Kérünk,
fordíts időt az általnos
szabályok
elolvasására, mielőtt elkezdesz
játszani ebben a ladderban. Ezek a szabályok nem
csak a(z) CoD4 King Of The Hill, hanem az összes ClanBase
ladderjára vonatkoznak. Ezen szabályok ismerete
segít elkerülni a conflict-okat, illetve
növeli az esélyed azok
megnyerésére.
Fordíts különös figyelmet a
freelance-, profiljaid összekapcsolása-
és a 24 órás szabályokra, a
no-show jelentésére, valamint a conflict
szabályaira.
Az Általános szabályok rész
tartalmazza a büntetéseket a
szabálysértésekre, a jogainkat a
meccsek közvetítésére, a
panasz rendszert és hogy mi számít
hivatalos meccs szabálynak. A pontozási rendszer
részletesen
le van írva, és információt
biztosít az első helyről.
Egy meccs
két pályán
játszódik, mindegyik klán
választ egyet a kihívásban. A kevesebb
ponttal rendelkező klán választja meg a kezdő
pályát. Mindkét klán
kiválaszthatja, hogy melyik oldalon akar kezdeni az
ellenfél pályáján.
A
pályák két körből
állnak 15 perces időlimittel. A
végeredmény a klánok által
a teljes meccsen nyert pontok összegéből
adódik.
A
mesterlövész fegyverek száma 1-re van
korlátozva a
által.
A CoD4
King Of The Hill ladder alapértelmezett
csapatmérete 5on5. A kihívásban meg
lehet adni más csapatméretet is.
Minden
meccset csak olyan szerveren lehet játszani, mely streamel a
ClanBase/Game-Violations adatbázisba. A scriptnek mindig az
aktuális legfrissebb verzióját kell
használni. A streamelésről
információt és
útmutatót találsz. Hogy ellenőrizd,
hogy egy szerver streamel-e a
CB/GV adatbázisba.
A szerverért felelős
klán/játékos azért is
felelős, hogy a szerver streameljen, ha az ellenfél
megkövetelné ezt. Azok a meccsek, ahol a streamelő
szerver nem biztosított törölve lesznek.
Minden
CoD4 King Of The Hill meccset a következő
szerverbeállításokkal kell
játszani:
set scr_koth_scorelimit "0"
set scr_koth_timelimit "15"
set scr_koth_roundlimit "2"
set scr_koth_roundswitch "1"
set scr_koth_numlives "0"
set scr_koth_playerrespawndelay "0"
set scr_koth_waverespawndelay "0"
set koth_autodestroytime "120"
set koth_spawntime "0"
set koth_kothmode "0"
set koth_capturetime "20"
set koth_destroytime "10"
set koth_delayPlayer "0"
set koth_spawnDelay "45
A
többi szerverbeállítás
megtalálható a
.
Minden
meccset olyan szerverek kell játszani, amire
telepítve van a PAM 4 Final mod (
).
A szerver helyes
beállításához ClanBase
meccsekhez, írd be a megfelelő parancsot a konzolba:
Minden
szerveren telepítve kell lennie a ClanBase PunkBuster
confignak. Tilos
olyan szervert használni ami nem ellenőrzi az Activision
szerverein keresztül a cd-kulcsok
valódiságát (tört szerverek).
Az ellenfél követelheti eredeti szerver
használatát, vagy
felajánlhatják a sajátjukat
(feltéve hogy az nem ütközik
bármilyen más szerverre vonatkozó
szabállyal). A le nem játszott meccsek
törölve lesznek, ha nem sikerült megfelelő
szervert találni. Amint elkezdődik a meccs, elfogadod a
szervert és annak
beállításait.
Minden
ClanBase ladder meccsen az Activision
által kiadott hivatalos 1.7 patchet kell
használni.
Minden
játékosnak demót kell vennie az
egész meccs alatt. Mindkét klán
elkérheti az ellenfél
demóját a meccs conflict alatt amennyiben ezt meg
tudják indokolni. 2on2: 1-et
pályánként, 3on3: 2-t
pályánként, 4on4: 3-at
pályánként, 5on5: 4-et
pályánként. Ha a klán nem
tölti fel demóját a
3
napon belül, meccs
conflictot lehet indítani azok
elkérésére.
A
demókat meg kell tartani, amíg az
eredmény nem kerül elfogadásra a
ClanBase-en. Ha bármelyik klán demót
kér egy konfliktus miatt, meg kell indokolnia,
miért teszi.
Ha egy
klán elmulasztja feltölteni a demókat,
vagy a feltöltött demók
hibásak, hiányosak, vagy 3 vagy több
kör hiányzik belőlük, forfeit
vereség jár annak a klánnak, aki nem
tett eleget a kérésnek. Ha mindkét
klán elmulasztja feltölteni a kért
demókat, a meccs törlésre
kerül, mivel mindkét klán
szabályt szegett. Azok a klánok, akik sorozatosan
elmulasztják feltölteni a demójukat,
törlésre kerülnek.
