2008-2009. tél
Igen rég frissítettem már a honlapot, így épp itt
az ideje, hogy ezt megtegyem néhány miskolci képpel:
Rögtön december első napjaiban egy Kutsenits Hydra City III.
típusú, hidraulikus meghajtású busz vendégeskedett a városban. A kinézete nem
valami meggyőző.
Műszakilag viszont annál érdekesebb. A
hidraulikus meghajtáshoz konkrétan nem igazán értek, de a lényege valami
olyasmi, hogy a buszban nincs sebességváltó, és ha a sofőr nem nyomja a
gázt, akkor magától fékez a jármű a hajtás miatt és így jobban kíméli a
fékrendszert. Ezen kívül elvileg halkabb és kevesebbet is fogyaszt.
December másodikán a 3A-n közlekedett a jármű.
Jóval kisebb befogadóképességű, mint az általában itt közlekedő
buszok, így nagy tömeg volt. Ennek következtében nem tudtam tüzetesebben
megnézni a busz belsejét, viszont a menetkomfort jó volt, és tényleg kicsit
halkabb volt az átlagosnál.
Az ünnepek előtt, december 19-21. között a
MÁV sztrájk miatt az MVK napi két járatot indított a Tiszai pályaudvarról az
autópályán Budapest-Keleti pályaudvarra.
Egy járat az IAV-206-os MAN Lion's
Coach-ot és a sárga rendszámos (ICC-952) 800-as MAN-t jelentette.
Január elsejétől az Ingyenes Cora járatot szólósították, így AKD-661 helyét
először az 513-as foglalta el. A szívómotoros, Prága váltós kocsi nem
sokáig bírta az emelkedőt, így ...
... hamarosan lecserélték
AKD-526-ra. Itt még a 69-es berekaljai végállomásán látható, azóta már az IC
törzsjárműve és a bevásárlóközpont reklámját is magára öltötte.
Ha már Berekalján járunk: HPR-534.
A 424-es MAN Alsó-Majláth
után, a berekaljai elágazásnál.
Ritka pillanat: Ikarus 412-es Ómassán.
AKD-656
a Majális-parkban.
A következő 1-es is egy Ikarus volt: AKD-658 a Papírgyárnál, és a
430-as MAN ugyanott.
A 213-as Tatra a Zenta utcánál, és a 217-es egy
megállóval lejjebb, a LÁEV-nél.
Na, még két kép.
A
422-es MAN a LÁEV-től nem messze, az Irinyi
utcai megállóban.
Újabb 99-es, ezúttal az Újgyőri
főtéren. Újabban egyre gyakrabban jár Ikarus 412-es ezen a viszonylaton.
Műszakváltáskor napi néhány szirmabesenyői, sajósenyei,
alsózsolcai és sajópetri
helyközi járat egészen a DIGÉP-ig közlekedik.
A 042-es Neoplan a
Hősök terénél.
GTH-775
a szombat délelőtti csúcsban a Szinvaparknál.
Hogy egy bécsi villamos is legyen: a 188-as.
A 31-esen szombaton és vasárnap
szóló járművek közlekednek. Baloldalt egy standard Ikarus 415-ös,
GSZ-865 a
Népkert oldalában, a Szigligeti téri megállóban. A következő jármű
a miskolci proto 415-ös, EKG-859 volt. Ez a kocsi
1994-ben állt forgalomba, míg a többi példány 1998-99-ben, a fenti képen jól
láthatóak a különbségek.
Február 19-22. között rendezték az idei
Kocsonyafesztivált, ezért a Kazinczy utcát lezárták a forgalom elől, a
buszokat elterelték. Én ebből csak a Búza térre terelt 34-est próbáltam
megörökíteni, de mivel a Plasmák kijelzője nem
ír ki semmit, ha nincs gyújtás a buszon, ezért ez nem sikerült, az indulást
meg nem volt türelmem megvárni.
Egy különjáratos Ikarus 256-os, BPR-114 a Dayka utcában.
A fesztivál második napján, szombaton 14 órától villamospótlás volt a teljes vonalon, a Tiszai pu. és
Diósgyőr között. Én a Szent Anna téren táboroztam le és ott fotóztam,
elsőnek a 023-as Neoplant.
Ugyanilyen gép az ellenkező irányban, a
046-os.
A 807-es MAN. Itt már kezdett kisütni a Nap, de
először mindig, amikor jött egy busz, arra a pár másodpercre beborult,
így rontva a fotókat.
Aztán végül csak kisütött viszonylag normálisan.
Körülbelül 6-9 percenként közlekedtek a
villamospótlók (este, amikor mindenki ment a rendezvényre volt tömeg
rendesen), de volt néhány ütemen felüli járat is, nevezetesen az Újgyőriről a telepre közlekedő
garázsmenetek villamospótlóként mentek le. Láttam így az AKD-541-et, a
HFC-309-et pedig le is fotóztam, igaz a fényviszonyok miatt csak hátulról.
Volt egy Ikarus is a villamospótlón: GTH-776.
Síelésre alkalmas időjárás esetén, hétvégén
ezen a télen is közlekedett Diósgyőrből a Sí járat, igaz csak egy
ilyen Volkswagen midi"busz"-szal, ami a
HSR-016 rendszámra hallgatott.
A sífelszerelést ebben az utánfutóban lehetett
elhelyezni.
Az országos Volán tender keretén belül novemberben
összesen 13 darab Credo EC12 típusú elővárosi autóbusz érkezett a Borsod
Volánhoz. Ami szomorú, hogy nagyon sok jármű csuklósok helyére került.
A Borsod Volán 2007-ben már beszerzett egy
alacsonypadlós Volvo 7700 LA típusú csuklóst
(FLX-438), ami a mai napig Ózd helyi járatain teljesít szolgálatot. 2009 első
napjaiban két újabb példány követte: LKZ-134 a Miskolc-Kazincbarcika
vonalon jár, míg a képen látható LKZ-122 Ózdra. Szép busz, remélem a
közeljövőben minél több ilyen jármű lesz a megyében.
Főoldal
|