Februárban két, egymás utáni hétvégén is
különvonatok közlekedtek a LÁEV vonalán. 17-én Lilla nap alkalmából a
megszokottnál jóval nagyobb volt a vonatforgalom, közlekedett a B26-os
mozdony, a gőzös, és az egyik C50-es is. Egy hét múlva, 24-én pedig
megrendezésre került a III. Téli Mahócai vonatozás. A 447, 401-es gőzös megérkezni készül a
Dorottya utcára, hogy a Lilla napi vonatozás résztvevői felszállhassanak
a vonatra. Díszítésként két zászló is került a mozdonyra. Amilyen
kicsi a mozdony, olyan nagy füstöt ad ki magából még "alapjáraton"
is. Az egyik fotós kollégával nem utaztunk a vonattal,
inkább útközben fotóztuk, Lillafüred után, a Hámori-tó mellett. Egy menetrendszerinti vonat, ami félreállt a
lillafüredi deltába a különvonat elől. Az alagútnál vártuk vissza a vonatot, amikor
feltűnt a Vértes Volán Ikarus 55-ös nosztalgiabusza. Messzi földről
(Tatabánya, Budapest) szállította Miskolcra a résztvevők egy
részét. Sikerült összehozni egy közös fotót. Visszafelé
sajnos nem a gőzös, hanem a szerelvény másik végén lévő D02 510-es
volt elől. A gőzös a szerelvény végén, a lillafüredi
állomáson. Sajnos ritkán fordul itt meg. A busz közben felment az 5-ös végállomására, majd
visszafelé újra le lett fotózva. Mi még megvártuk a baloldali 5-öst, míg
visszajön, és azzal mentünk le. A Kilián városrészig meg sem álltunk (csak a
villamosra való átszállás közben). A múlt és a jövő, avagy a faros és a 028-as
Neó. És még a nap is kisütött, hogy még jobb legyen a kép. Nézzünk szét belül is. Azok a párnázott ülések
jóval kényelmesebbek, mint amilyenek a mostani buszokon vannak. Egy kisebb személyvonat még indult a csanyiki
erdei iskolánál létesített új kitérőhöz, CO2-408-cal vontatva. Itt éppen
a kihúzón áll. Ez már a mahócai különvonat egy héttel
később. A szerelvény C02-408-ból és a 31-es, 33-as és 34-es pályaszámú
kocsikból állt. A majláthi telepen elénk fogták D02-506-ot, de a
legközelebbi fotómegállásra csak Papírgyárnál került sor. Az Mk48-asra azért
volt szükség, mert egy rövid szakaszon a C50-es nem bírta volna felhúzni a
kocsikat. A vonatozást érdekesebbé tette, hogy minden résztvevő kapott
egy kérdőívet, melyen olyan kérdések voltak a kisvasútról, amiknek a
fotómegállások helyszínein lehetett utánajárni. Fotómegállás az erdei iskolánál, az új
kitérőn. Az Mk48-as kíséret Ortástetőig tartott. Az itt található kitérő segítségével
visszament a telepre, így C02-408 fotózhatóvá vált. Fotómegállás a sziklabevágás előtt. Itt régebben a sziklát megkerülve jártak a vonatok
(melynek nyoma még látható), később csináltak itt egy bevágást. Andókúton több óra szabadidő volt, melyet
evéssel és a feladatmegoldás keretében túrázással lehetett eltölteni. Ha már itt voltunk és volt időnk, néhányan
elmentünk a Mahócai munkásházig. A sínek idáig vannak meg, de a vonatok nem
jönnek el idáig, hanem csak a kb. 100-200 méterre lévő Mahócáig. Később vonattal is eljöttünk Mahócára,
körüljárásra csak itt van lehetőség. Körüljárás közben. Itt pedig már a vonat elején. Visszafelé a Papírgyárnál „pirosat kaptunk”,
mert el kellett engedni ezt a menetrendszerinti vonatot. A délutáni megérkezés Dorottya utcára. Jó volt a kirándulás, reméljük, jövőre hó is lesz. |