Ha egy
klán demót kér, azt csak
úgy teheti, ha azonnal kiköti, hogy mely
demókra tart igényt
(játékos és pálya). Ha egy
klán nem teszi ezt meg, az ellenfél
bármilyen demót feltölthet,
saját döntése szerint. Egy
klán csak konfliktus alatt és csak az első 3
napban igényelhet demót. Egyéb
kérések nem lesznek figyelembe véve.
Miután
a demók feltöltésre kerültek,
kérvényező klánnak 3 napja van
megnevezni azokat a pontokat a demóban, melyeket
kifogásolnak. Ha ezt elmulasztják, azt
feltételezzük, hogy már nincs
kifogása a feltöltött demókkal
kapcsolatban.
Az
eredményekről minden esetben screenshotot kell
készíteni, és a meccs
elfogadás után 2 hétig meg kell
tartani őket. Csak ezek a képek elfogadottak
bizonyítékként, ha a
végeredményben nincs megegyezés.
Ezeket a képeket a supervisorok bármikor
elkérhetik.
A GUID egy
egyedi azonosító, ami a
játékosok
azonosítására szolgál
játékon belül.
Példák: SteamID, PB guid, CoD2 guid, ETpro guid,
DMW kliens szám, és Xbox Live Gamertag.
Minden
játékos köteles regisztrálni
a PB guidját a
.
Kattints
,
ha segítség kell a guidod
megkeresésében vagy
regisztrálásában. Egy meccsen a
'pb_plist' vagy 'pb_power' parancsokkal lekérheted a
szervern lévő játékosok
guidját.
A CoD4 PB
GUID-nak az utolsó 8 karakterét kell
regisztrálni. A rendszer nem fogja engedni a teljes 32
karaktert beírni.
A GUID
utolsó változtatása nem lehet 24
óránál korábbi egy meccs
előtt. Azok a játékosok, akik nem
regisztrálták a helyes GUID-jukat 24
órával egy meccs előtt, freelancernek
minősülnek.
Csak a
logban szereplő legutoljára regisztrált GUID (ami
a fiókod oldalán is látszik)
használható játékban.
Azok a
játékosok, akiknek a GUID-ja a Game Violations
vagy a PBBANS banlistáján (MBL) szerepel,
csalónak
számítanak és egy ClanBase ladder
meccsen sem játszhat.
A
klánok nem oszthatják meg egymással a
line-upjukat. A klánok line-upjának
50%-nál több tagja nem lehet jelen más
klánban, amely aktív az azonos ladderben. Egy
klán akkor aktív, ha van
helyezésük a ladderben. A
hibernáló klánoknak nincs
helyezése. Minden szabályszegő klán
emailben kap figyelmeztetést. A figyelmeztetés
után a klánnak öt napja van rendbe rakni
a taglistáját. Ha a klán a
határidő lejárta után nem tett semmit
a problémával kapcsolatban, 1 hónapos
kapnak
az érintett ladderekben. Ismételt
szabályszegés esetén 3
hónapos eltiltás a büntetés
minden ladderból. Ez a szabály a 'multi-gaming'
klánokra is vonatkozik.
Ha a megosztott játékosok száma
túllépi az 50%-ot az egyik klánban, de
a másik klánban ez az arány kevesebb
50%-nál, akkor csak az első klán fog
figyelmeztetést kapni. Például, az
egyik klán tagjainak 51% egy másik
klánban is benne van, de a másik
klánban több játékos van,
ezért a megosztott játékosok ott csak
30%-ot tesznek ki - az első klán kap
figyelmeztetést, a másik nem.
Minden
meccsen legalább a lune-up felének
(kivéve 1on1) különböznie kell
egy másik klán azonos ladderben
használt line-upjától. Ez nem
vonatkozik 2on2 ladderekre (kivéve, ha túl
gyakran fordul elő - négy vagy több esetben). A
következő lista mutatja, mi a tiltott, két
klán két meccsét tekintve a line-up
szempontjából:
- 3on3 ladder: két játékos megegyezik
a két meccsen
- 4on4 ladder: három játékos
megegyezik a két meccsen
- 5on5 ladder: három játékos
megegyezik a két meccsen
- 6on6 ladder: négy játékos megegyezik
a két meccsen
- 7on7 ladder: négy játékos megegyezik
a két meccsen
- És így tovább
A szabályszegő klánok forfeit
vereséget kapnak az összes olyan meccsen, ahol
megszegték a shared line-up szabályt. A
szabály kettő vagy többszöri
megszegése után a klán
részesül.
