2009. június 5-én a tavalyi sikeres program után
második alkalommal is megrendezték Polgáron az Ikarus és Csepel veterán
járművek találkozóját. Bár esős idő volt, de a
"normálisabb" fajta, amikor az ég világos, így viszonylag jól
lehetett fotózni. Tiszaújvárosba Kesznyétenen át mentem egy Volvo-Alfával,
mivel arra még nem voltam. Tiszaújban két Ikarus 266-os is állt: BPR-694 és
BPR-689. BPH- JMN-961 például már teljesen fehér lett és az
oldalára megkapta az új logót. Egy új ARC 127-es, LKK-014 Polgár központjában, az
ilyen kis városokban jellemző szombat délelőtti csúcsban. Délelőtt a veterán gépek felvonultak a
település központjában. Elsőként a Vértes Volán egyik (!) nosztalgiabusza,
a GEX-274-es faros. Őt követte a Hajdú Volán Ikarus 311-ese,
FIX-870. Két ex MVK-s busz következett: AKD-562 és AKD-737.
Három évvel ezelőtt még mindkét kocsi forgalomban volt Miskolcon. Egy egykor a Kapos Volán színiben közlekedő
Ikarus 266-os, ACG-176. A rendezvényen Csepel teherautók is voltak. A
teherkocsikhoz nem nagyon értek, így csak tippelni tudok, hogy ez talán egy
Csepel D-710-es tűzoltó. Ezek pedig talán Csepel D-344-esek. Ez pedig talán egy Csepel D-450-es. Vissza a buszokhoz: az egykori győri helyi
járatos AFF-668, immár LGX-162 rendszámmal. A Volánbusz egyik alvállalkozója, a Weekendbus is
képviseltette magát egy Volvo-Alfával. Néhány személykocsi is felvonult. A konvoj bekanyarodott egy kis utcába, közben
újabb járművek csatlakoztak. Például a Borsod Volán BHK-763-as 280-asa. Egy Iveco Kapena tesztbusz is jelen volt. Ilyen
járművek menetrendszerinti forgalomban Nyíregyházán járnak. Az ex-győri csuklós legelöl. Felújításra váró faros. A rendezvény szervezőjének tulajdonában
lévő ZIU 9-est és Ikarus 250-est pár héttel korábban valakik
felgyújtották. A trolit kivontatták, az Ikarus viszont a saját lábán jött,
mivel a főegységei viszonylag egyben maradtak. Ellenben a jármű karosszériájával és
utasterével. Én igazából elsősorban a Hajdú Volán Ikarus
284-ese miatt jöttem. A típus az Ikarus 280-as módosított változata: a
motor itt a hátsó tengely mögé került, és a jármű hosszabb is vagy
másfél méterrel. Az utastér. A típusból nem sok készült, csak
néhány darab dolgozott az országban. Ez a kocsi volt az utolsó, ami menetrend
szerint közlekedett, a július elsejei szolgáltató váltásig járt Debrecenben. A második ajtó és a csuklós közötti, befelé
fordított üléssor. A műszerfala olyan, mint akármelyik
280-asnak. Remélem a Hajdú Volán nem dobja ki, hanem megtartja nosztalgia
járműnek. A menet kiment Tiszacsegére, ahol csak két képet készítettem:
egyet a Kapenáról, ... ... egyet pedig az ex-győri csuklós
belteréről. AKD-737 valahol a település határában, egy Hajdú
Volános, helyközi megállóban. A polgári ipari parkban buszgyorsulási verseny
volt, amit a rossz idő alaposan megnehezített. A képeken a három csuklós
a "paddockban". A Borsod Volán csuklósa. A GEX-274-es faros. Néhányan próbálták elkapni a
villámokat és úgy fotózni, nekem ehhez nem volt türelmem. A kiégett 250-es Ikarus. És végül a 737-es tankolás közben. Jó kis program
volt, remélem jövőre is megrendezésre kerül. |