A teleplátogatás után következett a nosztalgia
villamosozás. Eredetileg a 260-assal mentünk volna, de végül a nagyobb
befogadóképességű 1884-1984 szerelvény közlekedett. Két perc fotómegállás a Nagyerdei
Gyógyfürdőnél. Valamint a város legfőbb nevezetességénél, a
Nagytemplomnál, a Kossuth téren. A Nagyállomásra való visszaérkezés után azonnal
indult is be a telepre a szerelvény. Illet a villamoshoz a telepre vezető,
egyvágányú pálya. A nosztalgiázás után nekiláttam fotózni a forgalmi
kocsikat. 504 épp elindul a Nagyállomásról. 484, mint tartalék. Ha már itt voltam, ezt a ráncajtós Ikarust is
lefotóztam. 508 és 505 elhagyja a Weszprémy utcai megállót. A délelőtt folyamán egy FVV is kint volt
forgalomban, a 490-es. 501 és Két kép a Nagytemplomnál. Bezzeg, amikor a nosztalgiával
voltam itt, akkor nem sütött így a nap. Ettem egy pizzát, majd elindultam a Kossuth utca
felé, a 3-as troli megállójához. Épp ekkor jött 490. 9- Hajdú Volános felhozatal. A 341-es Solaris a 2-es és 3-as troli
végállomásánál, a Köztemető főkapunál. 9-329 már visszafelé az MGM-nél. Itt is van egy
troliforduló, amikor a köztemető nincs nyitva, csak idáig járnak. Amint az egyik ZIU elment, már jött is a másik az
ellenkező irányból, ráadásul pont 9-328, ami nemrég kapott új festést.
Ez annak a jele, hogy az újabb Solarisok érkezése után még nem selejtezik le,
hanem pár évig megmarad. Egyébként ő ezelőtt sem a szokásos piros
festést viselte, hanem egyedi, zöld színe volt, ezért Sportszelet volt a
beceneve. Egy MAN SL 222-es a 24-es viszonylatról. Megvártam, míg visszajön ex-Sportszelet és
lementem vele... ... a vasútállomásig. Ez már egy másik ZIU, 9-319.
Nem gondoltam, hogy a hétvége ellenére ennyi ZIU kint lesz forgalomban, de
örültem neki. Mentem egy kört a 8-as viszonylaton is, a kép a végállomáson,
Pacon készült. Hirtelen a város másik végén vagyunk, az Orvostudományi
Egyetemnél, a Nagyerdőben. Még két MAN SL 222-es, így délután valahogy
gyakran összefutottam velük. És végül még egy kép két különböző
festésű ZIU-ról a Segner téren. |