2013. április Úgy
döntöttem nem várom meg, míg sok kép összegyűl, hanem inkább leadom az
április termést: Április 4-6.
között rendezték az Utazási Kiállítást a Mindszent téren. A turistabuszok nem
feltétlenül tartoznak az érdeklődési körömbe, de ez a Setra nagyon
tetszett, kívül-belül egyaránt. Természetesen
az MVK is képviseltette magát az Ikarus 620-asával, valamint a Borsod Volán
is, de az ő buszaik nagyon be voltak szorítva, így azokat nem kaptam le. Az elmúlt
évek miskolci fotózásai számomra főleg a villamos projekt
megörökítéséről szóltak, így már itt az ideje, hogy a város olyan
területein is fotózzak, ahol ezt ritkán, vagy még sohasem tettem. Egy szép
áprilisi napon Szirmára esett a választás, a Martinkertváros felől,
rövid ideig lakott területen kívül jövő 3-as busz mindig jó fotótéma. Az
igazi persze egy Ikarus 280-as lett volna, de manapság már kevés van
belőlük, így kicsi az esélye, hogy az ember jókor legyen jó helyen,
megfelelő napsütés és napállás mellett. Persze lehet
szerencséje az embernek: a Borsod Volán kistokaji járatai is erre közlednek,
alapvetően két ARC-vel, most azonban az egyik helyett a BPR-163-as
Ikarus 266-os jött. A 047-es és
018-as Neó Szirma központjában, a Mohostó utcánál. És még két
további kép a szirmai általános iskolánál. Apró érdekesség, hogy 1955-ben a
Miskolci Közlekedési Vállalat indította meg a közlekedést Kistokajba, 9-es
viszonylatszámmal, de néhány év múlva a járatot át kellett adni a MÁVAUT-nak
(Volán elődje). Véletlenül
fedeztem fel, hogy a délután a Szondi és a LIDL érintésével közlekedő
21-es járatot csuklós csinálja, így visszafelé még le tudtam kapni a 804-es
MAN-t az Üveggyár megálló előtt. A 33-as 2007-es megrövidítése óta ritka
vendég a csuklós ezeken az utcákon. Ez pedig
Varbó, ide Miskolcról kétféle útvonalon is közlekednek buszok: a képen
látható BHR-319-cel (tartalék kocsi) Lyukón keresztül jöttem, ezenkívül
körbe, Sajószentpéter felé is vannak járatok. A miskolciak
mellett Kazincbarcikáról is vannak járatok (illetve csúcsidőn kívül
jellemzően csak Sajószentpéterről), ráadásul csuklós is
előfordul. Sajnos az LMX-368-ast kifelé nem sikerült jól fotózni, itt
már megy vissza Barcikára. LWA-389 az
(egyelőre) utolsók között, 2011-ben forgalomba állított Ikarusok egyike,
szintén Barcikáról jött. Egyébként több járat is a menetrendhez képest 5-10
perccel hamarabb érkezett. Ez már
Parasznya (varbói elágazás), bár nehéz különbséget tenni, mivel Varbó,
Parasznya és Radostyán teljesen egybe van épülve. A képen látható C56-os
Sajóbábonyból érkezett, ami egyébként légvonalban nincs is olyan messze. Így
munkanap csúcsban tehát volt mit fotózni, ilyenkor nem lehet panasz a
buszközlekedésre. BHR-368
Miskolc-Sajószentpéter felől jött, lemaradtam róla, itt már Miskolcra
tart vissza, de Lyukó felé. Nagyon szép környék, érdemes lesz még itt
fotózni. Bementem
Sajószentpéterre, ahol sikerült elkapni az Alacska felé induló JLZ-516-ost. És még
mindig Ikarus 260.32-es: BHR- És végül:
FLX-438 pár éve még Ózd helyiben közlekedett, manapság viszont helyköziben,
jellemzően Miskolcra. Itt már nem erőltettem a fotózást a hatalmas
átmenő forgalom miatt, inkább hazamentem. |