2008. május 15-19. között az MVK Zrt. egy
magyarországi tesztkörúton lévő Mercedes-Benz Conecto típusú autóbuszt
próbált ki. A jármű a Mercedes-Benz Citaro Kelet-Európába szánt,
butított verziója (például kívülről teljesen megegyezik azzal), az
eddigi félig alacsonypadlós Conecto utódja. Május 16-án, pénteken a jármű a 29-es
viszonylaton közlekedett. Csuklós Citaro amúgy már volt itt, még 2003-ban. A busz az Egyetemnél. A Borsod Volán már
rendelkezik egy ilyen járművel, ami Ózd helyi közlekedésében vesz részt,
de elvileg még továbbiak is fognak hozzájuk érkezni. Fél óra várakozás után végre megérkezett a
Magashegyre. Fények nem voltak, de a világos, fehér szín miatt mégis
viszonylag normális képet lehetett készíteni róla. A DIGÉP-nél az Avas felé. Másnap a 24-esen közlekedett, a kép a Megyei
kórház és a Kassai utcai megállók között, a 20 emeletes háznál készült. A jármű hátuljába állítva van beszerelve az
Euro 4-es, 286 lóerős Mercedes-Benz OM 906 LA típusú dízelmotor. Ebben a
járműben hatfokozatú ZF váltó volt, de a típus rendelhető
négyfokozatú Voith váltóval is. Visszafelé a Kassai utcánál. Délelőtt a Búza
téri piac miatt tömeg van a 24-esen. Egy körrel később, a Búza téri végállomásnál. Néhány körrel később pedig a
Repülőtéren. A busz műszerfala és utastere. A
járműben 26 ülő- és 75 állóhely található, természetesen
alacsonypadlós, ami az utascserét is meggyorsítja, ellentétben az elég lassan
nyíló-záródó ajtókkal. További műszaki adatok: a jármű A tesztkörút állomásai a busz oldalán. 18-án vasárnap a 19-es viszonylat következett.
Mivel lusta voltam korán kelni, délben mentem, így pont kifogtam azt az
időszakot, amikor a járat csak óránként jár. Ezért csak az egyik körben
vártam meg a Merdzsót: Komlóstető irányában az Olvasztár utcánál
fotóztam, ... ... az Újgyőri irányában pedig a Lomb
utcánál. Összességében nekem tetszett a jármű, de nem lenne sok
értelme, ha Miskolcon újabb típus jelenne meg, már így is épp elég heterogén
a járműpark. Viszont a Borsod Volánnál remélem lesz jó pár példány. |