A meccsek
kezdése előtt mindkét csapatnak be kell
jelentenie hogy felkészült. Ha egy ember azt jelzi,
hogy a csapata készen áll, akkor ez elegendő,
függetlenül a klánban
betöltött szerepétől. Ha a meccs
elkezdődött, azt csak mindkét klán
beleegyezésével lehet
újraindítani. Ha a meccs az egyik csapat
beleegyezése nélkül indult el, a csapat
az újraindítást kérheti
mindaddig, amíg legalább egyik
játékosa nem hagyta el a
kezdőpozíciót.
Játékos
csere a meccs alatt csak a félidőkben
engedélyezett (tehát csapat és
pálya váltáskor), vagy
különleges netkapcsolati gondok esetén
meccs közben. Ha az új
játékos nem jelenik meg 5 percen belül,
az ellenfél kérheti a
továbbjátszást a csere
nélkül.
Ha egy
játékos kifagy technikai probléma
miatt, a meccset szüneteltetni kell. Ezt
körökre osztott játék
esetén csak a kör befejezte után lehet
megtenni a PAM 4/ProMod szünet
funkciójának használatával.
A fast_restart használata nem javasolt.
Lásd:Hogyan kérj szünetet.
A szünet maximális ideje 5 perc (amit a PAM/ProMod
kezel), ami elég idő a géped
újraindításához
és az újracsatlakozáshoz. Egy csapat
maximális összes szünete 10 perc
pályánként (5 perc
oldalanként). Taktikai szünetek nem
engedélyezettek. Pálya és
oldalcseréknél a csapatoknak maximum 5 perce van,
utána folytatni kell a meccset.
Ha egy klán nem hajlandó readyzni a megadott
időben, no-show-val zárul a meccs a
kihágást elkövető klán
kárára.
Ha a
szerver kifagy meccs közben, a pályát
csak akkor kell újrakezdeni, ha a szerver a
kezdés után kevesebb mint 1 perccel, vagy
körökre osztott játék
esetén az 1. körben fagyott ki. Egyéb
esetben a fennmaradó időt (a legközelebbi perchez
igazítva és legalább 2 perc) vagy
köröket kell lejátszani, ami
után a pontok összegéből lesz a
pálya győztese meghatározva.
Szigorúan
tilos a szándékos
öngyilkosság és csapattárs
megölése. A ClanBase megváltoztathatja a
végeredményt annak a
játékosnak a kárára, amely
csapattárs szándékos
megölését vagy
szándékos öngyilkosságot
követett el.
Semmilyen
körülmények között sem
megengedett az ellenfél csapatából
játékost kirúgni a szerverről, ha ez
mégis megtörténik a meccs forfeit
vereséggel zárul.
Nézőnek
egy hivatalos meccs alatt felmenni nem megengedett. Ha egy
játékos elhagyja a szervert bármilyen
indokkal, majd visszacsatlakozik, azonnal be kell állnia a
csapatához. Ha olyan néző csatlakozik, aki nem
engedélyezett, a meccset szüneteltetni kell,
és a folytatás előtt el kell
távolítani.
Az
egér görgőjére semmilyen fegyvert nem
lehet bindelni. Ha valakinél kiderül, hogy
ilyesmivel élt vissza, az forfeit vereséghez
vezet.
Amint a
meccs elkezdődik a kihívásban szereplő javasolt
szerveren a klánok nem
követelhetnek 50/50-et, hacsak a szerveren nincsenek
súlyos ping problémák, vagy a
két csapat közösen meg nem egyezik abban,
hogy a szerver nem felel meg a játékra, vagy
egyéb súlyos probléma van a szerverrel.
A
az
összes ClanBase ladderre vonatkozik.
Bármiféle csalásnak vagy erősen
sértő magatartásnak egy meccs folyamán
forfeit vereség az eredménye.
Ha
mindkét klán csalt és/vagy eltiltott
játékost használt egy meccsen,
mindkét klán forfeit vereséget kap.
A ladderok
négy módszer alapján vannak
moderálva: jelentkezés, eredmény
megváltoztatása, eltiltások
és törlések:
A
ladderjelentkezéseket a ladder/mod supervisorok kezelik,
hogy meggátoljuk a hamis klánok, hamis guiddal
rendelkező játékosok és a nem
megfelelő régióból
származó klánok
csatlakozását egy ladderba.
A
meccsek eredményét
módosíthatjuk cancel-ra, no-show-ra, forfeit
vereségre az ellenfél javára - a
ladder szabályaitól és a
probléma
súlyosságától
függően. A forfeit vereség az
általános büntetés minden
olyan kihágásra, amelyre nincs kiszabva semmilyen
más büntetés a szabályzatban.
Az
eltiltásokkal büntetjük a ladder
rendszerével való
visszaélést. Rövidtől
hosszútávú/végleges
eltiltások vannak egy vagy akár az
összes ladderből. Az eltiltásokat a laddervezetők
és segédeik regisztrálják
A
büntetések táblázatba
foglalva megtekinthetők
.
