Hatvanban 2006-ban jártam utoljára, így már érett
egy újabb kirándulás, ráadásul már épült az új autóbusz pályaudvar a
vasútállomás mellett (azóta már át is adták), én pedig még szerettem volna fotózni
a régi, Kossuth térit. A Hatvani Volán az ország legkisebb volán társasága,
így az új járművek mellett kénytelenek használtakat is beszerezni, ezért
a járműpark változatos, a buszfotósok nem véletlenül szeretik a várost. A Hatvani Volánnál augusztusban már csak két
Ikarus 266-os volt állományban, szerencsém volt, 8 perc alatt sikerült
kilőni mindkettőt a Rákóczi úton. Érdekes, hogy a két utolsó
klasszikus "volánsárga", miközben
korábban voltak az új színterv szerint kék-fehérre festett példányok is. A
fotók készítése óta a baloldali képen látható JXZ-207 már selejtezve lett,
így BPK-855 az utolsó hatvani 266-os, valószínűleg már neki sincs sok
hátra. GMP- LPU-959 pár utcával arrébb, a Bem utcai
megállónál. 2009-ben 21 darab Credo állt forgalomba Szolnokon, a feleslegessé
vált kocsik közül két 260-ast vásárolt a Hatvani: ezt (Szolnokon
BOS-260 rendszámmal közlekedett) és AYA-103-t. A használt beszerzések
miatt a helyi járaton közlekedő csuklósok már mind selejtezésre
kerültek, helyköziben is már csak egy ex-Jászkun
Volános 280-as (DZB-567), és egy C80-as (HFF-618) közlekedik. A vasútállomásnál reméltem, hogy elkapom a
Boldogra közlekedő C80-ast, de helyette ez a Volvo-Alfa
jött. Két Volánbuszos/Volánbusz alvállalkozós gép az
ekkor már "haldokló" régi buszállomáson. Na jöjjenek az igazi buszok:
BOS-243. Az Ikarus EAG 395/E95-ösök már benne vannak a
korban, de még bírják, utas komfort terén sokszor felülmúlják az új buszokat.
Nem hiába: Ikarus gyártmány (még ha az alváz Scania/Rába
gyártmányú is). Az E95 elővárosi változata az E94. 2010-ben két E94-est vásárolt a Hatvani Volán a
Volánbusztól, JID-090 az egyik. A régi buszállomás elég szűk volt, a
buszok kénytelenek voltak a környező utcákban forgolódni, parkolni. FKS- Nagy nehezen csak sikerült elkapni: BPB- Egy Credo és egy 256-os. Egy erősen archív kép. Elég hangulatos volt, ahogy a park körül
elhelyezkedett a pályaudvar, igaz a hely nem lett teljesen buszmentes, az újhatvani helyi járatok továbbra is betérnek ide, mivel
így biztosítják a közvetlen belvárosi kapcsolatot. Szokásomhoz híven inkább a helyi közlekedésre
koncentráltam, az 1-esen egész nap ez a 266-os járt. A fotó a temető
mellett készült. Szolnoki útelágazás, végállomás. 2006-ban az
ex-egri BRF-829-et fotóztam itt, az a kocsi már selejt lett. Ez a környezet már nem annyira autentikus a 266-os
számára. A hatvani Tesco 2008 novemberében nyílt, akkor hosszabbították idáig
az 1-est és azóta jár sűrűbben, óránként. Újhatvanban a Teleki utcai megállóban
ismét összetalálkoztam a 855-tel. LPU-959. Régen a 3, 3A viszonylatok
Hatvan-külsőre (Kerekharaszt) közlekedtek. A városrész 2007-ben levált
Hatvanról, de a menetrend maradt, Hatvan közigazgatási határáig (Doktay u.) továbbra is helyi járatként, onnantól
helyköziként járnak a buszok. A Bosch legnagyobb magyarországi üzeme található
Hatvanban, ezért a 14 órai műszakváltáskor egymást érik a buszok az
onnan kivezető úton. Természetesen pont ekkor borult be. Nem csak a Hatvani Volán veszi ki a részét a
munkásszállításból, hanem például a Mátra Volán is. Két Credo. Milyen kár, hogy nem kapták meg a
flottaszínt. Két Ikarus EAG, egy régi és egy új homlokfalas. Szerződéseseken kívül helyi járatok is vannak
itt ilyenkor. Jobboldalt AYA- ERG-883 és az őt üldöző GMP- Visszatértem a buszállomásra, itt sikerült elkapni
BAN-267-t, egy volánsárga 260-ast. Később
mentem is vele egy kört a 7-esen, jó kocsi, de gyanítom ez se sokáig lesz már
meg. AYA-103 és LPU- Aki itt fotózott, nem hagyhatott ki egy képet a
templommal a háttérben. A LIR közelebbről. Kicsit fotóztam a 4-es vonalon, ez a kép a vasúti
átjárónál készült. Hegyalja utca, végállomás. Kár, hogy nem a
megállóhoz állt be, akkor elölről lehetett volna fotózni. Egy maszek 256-os. Pár éve még az ex-miskolci
AKD-612 parkolt itt rendszeresen. Vissza a vasútállomásra. Ez az út a miskolci vasút
mellett fut, de nagyon ritka ez a járat, korábban sose láttam még itt
közlekedni. Az akkor még épülő új autóbusz pályaudvar.
2010. december 21-től üzemel, ez egyúttal azt is jelenti, hogy a nyugat
felől érkező helyközi járatok csak idáig jönnek, a belvárost nem
érintik. Az újhatvani helyi járatoknál ezt
szerencsére sikerült megoldani, mindkét irányban betérnek a Kossuth térre
(régi buszállomás). |