a fiatal Petert, hogy épüljön be az illegális tevékenységek színteréül is szolgáló fétisklubok világába, és gyűjtsön bizonyítékokat a brit fétisklubok ellen indítandó közmagánvádi eljáráshoz. Peter, aki eddig a Szent Hardver számítógépes cég zöldfülű alkalmazottja volt (a vállalat szlogenje: „Jelentkezz be az Úrhoz!”), egyszeriben a nagy fétisklubok és partik szexi, csillogó és sokkoló világában találja magát. (www.rottentomatoes.com) Előzetes
Szörnyekről és emberekről (Pro urodov i ljugyej; 1998; rendező: Alekszej Balabanov; szereplők: Szergej Makowiecki, Dinara Drukarova)
Balabanov filmje a szenvedélyről, az erotikus fantáziákról és az emberi vágyakról szól. Ez a nosztalgiával, perverzióval és fekete humorral fűszerezett, különleges hangulatú történet bemutatja a pornográfia születését.
8 mm (1999; rendező: Joel Schumacher; szereplők: Nicholas Cage, Joaquin Phoenix; magyar feliratos)
Tom Wallace magándetektív csendes, boldog életet él felesége és újszülött kislánya oldalán. De bármilyen fontos is számára a nyugalom, van egy rossz tulajdonsága: ha egyszer elvállal egy ügyet, mindenképpen a végére jár. Szakmai sikereinek köszönheti, hogy egy nap elegáns, idős hölgy hivatja magához. Az asszony multimilliomos férje nemrég meghalt, és hagyatékában egy 8 milliméteres filmet találtak. A filmkockákon hihetetlen, rettentő dolgok történnek. Wallace feladata, hogy bebizonyítsa, mindaz, ami a filmen látszik, csak játék, és a felvétel készítőinek nem tapad vér a kezéhez.A magándetektív nyomozni kezd. Egyre messzebb kerül megszokott világától, egyre jobban belebonyolódik valamibe, amitől retteg, és amit megvet. De nincs visszaút -addig elképzelhetetlen dolgokkal kell szembenéznie, és tudja, ha egyszer hazajut, saját otthonát is másképp látja majd. (http://index.hu/kultur/cinematrix)
Hazugságok (Lies; Gojitmal; 1999; rendező: Sun-Woo Jang; szereplők: Lee Sang Hyun, Kim Tea Yeon)
A 18 éves középiskolás lány, Y elhatározza, hogy elveszíti szüzességét. Barátnője, Woori szerelmes J-be, egy 38 éves szobrászba, de nem mer kapcsolatba kerülni vele. Segítségképpen Y felhívja J-t, hogy összehozzon egy randevút kettejüknek, de a férfi hangja annyira felizgatja, hogy maga megy el a találkára. A film J és Y szenvedélyekkel teli, szadomazochisztikus kapcsolatát mutatja be, ami végül pusztító megszállottsággá válik. (www.moziplussz.hu)
Moonlight Whispers (Gekkou no Sasayaki; 1999; rendező: Akihiko Shiota; szereplők: Kenji Mizuhashi, Tsugumi)
Shiota Akihiko filmjében egy manga elevenedik meg. Az elején sima tini szerelmi történetnek tűnik, aztán kicsit megváltozik… Kitahara Satsuki egy 17 éves lány, aki a suliban ugyanarra a kendo órára jár, mint Hidaka Takuya. A két fiatal némi zökkenővel egymásra talál, és minden ideálisnak tűnik egy tiniszerelemhez, leszámítva a fiú egy-két furcsa megjegyzését. Aztán a lány megtalálja a saját zokniját a fiú ágyában, valamint egy magnószalagon egy általa elvégzett tevékenység hangfelvételét. Ekkor hangzik el tőle először komolyan a „Hentai!” („perverz!”) felkiáltás, amit a fickó nem is tagad. A lány azt hiszi, hogy