A ladderból eltiltott klánok nem
alapíthatják újra a klánt
máshol, hogy játszanak a ladderban, ez vonatkozik
az új klánokra és a
módosított régi klánokra
is. Ennek a szabályszegésnek a
megálapítására
vonatkozó utmutató nem nyilvános,
ezért ne is kérdezz minket róla.
Ha egy
klán el van tiltva egy ladderból, az
eltiltás megtekinthető a klán meccseinek
oldalán. Az eltiltás elleni
fellebbezés csak akkor lesz figyelembe véve, ha a
korábbi vádak hibásnak bizonyulnak.
Minden bizonyítékot azonnal a war
összefoglaló oldalán kell megadni. A
játékosok csak abban az esetben
léphetnek kapcsolatba a ladder
segédeivel/vezetőivel, ha nem lehet tudnni, ki
igényelte az eltiltást.
A
klánok vagy fiókok figyelmeztetés
nélkül törölhetők, ahogy a
szerepel.
Szigorúan
tilos más játékosok
fiókját használni, még
akkor is, ha a játékos a saját
klánodban van. Az ilyen esetek mindig
visszaélésként lesznek
elbírálva és ideiglenes
eltiltással lesznek büntetve. Ez nem vonatkozik
azokra a játékosokra, akiknek
rákényszerülnek, hogy megosztozzanak
GUID-jukon.
Tilos
kihasználni vagy visszaélni bármilyen
bug-gal. Bármiféle
visszaélés csalásnak minősül
és forfeit vereséghez vezet, hacsak nincs
más büntetés kiszabva a
játék szabályzatában.
Minden
program vagy fájl, még a kicserélt
vagy új fájl-ok is, melyek
megváltoztatják a játékot
vagy új funkciókat adnak hozzá,
illetve bármilyen módon kapcsolatban
állnak a játékkal,
szigorúan tiltottak. A játék alap
fájljainak módosított
verziói mindig tilosak, tekintet nélkül
arra, mire valók. Bármilyen tiltott program vagy
fájl használata meccs alatt forfeit
vereséghez vezet, vagy súlyosabb esetekben
törléshez és eltiltáshoz a
ClanBase-ről.
Azok a
programok, melyek semmilyen módon nem állnak
kapcsolatban a játékkal,
engedélyezettek, még ha a
játékkal egyidejűleg futnak is. Ilyenek
például a hang
kommunikációs programok.
Bármilyen
script (beleértve a gránát scrtipteket
is) vagy bind, amely javít a játékon, NEM
lehet jelen a játékos configjában,
amíg hivatalos ClanBase meccsen játszik.
Ez nem lesz tolerálva és forfeit
vereséghez vezet.
Azon
klánok, melyek kihasználják a ladder
rendszert, hogy előnyt szerezzenek, vagy pusztán
azért, hogy kellemetlenkedjenek, törölve
lesznek, vagy eltiltjuk őket a ladder(ek)ből. Extrém
esetekben további
büntetésként a felelős
személyek fiókjai törlésre
kerülhetnek. Például, ha valaki hamis
fiókokat regisztrált, hogy hamis warokat
játszhasson, elveszítheti az összes
fiókját.
A
Game-Violations Eye-dent eszközének
használata bizonyíték
felmutatására engedélyezett, de csak
megkötésekkel. Csak olyan képeket
fogadunk el, ahol az összes fontosabb oszlop
látszik (játékos neve, guid,
dátum és szerver ip). A lényegesebb
dolgok kiemelése javasolt, de más
módosítást nem lehet
végezni a képen (például
szöveget ráírni). Ha IP
egyezés felmutatása a cél, ahol mind a
Tiszta és Bannolt guidok azonos IP-ről voltak
használva, csak akkor fogjuk elfogadni, ha a Tiszta/Bannolt
guidok azonos napon voltak használva, vagy
bizonyítani tudod, hogy fix az IP. Egy
évnél idősebb IP-t nem fogadunk el.
Bizonyítékot
csak úgy fogadunk el, ha megfelelő módon mutatod
be. Semmit nem fogadunk el, ahol a szolgáltató
bármi megadását kéri
tőlünk, vagy bármi más
szükségtelen korlátozást
állít (ilyen például a
rapidshare vagy a megaupload), más szóval a
bizonyítéknak közvetlenül
elérhetőnek kell lennie. Ingyenes
képfeltöltő oldal pl. az imageshack vagy a
photobucket. Használhatsz más oldalt is erre a
célra, de győződj meg arról, hogy
nemzetközileg is elérhető. Emellett a
képekről tarts meg egy másolatot, ha a a
szolgáltató törölné.
