Miskolci tömegközlekedési életképek 2008 nyaráról:
többek között teleplátogatás, nyílt nap, nosztalgia villamos az
Operafesztiválon, a 24-es meghosszabbítása, csuklós 18-as, Ikarus 412-es az
1A viszonylaton. Rábák, MAN, és a várva várt 411-es a Derkovits
utcánál, a nyár első napjaiban. Néhány évvel ezelőtt még a szóló
proto 400-as, az EKG-859 volt gyakran a viszonylaton, azóta viszont a 35-ös
csuklós lett, az EKG pedig lekerült a Búza téri kétrészes fordába (11, 3A,
33, 34, 38 viszonylatok). Gyors pillantás az egyetemre. Június elején az Újgyőri főtéri végállomásról
a Harmadik utcára vezető utat felújították, ezért a 6-os, 16-os a
körforgalmon át hagyta el a végállomást, a többi viszonylat pedig a Vasgyári
úton közlekedett. A belvárosba közlekedő 21-esen kívül még jó
sok viszonylatnak itt van a végállomása, nem hiszem el, hogy valamelyiket nem
lehetne összekötni a 21-essel, és így plusz teljesítmény és költség nélkül
átszállásmentes belvárosi kapcsolatot adni. Egy lerobbant MAN vontatás közben. Természetesen idén júniusban is közlekedett a
100-as nosztalgia az Operafesztivál alkalmából. Tavasszal jól bevált a Szent
Anna tér, mint fotóhely, ezért a 100-asra is itt csaptam le. Egy késő délutáni, verőfényes fotó a
színháznál. Június 16-án lépett életbe a nyári menetrend,
természetesen néhány változással. Először is a Tiszain a 18-as
felszállóhelye az 1-es, 1A-s mögül átkerült a végállomási épület mellé (lásd
a képen), ahonnan régen a 10-es indult. Csúcson kívül egy busz van a 8-ason
és a 18-ason, ami a Tiszain mindig átszerel, látható, milyen sok értelme volt
szétvágni a régi 8-ast. A 32-es Hatvanötösök u. megállója tavaly
szeptemberben kb. 100 méterrel hátrébb került. A nyári menetrendváltáskor ez
vissza lett helyezve, az újonnan épített megállót (a képen) felhagyták,
viszont a Gömöri és a Hatvanötösök u. között egy új megálló létesült Eperjesi
u. néven. A lakosság kérésére a 14H-s járatok a
Hejőcsabai gyógyszertár és a Futó utca között csak a Repülőtér felé
közlekednek a Sütő utcán, a Hejő-park felé a Cementgyár felé
kerülnek. A most következő néhány kép még az eredeti állapotot mutatja. Ebben az irányban továbbra is járnak a buszok. Az
egészben az érdekes, hogy 2006 őszén ezt már egyszer eljátszották az
akkor még itt közlekedő 24-essel és 24B-vel, aztán 2007 januárja óta az
új 14H-s újra mindkét irányban itt közlekedett, egészen eddig. 035 az utca végén. Pozitív változás, hogy a 24-est végre meghosszabbították
a Szinvaparkig, így közvetlenül elérhető vele a belváros. Ez a kép még a
régi, Búza téri végállomáson készült. Ezek pedig már a Szinvaparknál, a megfordulás a
kisebb mellékutcákban, gyakorlatilag a Media Markt körül történik. Az 592-es Rába a 6-os viszonylaton, mint a régi
szép időkben. AKD- AKD-541 megérkezik Lyukóból. Nyáron, munkanapokon a 29-es szólósítva lett, volt
is tömeg rajta rendesen. AKD- ... a következő fotók helyszíne. AKD- A Búza téri piac felújítási munkálatai miatt a
2-es felszállóhelyét kb. egy hónapra arrébb rakták a végállomási épület
mellé. Búza tér, 11-es végállomás. Valamint a Dózsa György utca, ahol a 11-es
keresztezi az Északi Tehermentesítő utat. Tök "jó", hogy az 1,
1A buszoknak van itt megállójuk, a 11-esnek viszont nincs, így nem lehet
normálisan átszállni. A 427-es MAN és a 400-as Rába a Kazinczy utcai
megálló után. Gyors ugrás a Corához. |