Felső-Majláth,
végállomás 2012. január
16. nagy nap a miskolci tömegközlekedés történetében. Nem azért, mert új
vezérigazgatója lett az MVK-nak, nem is azért, mert megváltozott az Auchan járat
útvonala, hanem mert hatvan év után új szakasszal a gazdagodott a miskolci
villamos hálózat (ha az 1974-ben megépült, telepre vezető sínpárt nem
számítjuk). Az első mentrendszerinti villamos
16-án, 0 óra 40 perckor érkezett meg Felső-Majláthra. Hivatalos átadás
nem volt, a járművezető és közlekedésbarátok jóvoltából azért egy
kisebb ünneplésre, pezsgőzésre sor került. Az utóbbi időben a koszorú
vasútvonal bezárást jelentett, most azonban volt ok az örömködésre. Ez pedig már a nappali forgalom. A végállomáson
és az ökörhugyozásban eléggé csikorognak a villamosok, ami joggal zavarja a
lakókat, de előbb-utóbb csak megoldódik ez is. Maga a végállomás még nem készült el,
kezdetben ideiglenes le- és felszállóhelyen zajlott a forgalom. A villamosok persze a leendő
végállomáson fordultak. A létesítmény szerintem túl lett
méretezve annak a néhány busznak, a villamosok is elég nagy kört tesznek meg,
ennek ellenére szűk ívek épültek. Na de majd meglátjuk mi lesz. De jó fotóhelyet találtam! Látványos az építési területen
közlekedő villamos, van még hátra munka bőven. Elvileg májusra
lesznek készen. Alsó-Majláth. Nem hiszem, hogy itt
bárkit is zavar a parkban lévő villamosvonal. Az utasforgalom is nőtt, jó lett
volna sűríteni az 1-es villamost, de továbbra is csak a Tátrák
közlekedhetnek rajta, azokból meg csak 18 darab van. De félek, ha megérkeznek
az új Skodák, akkor sem lesz sűrítés (sőt örülhetünk, ha nem
ritkítanak), miközben a párhuzamos buszközlekedést megszűntetik. Na, nézzük ugyanezt hóban. Fordulás az új hurokban. Nem rég még a 69-es buszt vártam itt,
most meg már a villamosoké a terep. Sok mindent lehet mondani a
kivitelezésre, de az biztos, hogy gyorsan (másfél-két év alatt) elkészültek
vele, igaz még nincsenek teljesen kész. Bölcs utca. Március elsejétől a párhuzamos
buszközlekedést leépítették, Diósgyőrbe csak mutatóban jár busz,
miközben a villamos nem lett sűrűbb (sőt! hétvégén ritkább),
ami természetesen utasszámcsökkenéssel járt (viszont a villamoson nem lettek
többen). Vagyis ez a "fejlesztés" valójában színvonal csökkenést
jelent, és hiába az új pálya, a villamosok továbbra is lassabbak a busznál,
ráadásul tele lett a vonal értelmetlen, rosszul hangolt jelzőlámpákkal.
Így hiába a hosszabbítás, felújítás, koránt sem felhőtlen az öröm. |