A demókat a ClanBase FTP-re kell feltölteni
(lásd
).
Nem fogadunk el "wh-videókat"
bizonyítékként, az eredeti
demóhoz kell timestampeket írnod.
Mikor
timestampeket írsz demókhoz, mindig
írd le, hogy melyik játékos
demójáról és melyik
pályáról van szó. A
körök számozásának
mindenki számára egyértelműnek kell
lennie. Ha a meccs közben újraindul a
pálya (pl. szünet kérése
miatt) vagy hasonló, ami miatt a körök
számozása módosul, azokat a pontokat
is emeld ki, hogy minden egyértelmű legyen. Minden
időpontnak pontosnak kell lennie, "nézd meg a
demót" vagy "a teljes kör" nem lesz elfogadva
és a demó vizsgálása
közben nem lesz figyelembe véve. Az időpontokhoz
lehet egy kis magyarázatot írni, de csak Angolul
(függetlenül attól, hogy
regionális ladder-e), mivel a demó csapat
több nemzetből áll.
Ha egy
ladder szabályai különböznek az
általános szabályoktól,
akkor a ladder saját szabályainak
elsőbbséget élveznek.
A ladder
rendszer megfelelő működése függ a
résztvevő klánok
sportszerűségétől. Mindenkitől
elvárjuk, hogy szabályszerűen
játsszon, de mindemellett legyen rugalmas, mikor a
körülmények megkövetelik
és megértő, ha az ellenfélnek
problémái vannak akaratukon
kívül.
A
szabályok nem ismerete nem mentesít fel
alólunk.
A ClanBase
fenntartja a jogot bármely meccs
közvetítésére. Ez online
játékközvetítő
eszközökkel tehető meg. A klánok nem
utasíthatják vissza az ilyen
közvetítések
felvételét. Számos esetben a ClanBase
felkér, vagy engedélyezi egy harmadik
félnek a közvetítést. A
nézők ingyen nézhetik a
közvetítést.
Bármilyen
ladderral vagy meccsconflict kimenetelével kapcsolatos
kérdéssel vagy megjegyzéssel a ladder
supervisorját kell email-ben vagy ClanBase
Személyes Üzenetben megkeresni.
Bármilyen ladderral vagy meccsconflict
kimenetelével kapcsolatos kérdéssel
vagy megjegyzéssel, amit a supervisor nem tud megoldani,
vagy ha a supervisorral kapcsolatos a panasz, olvasd el
.
A nem angolul írt levelek nem lesznek elolvasva. A
sértő hangnemben írt üzenetek nem
lesznek figyelembe véve. A ladder vezetői figyelmen
kívül hagyják a panaszokat, ha a
probléma nem lett korábban megbeszélve
a ladder supervisorrall, vagy ha a ladder supervisor válasza
figyelmen kívül lett hagyva.
A
kihívásban, a szerveren, vagy bárhol
máshol kötött
megállapodások nem köteleznek semmire.
Csak a hivatalos ladderszabályok és
beállítások (mapok,
választható szabályok)
érvényesek a
kihívásnál és csak ezeket
kell betartani. A szabályokat megszegő
megállapodások conflictok esetén
semmissé válnak.
Például: Egy conflictban figyelmen
kívül hagyjuk az olyan klánokat, akik
azt állítják, hogy az
ellenfél IRC-en megengedte nekik, hogy freelancert
használjanak, vagy akik a kihívásba
beleírták, hogy „a 24
órás szabály nem
számít” és az
ellenfél elfogadta. A javasolt szerverek soha sem
kötelezőek és csak javasolt
játékhelyszínek.
Megjegyzés:
a szabályok mindkét nemre vonatkoznak,
függetlenül attól, hogy hogyan van a
szabály megfogalmazva.
Bármelyik
ClanBase-en regisztrált klán részt
vehet bármelyik ladderben. A klánoknak
néhány további kritériumnak
is meg kell felelnie, ha Meghívásos ladderben
szeretnének részt venni. Ezek a
kritériumok megtalálhatók a
Meghívásos ladder
szabályzatában. A
regisztrációval kapcsolatos
információkért, olvasd el a
-t.
Nem tilos
egy játékosnak több klánban
lennie, ha a profiljait összeköti az admin oldalon.
Bármelyik játékos, aki több
klánban van
,
freelancernek minősül az összes klánban,
kivéve azt, amelyikben először volt
regisztrálva, kivéve ha a
kérdéses fiók inaktív. Egy
fiók akkor tekinthető inaktívnak, ha az
utolsó bejelentkezés 60 nappal a meccs ideje
előtt volt.
A legrégibbet kivéve a
játékos összes fiókja
törlésre kerül. Ha a legrégebbi
inaktív, azt azt követő (használt) fog
megmaradni. Az egyetlen kivétel, ha a többi
fiók már inaktív és nincs
használatban.
