Májusban, az írásbeli
érettségik után nem sokkal lementem Békéscsabára, lazítani egy kicsit. A vasútállomás előtti
buszpályaudvaron ez az ex-NDK-s csuklós, és egy helyközi MAN fogadott. Összesen négy darab Ikarus
260.30M közlekedik Békéscsaba helyi járatain (illetve még egy Orosházán), a
látszat ellenére ezek egész fiatal kocsik, 1998-99-esek. Viszont manuális
váltósak. Egy C56-os és egy C80-as. Két darab kék színű,
trilexes, ráncajtós, orosz exportból visszamaradt 260.50-es is közlekedik a
városban, DUD-273 és a képen látható BPG-700. Uniós támogatásból Békéscsabán
is megújul az utastájékoztatás, ennek köszönhetően kaptak elektronikus
kijelzőt a régebbi kocsik is. Az egyetlen csabai
Mercedes-Benz Conecto csuklós, KEZ- Néhány utcával arrébb jár az
1-es/2-es kétirányú körjárat. Igazából még hétvégén sem lenne rossz a
kertváros ellátása, mivel az 1-es, 2-es és a 3-as is óránként jár olyankor,
tehát az átlag 20 perces követés megvan. Csak a belvárosból 10-15 perc alatt
elindul mindhárom járat, majd 45 percig semmi. A képen GNX- Vissza a 3-ashoz: IVE- A buszállomáson kívül még a
Malom téren található komolyabb helyi járati végállomás. Ugyan csak a 3-as járatok
egy része indul innen, de itt van kiállása a Szabadság térről induló
viszonylatokon közlekedő kocsiknak is. GMY-356 délelőtti
pihenőjét tölti az árnyékban. Két darab alacsonypadlós
Mercedes-Benz Conecto LF is közlekedik a városban. Csak az egyiket sikerült
lekapni, a fényviszonyok miatt azt is csak hátulról. Egy kis művészkedés. A már látott GNX- Legutóbbi látogatásom óta a
város legnagyobb lakótelepére közlekedő 17-est munkanap délelőtt
20-ról 30 percesre ritkították (de legalább összehangolták a szintén 30
percező 7-essel). A szóló jármű viszont már tényleg túlzás, bár
délután csak csuklósokat láttam, remélhetőleg ez is csak egy körre
ugrott be. FKH- Más városokhoz hasonlóan itt is
jellemző, hogy helyközi buszok állnak a TESCO parkolóban. A képen
HCC-347 hagyja el azt. Gyalog mentem a Körösi utcához,
ahová az 5-ös járatok mindkét irányban betérnek. HSY-252 Mezőmegyer
felől jött, és fordulás után ment tovább a belvárosba. Pár perccel később pedig a
belváros felől jött a HLU-101. Ezt a két megállós szakaszt régen a 6-os
járat szolgálta ki, de 15-20 éve a gazdaságosság jegyében összevonták a két
viszonylatot, azóta tér be ide az 5-ös. Ugyanaz a kocsi
Mezőmegyeren, amint a leszállóhelyről a felszállóhelyre áll át. A felszállóhelyen. Három kép erejéig térjünk
vissza a buszállomásra: egy helyközi Rába Contact csuklós, HPK-213, és egy
helyi Rába Premier, HJL-101. KBJ-809. Egyes 3-as járatok 3V jelzéssel
a Varságh B. utcáig közlekednek. Ez egy kertvárosi rész a város keleti
részén. Nem rég még csúcsidőben a 14-es is idejárt, de azóta
megszűnt. HZE- GNX-343. A lencsési lakótelepre délután
viszonylag gyakran jár busz: negyedóránként a 17-es és félóránként a 7-es. A
képen BPG- Ugyanott HJL-101. A lakóteleptől néhány
utcányira található a 8-as Erdélyi sori végállomása. A képen GNX-345. FKH- Na de vissza a lencsésihez,
konkrétan a Körgát nevű megállóhoz. Ez a helyközi csuklós is tett
egy kört, nem tudom mi célból. Esetleg tanulószállítás? GTZ-536 közeledik
Fényesről. Az előbbi kocsi és LLX- |