Hatvan, 2010

Hatvanban 2006-ban jártam utoljára, így már érett egy újabb kirándulás, ráadásul már épült az új autóbusz pályaudvar a vasútállomás mellett (azóta már át is adták), én pedig még szerettem volna fotózni a régi, Kossuth térit. A Hatvani Volán az ország legkisebb volán társasága, így az új járművek mellett kénytelenek használtakat is beszerezni, ezért a járműpark változatos, a buszfotósok nem véletlenül szeretik a várost.

 

A Hatvani Volánnál augusztusban már csak két Ikarus 266-os volt állományban, szerencsém volt, 8 perc alatt sikerült kilőni mindkettőt a Rákóczi úton. Érdekes, hogy a két utolsó klasszikus "volánsárga", miközben korábban voltak az új színterv szerint kék-fehérre festett példányok is. A fotók készítése óta a baloldali képen látható JXZ-207 már selejtezve lett, így BPK-855 az utolsó hatvani 266-os, valószínűleg már neki sincs sok hátra.

GMP-948 a Botond utcai megállóban. Ez az Ikarus 480-as kuriózumnak számít, ezen kívül még Salgótarjánban közlekedik egy példány. A kocsit 2009-ben vásárolta a Hatvani Volán, egy alapos felújítás után állt forgalomba, akkor kerülhetett ki helytelenül az Ikarus 415 típusjelzés.

LPU-959 pár utcával arrébb, a Bem utcai megállónál. 2009-ben 21 darab Credo állt forgalomba Szolnokon, a feleslegessé vált kocsik közül két 260-ast vásárolt a Hatvani: ezt (Szolnokon BOS-260 rendszámmal közlekedett) és AYA-103-t. A használt beszerzések miatt a helyi járaton közlekedő csuklósok már mind selejtezésre kerültek, helyköziben is már csak egy ex-Jászkun Volános 280-as (DZB-567), és egy C80-as (HFF-618) közlekedik.

A vasútállomásnál reméltem, hogy elkapom a Boldogra közlekedő C80-ast, de helyette ez a Volvo-Alfa jött.

 

Két Volánbuszos/Volánbusz alvállalkozós gép az ekkor már "haldokló" régi buszállomáson.

Na jöjjenek az igazi buszok: BOS-243.

Az Ikarus EAG 395/E95-ösök már benne vannak a korban, de még bírják, utas komfort terén sokszor felülmúlják az új buszokat. Nem hiába: Ikarus gyártmány (még ha az alváz Scania/Rába gyártmányú is).

Az E95 elővárosi változata az E94.

 

2010-ben két E94-est vásárolt a Hatvani Volán a Volánbusztól, JID-090 az egyik. A régi buszállomás elég szűk volt, a buszok kénytelenek voltak a környező utcákban forgolódni, parkolni.

FKS-189 a Jászkun Volán versenyzője.

Nagy nehezen csak sikerült elkapni: BPB-028 a Mátra Volán legutolsó csuklósa, azóta talán már ez is leállításra került.

 

Egy Credo és egy 256-os.

Egy erősen archív kép.

Elég hangulatos volt, ahogy a park körül elhelyezkedett a pályaudvar, igaz a hely nem lett teljesen buszmentes, az újhatvani helyi járatok továbbra is betérnek ide, mivel így biztosítják a közvetlen belvárosi kapcsolatot.

Szokásomhoz híven inkább a helyi közlekedésre koncentráltam, az 1-esen egész nap ez a 266-os járt. A fotó a temető mellett készült.

 

Szolnoki útelágazás, végállomás. 2006-ban az ex-egri BRF-829-et fotóztam itt, az a kocsi már selejt lett.

 

Ez a környezet már nem annyira autentikus a 266-os számára. A hatvani Tesco 2008 novemberében nyílt, akkor hosszabbították idáig az 1-est és azóta jár sűrűbben, óránként.

Újhatvanban a Teleki utcai megállóban ismét összetalálkoztam a 855-tel.

LPU-959. Régen a 3, 3A viszonylatok Hatvan-külsőre (Kerekharaszt) közlekedtek. A városrész 2007-ben levált Hatvanról, de a menetrend maradt, Hatvan közigazgatási határáig (Doktay u.) továbbra is helyi járatként, onnantól helyköziként járnak a buszok.

 

 

A Bosch legnagyobb magyarországi üzeme található Hatvanban, ezért a 14 órai műszakváltáskor egymást érik a buszok az onnan kivezető úton. Természetesen pont ekkor borult be.

 

Nem csak a Hatvani Volán veszi ki a részét a munkásszállításból, hanem például a Mátra Volán is.

 

Két Credo. Milyen kár, hogy nem kapták meg a flottaszínt.

 

Két Ikarus EAG, egy régi és egy új homlokfalas.

 

Szerződéseseken kívül helyi járatok is vannak itt ilyenkor. Jobboldalt AYA-103, a másik ex-szolnoki 260-as.

 

ERG-883 és az őt üldöző GMP-948 a vasúti felüljárón.

 

Visszatértem a buszállomásra, itt sikerült elkapni BAN-267-t, egy volánsárga 260-ast. Később mentem is vele egy kört a 7-esen, jó kocsi, de gyanítom ez se sokáig lesz már meg.

 

AYA-103 és LPU-959. A hatvani forgalomba állásukat egy kisebb felújítás előzte meg, nagyon jó állapotban vannak, valószínűleg még hosszú évekig fogják szolgálni a várost.

Aki itt fotózott, nem hagyhatott ki egy képet a templommal a háttérben.

A LIR közelebbről.

Kicsit fotóztam a 4-es vonalon, ez a kép a vasúti átjárónál készült.

 

Hegyalja utca, végállomás. Kár, hogy nem a megállóhoz állt be, akkor elölről lehetett volna fotózni.

Egy maszek 256-os. Pár éve még az ex-miskolci AKD-612 parkolt itt rendszeresen.

Vissza a vasútállomásra. Ez az út a miskolci vasút mellett fut, de nagyon ritka ez a járat, korábban sose láttam még itt közlekedni.

Az akkor még épülő új autóbusz pályaudvar. 2010. december 21-től üzemel, ez egyúttal azt is jelenti, hogy a nyugat felől érkező helyközi járatok csak idáig jönnek, a belvárost nem érintik. Az újhatvani helyi járatoknál ezt szerencsére sikerült megoldani, mindkét irányban betérnek a Kossuth térre (régi buszállomás).

Főoldal