Csak azok
a játékosok játszhatnak ladder
meccseket, akik a ClanBase-en is regisztrálva vannak a
klánban, és csakis olyan néven (vagy
nagyon hasonlón), amivel a klánban
regisztrálva vannak. Csak azok a
játékosok játszhatnak a
klánban, akik legalább 24
órája a klán tagjai. Nem
regisztrált játékosok, tagok, akik
nincsenek a klánban legalább 24
órája, tagok, akik a
regisztrálttól eltérő nevet vagy
GUID-ot használnak freelancenek minősülnek.
A klánok egy meccs előtt kérhetik egy
játékos cseréjét, ha az
megsérti a fenti szabályt. Ha nem
tudják a játékost
lecserélni, akkor a meccs no-show.
Amint
egy meccs elkezdődik, egyik
klán sem kifogásolhatja, ha a másik
klánban olyan játékos van, akinek a
neve nem felismerhető, vagy nem volt még a
klánban 24 órája. De egy
klán panaszkodhat freelancer
használatára, ha az ellenfél egy
játékosának rossz a GUID-ja, nem
regisztrált játékost-, vagy olyan
cserét használ, aki megsérti a fenti
szabályt, vagy ha egy játékos
felismerhetetlen névre vált
játék közben.
A fent
említett 24 órás szabály
nem vonatkozik azokra a klánokra, melyek 48
óránál nem régebben a
hivatalos meccs időpont előtt csatlakoztak a ladderbe (első
csatlakozásnál). A 24 órás
szabály nem vonatkozik azokra a
játékosokra, akik csak rövid időre
hagyták el a klánt, például
a klánvezér véletlenül
törölte őket. Ez a rövid idő maximum 18
óra. Azok, akik hosszabb ideig voltak távol,
új játékosnak minősülnek,
és újabb 24 órát kell
eltölteniük a klánban, mielőtt
újra játszhatnak.
Freelancer
használata meccs alatt forfeit vereséghez vezet.
Freelancer(ek) többszöri használata
esetén a klán időleges eltiltást
kaphat az érintett ladderekben, vagy akár az
összes ladderben. A kihágások idővel
halmozódnak. Lásd még a
a
büntetések időtartamáról.
Az egy évnél régebben
használt freelancerek nem számítanak,
kivéve, ha a klán már
korábban többször is vétett a
szabály ellen.
A ClanBase
csak akkor indít laddereket, ha úgy gondolja,
hogy van rá igény. Ha egy új
játék, vagy mod jön ki, akkor
általában egy európai laddert
készítünk neki először,
regionális laddereket csak akkor, ha az európai
ladder már kellően aktív.
Meghívásos ladder csak akkor lesz megnyitva, ha a
játék/mod egy ideje már
elég aktív CB-n.
Ha egy
új laddert szeretnél
kérvényezni egy új
játéknak, mod-nak vagy egy létező
játéknak és úgy gondolod,
hogy lesz elég érdeklődés
más klánok részéről is,
hogy versenyképes legyen – indíts
petíciót (vagy szavazz egy létező
petícióra)
.
Ezután fontolóra vesszük a ladder
megnyitását, a játék vagy
mod népszerűsége és a mi
tapasztalataink alapján, hogy kiváló
minőségű ladder legyen. Nincs konkrét
szám, hogy mennyi szavazat kell egy ladder vagy
játék
beindításához. A
ladder/játék vissza lesz utasítva, ha
korábban már kipróbáltuk
és elbukott.
Országos/regionális
laddereket az adott nemzet klánjaira vannak
korlátozva, ahogy a Regionális Ladderek
részben le van írva. Nem minden ladder
rendelkezik ilyen szabályokkal, de ahol igen, ott minden
meccset az adott ország/régió
szerverén kell lejátszani, kivéve, ha
egyik klán sem szeretné ezt. Ha a meccs nem a
régióból
származó szerveren lett lejátszva,
egyik klán sem utasíthatja vissza az
eredmény utólag emiatt, mivel ha egy meccs
elkezdődik - a szerver és a
beállításai el vannak fogadva. A
vitákat a meccs előtt
kell elrendezni.
Az
inaktivitási rendszer minden olyan klánt
eltávolít azon ladderekből, ahol több
mint 20 aktív klán van, melyek nem
játszottak 8 hétig. További
információ erről
olvasható.
Az inaktivitási rendszert nem
használjuk inaktív vagy kis
aktivitású ladderekben. Inaktív
klánokat nem fog a ladder vezető inaktív
ladderekből eltávolítani, hacsak nem az első
helyen állnak. Ne kérj minket ilyenre,
inkább aktívabb klánokat
hívj ki.
Az arany,
ezüst és bronz létra ikonok csak
nagy/aktív ladderekben nyerhetőek el. Ezek az ikonok a
klán neve mellett szerepelnek.
