2011. január-június Miskolci életképek az elmúlt fél évből. A téli
szünet után folytatódott a villamospálya felújítása, az új szakasz építése is
elkezdődött, bemutatták a felújított Ikarus 620-as veterán autóbuszt, de
sajnos a tömegközlekedés leépítése, a járatok ritkítása is erőteljes
lendületet vett, igaz a nyári menetrendváltáskor életbe lépett néhány pozitív
változás is (na nem sok). Az év első komolyabb eseménye a TESCO Avas járat
február elsejei megszűnése volt. Pontosabban a Tesco az MVK helyett egy
másik céggel kötött szerződést, ezért január utolsó napjaiban kénytelen
voltam a szokásosnál is többször tévedni az Avasra. Sokan értelmetlennek tartják ezt a járatot, mivel sok más
viszonylat szinte teljesen lefedi az útvonalát. Pedig, mint látható, van rá
igény, meg amúgy is az áruház fizeti. Még egy kép az Avastetőn, a Leszih utcánál. Az új
vállalkozó egy fehér mikrobuszt állított forgalomba, nem igazán volt
kihasználva, sokan szerintem nem is tudtak róla, mivel a médiában az jelent
meg, hogy megszűnik (pedig a valóságban csak az MVK számára szűnt
meg). Valószínűleg ez is közrejátszhatott abban, hogy május 2-től
újra az MVK üzemelteti a járatot, ráadásul pénteken és szombaton
délelőtt is közlekedik. A Kocsonyafesztivál ideje alatt a villamosok a
Tiszai-Szinvapark, Malomszög utca-Diósgyőr között, illetve a vasgyári
hurokban közlekedtek. A Malomszögön a fordulás az új visszafogóváltón
keresztül történt. A Malomszög-Szinvapark között villamospótlók közlekedtek,
a sétálóutcát kikerülve. Először volt szerencsétlenkedés bőven, de
idővel sikerült tömegközlekedést csinálni. 2011. március elsejétől folytatódott a Zöld Nyíl
Villamosprojekt, ezúttal a Thököly utcától kifelé, így február végén fotóztam
kicsit az eredeti állapotokat. Az egyik legkomolyabb változás, hogy az Újgyőri
főtértől kifelé is burkolt pálya épül az eddigi zárt helyett. Igaz
továbbra is el lesz választva a közúttól, így felmerül a kérdés, hogy ez
miért is jó? A leglátványosabb persze a füvesített pálya lenne, csak azt
gondozni is kell, a karbantartás fogalma pedig ebben az országban ismeretlen.
787 fordul ki az Újgyőriről. Az Újgyőri főtér is alaposan át fog épülni, a
körforgalom közepén a megállók, díszkő helyett egy füves terület lesz. A megállók előrébb lesznek (Diósgyőr felé), a
város felé vezető út hátul, a buszvégállomás területén fog vezetni, így
a villamos-busz közötti átszálláskor nem kell majd utat keresztezni. A
probléma csak az, hogy 1-es és 2-es villamos belváros irányú megállója távol
lesz egymástól, lehet majd rohangálni (egy jó, valós idejű
utastájékoztató rendszer persze megoldhatja ezt a problémát). További változás, hogy a fővonali vágányok a
körforgalom közepén "kiegyenesednek". Ennek persze az a következménye, hogy a közútnak lesz egy
kis íve a Bükk áruház felé, így már tényleg körforgalom alakja lesz a
helynek. Az átépítésre már csak azért is szükség van, mert az
alacsonypadlós villamosok miatt nem túl jó megoldás az ívben lévő
megálló. 192. 207. 184. Aki eddig a belváros felé akart utazni, kiállt a térre,
és ami hamarabb jött, arra felszállt. A jövőben ez nem lesz ilyen
egyszerű. Induljunk el a Győri kapu felé: AKD-759 az Örs utca
és a főtér között. 022 szintén. Az év első két hónapjában a villamosok
átmenetileg végig közlekedtek, az eredeti menetrend szerint, de a
villamospótlás miatti sűrűbb menetrend továbbra is érvényben maradt
az 1, 1A viszonylatokon. Ennek ellenére, mint látható, továbbra is magas
kihasználtsággal közlekedtek, vagyis normális útvonalon, normális
menetrenddel mindig van igény a tömegközlekedésre. Az utasszám csökkenést a
ritkítások és az állandó áremelések okozzák, aminek eredménye a kevesebb utas
miatt csak a még kevesebb bevétel lesz. A Győri kapu még nagypaneles villamospályával. Ennek a fotónak az értéke pár év múlva
"felbecsülhetetlen" lesz: a villamospálya megújul, a bécsi
villamosok le lesznek cserélve, az Ikarusok szintén (ha nem is jönnek
helyettük új kocsik, a ritkítások miatt lassan már pótlás nélkül selejtezésre
kerülhetnek), az 1-es, 1A-s meg fog szűnni, csak villamos fog itt járni.
A 658-as és a 182-es közelebbről. A Zoltán utcánál és a többi győri kapui megállónál
buszöböl épül. A Thököly előtti rész, ahol a már megújult és a még
átépítés előtt álló szakasz találkozik. A Kiliánnál is komoly változások lesznek: azon kívül,
hogy a megálló középperonos lesz, a két vágány között épül egy kihúzó, itt
lesz a végállomása a majdani 1A villamosnak. |