2010. szeptember 18-án, egy szombati napon
Győrbe utaztam, mivel az Európai Mobilitási Héthez kapcsolódóan
"volán relikviákat", régi viszonylattáblákat, menetrendeket
lehetett vásárolni a Megyeháza előtt. Ne szaladjunk ennyire előre, 2010 tavaszán
szintén jártam Győrben, de ekkor az időjárás miatt csak néhány
képet készítettem. AFF- A Révai utca a legfontosabb helyi járati
végállomás. Az adyvárosi decentrum 2009-ben, a hálózat
átszervezésekor szűnt meg, az innen induló járatok össze lettek kötve,
meg lettek hosszabbítva. Ezek már tényleg szeptemberi képek. A harmadik (az
adyvárosi megszüntetése óta a második) decentrum Marcalvárosban található. Elég mostoha körülmények vannak itt, pedig a
korábbinál jóval több busz indul innen. Egyszer majd csak épül egy XXI.
századi végállomás. GSA- A 22-es 2009 óta nem csak Marcalvárost, hanem
Ménfőcsanakot is kiszolgálja, így még hétvégén is viszonylag kihasznált. Sajnos borús idő volt, dél körül kb. egy
óráig sütött a nap, ekkor találtam egy jó fotóhelyet a Lajta-Gerence utca
kereszteződésében. HJL-273. Ikarus 260-as Győrben már nincs,
csuklós 280-as viszont van még vagy 20 darab, de azok csak munkanap járnak,
így be kellett érni az újabb járművekkel. Újabb Credo BN 12. Ebből a típusból eddig 19
darab állt forgalomba, az első 2005-ben. Az Ikarus EAG E94-esek már jóval idősebbek,
1996-98 között érkeztek. A Tesco járatot nem a Kisalföld Volán végzi, hanem
egy maszek cég, ezzel az MAN NL 202-vel. A Rába Premier 091-esekből 12 darab állt
forgalomba 1999 és 2001 között. Ezekben a kocsikban Rába D10-es motor és
Voith automataváltó van, míg a miskolciakban MAN motor és ZF váltó. NABI-ból is van egy pár, de nem túl
népszerűek. Két E94-es. Mint látható, újabban hétvégén is
egész gyakori a közlekedés, nem sokat kellett várni két fotótéma között. Mondjuk a 14-es vasárnapi 30 percezése elég gáz.
Haránt irányú vonal, sok városrészt összeköt, még a szombati 20 percezés
mellett is tömeg volt rajta. Újabb bevásárló járat, ezúttal a Duna Centeré. Újabb két busz. Hétvégén elvileg nem jár csuklós, kivétel
erősíti a szabályt. Ikarus 417-esből három darab üzemel, 2000 óta. Na még egy utolsó kép innen. Átmentem a József Attila lakótelepre, de itt már
gyülekeztek a felhők. GSA- A 2-es még hétvégén is egész gyakori, 20
percenként jár, ezért megvártam a következőt. Ekkor már teljesen beborult. Délután még előfordult napsütés, például a
8-as pinnyédi végállomásán. Az átszervezés előtt a 13-as járt ide a
Révai utcából, ritkábban. EZY- KCM- És végül ugyanaz a kocsi a 8-as másik
végállomásán, Likócson. A 2009-ben bevezetett új vonalhálózatnak
köszönhetően használhatóbbá vált a tömegközlekedés; 2011-ben nem
emelkedett a díjszabás, a döntéshozók belátták, hogy a tarifaemelés hatására
csökkenő utasszám miatt csak csökkennének a bevételek; a
közeljövőben EU-s forrásból itt is fejlesztik majd az utastájékoztatást.
Csak remélni merem, hogy a jövőben a többi (nagy)várossal ellentétben
Győrben nem fog leépülni a helyi közösségi közlekedés, hanem
folytatódnak a fejlesztések. |