Számos
meccs lejátszása egyazon ellenfél
ellen egy rövid idő alatt csalásnak
minősül, mert eltorzítja a helyezéseket.
Ökör szabály, soha ne játssz
ugyanazon ellenfél ellen kétszer egy
héten belül, hacsak nem játszol
számos más meccset is. Ha három vagy
több alkalommal fordul elő egy ladderban, vagy több
más ladderban, időleges eltiltás lesz a
büntetés, ahogy
is
le van írva. Súlyosabb
kihágások esetén azt fogjuk
feltételezni, hogy fake (hamis) meccsek voltak.
Azon
klánokat, melyeknek nincs elegendő
számú tagja a ladderben való
részvételhez, 7 nap után
eltávolíthatók a ladderből.
Amikor egy
lehetséges fake meccset felfedeznek, mindkét
résztvevő klán figyelmeztetés
nélkül eltiltást kap minden ClanBase
ladderből, ismétlődő kihágás
esetén a klán törlésre
kerül. Lásd még a
.
A klánvezérnek 72 órája van
a
döntés ellen, de screenshot vagy demo
formájában bizonyítaniuk kell
igazukat, amiket a war oldalán kell bemutatni. A
játékosoknak emailt kell küldeni a
supervisornak, aki jelentette őket; hacsak a supervisor
kiléte nincs a klán
eltiltásának/törlésének
megjegyzésében.
A ClanBase
ladderek a sakkból ismert ÉLŐ rendszerre
alapozott pontozási rendszert
használják. Minden klán 1000 ponttal
indul. Minden meccs után a pontok
hozzáadódnak, vagy levonódnak
függően attól, hogy a
mérkőzés kimenetele győzelem, vereség,
vagy döntetlen (az eredménynek nincs
jelentősége).
Az, hogy
mennyi pontot szerez a győzelem, vagy mennyit veszít egy
vereség után a klán, a
mérkőzés előtti helyezésbeli
különbségektől függ. Az
ÉLŐ formula elég bonyolult, de a
következő példákból
jól megérthető:
Egyenlő
pontszámmal rendelkező klán legyőzése
után 60 pont jár.
Egy
győzelemért maximálisan 120 pont szerezhető meg,
de ehhez legalább 700 ponttal előrébb kell lennie
az ellenfelednek. De már egy 200 ponttal előrébb
levőért is 100 pontot kaptok.
Egy
alacsonyabb helyezésű ellenfél
legyőzéséért 60 pontnál
kevesebb jár. Ha 200 ponttal voltak lejjebb, 20 pontot
kaptok, ha 300-zal, 10 pontot, ha 400-zal, csupán 5 pontot.
Ha
döntetlen lett az eredmény, pontot kapsz, ha
előrébb volt az ellenfél, és pontot
vesztesz, ha hátrébb.
A
megnyerhető és elveszthető pontok összege mindig
120-at ad ki. Ha 30 pontot nyerhetsz egy győzelemmel, a
vereséggel 90 pontot vesztenél.
Olyan
klánok ellen, akik háromnál kevesebb
meccset játszottak a ladderben, a pontok felét
nyerheted / vesztheted, mint amennyit normál
körülmények között
nyernél, vagy vesztenél.
A ladder
elsőnek nincs pontszáma, ehelyett végtelen pontja
van. Top 5 klánok vehetik csak el az első helyet, ha
kihívják és megverik az
aktuális elsőt. Ha ez megtörténik, ők
lesznek az új elsők, míg az előző első
visszakapja azt a pontját, ami azelőtt volt neki, hogy első
lett volna. Ha a kihívó kikap, vagy
döntetlent játszik, az első hely nem
változik.
A ladder
első helyén lévő klán nem
utasíthatja vissza a kihívásokat a top
5-ben lévő klántól
érvényes indok nélkül
(érvényes indokokat a rendszer
felajánlja, lásd Meccsek Szervezése).
Ismételt újraszervezések
értelmetlen időpontokra, nem alapértelmezett
szabályokkal, vagy csak alacsony helyezésű
klánokkal játszik, hogy elkerülhesse a
játékot az erősebb klánokkal az első
helyezett visszaél a ladder rendszerével
és kockáztatja, hogy
eltávolítják az első helyről
és
.
A supervisoroknak érvényes meccs ID-ket kell
megadnod (wid), vagy nem fogunk lépni az ügyben.
Az első
helyen álló klánok, akik kikaptak, nem
csinálhatnak új kihívást,
és nem fogadhatják el hamarabb annak az
eredményét, mint az azt megelőző war
eredményét - mert így a 2.
kihívott klán szerezné meg az első
helyet.
Klánok
a top 5-ön kívül szintén
kihívhatják a ladder elsőt, de ezek a
kihívásokat az első szabadon
elutasíthatja. Ha az első helyen lévő
klán kikap, kicserélődnek a második
helyen állóval, a győztes pedig 120 pontot kap.
