Békéscsaba, 2010

Májusban, az írásbeli érettségik után nem sokkal lementem Békéscsabára, lazítani egy kicsit.

 

A vasútállomás előtti buszpályaudvaron ez az ex-NDK-s csuklós, és egy helyközi MAN fogadott.

Összesen négy darab Ikarus 260.30M közlekedik Békéscsaba helyi járatain (illetve még egy Orosházán), a látszat ellenére ezek egész fiatal kocsik, 1998-99-esek. Viszont manuális váltósak.

 

Egy C56-os és egy C80-as.

Két darab kék színű, trilexes, ráncajtós, orosz exportból visszamaradt 260.50-es is közlekedik a városban, DUD-273 és a képen látható BPG-700. Uniós támogatásból Békéscsabán is megújul az utastájékoztatás, ennek köszönhetően kaptak elektronikus kijelzőt a régebbi kocsik is.

Az egyetlen csabai Mercedes-Benz Conecto csuklós, KEZ-577 a kertvárosban, a Tavasz utcai megálló után.

Néhány utcával arrébb jár az 1-es/2-es kétirányú körjárat. Igazából még hétvégén sem lenne rossz a kertváros ellátása, mivel az 1-es, 2-es és a 3-as is óránként jár olyankor, tehát az átlag 20 perces követés megvan. Csak a belvárosból 10-15 perc alatt elindul mindhárom járat, majd 45 percig semmi. A képen GNX-345 a Franklin utcai megállóban.

Vissza a 3-ashoz: IVE-632 a Veres Péter utcai végállomáson.

A buszállomáson kívül még a Malom téren található komolyabb helyi járati végállomás. Ugyan csak a 3-as járatok egy része indul innen, de itt van kiállása a Szabadság térről induló viszonylatokon közlekedő kocsiknak is.

GMY-356 délelőtti pihenőjét tölti az árnyékban.

Két darab alacsonypadlós Mercedes-Benz Conecto LF is közlekedik a városban. Csak az egyiket sikerült lekapni, a fényviszonyok miatt azt is csak hátulról.

Egy kis művészkedés.

A már látott GNX-345 a város központjában, a Szabadság téren.

 

Legutóbbi látogatásom óta a város legnagyobb lakótelepére közlekedő 17-est munkanap délelőtt 20-ról 30 percesre ritkították (de legalább összehangolták a szintén 30 percező 7-essel). A szóló jármű viszont már tényleg túlzás, bár délután csak csuklósokat láttam, remélhetőleg ez is csak egy körre ugrott be.

FKH-951 a 8A-s TESCO-nál lévő végállomása után nem sokkal.

Más városokhoz hasonlóan itt is jellemző, hogy helyközi buszok állnak a TESCO parkolóban. A képen HCC-347 hagyja el azt.

 

Gyalog mentem a Körösi utcához, ahová az 5-ös járatok mindkét irányban betérnek. HSY-252 Mezőmegyer felől jött, és fordulás után ment tovább a belvárosba.

Pár perccel később pedig a belváros felől jött a HLU-101. Ezt a két megállós szakaszt régen a 6-os járat szolgálta ki, de 15-20 éve a gazdaságosság jegyében összevonták a két viszonylatot, azóta tér be ide az 5-ös.

Ugyanaz a kocsi Mezőmegyeren, amint a leszállóhelyről a felszállóhelyre áll át.

 

A felszállóhelyen.

 

Három kép erejéig térjünk vissza a buszállomásra: egy helyközi Rába Contact csuklós, HPK-213, és egy helyi Rába Premier, HJL-101.

KBJ-809.

 

Egyes 3-as járatok 3V jelzéssel a Varságh B. utcáig közlekednek. Ez egy kertvárosi rész a város keleti részén. Nem rég még csúcsidőben a 14-es is idejárt, de azóta megszűnt.

HZE-183 a Szabadság téren.

GNX-343.

 

A lencsési lakótelepre délután viszonylag gyakran jár busz: negyedóránként a 17-es és félóránként a 7-es. A képen BPG-700 a Lencsési lakótelep nevű megállóban.

 

Ugyanott HJL-101.

 

A lakóteleptől néhány utcányira található a 8-as Erdélyi sori végállomása. A képen GNX-345.

FKH-951 a felszállóhelyen.

Na de vissza a lencsésihez, konkrétan a Körgát nevű megállóhoz.

Ez a helyközi csuklós is tett egy kört, nem tudom mi célból. Esetleg tanulószállítás?

GTZ-536 közeledik Fényesről.

 

Az előbbi kocsi és LLX-486. A lakótelep tele volt élettel, sokan sétáltak az utcán, rengetegen jöttek a belváros felől biciklivel és kifelé a buszokon is sokan voltak. Csak remélni merem, hogy az országos trenddel ellentétben Csabán már nem lesz több ritkítás, így is félóránként járnak a leggyakoribb viszonylatok is, hétvégén óránként (leszámítva a 17-est, ami munkanap csúcsban 15, hétvégén 30 percenként jár).

Főoldal