2014. május Semmi extra, csak néhány átlagos
életkép a tavasz utolsó hónapjából. A múltkor megtetszett a Városháztéri
fotóhely, ezért újabb képeket készítettem. A Skodák közül amúgy a 605-ös
(május 19.), 606-os (június 2.), 607-es (június 9.) és a 608-as (június 16.)
is megérkezett már. A 202-es „tavaszi villamos” is elment
Majláth felé. Most egy piros Tátrát is sikerült itt
elkapni, jobban mondva az egyetlent, mivel a másik, 210-es már hónapok óta
nem közlekedik, és nagyon úgy néz ki, nem is fog már. Ha már belváros, készítettem két képet
a Hősök terén is a 823-as MAN-ről és GTH-778-ról. Most pedig nézzünk ki a végekre, egész
konkrétan Felső-Majláthra, a Bükk kapujába. A ZOO járat április 14. óta
ismét közlekedik. A tavasz folyamán a villamosmegállókba
kikerültek a kijelzők, a buszokba is beszerelték a fedélzeti egységet,
valamint számos, nagyobb forgalmú buszmegálló is kap majd kijelzőket. Valamikor
nyáron már működnie kell majd az utastájékoztatásnak. Egy délután Emődre néztem ki,
JOB-669-et (ex BPR-190) a buszfordulónál sikerült lefényképezni. Ide csak
napi néhány járat közlekedik,… … a többi ugyanis csak áthalad a
településen, lent a 3-as úton. Illetve régen helyi járat is közlekedett a
vasútállomás és a forduló között. Nem mellesleg a képen egy Miskolc-Eger
vonalon közlekedő Ikarus 256-os, BFJ-751 látható. Érdekes, hogy míg Egerbe régi Ikarust
küldtek, Borsodgesztre GOT-995 ment. Sikerült lefotózni a testvért, a 994-et
is, mindkét E95-ös 1998 áprilisában állt forgalomba. Sikerült elkapni a Tisza Volán
Szegedre közlekedő Volvóját is. Ha már itt voltam, kinéztem a vasútállomásra
is, ahol ez az IC jött leghamarabb. Emődön csak a füzesabonyi
személyvonatok állnak meg, pont kifogtam egy olyan járatot, amin a
szilvásváradi vonalra kiálló Bz szerelvény közlekedik. A következő abonyi személy
viszont már „rendes” vonat volt, az más kérdés, hogy bár itt sok leszálló
volt, összességében ezt nem nagyon indokolta az utasszám. Persze nem ártana,
ha kicsivel színvonalasabb szerelvények járnának, amire a közeljövőben
talán van esély. 2014. április 7. és május 31. között a
Miskolc-Hidasnémeti vasútvonalon karbantartás miatt vágányzár volt. A
pótlásból a Borsod Volán és maszek cégek is kivették a részüket. Az egyik
délután, amikor a Tiszain fotóztam, 14.10-kor két busz indult, BPG-693
Novajidrányig, AKD-266 pedig Hidasig. Láttam, hogy az állomás végében áll
egy szlovák eredetű, magánvasúti mozdony (240 088), ezért a
martinkertvárosi felüljáróról készítettem egy képet. Ezután még visszasiettem a Tiszaira,
hogy a 14.40-es indulású buszkonvojt is lefotózzam (BPR-116, AOB-114,
JOB-671, BPR-182). |