ezzel vége kettejük kapcsolatának, azonban a Takuya mániákusan követi és bármit elkövet azért, hogy a lány közelében lehessen. Satsuki pedig egyre megalázóbb dolgokra kényszeríti a fiút, csakhogy végre lerázhassa magáról, de még az sem segít, hogy végig nézeti vele, ahogy Uematsu Tadashival, Takuya egyik barátjával szeretkezik. A lány persze eközben rájön arra is, hogy a fiú szenvedése örömet okoz neki, de ezzel együtt is véget szeretne vetni a helyzetnek. (http://www.azsiafilms.hu Részlet a filmből
Románc (Romance X; 1999; rendező: Catherine Breillat; szereplők: Caroline Ducey, Rocco Siffredi, Sagamore Stevenin)
Marie, a fiatal tanítónő a bolondulásig szerelmes barátjába. Nem is csoda, hiszen Paul igazi férfiszépség, csak egy dolog hibádzik nála. Bár egy ágyban alszanak, a fiút a szex, a testi közelség taszítja. Így a lány más karjaiban jut el a csúcsra, először a férfiasan gyengéd Paolo, majd a szado-mazo játékokban otthonos iskolaigazgató veszi pártfogásába. De Marie lassacskán egyre ingoványosabb talajra téved, ahonnan nehéz a visszatérés... (www.port.hu) Előzetes
Perverz fantáziák (Wildly Available; 1999; rendező: Michael Nolin; szereplők: Jane Kaczmarek, Jennifer Sommerfield, Kristoffer Tabori)
Joe Goodman, a sikeres fényképész kényelmesen él feleségével, Ritával, és kislányával, Samanthával. A férfi élete különös fordulatot vesz, amikor viszonyt kezd a fiatal és vonzó egzotikus táncosnő-dominával, Wendyvel, akivel az egyik barátja legénybúcsúján ismerkedik meg. Wendy bevonja Joe-t a maga pörgős, SM és erotika központú életébe, ami felszabadítja a férfi legtitkosabb vágyait, viszont veszélyt jelent a családi életére. (www.imdb.comElőzetes
Sade márki játékai (Quills; 2000; rendező: Philip Kaufman; szereplők: Geoffrey Rush, Kate Winslet és Joaquin Phoenix)
Sade márki, a szadizmus keresztapja utolsó napjait Charentonban, egy vidéki elmegyógyintézetben tölti. Itt végre jól érzi magát: a bolondok között, elegánsan berendezett zárkájában nyugodtan foglalkozhat műveivel. A ház idealista igazgatója támogatja munkáját, egy különös tapasztalatokra éhes cseléd pedig szívesen válik bűntársává, ha át kell hágni az itteni szabályokat. Ám új felügyelő érkezik, aki mindenképpen el szeretné hallgattatni a felháborító és meghökkentő irományok szerzőjét. De Sade-ba azonban nem könnyű belefojtani a szót. Igazán, lelke mélyéig szabad: minden büntetést kinevet, minden tiltásra fittyet hány. A két férfi összecsapása elkerülhetetlen. Szörnyű eredménye pedig megrázza az egész házat... (www.port.hu) Előzetes
Tiltott képek (Dirty Pictures; 2000; rendező: Frank Pierson; szereplők: James Woods, Diana Scarwid, Craig T. Nelson)
