Várpalota és
Pétfürdő
Az elmúlt egy-két oldalon már tettem említést
Várpalotai kirándulásomról, most végre a képeket is bemutatom.
Várpalota helyi és helyközi közlekedését a Bakony
Volán látja el. A város autóbuszállomása ilyen
kellemes környezetben található.

Egy Alba Volános vendégszereplő.
l.jpg)
Egy trilexes
Ikarus 256-os, CLH-140.
l.jpg)
A Bakony Volán egyetlen Rábája,
HXU-690 várpalotai telephelyes, így gyakran össze lehet vele itt futni.

Egy Ikarus C56-os, GXD-208 érkezik az
állomásra.

FKU-337 a belvárosban, ami
kicsit Kazincbarcikára emlékeztet.
AIF-697 és FES-379 a Skála áruháznál.
l.jpg)
Összesen öt darab Mercedes-Benz Citaroja van a Bakony Volánnak, ebből az egyik,
KBJ-112 Várpalota helyi járatain dolgozik. Itt épp a Róbert K. fordulóra
tart, hogy megkezdhesse közlekedését a 10-es vonalon.
l.jpg)
Az 1-es viszonylat az Inotai
lakótelep és a Skála (a képen), a 6-os a Skála és a Tési domb között
közlekedik. A két viszonylat járművei nem fordulnak meg itt, hanem
tovább mennek a másik viszonylat vonalán. Tehát az 1-es és a 6-os egy vonal, csak
a Skálánál van egy szakaszhatár. Ez csak a bérletre vonatkozik, jegyből
nem kell újat lyukasztani.
Az Inotai (Készenléti) lakótelepnél,
az erőműtől nem messze.
És a Tési dombon, ahol egy lakótelep található. Az
1-esen, a 6-oson és a 10-esen általában csuklósok járnak, csak a nyári
tanszünet miatt most le lettek szólósítva.
l.jpg)
Egy megállóval arrébb, a Béke étterem
nevű megállóban.
A város helyi közlekedésében egy ilyen
Mercedes-Benz Vario típusú midibusz is dolgozik,
KRS-731 rendszámmal, főleg a 4-es és 14-es vonalakon.
l.jpg)
FES-379 a város főterén, a
Szabadság téren.
A Bakony Volán KXL-114 rendszámú MB Sprintere.
Későn vettem észre, mert az ilyen "nagyított autók" nem nagyon
érdekelnek, de aztán megláttam rajta a Volán logót, így csak lefotóztam.
A 10-es helyi járat hivatalosan a Róbert Károly
fordulótól (Ady lakótelep) a Kenyérgyárig jár, de ott nem fordulnak vissza,
hanem helyközi járatként továbbmennek Pétfürdőre. Régen Pétfürdő
közigazgatásilag Várpalotához tartozott, ez a rendszer annak a maradványa.
Meg van bonyolítva, nem csoda, hogy pár évvel ezelőtt egy kis időre
újra bevezették a kalauzos rendszert a 10-esen és az 1/6-oson. A kép az Új
gyárnál lévő végállomáson készült.
l.jpg)
Mivel műszakváltáskor voltam
itt, volt forgalom bőven. A képen a Balaton Volán GLB-481 rendszámú
Ikarus EAG-ja.
l.jpg)
És GMP-614 rendszámú Ikarus 415-öse.
l.jpg)
AIF-697, a háttérben egy
kicsit még a Bakony is sejthető.
l.jpg)
A másik 10-es CLH-149 volt. Ugye
milyen falusias ez a rész. Egy megállóval arrébb meg van egy lakótelep.
l.jpg)
GLB-481 a vasútállomásnál.
l.jpg)
Igen, merthogy Pétfürdőn halad
át a 20-as számú (Budapest)-Székesfehérvár-Szombathely
vasútvonal. A vasúti fővonalon közlekedő egy kocsis személyvonat
kicsit megdöbbentett.

A Bakony Volánnak két Ikarus 365-öse
van, az egyik BPB-419.
l.jpg)
CLH-149 az ellenkező irányban.
l.jpg)
KBJ-112 a Pétfürdő, Cseri
akna elágazás nevű megállónál.
l.jpg)
A következő vonat egy Inter City volt, ez már valamivel hosszabbra sikerült.
l.jpg)
A 10-es másik végállomása Várpalotán,
a Károly Róbert fordulónál.
Ezen a környéken is van egy kisebb lakótelep, a
kép az Inotai utcai megálló után készült.
Épp műszakváltás volt, így sok
szerződéses buszt lehetett látni a városban. Ez azonban már nem igazán a
Volán felségterülete, sokkal inkább a VT-Transman-é.
l.jpg)
Az 1-es viszonylaton két busz
közlekedik, a korábban látott 148-as mellett a másik CLH-150 volt.
l.jpg)
A Bakonyos Rába a Szabadság téren.
l.jpg)
KRS-731 szintén a Szabadság téren,
14-es járatként.
A 4-es és a 14-es a Tési dombról a Vasútállomáshoz
jár, ahol a kép is készült. Nem is olyan rossz kis busz, automataváltós és
végre nem jegykiadó gépből kaptam jegyet, hanem rendes helyi járati
menetjegyet adtak.
És végül még két kép az állomásépület túlsó
oldaláról.
Főoldal
|