Volvo 7700 Hybrid 2012.
április 2-án új autóbusszal gazdagodott a miskolci tömegközlekedés: az MVK egy
Volvo 7700 Hybrid típusú autóbusz 3 éves bérletét kezdte meg, melynek során a
cég tapasztalatot szeretne nyerni a hibrid technológia tulajdonságairól. A hajtásrendszer
lényege, hogy a buszban egy villany- és egy dízelmotor is van, 20 km/h-ig csak
a villanymotor hajtja a járművet (akkumulátorról táplálva), utána a
dízelmotor is beindul, majd az utazási sebesség elérésekor már csak az
dolgozik. Álló helyzetben a dízel erőforrás automatikusan leáll. A
megoldás előnye, hogy kedvezőbb a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. A jármű
az MBK-620-as rendszámot kapta és április 3-án állt utasforgalomban a 3A-s
viszonylaton, azóta jellemzően a 3A-s, 8-as, 11-es, 24-es vonalakon
dolgozik. Egy kép a
Bábonyi-bércen. Kívülről szerintem nagyon jól néz ki, ez a
színösszeállítás rendkívül jól sikerült, belülről azonban már nem ilyen rózsás
a helyzet, sem a belsőtér elrendezése, sem a dizájnja, színvilága nem
tetszik. Hétvégi kép
a Vízügy és a Vasúti sorompó megállók között. A martinkertvárosi
mellékutcákban is jól mutat, az Ikarus 200-asokat nem számítva talán ez a busz
néz ki Miskolcon a legjobban. A reptéren
lassan, tisztán villanymotoros üzemmódban közelíti meg a felszállóhelyet.
Alacsony sebességnél olyan érzése van az embernek, mintha trolibuszon utazna,
aztán bekapcsol a dízelmotor és az illúziónak annyi. A baloldali
képen a 20 emeletes mögött halad el, a jobboldalin pedig a kisforgalmú Bulcsu
utcai megálló mellett húz el. Itt pedig a
Batthyány utcában halad el a decemberi ködben. A villanymotoros rásegítés
miatt a dízelmotor mindössze 5 literes és négy hengeres, 215 lóerős. A
villanymotor pedig további 160 lóerőt ad a „közösbe”. Amúgy a
menetkomfort sem az igazi, például a sebességváltás elég sok ideig tart,
olyan, mintha kéziváltós lenne. Egy kis
kiállás a reptéren, a téli mocsokban. És akkor tekintsük
meg belülről is. Mint látható, az utastér elég szűkre sikerült. Az MVK
tapasztalatai amúgy viszonylag kedvezőek, a megszokott 35-42 helyett ez
a busz csak 25-32 litert fogyaszt 100-on. Ennek ellenére a pletykák mégis
arról szólnak, hogy a közlekedési vállalat inkább a gázüzemű buszok
irányába mozdulna el, és a közeljövőben uniós támogatásból 75 darab
CNG-s szólót vásárolna. |