Ez az utolsó oldal, ami idei, balatoni nyaralásom
kapcsán készül. A várpalotai kirándulás után, késő délután még kinéztem
Ajkára, hogy kicsit feljavítsam Somló Volános albumomat. Veszprémből a Budapest-Sümeg gyorsjáraton
közlekedő BPG-915-tel jöttem. A Somló Volán Veszprém megye nyugati
részének helyközi és távolsági közlekedését, valamint Ajka város helyi
közlekedését látja el. A társaság talán legérdekesebb járműve
DUD-988. Talán az egyetlen Magyarországon menetrendszerinti közlekedésben
résztvevő Ikarus 405-ös, ami nem a BKV-é. 1994-ben gyártották, 1999-ben érkezett a Somló
Volánhoz és Tapolca helyi közlekedésében dolgozott. A közelmúltban az
üzemeltetést ott átvette egy magánvállalkozás, ezért a 405-ös átkerült ide. Egy klasszikus Ikarus 260.32-es, ami a Somló
Volánra különösen jellemző. Az öt C56-os egyike. Egy szép 256-os, CJH-501. JOU-684. A Somlónak három csuklósa van, ezek mind Ajka
helyiben dolgoznak. A CLY-183 tavaly került beszerzésre, előtte
Székesfehérváron közlekedett. Itt egy másik is, FKC-692 (a harmadik BSL-462). A
legtöbb ex-NDK-s Ikarussal ellentétben automataváltós. CJH- Ahhoz már késő volt és kevés idő állt
rendelkezésemre, hogy nekiálljak felfedezni a várost, de azért a
buszállomáson kívül kerestem más helyszínt is. BSL- GXD- A legtöbb hely i járat nem a busz-, hanem a
vasútállomásról indul. Miután megvettem a vonatjegyet még visszamentem a
buszállomásra, újabb 260-ast sikerült kilőni. GXD-259. Egy trilexes 256-os, CTK-946. A két Volvo-Alfa egyike, KXW-332. És végül egy szentgáli kép, már visszaútban. Ajka
jó kis hely, valamikor biztos vissza fogok még jönni. |