Miskolci képek a fent említett időszakból:
veterán járművek az Utazási Kiállításon, Alstom Citadis villamosmodell
(M 1:1) bemutató, május elsejei sűrítőjáratok a Majális-parkba,
szóló járművek a 22-esen, és persze hétköznapi képek. Április 3-5. között rendezték meg az Utazási
Kiállítást, ahol a Borsod Volán is képviseltette magát, például ezzel a
2006-os beszerzésű Irizar InterCentury turistabusszal. A rendezvényen több utazási iroda is jelen volt,
valamint veterán jármű kiállítás is volt, ... ... ahonnan természetesen az MVK Ikarus 31-ese sem
hiányozhatott. A jármű ingyenes városnéző járatként
közlekedett, itt épp a népkerti körforgalomnál jár. A kiindulópont az ITC előtt, a kiállítás
helyszínén volt. A busz eljutott az Avasi kilátóhoz is. Itt épp az
avasi buszvégállomás és a torony között lévő, pár száz méter hosszú úton
megy. Menetrendszerinti közlekedés ezen a szakaszon nincs. A busz utasai a várost nézték, én inkább a másik
oldalon fotóztam az Ikarust. Amúgy kisebb csoda, hogy a kilátónál nem kell
belépődíjat fizetni. A fák mögött, a háttérben az 1963-ban épült, Ahhoz képest, hogy itt van a város egyik
nevezetessége, nem hemzseg a turistáktól a hely, csend van és nyugalom. AKD-565 Bükkszentlászlón, valamint AKD- A 9-esen munkanap délután egy járatot csuklós
csinál, újabban Ikarus 280-as. A fotó a Lórántffy Zs. útnál készült. Újabb csuklós 9-es, ezúttal egy MAN a
Tatárdombnál. Pár évvel ezelőtt még gyakori volt a Rába a
6-oson, mivel az 592-es és az 593-as is Újgyőri főteres volt.
Manapság viszont az 592-es (Tiszai) kivételével az összes az Avason van,
ezért ritka fotótéma a Rába Premier a perecesi végállomáson. A még eredeti Rába motorral és Prága váltóval
rendelkező AKD-512 az Olvasztár utcai megálló után lévő
hajtűkanyarban. A 416-os MAN ugyanott, másik nézőpontból. AKD- Április 14-18. között a Városház téren egy 1:1
méretarányú Alstom Citadis villamosmodell volt kiállítva. Gyakorlatilag egy
igazi Citadis első két része, műszaki berendezések és futómű
(meg még gondolom egy csomó minden, amit kívülről nem lehetett látni)
nélkül. Jó kis villamos, de igazából jobban örültem volna,
ha egy igazi, működőképes tuját teszteltek volna forgalomban. Jó
tudom ... Egy kis marketing fogás. A nem túlbonyolított műszerfal. Az utastér összességében szerintem van olyan
tágas, ami egy alacsonypadlós villamostól elvárható. Néhány kép azokról a járművekről,
melyeket az új villamosok kiváltanak 4-100 év múlva. Sikerült elkapni a két piros Tátrát egymás
mellett. Amúgy jelen állás szerint ezeket is lecserélnék, viszont füvesített
pályára (jobban mondva annak fenntartására) nem nagyon telik. Ugyanaz a jármű a telepre vezető szakaszon. |