Őszi kirándulás Nyíregyházán
(I. rész)

A tanszünetekben mindig elmegyek valamelyik városba fotózni, hogy a munkanapi, gyakori menetrendnél fényképezhessem a járműveket. 2007 őszén Nyíregyházára került sor.

Aki kisétál a vasútállomás épületéből, egyből egy buszvégállomásnál találja magát. Az első kép HXT-685-ről, a három helyis Ikarus C80 egyikéről készült.

CTB-681 megérkezett Nyírszőlősről.

Egy Ikarus 263-as. Ezeket a Szabolcs Volán 1998-99-ben szerezte be. Nem rossz gépek, kár, hogy botváltósak.

 

A legjobbak persze a régi Ikarusok.

 

A legújabbak pedig a lengyel gyártmányú Solarisok. IFR-198 még az első szériából való, ami 2002-ben érkezett, KLH-425 pedig a legújabb szériában jött. Látható is a különbség a két Solaris homlokfalán.

A hátfal is korszerűsödött.

 

Az autóbuszállomás a vasútállomás mellett van, innen is indulnak helyi járatok, na meg persze helyköziek.

A mátészalkai telephelyes GDK-135 hamarosan Fehérgyarmatra indul.

Egy első szériás Solaris.

 

„Csak” két 260-as.

 

Van egy elkerített rész is a buszok tárolására, de persze a kerítés nem állíthatott meg: amit lehetett, kívülről lefotóztam.

Van itt egy gyalogos felüljáró is. Elsőnek EVL-418 hátulról.

Másodszorra az a bizonyos elkerített rész, főszerepben egy MAN SL 222-essel.

Harmadszorra pedig V43 1022, amint Miskolc felé húzza vonatát.

HCP-078. Ahogy így elnézem a viszonylattábláját (Nyíregyháza-Nagyhalász-Ibrány-Tiszabercel), nagyjából a Nyírvidéki kisvasúttal párhuzamosan jár.

KUU-269, egy helyközi C80-as.

 

Két kép az állomás mellett.

 

Egy 8A-val elmentem a Sóstói úti kórházig, ahol egy komolyabb helyis végállomás található. A 12-es az egyik legkihasználtabb járat, a legtöbb nyíregyházi viszonylathoz hasonlóan vegyesen járnak rajta szóló és csuklós buszok.

KAX-535. 2005-ös évjárat.

Megérkezett egy Ikarus 412-es is. Összesen két darab van Nyíregyházán.

Egy 12-essel lementem a Szabolcs Volán telepéig, ahol viszonylag jól fotózható a járművek egy része.

 

Itt állt egy Scania Omnilink típusú, bioetanollal üzemelő busz is, melyet egy hónapos tesztre kapott kölcsön a Szabolcs Volán. Forgalomban sajnos nem láttam, de délután visszajöttem (a téma miatt most teszem be a képet), akkor már a kerítésnél állt, így könnyebben le lehetett fotózni.

 

KLH-425 és KUU-158 a sóstói stadionnál (a képen látható megálló hivatalos neve: Teniszpályák).

FSJ-936 az Etelköz nevű megállóban.

Újra a Sóstói úti kórháznál vagyunk, a felszállóhelyen KLH-425.

 

Kimentem a város legfőbb nevezetességére, Sóstóra. A 8-as busz jár ide ki, a képen a végállomás leszállóhelye látható.

 

Nagyon régen már voltam itt, de nem emlékeztem, hogy a végállomási forduló ilyen fotogén helyen van. Itt kint már nincs sok utas, a látványosságok egy megállóval beljebb találhatóak (maga a tó, falumúzeum, kisvasút állomása), az állatkert pedig két megálló innen.

 

Természetesen nem csak az ilyenkor félóránként járó 8-as miatt jöttem ki, hanem a kisvasutat fényképezni, mivel valószínű, hogy decemberben meg fog szűnni. Így hát sétáltam egy kicsit, hogy nyílt pályán örökíthessem meg az Mk48 2012-ből és három Ba-w kocsiból álló szerelvényt.

 

A sóstógyógyfürdői kisvasút állomáson egy nagyvasúti mozdony, 275, 064 van kiállítva.

FSF-936 a Krúdy Vígadó nevű megállóban. Ez is ráncajtós és botváltós, mint amivel jöttem.

Ugyanott, mint az előbb, de már visszafelé.

Visszamentem vele a vasútállomásra, ahol lefotóztam AVE-343-t 4-es viszonylatjelzéssel, ami nem innen indul. Biztos átszerelés.

És újra a buszállomáson vagyunk. Nyíregyen három darab Ikarus 415-ös dolgozik.

JSZ-371.

Egy Iveco Kapena, FLX-526.

Egy Rába Contact.

Következő oldal

Főoldal