Vonatpótlóval az újhelyi oldalba Évek óta, állomásközről
állomásközre újítják fel a Szerencs-Sátoraljaújhely vasútvonalat, illetve
lassan a villamosítás is befejezéséhez közelít. 2016 őszén
vonatpótlóztunk egyet öcsémmel, egyrészt az arra járó Ikarus 256-osokon való
utazás élménye miatt, másrészt az akkor még viszonylag nagyszámú
sátoraljaújhelyi és sárospataki Ikarusok fotózása végett. Szerencsig vonattal mentünk, ahol a
megszokott V43-as mellett egy részben vezérlőkocsiból átalakított
gyomirtó szerelvény fogadott. A hátsó vágányokon pedig egy
magánvasúti Sulzer, valamint a 188-as Bz. Időközben újabb V43-as érkezett
Nyíregyházáról, valamint kilőttük az egy szem Ikarust is a fordulóban. Hamarosan megérkezett két vonatpótló
Újhelyből. Minden vont kétféle útvonalon volt pótolva: aki Patakra és
Újhelybe igyekezett, az a gyorsabb, 37-es úton végigszaladó járattal
utazhatott, aki ráért, vagy a közbelső településekre utazott, az a
falvakat felfűző falujáróval. Utóbbin szinte kivétel nélkül Ikarus
256-osok közlekedtek, nem volt kérdés, hogy mi is azt választottuk. Olaszliszka-Tolcsván
volt pár perc tartózkodás, itt „kereszteztünk” a szembejövő
busszal is. Sátoraljaújhely igazi kánaánnak
bizonyult az Ikarusok szempontjából, még egy 266-ost is sikerült lefotózni. A DUM-023-nak szintén örültem: csíkos
festésű, még Borsod Volános feliratú, trilexes Ikarus 250.67-es. 1989-es
kocsi, 1995-ig Magdeburgban közlekedett, akkor került Borsodba. 2017 elején,
pár hónappal a képek készítése után sajnos selejtezésre került, pedig
szerintem ideális nosztalgia jármű lett volna. További Ikarusok, köztük a vonatpótlós
256-osok. Az új és használt buszok beszerzése miatt a fotók készítése óta a
Zemplénben is minimálisra csökkent a számuk. A 37-es úton közlekedő járat
E95-ösei is itt ólálkodtak a közelben, valamint egy kakukktojás
Debrecenből. A sátoraljaújhelyi állomásnak amúgy érdekes hangulatot
adnak a különféle vágányokon tárolt, selejtezett vasúti járművek,
melyeket itt bontanak. Kis belvárosi séta után a BPR-122-vel
elindultunk Sárospatakra. És hamarosan meg is érkeztünk. Itt szintén számos Ikarus várt minket,
legtöbbjük hétvégi pihenőjét töltötte itt. Annak örülök, hogy három, eddig
általam még nem fotózott Ikarus 266-ost is sikerült elkapni. Mint köztudott,
fél évvel később BAZ megye és egyben az ország utolsó közforgalmú
266-osa is selejtezésre került. Egy, ezúttal nem vonatpótlós 256-os,
és egy Credo, hogy újabb jármű is legyen az oldalon. Csíkos festésű E95-ös már csak elvétve
akad, jó, hogy ilyen is a fényképező elé került. 1994-2001 között
összesen 19 darab Scania alvázas Ikarus-EAG 395/E95 érkezett a Borsod
Volánhoz, az utolsó (HTR-840) már új homlok- és hátfallal. 2008-tól kezdtek
eltűnni a csíkok, az első példány selejtezésére 2011-ben került
sor. A korábban a távolsági járatok gerincét adó járműtípus manapság
részben selejtezés alatt áll, részben rövidebb helyközi járatokra került át. Végül még egy MAN, majd nemsokára
hazaindultunk. |