Év végi
kirándulás Egerben
A téli szünetben eredetileg Győrbe akartam
menni, de ez a vasutas sztrájk miatt nem jött össze, a két ünnep között pedig
végig hétvégi menetrend volt, 20-30 percenként közlekedő buszok miatt meg
nem volt kedvem átutazni az országot ilyen hidegben. Így inkább egy közelebbi
célpontot választottam: Egert.
l.jpg)
Vonattal mentem, az első kép a Vasútállomás
bejárati út nevű megállóban készült, AVE-990-ről.

DZC-235 az Autóbuszállomásnál. Ez volt az utolsó
egri helyis Ikarus, amiről még nem volt képem.
l.jpg)
Most főleg az 5-ös vonalcsoport önálló
szakaszára koncentráltam, mivel errefelé még nem fotóztam. A képen az
ex-székesfehérvári BPG-949 az 5A viszonylat Tihaméri malomnál lévő
végállomásán. Nehéz volt fotózni ebben a verőfényes napsütésben,
ráadásul a napsütés ellenére rohadt hideg volt.
l.jpg)
Munkanap délelőtt 20 percenként járnak az
5-ös vonalcsoport járatai. Kétóránként 5-ös járat egészen az Agrokerig, a
többi pedig 5A-s a Tihaméri malomig. A fotón DUD-770 a Kertész u. 70.
megállóban.
l.jpg)
Pár utcával arrébb, a Mocsáry L.-on jár a 4-es,
közel nulla utassal.

Vissza a Kertész utcára: egy Borsod Volános Ikarus
EAG E95-ös, HTR-840.
l.jpg)
DUD-770, újra.
l.jpg)
AVE-993
a Tihaméri malomnál. 5-ös járat lévén megy tovább az
Agrokerhez.
l.jpg)
Az 5, 5A járatok „irányító”
végállomása a Tesco áruháznál van.
l.jpg)
A Tesco megépülése előtt viszont a
felsővárosi megállónál volt egy kisebb decentrum.
l.jpg)
Berván, a 10-es (10A-s) és 14-es végállomásán sem
fotóztam még. A végállomásnál egy üzem van, ...
l.jpg)
... a lakott terület úgy egy kilométerrel beljebb
kezdődik (Berva lakótelep). A képen a két alacsonypadlós, csuklós ARC
187 egyike, LHV-041 (a másik LHV-042). A két gép 2008 nyár végén/ősz
elején állt forgalomba.
l.jpg)
Visszatérés.
l.jpg)
A Ráckapu térnél járunk, az egyetlen egri Mercedes
forgolódik a viadukt alatt.
l.jpg)
HAE-195 jön le a Szalapartról. Most már a 2A
viszonylatról is van képem.
l.jpg)
A 2-es, 2A-s ezen a csomóponton nem áll meg,
legközelebb csak a Tűzoltó téren lehet le/átszállni.
l.jpg)
JXW-646
a Bartók tér előtt. Elvileg 4A-nak kéne lennie,
de ebben az irányban végül is mindegy: a Színháztól a 4-es és a 4A-s is
ugyanúgy közlekedik, tehát az utasokat nem téveszti meg. Visszafelé már gond
lehetne ebből, mert a 4-es végigmegy az Agrokerig, a 4A viszont csak a
Színházig jár.
l.jpg)
HCA-775
a Bazilika (korábban ÉMÁSZ) nevű megállóban.
DZC-235
a 12Y Ipari Parknál lévő végállomásán.
l.jpg)
Naponta néhányszor innen indul Felnémetre a 8-as
is. CTG-990 viszont most érkezett onnan, majd hamarosan elszáguldott, gondolom
a nem messze lévő Mezőgépi végállomásra.
l.jpg)
AVE-993
a már párszor emlegetett Agrokernél. Csúcsidőn
kívül egy-két óránként jön ide busz, csúcsidőben viszont nagy forgalom
van. Munkanapokon például a 14.15-14.30 közötti időszakban 5 perc alatt
elmegy három 5-ös, majd 14.25-kor egy 4-es és végül 14.28-kor egy 6-os.
l.jpg)
JXW-646 4-esként már az indulást várta.

Először AVE-993 indult el 14.15-kor,
5-ösként.

Az egyik ARC 187-est már láthattuk, most itt a
másik, LHV-042 14.17-kor indult. Mint látható, utas egyáltalán nem volt,
gondolom ez csak az ünnepek miatt volt, egy átlagos munkanapon biztos sokan
vannak. Még ha itt nem is, de a következő megállókban.
l.jpg)
Befutott DUD-770. Ez a végállomás amúgy 2006-ban
került felújításra.
l.jpg)
770 volt a harmadik 5-ös, 14.20-kor indult.
l.jpg)
Ezután 5 perc szünet következett, azután beállt a
Credo.
l.jpg)
Majd elindult. Délután mentem egy kört egy másik
Credoval a 37-esen. Utaskomfort terén nekem jónak tűnt: kényelmes volt,
és jó meleg volt benne, amit átfagyva nagyon tudtam értékelni.
l.jpg)
Utoljára a 6-os jött, DZA-825. Erre fel is
szálltam, utazás közben láttam szembe jönni egy 2-est. Ez azért furcsa, mert
a 2-es elvileg csak a Tihaméri malomig jár. Ehhez képest volt külön „2
Agroker” viszonylattáblája. Nem tudom miért nincs ez benne a
menetrendben.

Fej-fej mellett CTG-972-vel a Volán telepnél.

Ugyanaz a két busz immár a Mezőgépnél.
Baloldalt a háttérben a 972,
a kép közepén pedig a 825. Illetve a végállomási
tartózkodó, ami úgy látszik, fel lett újítva a közelmúltban.
l.jpg)
GDK-567 is itt állt.
l.jpg)
Az utolsó képen a Classic homlok-hátfalas AVE-992 a Kővágó téri
megállóban. Ezt a kocsit még fotóztam eredeti homlokfallal, 2006-ban.
Főoldal
|