2007. tavasz

A tavasz folyamán kevesebbet fotóztam, mint szoktam, de azért érdemes végignézni ezt az oldalt.

Kezdjük március 15-nél, amikor szokás szerint terelések voltak az 1, 1A, 12, 14, 14H járatok útvonalán. Ez a 11-es viszont még jó helyen megy.

Ennek az 1-esnek viszont már egy kicsivel arrébb kellene közlekednie alapesetben.

016 a bíróság mellett.

GTH-773 a Szeles utcánál a Hejő park irányában. Eredetileg ebben a kereszteződésben nem lehet így balra kanyarodni.

Felmentem az Avasra, de hétvégi menetrendnél egy-két MAN-en és Neoplanon kívül nem sok minden van.

A hosszú hétvége nagy utasforgalma miatt a kisvasúton sűrűbben jártak a szerelvények. D02-510 a Papírgyár és Puskaporos között halad Garadna felé.

Puskaporoson van a kereszt (a szembe közlekedő vonatok találkozása), ezért nem kellett sokat várni a visszafelé jövő vonatra sem.

HFC-309 a 18-ason. A húskombináti műszakváltást leszámítva nem sok értelme van ennek a járatnak.

Egy gyors ugrás Tornanádaskára.

A 99-es értelmes helyen kapott felszállóhelyet az Újgyőrin: a 19-es helyéről indul, az pedig átkerült a 67-esébe.

AKD-584 a vasgyárnál. Már nem sok alapmotoros 260-as van, és ha midibusz beszerzés lesz, talán azoknak is annyi.

 

Az egykori avasi AKD-759 a 29-esen. Újabban megjelentek a csuklós MAN-ek is a vonalon, biztos örülnek neki a sofőrök a DIGÉP környékén lévő szűk kanyarokban (az MAN SG 263-asok másfél méterrel hosszabbak az Ikarus 280-asoknál). Jobbra pedig egy szép 415-ös a 99-esen.

AKD-512 a ládi fatelepnél. Ma már ritka látvány az Ikarus a 68-ason.

 

Május 1-től voltak módosítások a menetrendben: például a 33-as visszafelé is az Üveggyár felé megy. Két nem túl jó minőségű kép a Wesselényi utcai megálló után, még a régi rend szerint.

A 9-esen elvileg 14:10-kor csuklós közlekedik, én viszont a 13:55-ösben láttam a 021-es Neoplant. Szintén nem egy túl jó kép, de majd lesz jobb is.

 

Szemere utca, végállomás.

 

Idén is közlekedtek a szokásos május elsejei rásegítő járatok a Majális-parkba, szerencsére egy-két Ikarus 200-as is feltűnt.

 

Hangulatkép AKD-530-cal.

A végállomási tartózkodó szerepe idén az 526-osra jutott.

 

HEX-144 és 032 a tárolón.

Két 280-as is képviseltette magát: AKD-692,...

... és 690.

824 Alsó-Majláth után.

Mivel kellettek az újabb buszok a Majálisba, sok viszonylaton feltűntek a régi Ikarus 260-ok és 280-ok, mint például AKD-541 a 69-esen.

És pár órával későbbi kép a diósgyőri végállomáson.

Hétvégi menetrend alkalmazása esetén szinte lehetetlen két Ikarus 200-ast egymás mellett fotózni normál esetben.

 

Májusban két midibuszt is kipróbált a MVK. Először, május 4-én a Szabolcs Volán FLR-923 rendszámú Iveco Kapena típusát, mely délelőtt a 33-as és 38-as viszonylaton szállított utasokat, délután pedig a Szinvapark előtt volt kiállítva.

Jóval kisebb, mint csuklós társai.

A hátfal jól eltalált, dizájnos.

 

Műszerfal és utastér. Csak a hátsó ajtónál alacsonypallós.

Ami tetszett: a hátsó ajtó ráncajtó.

 

Május 16-17-én egy Autosan Solina típusú jármű tett itt látogatást, megfordult a 11-es, 34-es, és 38-as vonalakon. A buszban Mercedes-Benz motor dübörög.

 

Természetesen ezt is kiállították a Szinvapark előtt. Ez is csak hátul alacsonypadlós.

Fedélzet.

 

Egyetemváros. A 22-es és 31-es megállója megcserélődött, a 22-esek az egykori 12-es megállójában állnak meg, míg a 31-esek hátra kerültek.

Május 19-től június 10-ig hétvégenként délelőtt, kísérleti jelleggel, óránként újraindult a ZS-s. A kísérlet sikerrel járt, mivel július 8-ig még biztosan közlekedik. A járat ingyenes, a Városgazda Kht. finanszírozza.

 

A hónap végén megcsináltak a Majális-park leszállóhelyén a burkolatot, ezért az 1-esek ott mentek be, ahol kijönni szoktak, és a tároló területén fordultak meg.

 

Ugyanez Ikarus 280-nal.

Életképek a 11-es fordulóhelyeiről: AKD-541 a bábonyi-bérci végállomásnál.

AKD-584 pedig az árok utcai fordulónál, amit még mindig nem aszfaltoztak le.

 

Végül két sárospataki kép a rendszámszomszéd JOB-718, 719-ről.

Főoldal