2011.
szeptember-december Ősszel továbbra is
nagyrészt a villamospálya felújítást és a villamospótlást fotóztam. Az 1-es
villamos szeptember elsejétől a Kiliánig, a 2-es a teljes vonalon járt.
Villamospótló nem indult, a 69-es lett Diósgyőrből a Kiliánig
hosszabbítva 69VP jelzéssel. Ez egyben azt is jelentette, hogy a 6
percenkénti villamost 15-20 percenként szólóval pótolták. Az átszállás
az elején nem volt valami kényelmes, a buszmegálló messze került a
villamostól, ráadásul a zebra pont a megálló másik végén, a semmi közepén
lett kialakítva. Sokan ezért a villamossínen keresztbe-kasba mentek át, ezért
nem sokkal később a villamos végállomást hálóval vették körül. Így
viszont a világkörüli sétálgatás alatt nem ritkán elment a pótló. A TSVP-hez
hasonlóan megint az 512-es és az 513-as lett a törzs kocsi, de idővel
megjelentek az MAN-ek is. A villamosforgalom megindulásakor még
igencsak félkész állapotok voltak. Többek között a sínszálak menti
rezgéscsillapító csíkot is a megindulás után, forgalom közben építették be. Felső-Majláthon közben egyre
látványosabb lett a munka. A Majális-park felől például elkezdték egy
körforgalom kialakítását. Terepmunkák a leendő
felszállóhelyen. A leendő buszvégállomás és
leszállóhely. Kár, hogy a fákat nem tartották meg, úgy egész máshogy nézne ki
a decentrum. Hátul a LÁEV telepnél két vágány is
épült tárolásra. Nagyjából eredeti látkép az Erdész
utcában. Ez a hely ma már teljesen máshogy néz ki. A hurok eleje/vége. A Felső-Majláth előtti ívben
a kanyarodást ez az ökörhugyozás segíti. Alsó-Majláth. Bölcs utca. A diósgyőri szűkület építése
volt talán a leglátványosabb, az autóforgalom eközben egy sávon, váltott
irányban ment. A csatatérré változott diósgyőri
központ. Kezdetben furcsa volt a végállomás
épület hiánya. Visszafogási lehetőség
természetesen maradt. Körülbelül 4-5 megállónként van lehetőség a
visszafordulásra, így forgalmi zavar esetén remélhetőleg nem lesz nagy
fennakadás, és csak rövid szakaszon kell majd pótlózni. Ez már csak azért is
jó, mert ma már a buszjáratok sem olyan gyakoriak, hogy sok buszt gond nélkül
le lehessen szedni róluk. 207 az ideiglenes kiliáni
(menetrendváltás óta Diósgyőri Gimnázium) végállomáson. November első napjaiban már
javában zajlott a vonalismeret Kilián és Diósgyőr között. A kihúzóban amúgy egyszerre két
villamos fér el, és mint látható, elég komoly jelzőrendszer lett
kiépítve, gondolom a jövőben ezek fogják segíteni az 1V, 1AV
összehangolását is. November 7-től újra Diósgyőrig
közlekedtek a villamosok, de december 3-4. hétvégén megint csak a Kiliánig,
mivel a felső-majláthi szakasz felsővezetékét ekkor kötötték össze
a már meglévővel. A kimaradt szakaszon két MAN
pótlózott, Diósgyőrben a Nagy Lajos király útján fordultak vissza. Volt egy időszak, amikor
Diósgyőrben mindkét irányú közúti forgalom a villamospálya déli oldalán
ment. GSZ-862 az ekkor már végnapjait élő ALDI járaton. |