2012-2013. tél A címet egy
kicsit tágabban értelmeztem, a fent említett időszak történésein kívül
két, novemberi kép is otthonra talált az oldalon. Már több, mint egy éve, hogy a 19-es
lefelé a komlóstetői lakótelep érintésével közlekedik. Jó lenne, ha
felfelé is így tenne, nemcsak az utasok miatt, hanem azért is, mert nagyon
király képeket lehetne készíteni (illetve most is lehet, hátulról), na persze
ahhoz még a köd helyett valami normális időjárás is kellene. A karácsonyi készülődés jegyében
december másodika és január hatodika között első alkalommal közlekedett
Miskolcon adventi villamos, a 210-es Tatra lett kívül-belül feldíszítve és
díszkivilágítással ellátva. Ez a kép Felső-Majláthon készült az első
fordulóban. Érdekes színfoltja volt a városnak, és
volt hangulata, ha a karácsonyi bevásárlásból hazafelé menet pont kifogta az
ember. A Szent Anna téri megálló, háttérben a
templom. Lássunk egy nappali képet is a
Városháztéren. Az embereknek tetszett, és vigyáztak is rá, nem láttam nyomát
rongálásnak. A bükkszentlászlói 68-as vonal érdekes
színfoltja a miskolci tömegközlekedésnek: a városrész (falu) egy szűk
völgyben fekszik, ahol az út pont csak olyan széles, mint a busz. Egy kis havazás
után néztem ki ide, gondoltam hátha itt még maradt egy kis hó, és igazam
lett. A fotók amúgy Bükkszentlászló alsó megállónál készültek Lesétáltam egy megállót, míg
megfordult, szerintem megérte. Csak alig pár nappal vagyunk
később: ismét havazás, ismét Szentlászló, most azonban egy Ikarus
412-est sikerült elkapni, és egy megállóval feljebb szálltam le. Ez tetszik! A vonalon amúgy alapból
Plasma jár, de a reggeli csúcsban és délután a 13.20-as, 14.15-ös, 15.00-s és
talán a 15.45-ös járatokban normál, szóló kocsi közlekedik. A község amúgy
1981. óta tartozik Miskolchoz, egy évvel később indult meg a 68-as a
Volán járat helyett. Nézzünk le a Marxra! A ritkításoknak
és a sokszor 10-15 perces kimaradásoknak köszönhetően csúcsban nagy
tömeg van a villamosokon. Lássunk Tátrákat is, köztük a
díszektől megfosztott 210-est. Háttérben a Bükk. A leállított Lohner C3-as pótkocsik
ekkor még a Negyedik utcán álltak, azóta a 300-as kivételével a többit
elbontották. Egy E1-es a telep mellett, egy-két év
múlva ezeknek a kocsiknak is annyi. Mi, miskolciak szinte már észre sem
vesszük, hogy a villamoshálózatunknak ilyen hangulatos részei is vannak. Egy délelőtti körbetekintés a
kilátónál: mivel újabban a 29-es kocsik is többnyire itt állnak, és a főtéren
csak fordulnak, a ritkítások ellenére is sok kocsi szokott itt lenni. Például az utóbbi pár évben ritkán állt több
busz is a szólók tárolóján. Két kép a Hejő-parton, kellemes
környezetben fekvő Farkas Antal utcai fordulóról. A 14-es 1984. július
elseje óta jár idáig, előtte csak a Cementgyárig közlekedett. És az oldal végződjön
Újgyőris képekkel: napi szinten már csak kevés Ikarus 200-as van
forgalomban, a 16-oson viszont jó eséllyel találkozhatunk velük. Március elsejétől ismét változott
az Auchan 1 útvonala, csak az áruház és a Centrum között közlekedik, ezért
február utolsó napján a főtéren is megörökítettem az AKD-694-est. Való igaz, hogy a Centrumnál eddig is
szinte kiürült, így legalább a rövidebb szakaszon gyakrabban járhat, igaz
véletlenül sem ütemesen és a betérős 7-essel összehangoltan. Mellesleg
az Auchan 2 üzemideje is jelentősen csökkent. Na, még néhány kép, az AKD-707-es
mostanában a 29-esen volt jellemző. Még vártam néhány kocsit, ha már ilyen
szépen sütött nap, végre megjött a jó idő! Aztán két héttel később
persze kiderült, hogy tavaszról még szó nincs. |