Ez a film egy 1990 áprilisában megnyílt botrányos fotókiállítás elképesztő története, a hozzá kapcsolódó per függvényében. A Cincinnati Modern Művészeti Központ kurátora, Dennis Barrie megdöbbenve hallja, hogy egy washingtoni múzeum lemondta Robert Mapplethorpe fotóművész "A tökéletes pillanat" címet viselő kiállítását. Mapplethorpe kiemelkedő alkotóként került a XX. századi művészettörténeti "nagykönyvbe", ám képei mind a mai napig szélsőséges reakciókat váltanak ki a nézőkből. "A tökéletes pillanat" munkáin tagadhatatlan -rá amúgy is jellemző módón- a szexualitás agresszív hangsúlyozása, bárminemű tekintet nélkül a megszokott ábrázolási normákra, legyen a téma a hetero-, illetve a homoszexualitás, gyermek aktok, egy virág, vagy bármi más. (Ha finoman szeretnék fogalmazni, talán azt mondhatnám: mindaz, ami az életben sokkoló, esetleg aljas vagy durva, az a művészetben akár gyönyörűvé is válhat.) Az "obszcén" képek bemutatása miatt Barrie-t -mint a kiállítás szervezőjét- és múzeumát perbe fogta Cincinnati városa. Az országosra dagadt botrány, szélsőségesen megosztva a közvéleményt, óriási visszhangot keltve söpört végig egész Amerikán. (www.odeon.hu) Előzetes
A zongoratanárnő (La Pianiste; 2001; rendező: Michael Haneke; szereplők: Isabelle Huppert és Benoit Magimel)
A negyvenéves Erika Kohut a bécsi Zeneakadémia zongoratanára. Édesanyjával él, aki szeretetével zsarnokoskodik fölötte, nem hagy számára semmi önállóságot. A megközelíthetetlen és hideg fiatal nőnek van egy szenvedélye: szabadidejében titokban pornómozikat és peep show-kat látogat. Elfojtott szexualitása önpusztító és mazochista jellemvonásokat hoz felszínre. Egy nap azonban egyik tanítványa elhatározza, hogy meghódítja... (www.port.hu) Előzetes
A titkárnő (Secretary ; 2002; rendező: Steven Shainberg; szereplők: James Spader és Maggie Gyllenhaal)
A huszonéves Lee titkárnői állásra jelentkezik egy ügyvédi irodába. Elsőre minden normálisnak és meglehetősen unalmasnak tűnik: a napi munka kimerül a gépelésben, az aktatologatásban és a kávéfőzésben. Lee újdonsült főnökét, Edwardot azonban teljesen rabul ejti a fiatal lány, és kapcsolatuk hamar túljut a szokásos főnök-alkalmazott viszonyon: a kezdeti félénk közeledés után előkerül egy pálca, egy nyereg, meg egy répa, mint a szexuális játékok kelléke, és néha egy-egy fenékpacsi is elcsattan… A "szerelmespár" ezután a lehető legelképesztőbb pozitúrákat választja, hogy kiélhessék minden fantáziájukat, de akármilyen furcsa, a romantikáról sem mondanak le... Ez a pikánsan szellemes vígjáték világszerte osztatlan sikert aratott, a főszereplő Maggie Gyllenhaalt alakításáért Golden Globe-díjra jelölték, Steven Shainberg pedig a Sundance Filmfesztiválon rendezői munkájáért vehette át a zsűri különdíját.
Bettie Page: Dark Angel (2004; rendező: Nico B.; szereplők: Paige Richards, Wenceslao Salguero)
Bettie Page, aki minden tekintetben Amerika kedveskéje, az 1950-es évek ikonja lett. Bettie a szíveket édes mosolyával és „hétköznapi kislányos” viselkedésével hódította meg, amiből könnyedén váltott a megkötözött szuka vagy a játékos, csintalan cicus szerepébe. Nehéz, de sikeresen átvészelt nashville-i (Tennessee) gyermekkora után New Yorkban fedezte fel egy amatőr fotós, akinek hajlandó volt modellt állni. Bettie Amerika kedvenc poszterlánya lett, a legnagyobb népszerűséget egy 1955-ös kihajtható Playboy-poszter hozta meg neki. Sikerei csúcspontján, 1957-ben visszavonult, és meglehetősen rejtélyes körülmények között Floridába költözött.
