2014. április Áprilisban
ismét összegyűlt egy oldalnyi miskolci életkép. Kezdésnek egy
kenyérgyári fotó, háttérben a Lórántffy utcával és a kiliáni lakótelep egy
részével. Ez pedig a
Tatárdomb, a 21-esen itt megint a hat darab MAN NL223-as egyikét sikerült
elkapni. Valamint két
Ikarust is, ezeknek jobban örültem. A 9-esnek a hatvanas években itt volt
amúgy a végállomása, illetve a hetvenes években egy rövid ideig a 21-esnek
is. 1951 és 1976 között villamos is járt ide, valamint hosszú évekig,
évtizedekig voltak műszakos járatok Tapolcára, Szirmára, Görömbölyre,
Felsőzsolcára. A
következő 21B-n is érdekesebb kocsi volt (nem MAN vagy Neoplan), a
380-as Rába. A kép a vasgyári temetőnél készült, próbáltam a vasgyári
templommal a háttérben fotózni. Az
ellenkező irányú 21-esen szintén Rába volt. Régóta
szerettem volna már a Diósgyőri Ipari Park környéki kis utcákban
kanyargó 29-est fotózni, busszal naponta elhaladok itt, most végre a
fényképeket is elkészítettem a Glanzer Miksa utcában. Itt is látszik, hogy a
vasgyár (mint városrész) alapvetően egy nagyon kellemes kertvárosi része
lehetne Miskolcnak. Egy
bemelegítésnek szánt fotó után… … itt a
város egyik legújabb járműve. A nyáron Miskolcra szállított 600-as és
601-es Skoda után, április 7-én este megérkezett a 602-es is, majd rövidesen
megkezdte a próbafutásokat. Április
24-én a 603-as, 28-án a 604-es is megjött, arról egyelőre még nincs
képem. Ezeknek a kocsiknak már csak 500 km-es próbautat kell megtenniük. A
járműveket néhányszor lehetett látni, mostanában viszont egyik sincs
kint, nem tudni miért húzódik az utasforgalomba állásuk. Ellenben a
600-as… … és a
601-es szorgalmasan szállítja az utasokat a hét minden napján. Egyébként
most fedeztem fel, milyen jó fotóhely a Városháztér. Szépen felújított
épületek, díszkövek és villamospálya, valamint egyre több új villamos. Április 14.
üzemkezdettől egy pont 30 éves történet végére került pont: megindult a
buszközlekedés a Hideg soron. Az 1984. június elsején megindult 36-os
viszonylat eredetileg erre járt volna, gyors kapcsolatot teremtve az avasi
lakótelep és a DIGÉP között. A megállóöblök is elkészültek, de az utolsó
pillanatban kiderült, hogy az útszakasz nem alkalmas rendszeres
buszközlekedésre. Most, harminc évvel később azonban a 38-as viszonylat
meghosszabbításával sikerült gyors kapcsolatot létesíteni az Avas és a Szent
Anna tér (átszállással a Győri kapu), Vologda városrész között. A 38-as
tehát félóránként közlekedik az Avas kilátó - Hideg sor – Bodótető
– belváros – Tampere városrész között, kizárólag Plasmával,
hajnalban, késő este, valamint a 34-esbe kiálláshoz pedig újraindult a
38B az Arany János utca és a Bodótető között. A megoldás kicsit
bonyolult, hiszen például a bodótetői hurokba mindkét irányban betérnek
a 38-asok, ráadásul az ütemes, félórás követés miatt pont egyszerre, de így a
nap nagy részében nincs szükség plusz kocsira és sofőrre a
hosszabbításhoz. Szintén 14.
óta közlekedik a „tavaszi villamos”, a karácsonyihoz hasonlóan
szintén a 202-es Tátra által. A Tiszait
egyébként mostanában kéne kicsit átépíteni, de nem sok minden történik. Tavaly nyár
óta minden második 69-es ismét Diósgyőrből indul, egész konkrétan a
Diósgyőri vár nevű végállomásról Felső-Majláthra, mindkét
irányban Berekalja betéréssel. A háttérben lévő másik MAN nem tudom mi
célból állt itt. A
garázsmenetes Műszakváltáskor
van Miskolc, Drótmű – Szirmabesenyő volán járat, úgy
tűnik a BPR-119-es forda szerint csinálja, a múltkor is ezt fotóztam
Besenyőn. És végül a
barcikai inga a Gömöri pályaudvaron. |