Békéscsabai kirándulás
(II. rész)

Előző oldal

Na, most már jöjjenek a buszok. Az állomás előtt van a buszpályaudvar, ahonnan helyi és helyközi járatok is indulnak. Ezeket a Körös Volán üzemeltet, de persze más Volánok távolsági kocsijai is megfordulnak itt.

 

Újabb Ikarus termékek.

A Körösnél összesen 19 darab MAN SL 223 típusú busz található.

 

Egy Rába Contact.

A látszat ellenére (trilex tárcsa, ráncajtó) ez a helyis Ikarus 260-as nem olyan régi, 1996-os évjáratú. Érdekessége még a kék szín, a Körös Volán flottaszíne ugyanis a barna, mint ahogyan az a jobboldalt lévő Credón is látható.

 

Egy helyközi kivitelű Rába Contact a 7-es helyi viszonylaton.

Egy helyi kivitelű, kijelzős MAN SG 263-as, szintén a 7-esről.

A Körös Volán egyetlen, 2007 márciusában forgalomba állított Volvo 7700A típusú alacsonypadlós busza, amely helyközi vonalakon közlekedik.

A helyközi csuklósok többségét azonban továbbra is a 280-asok adják.

 

Egy helyis, bolygóajtós Ikarus 260-as: GMY-356.

 

Két helyközi MAN SL 223-as.

Egy Ikarus 256-os, DUD-645. Érdekessége, hogy nem barna színű, hanem fehér.

 

A Volvo közben beállt a felszállóhelyre, majd elment.

 

Két 260-as az 1-es, 3-as, 14-es viszonylatok megállójánál.

HPK-213 megérkezett.

 

GTZ-437 a 2-es helyi járaton. Az 1-es a Szabadság térről indulva egy kört tesz a kertváros, autóbuszállomás és a belváros érintésével, majd visszaérkezik a Szabadság térre. A 2-es ugyanez az ellenkező irányban. Az itt közlekedő buszok úgy járnak, hogy csinálnak egy 1-est, de az autóbuszállomástól már egyben 5-ösként (Autóbuszállomás-Szabadság tér-Mezőmegyer) is közlekednek, vagyis a Szabadság téri végállomástól továbbmennek Mezőmegyerre. Visszafelé pedig a Szabadság tértől már nem csak 5-ösök, hanem 2-esek is, így az autóbuszállomás nem az igazi végállomásuk, hanem továbbmennek a kertváros érintésével a Szabadság térre 2-esként. A Szabadság téren megfordulnak és kezdődik az egész elölről, illetve, ha pihenője van a sofőrnek, kimennek az egy megállóval arrébb lévő Malom téri végállomásra.

Na tehát, az előbbi 263-assal elmentem a Szabadság térre. Nem volt valami egészséges állapotban a busz, amint leszálltunk róla, a sofőr vitte is be a műhelybe.

Így ez már egy másik 263-as, az ellenkező irányú megállóban.

GOX-111 egy kicsivel arrébb.

Egy MAN SL 223-as a Malom tér és a Szabadság tér között.

 

HLU-101 a Malom téren. Hivatalosan csak a 3-asnak van itt a végállomása, de a Szabadság téren végállomásozó járatok is itt töltik a pihenőjüket. A Körös Volánnál összesen három darab városi, Rába Premier 291-es (a képen), és négy darab elővárosi Contact 292-es van.

 

Egy Ikarus C80-as, HZE-183.

Vissza a Szabadság térre: egy szóló Rába.

JNF-303 megérkezett Gerláról. Néhány 20-as járat nem megy be egészen a buszpályaudvarig, hanem itt van a végállomásuk.

 

Egy C80-as, HSX-202 az ellenkező irányban.

 

DUD-273 is megérkezett Mezőmegyerről és itt átszerelt 2-esbe, de a buszállomásig még 5-ösként is megy. 

A 17-es a város leggyakoribb járata, innen indul a Lencsési lakótelepre. Persze nem mindig fordulnak meg itt, ha a sofőrnek pihenője van, továbbmegy a Malom térre.

Következő oldal

Főoldal