2013. április

Úgy döntöttem nem várom meg, míg sok kép összegyűl, hanem inkább leadom az április termést:

Április 4-6. között rendezték az Utazási Kiállítást a Mindszent téren. A turistabuszok nem feltétlenül tartoznak az érdeklődési körömbe, de ez a Setra nagyon tetszett, kívül-belül egyaránt.

Természetesen az MVK is képviseltette magát az Ikarus 620-asával, valamint a Borsod Volán is, de az ő buszaik nagyon be voltak szorítva, így azokat nem kaptam le.

 

Az elmúlt évek miskolci fotózásai számomra főleg a villamos projekt megörökítéséről szóltak, így már itt az ideje, hogy a város olyan területein is fotózzak, ahol ezt ritkán, vagy még sohasem tettem. Egy szép áprilisi napon Szirmára esett a választás, a Martinkertváros felől, rövid ideig lakott területen kívül jövő 3-as busz mindig jó fotótéma. Az igazi persze egy Ikarus 280-as lett volna, de manapság már kevés van belőlük, így kicsi az esélye, hogy az ember jókor legyen jó helyen, megfelelő napsütés és napállás mellett.

Persze lehet szerencséje az embernek: a Borsod Volán kistokaji járatai is erre közlednek, alapvetően két ARC-vel, most azonban az egyik helyett a BPR-163-as Ikarus 266-os jött.

 

A 047-es és 018-as Neó Szirma központjában, a Mohostó utcánál.

 

És még két további kép a szirmai általános iskolánál. Apró érdekesség, hogy 1955-ben a Miskolci Közlekedési Vállalat indította meg a közlekedést Kistokajba, 9-es viszonylatszámmal, de néhány év múlva a járatot át kellett adni a MÁVAUT-nak (Volán elődje).

Véletlenül fedeztem fel, hogy a délután a Szondi és a LIDL érintésével közlekedő 21-es járatot csuklós csinálja, így visszafelé még le tudtam kapni a 804-es MAN-t az Üveggyár megálló előtt. A 33-as 2007-es megrövidítése óta ritka vendég a csuklós ezeken az utcákon.

 

Ez pedig Varbó, ide Miskolcról kétféle útvonalon is közlekednek buszok: a képen látható BHR-319-cel (tartalék kocsi) Lyukón keresztül jöttem, ezenkívül körbe, Sajószentpéter felé is vannak járatok.

A miskolciak mellett Kazincbarcikáról is vannak járatok (illetve csúcsidőn kívül jellemzően csak Sajószentpéterről), ráadásul csuklós is előfordul. Sajnos az LMX-368-ast kifelé nem sikerült jól fotózni, itt már megy vissza Barcikára.

LWA-389 az (egyelőre) utolsók között, 2011-ben forgalomba állított Ikarusok egyike, szintén Barcikáról jött. Egyébként több járat is a menetrendhez képest 5-10 perccel hamarabb érkezett.

Ez már Parasznya (varbói elágazás), bár nehéz különbséget tenni, mivel Varbó, Parasznya és Radostyán teljesen egybe van épülve. A képen látható C56-os Sajóbábonyból érkezett, ami egyébként légvonalban nincs is olyan messze. Így munkanap csúcsban tehát volt mit fotózni, ilyenkor nem lehet panasz a buszközlekedésre.

BHR-368 Miskolc-Sajószentpéter felől jött, lemaradtam róla, itt már Miskolcra tart vissza, de Lyukó felé. Nagyon szép környék, érdemes lesz még itt fotózni.

Bementem Sajószentpéterre, ahol sikerült elkapni az Alacska felé induló JLZ-516-ost.

És még mindig Ikarus 260.32-es: BHR-316 a vasútnál, a Borsodnál szokatlan, garázsmenet táblával.

És végül: FLX-438 pár éve még Ózd helyiben közlekedett, manapság viszont helyköziben, jellemzően Miskolcra. Itt már nem erőltettem a fotózást a hatalmas átmenő forgalom miatt, inkább hazamentem.

Főoldal