2013. március Itt is az
újabb miskolci és környéki képadag: Egy március eleji napsütéses vasárnapon
kinéztem Tapolcára, rajtam kívül sokan mások is így tettek, ezért volt tömeg
a 20-asokon. A viszonylat hivatalos menetideje nagyon alá van becsülve,
minimum öt perces késéssel érkeztek a buszok, igaz nemcsak a reptéren, de itt
is van hosszabb kiállás, így visszafelé pontosak az indulások. Vasárnapi
kihaltság az Egyetemvárosban. A viszonylaton általában MAN SG-k és Neoplanok
járnak, … … néha
viszont érdekesebb kocsik is feltűnnek, például Ikarus 435-ösök, de nagy
ritkán 280-as is előfordul. GTH-773 jön
vissza, háttérben az egykori egyetemi hőközpont, aminek az átépítése
egyre jobban halad. A 817-es MAN
a Tiszai mellett, a Pfaff Ferenc utcában. A 3-as
vasárnapi félóráztatása és szólósítása miatt szép kis tömegek szoktak lenni.
Egyébként a jövőben itt nagy változások várhatóak: a 3-as számú
főút erre fog vezetni, ezért a felüljáró harmadik, Tiszai-Gömöri vágány
feletti ága is meg fog épülni, és talán a Kandó Kálmán tér is megújul, az új
3-as út pedig a tér alatt fog elmenni. A 31-es a
régi szép idők emlékére vasárnap is csuklós, de a vonal megrövidítése és
az alapos ritkítás miatt lecsökkent utasszám már sajnos nem nagyon indokolja. Elhatároztam,
hogy a jó idő megjelenésével kicsit feljavítom a Borsodos
képállományomat, ezért március elején kinéztem Zsolcára, ahol a Sajólád
irányába közlekedő buszok a délutáni csúcsban 5-15 percenként követik
egymást, ami manapság már városi közlekedésben is jónak számít, nemhogy
elővárosiban. Először HPF-265 jött a Miskolc-Alsózsolca
viszonylaton, ami jellemzően csak munkanap csúcsban és hétvégén jár, a
legtöbb járat ugyanis továbbközlekedik. LKT- Ikarus 280-as
nem nagyon akart jönni, csak a Mercedesek. Fotóhelyet
váltottam: a két Zsolcát a szerencsi vasút fölött összekötő felüljáró
alsózsolcai oldalán vagyunk, jön az Alsózsolcáig közlekedő LMU-407-es
ARC. A
településen van némi ipar, a betongyárhoz a Volán is közlekedtet
menetrendszerinti járatot, de a munkások nagy részét magántulajdonú Ikarus
256-osok szállítják. Most a fényviszonyok miatt csak hátulról sikerült
fotózni, de majd egyszer lehet, visszajövök kifejezetten ezekre vadászni. Na, végre
egy 280-as! És nem
sokkal mögötte egy 263-as! Néhány évvel ezelőttig
egy másik 263-as, JOB-700 járt errefelé forda szerint, Kesznyétenbe és
Tiszaújvárosba. LMU-407
vissza Miskolcra. Mercedes
csuklósok minden mennyiségben. És egy Ikarus
134E. ARC-Ikarusokból 2008 óta már elég tekintélyes
mennyiség, 58 darab állt forgalomba. És most
evezzünk más vizekre, illetve sínekre: idén 10 éve, hogy Miskolcon forgalomba
álltak az SGP E1-es villamosok, ennek emlékére Körmöndi
Robi és az MVK szervezésében különmenet
közlekedett, melynek keretén belül teleplátogatásra is sor került. Jelenleg
elég sok kocsi áll a telepen (köztük a 411-es is), nincs pénz megcsinálni
őket, és mint az ismeretes, a reggeli csúcsban már nem is sikerül
közlekedtetni minden járatot. A hat Plasmából öt a telepen állt, ez a típus nem éppen a jó
rendelkezésre állásáról híres. A rendszám nélküli 260-as az AKD-512. Az M5-ös
hókotró, ami jelenleg nem közlekedhet a pályán. A 40-es meg
már nem is nagyon tudna. Kár, hogy így szétrohad, nagyon király nosztalgia
villamos lehetne belőle, persze ez nyilván esélytelen manapság, amikor a
forgalmi kocsikra se nagyon telik. A 194-es
kicsit szét van peregve. A 199-es tanuló
bécsi belülről, az első részben, baloldalt az eredeti kettes
ülésekkel, valamint az oktató pult. A villamosprojekt keretén belül került beszerzésre ez az
MAN zavarelhárító kocsi. Szintén a
projekt keretében újul meg a kocsiszín is, az eddigi szabadtéri tároló
tetőt kapott. Hétvége lévén (a 2-es nem közlekedik) a telep tele volt
E1-esekkel. Fotómegállás
a Gyula utcánál, Neoplannal. Újabb
megállás az Újgyőri piac után. Majd a
Vasgyárban. Nem vittem túlzásba a fotózást, ilyen képeket akármelyik munkanap
készíthetek. Na jó, a jobboldali már nem annyira
hétköznapi, de azért előfordul. Az Újgyőri delta harmadik ágában már ritkábban lehet
fotózni. A menet
érdekessége viszont kétségkívül a majláthi szakasz beutazása volt, a Bölcs
utcánál például ritkaságszámba megy a bécsi. Természetesen
a műfüves, illetve most részben havas pálya sem maradhatott ki. Felső-Majláth,
háttérben az egyik piros Tatra és a LÁEV kiállított gőzöse. Fotómegállás
Diósgyőr és Táncsics tér között, a kuruc utcai panelsor kezdeténél. És még egy
kép az Újgyőri piaci delta harmadik ágában, ahol egykor a 3-as villamos
járt. |