2008. ősz
Semmi érdekeset nem tudok most a bevezetőbe
írni, úgyhogy lökjük:
l.jpg)
Az új őszi menetrend egyetlen (plusz néhány
reggeli, Avas felé közlekedő 29-es egyetemi betérése) útvonal
(nem)változása a 33-as egy megállóval való meghosszabbítása volt a tavasszal
megnyílt Lidl áruházhoz (hivatalosan Gyula utca, bár a villamos ugyanilyen
nevű megállójától azért messze van). Egy áruház nem áruház, már épül
mellette egy másik is, és csak ha az és valami átkötő út elkészült,
akkor fog odáig járni. Így a meghirdetettel ellentétben szeptember elsején
(lásd a képen) és még e sorok írásakor is csak a Tímármalom utcáig közlekedik
a 33-as.
l.jpg)
Mindegy, én inkább kihasználtam a
lehetőséget, hogy a 33-ason Ikarus volt. Igaz a következő körben
nem sikerült jól a kép, az azutániban pedig a 400-as Rába tett egy kört, amíg
az Ikarus sofőrjének "kajaideje" (munkaközi szünet) volt.
l.jpg)
Itt viszont sikerült elkapni az egyetlen 21-esen
közlekedő kétrészes (és így Ikarus 280-as) buszt, ami aznap AKD-730
volt.
l.jpg)
AKD-513
a Szemere utcai végállomás után nem sokkal.
l.jpg)
2008. szeptember 9-11. között egy MAN Lion's City
típusú, 12 méter
hosszú, alacsonypadlós városi (ez a példány kétajtós volt, tehát inkább
elővárosi) busz vendégeskedett Miskolcon. A jármű az osztrák Dr.
Richard busztársaság R 8858 azonosítójú busza volt.
l.jpg)
Mint látható ez a típus gyakorlatilag a Miskolcon
is közlekedő MAN NL 223-as kis mértékben továbbfejlesztett változata.
l.jpg)
Visszafelé a Sályi utca és a Cementipari Gépjavító
között fotóztam, előtte AKD-661 is tiszteletét tette. Kíváncsi vagyok,
mikor fogják átnevezni a megállót, a gépjavító ugyanis pár hónapja le lett
bontva, a helyén pedig bevásárlóközpont (mi más?) épült.
l.jpg)
A DIGÉP környékén.
l.jpg)
Másnap a 67-esen közlekedett, de lusta voltam
kimenni. Harmadik nap viszont még készítettem két képet a 3A-n, a MÁV óvoda
nevű megállóban.
l.jpg)
Hogy villamost is lássunk: 193 a Vasgyárban.
l.jpg)
Újabban munkanapokon az egyik 12-es műszakban
szóló buszok járnak.
l.jpg)
Egy igazi őszi kép HFC-309-ről a
67-esen.
l.jpg)
Igazi őszi kép 2: a 016-os Neoplan a
Majális-parknál.
l.jpg)
A 424-es MAN az előbb említett helyen.
l.jpg)
AKD-658
a Papírgyár és a Majális között.
l.jpg)
A 423-as MAN a Hóvirág utcai megállóban.
l.jpg)
November elsejétől volt egy kis
menetrendváltozás, valamint egy útvonalváltozás is: a 19-es viszonylat a
racionalizálás előtti állapot szerint újra a DIGÉP és a Diósgyőri
kórház érintésével közlekedik. Ez a kép viszont még a november előtti
rend szerint készült a Vasgyár és Vasgyári temető megállók között a (ma
már) semmi értelme hídon. Lusta voltam reggel felkelni, így már csak dél
körül értem ide, ekkor viszont már éles szögből sütött a Nap, így a busz
oldala kicsit sötét lett. Dokumentum fotónak azért jó.

Egy Kunság Volános busz a Búza téren.
l.jpg)
Egyik vasárnap kiugrottam Felsőzsolcára, a képen
a 808-as MAN a Kassai utcai megállóban.
l.jpg)
Hétvégi menetrend lévén ritkán, félóránként járt a
7-es, de szerencsém volt, pont arra járt egy tanulójárat a 419-es MAN
képében. Az ősz folyamán nagy erőkkel folyt a
járművezetők képzése mind busz, mind villamos fronton.
l.jpg)
A másik 7-esen lévő kocsi is MAN volt: 809 a Kossuth Lajos utcai
megállóban. A 7-esen amúgy most volt egy kis utasszám növekedés, Miskolc
Zsolca felőli határában ugyanis megnyílt az Auchan áruház, ahol egy új
megálló is kialakításra került.
l.jpg)
November 17. és 20. között egy King Long XMQ 6121Q
típusú, inkább elővárosi kialakítású, alacsonypadlós buszt tesztelt az
MVK. Ez a kép martinkertvárosi hídon készült, még próbajáratként.
l.jpg)
A jármű közlekedett a 3A-n is, de lerobbant,
a helyére AKD-589 ugrott be, de nem volt viszonylattábla. Semmi gond,
kreatívan megoldották: fogtak egy 3-as táblát és a 3-as mellé tett papírra
írták az A betűt (ez sajnos nem látszik a képen).
l.jpg)
Na de vissza a King Longhoz: kínai gyártmány, Pest
megyében a Volánbusz helyközi járatain sok közlekedik belőlük.
l.jpg)
Ez a Plasma meg épp a garázsból érkezett. Hoztak
vele 3A-s táblát is.
l.jpg)
GSZ-864
a Bajza utca és az Iskola tér között. Ezért kár volt
kimenni Martinkertvárosba.

A kudarc miatt egy héttel később
megismételték a tesztet, ekkor a 29-esen fotóztam, de már csak este,
kézből, így a minőség ilyen lett.
l.jpg)
November végén már egy kis hó is esett, ez a
legjobban természetesen a Bükkben maradt meg: a 430-as MAN Lillafüreden.
l.jpg)
A Répáshutára közlekedő JNR-351-es MAN.
l.jpg)
És a
végére a 033-as Neoplan Felső-Majláthon.
Főoldal
|