A film a Bettie eltűnése előtti utolsó három évet állítja a középpontba. Ez idő alatt Bettie Irving Klaw-val, az első híres fétisfotóssal dolgozott, aki Bettie-ből az elsők között csinált fétismodellt. Klaw ellen vizsgálatot indított az amerikai szenátus, aminek következtében a fotós megsemmisítette művei jelentős részét. A film hitelesen rekonstruálja az elveszett művek egy részét Klaw eredeti stílusában. (www.rottentomatoes.com) Előzetes 
The Notorius Bettie Page (2005; rendező: Mary Harron; szereplők: Gretchen Mol, Chris Bauer, Jared Harris)
Az amerikai ártatlanság portréja. 1955-ben Bettie Page (1923-) szenátusi albizottsági meghallgatásra vár. Az albizottság a pornográf anyagok amerikai tinédzserekre és fiatalokra gyakorolt hatását vizsgálja. Bettie emlékeiben visszaidéződik a Tennesse-ben eltöltött gyermekkor, rövid házassága, az elszenvedett csoportos erőszak és az 1949-es New York-ba költözés. Ott színileckéket vesz, fotókhoz áll modellt, és felnőtteknek készülő rövidfilmekben játszik, kiérdemelve „Az Univerzum poszterkirálynője” címet. Tanúi lehetünk a fotósokhoz, a szeretőkhöz és a nagyközönséghez fűződő kapcsolatainak. És Bettie mindeközben egészséges, sportos és nyílt –Éva a bűnbeesés előtt. (www.imdb.com) Előzetes
24/7 The Passion of Life (2005; rendező: Roland Reber; szereplők: Mira Gittner, Marina Anna Eich, Christoph Baumann)
Egy motorbicikli defektje miatt keresztezi egymás útjait a szobalány Eva és a szociológus és mítoszkutató Magdalena, aki ezen kívül Lady Maria úrnőként egy domina stúdióban is dolgozik. Eva érdeklődik a BDSM és a fétis számára ismeretlen világa iránt. A szimpatikus Mike vezetése mellett kezdődik el a vágyak titkos színtereinek felfedezése: egy sztriptízbártól a domina stúdión keresztül a swingerklubig. Mindeközben Eva szembesül saját magányával, illetve a saját titkos vágyai és az erkölcsi normák között tátongó szakadékkal. (filmportal.de)
A Year Without Love (Un año sin amor; 2005; rendező: Anahi Berneri; szereplők: Juan Minujín, Mimi Ardu)
A homoszexuális témájú, önéletrajzi jellegű argentin film főszereplője Pablo, a gondokkal küszködő, HIV pozitív buenos aires-i költő. Egy év leforgása alatt sok különböző problémával foglalkozik, az egészségével, a családjával, a szerelem keresésével és a bőrfétisizmussal kapcsolatban, amibe egyre jobban belemerül. Az év Pablo naplójának regény formában történő megjelentetésébe torkollik. A regény címe azonos a film címével (magyarul: Egy szerelem nélküli év). (en.wikipedia.org)
Psychopathia Sexualis (2006; rendező: Bret Wood; szereplők: Ted Manson, Daniel May)
A több szálon futó cselekményű film a századforduló szexuális devianciái világából mutat be esettanulmányokat. Az esettanulmányok Richard von Krafft-Ebing azonos című híres orvosi értekezéséből valók. Az esetek között szerepel egy szexuálisan elfojtott férfi, aki egészségtelen módon szomjazik a vérre; egy homoszexuális férfi, aki alárendelődik a problémájára gyógyulást ígérő orvosának; egy mazochista, aki két fűzőbe bújtatott prostituáltat bérel fel egy nagyon különös színjátékhoz. A zárófejezetben felbérelnek egy leszbikus vágyait elfojtó nőt egy szexuálisan érdeklődő fiatal lány oktatására. A történeteket egy ambíciózus doktor személye fűzi össze, aki nem csak tanulmányozza a pácienseit, hanem eszköznek és játékszernek is tekinti őket. (Kino International)
