2011. nyár Június 16. és augusztus 31. között, a nyári menetrend
időszakában a pályafelújítás miatt a villamosok csak a Selyemrét és a
Malomszög utca között közlekedtek. A Tiszai-Selyemrét közötti egymegállós
szakaszon a TSVP, a Malomszög-Diósgyőr között az 1VP, a Vasgyárba a 2VP
közlekedett, ezenkívűl az 1-es, 1A-s útvonala is tovább módosult. Más
változások is voltak, a 34-es és a 38-as összevonásra került, a korábbi 34-es
útvonalán 38B jelzéssel indult betétjárat, a 8-ast és a 18-ast szintén
összekötötték, a 21-es néhány járata 21T jelzéssel a Tiszaira közlekedik és
az éjszakai személyzeti járatok meghirdetésre kerültek. Ezekről viszont
egyelőre még nincsenek képek. Június 15-23. között egy magyar gyártmányú NABI Sirius
típusú, félig alacsonypadlós busz került tesztelésre. Én a 29-esen mentem egy kört a járművel, itt épp a
kilátónál fordul. Sokaknak tetszik, engem annyira nem győzött meg, és
ebben komoly szerepe van annak, hogy csak a második ajtóig alacsonypadlós. A
típusnak azóta már elkészült a kétajtós, helyközi változata is, na annak már
jóval több értelmét látom. Csak hát hiába van több új, ígéretes magyar
busztípus is, ha a közlekedési vállalatoknak meg van tiltva új jármű
beszerzése. Na még egy kép a főtérnél, ez az útszakasz azóta már
egyirányúsítva lett a belváros felé. A selyemréti megálló már teljesen elkészült, annyira nem
is néz ki rosszul. A végállomásozás az itt lévő visszafogóváltón
történt. Mivel ez a Malomszögön is így volt, ezért természetesen csak a
kétirányú Tátrák közlekedtek, azokból sem túl sok, a mindössze 10 perces
menetidő és a ritkább, 4-5 (hétvégén 8) perces követés miatt. Ez az
időszak tényleg csak arról szólt, hogy a főutcán legyen
tömegközlekedés, ehhez képest még viszonylag ki is voltak használva. Nagy öröm lehetett a sofőröknek az egymegállós
TSVP-n kb. 40 kört lenyomni egy műszak alatt. Egyébként teljesen feleslegesen
járt ilyen gyakran a viszonylat, miközben Diósgyőrbe a 6-8 percenkénti
villamos helyett 7-14 percenként járt pótlóbusz. Tiszai pu. A TSVP-n munkanap és hétvégén is két kocsi
pörgött, tíz alkalomból kilencszer az AKD-512-es és az 513-as. Ezért volt villamospótlózás. Ezt a rövid, Baross G. úti
szakaszt igazán megcsinálhatták volna már tavaly is, és akkor nem kellett
volna most szerencsétlenkedni. Ha már itt járunk gyorsan pár kép kicsit később,
augusztusban. Természetesen itt is ment a variálás, egyszer az egyik
oldalon, máskor a másikon ment felváltva a forgalom. Két Neoplan és két Ikarus. Hosszabb kiállás esetén a villamosok kicsit előrébb
álltak a ketrecbe, valamint innen lehetett bejutni a telepre is. Újabb megállós fotók. A visszafogó 212-es. Ezekről az új villamosmegállókról egész jól lehet
majd fotózni. |