The Pet (2006; rendező: D. Stevens; szereplők: Pierre Dulat, Andrea Edmondson)
A film egy fiatal nőről szól, aki érzelmi és anyagi válságba kerülve megadja magát egy arisztokrata jótevője vonzerejének. Kapcsolatuk kiindulópontja a nő szeretet és gondoskodás utáni vágya, illetve a férfi vágya, hogy hűséges és odaadó szettere elvesztésén túltegye magát. A nő egy tekintélyes összegért beleegyezik, hogy hat hónapig a férfi háziállata legyen, ketrecben aludjon, sose viseljen ruhát és tűrje, hogy pórázon vezessék. A férfiban megjelenik a vágy, hogy elbüszkélkedjen gyönyörű új házikedvencével, és felbecsültesse a piaci értékét. Ezért bevezeti a nőt a GRP-re, azaz a globális rabszolgapiacra. A férfi arroganciája és vagyona azonban együttesen sem ér fel a XXI. századi rabszolgakereskedők hatalmával és könyörtelenségével. (movies.yahoo.com)
Hounded (Verfolgt; 2007; rendező: Angelina Maccarone; szereplők: Kostja Ullmann, Maren Kroymann)
Angelina Maccarone magasfeszültségű drámája egy összezavarodott tinédzser és egy idősebb nő megszállott kapcsolatának története. Elsa Seifert sikeres pártfogó tiszt, de megromlott a kapcsolata társával, amióta közös lányuk elköltözött. A nő megismerkedik Jannal, a tizenhat éves bűnözővel, aki őszintén felajánlja, hogy aláveti magát a nőnek szexuálisan. Bár Elsa először megdöbben, később egyre jobban vonzódik a fiatalemberhez…  (www.imdb.com)
Fetishes (1996; rendező: Nick Broomfield)
Nick Broomfield és dokumentumfilmes stábja két hetet töltött a mahattani Ötödik sugárúton lévő elegáns bondageszalonban, a Pandora s Box-ban. A szalon vendégei óránként 175 dollárt fizetnek azért, hogy a dominákat szolgálhassák. Az interjúk során a dominák mesterségükről vallanak, de megszólaltatnak néhány – általában álarcot viselő – vendéget is. Ezt követően a kamera különböző fétisek köré szerveződő szeánszokat mutat be: gumi, birkózás, testi fenyítés, mazochizmus és infantilizmus. Raven úrnő, a Pandora s Box tulajdonosa kifejti, hogy a fájdalom nem feltétlenül része a szolgálatnak: a dolog lényege valójában a hatalom átruházása. A szeánsz után a vendégek arról vallanak, milyen kimerültnek, lazának, megkönnyebbültnek és békésnek érzik magukat. (www.imdb.com) Előzetes
SICK: The Life & Death of Bob Flanagan, Supermasochist (1997; rendező: Kirby Dick)
A film Bob Flanagan amerikai íróról, költőről, performansz művészről, komikusról és BDSM hívőről szól. Flanagan a cisztás fibrózis nevű genetikai rendellenségben szenvedett, ami végül a halálát okozta. A film bemutatja, Flanagan hogyan vállalta önként a BDSM okozta fájdalmakat, ennek segítségével próbálva úrrá lenni a betegsége okozta kínokon. A kamera intim pillanatokat örökít meg, dokumentálja Flanagan peformanszait, illetve Flanagan interjúkban vall fájdalmas harcáról a szenvedései ellen, azokról a kreatív és felkavaró dolgokról, amiket beteg testével művel, valamint a dominájához és partneréhez, Sheree Rose-hoz fűződő hosszú kapcsolatának fontosságáról. (en.wikipedia.org)
Flanagan performanszai az alábbi videóklipekben is láthatók (az utolsó kettő kizárólag nagyon erős idegzetűeknek ajánlható): Godflesh: Crush my Soul, Nine Inch Nails: Happiness in Slavery, Danzig: It s Coming Down
Beyond Vanilla (2001; rendező: Claes Lilja; szereplők: Claes Lilja, Mitch Banning, Bud Cockerham, Chloe, Kevin Dailey, Alex Del Rosario, Antonio Ferrelli, Nina Hartley, Richard Hunter)
Ahogy a cím is sugallja, a film a szexualitás bizarrabb, vanillán túli oldaláról szól. Az interjúkból, bemutatókból és jó adag gyakorlati útmutatóból álló film a fétisek és SM praktikák széles skáláját mutatja be. A bondage-tól, a testi fenyítéstől és az öklözéstől a késes és tüzes játékokig, valamint az aranyaesőig terjedő felejthetetlen utazásra invitál minket Claes Lilja rendező, a szex vadabb oldalának világába. A film több mint 60 interjúalanya megosztja velünk fantáziáit, élményeit és örömeit, ezzel elősegítve a határok elmosódását, és új fényt vetve a szexualitásra, a szexuális praktikákra. Tárd ki az elméd, és a többi jön magától… (www.imdb.com)   
Wir leben... SM! (2004; rendező: Gerhard Stahl; szereplők: Matthias Grimme, Lady Isis, Woschofius, Carlos Peron)
Andreas a 30-as éveinek a végén jár: fényképez, ír, szobrászkodik, zenét szerez, kiadója van, online shopot üzemeltet, rendezvényeket szervez – és mindezt egy téma, a szadomazochizmus köré rendezi. Ilyenkor Andreas átváltozik Woschofiusszá, az ő SM alteregójává.
Lady Isist, Andreas barátnőjét sem így hívják a civil életben, csak amikor profi dominaként dolgozik egy stuttgarti stúdióban. Szereti a munkáját, annak ellenére, hogy az nagyon fárasztó. Emellett egy SM performansz koreográfusa, és fel is lép az előadáson. A zenét Carlos Peron, a legendás Yello együttes alapítója jegyzi, aki mostanában a fétiszene világában arat sikereket. Betekintést nyerhetünk Lady Isis és Woschofius egy évének mindennapjaiba, a magánéletükbe és a munkájukba egyaránt. Egyszer-egyszer a rabszolgájuk is eljön hozzájuk, és hármasban játszanak. Ezek a nagyon bensőséges SM szeánszok a hitelesség és az erotikus intimitás tanúi. (http://www.filmz.de) Előzetes

Megjegyzések a listához:

A válogatás gerincét a Wikipedia BDSM témájú filmlistája képezte. Minden filmnél feltüntetjük a film plakátját/borítóját, az eredeti címet, a magyar címet, ha van, illetve többnyire az angol címet, ha nincs magyar cím, feltételezve, hogy a legtöbb olvasó ezen az idegen nyelven ért. Ha nincs külön magyar cím, de tudomásunk szerint létezik a filmnek legalább magyarul feliratozott változata, akkor ezt zárójelben feltüntettük.

A filmcímekre kattintva elolvashatjátok a filmek rövid ismertetőjét, a forrás feltüntetésével (egyik sem a saját munkánk), illetve igyekeztünk belinkelni a filmek előzetesét, ha megtaláltuk a neten. Az idegennyelvű ismertetők fordítása saját kivitelezésben történt, a német filmekről szólókért köszönettel tartozom palántának.

A dokumentumfilmek a lista végén találhatók.
A japán nevek írása a könnyebb kereshetőség kedvéért az általánosan elterjedt angol átírást és névsorrendet követi (keresztnév + vezetéknév).
Az előzetesek angol- vagy eredeti nyelvűek. A videodetective.com sajnos az előzetesek előtt egy reklámot is levetít a kedvünkért.
Bármilyen helyreigazítást, pontosítást szívesen fogadunk.

Jó szórakozást!

Nelli

Jeromos Mester szado-mazo, BDSM, ondage lapja