Ha a ladder első nyer, semmi sem történik.
Abban az
esetben, ha a ladder elsőt ladder, kupa, vagy C&A
szabálysértésért
törlik, a második klán lép a
helyébe.
Közvetlen
kihívás az
olyan kihívás, amikor az általad
kiválasztott klánt hívod ki. A
kihívás ikonjára
kattintva lehet kihívni
így egy klánt, ami a ladder
,
vagy a
klánok
listáján
található meg a klánok neve mellett. A
kihívott klánok elfogadhatják,
elutasíthatják, vagy
módosíthatják a
kihívást és annak
időpontját.
Nyílt
kihívások (OC),
ahol a tagok anélkül
kihívást,
hogy
meghatározzák az ellenfelet. Ezek a
kihívások mindazok számára
megjelennek, akik ilyen módon akarnak ellenfelet
.
Az OC rendszer kritériumokat állít
fel, amiknek a klánoknak meg kell felelni, mint pl. a
bírálati pontok, lehetséges
pályák és ladder helyezés.
Miután elfogadták, az OC normál
meccsé válik, ahol ezen szabályok
érvényesek. A klánok maximum 3 OC-t
indíthatnak egy ladderen belül és csak
egyet fogadhatnak el egy klántól.
Automeccsek
az olyan meccsek, ahol a CB véletlenszerűen
párosítja azokat a klánokat, melyeknek
van
.
Olyan klánok lesznek párosítva, melyek
azonos dolgokat állítottak be. A
párosítás után ugyanazon
szabályok érvényesek a meccsre, mint a
közvetlen kihívásoknál. A
meccseken kötelező megjelenni. A klánok egyszerre 7
automeccs bejegyzést készíthetnek egy
ladderben. Az automeccsek időpontjai nem ütközhetnek
egymással.
IRC-en
keresés - A
felhasználók használhatják
a CB játék szobáit (pl.#) ClanBase
ellenfél keresésre kulturált keretek
között. Ha valaki nem talál azonnal
ellenfelet, nem szemetelhetik tele a szobát folyamatos
hirdetéssel, ellenkező esetben el lesznek
távolítva a szobából.
LAN
- A klánoknak nem javasolt ladder meccseket LAN-on
játszani, mivel könnyen
összetéveszthetők fake meccsekkel, ezért
a következő lehetőségek egyike ajánlott:
Csak
barátságos meccseket szervertek, VAGY
Még
a LAN előtt elrendezitek a kihívást és
csak a LAN után rendezitek az eredményt, VAGY
A
meccset követően azonnal feltöltitek a demotokat,
vagy screenshotokat a meccshez az eredményről.
A
határidő arra, hogy egy klán reagáljon
egy kihívásra, 7 nap a
kihívás után vagy
7 nap a war előtt, amelyik később van. Ha a
határidő végéig az ellenfél
nem reagál a kihívásra, 5 pont
levonást kapnak büntetésként.
Ha a ladder első figyelmen kívül hagy egy ilyen
kihívást, el fogja veszteni a
pozícióját a második
klán javára. Korábbi
határidőt is be lehet állítani, hogy
elfogadják a kihívást, de olyankor
nincs büntetés, ha az ellenfél nem
reagál időben.
Csak a
következő esetekben lehet vissza utasítani egy
kihívást egy másik
klántól:
Újra
kihívás: Át akarod rakni a
mérkőzést egy másik időpontra. Ennek
az időpontnak az eredeti kihívást követő
14 napon belül kell lennie.
Egyenlőtlen
meccs: ha 10 helyezés és
100 pont van közötted és az ellenfeled
között, vagy neked több mint 1100 pontod van
és ez az ellenfeled első meccse lenne.
Elfoglalt
ebben a ladderben: már 2 vagy több meccsed van
ebben a ladderben az elkövetkezendő 30 napban.
Egyedi
pályák: az ellenfél egyedi
pályát választott ki.
Elutasítható
szabály: az ellenfél egy
elutasítható szabállyal
hívott ki.
Hibernálás:
inaktívvá akarod tenni a klánt ebben a
ladderben. 32 pontot vesztesz, de azután el tudsz
utasítani minden kihívást. Minden
leszervezett meccsed törlődni fog, ha hibernálod a
klánt. A hibernáció automatikusan
megszűnik, miután egy hivatalos meccset játszol
ebben a ladderben.
A következő lehetőségek csak a ladder elsőkre
vonatkoznak:
Egyenlőtlen
mérkőzés: A kihívó
klánt nincs a top 5-ben.
Lemondás:
Ezen opció használata az első hely
elvesztésével jár a második
helyen álló klán javára.
Ha valamilyen okból nem akarod lejátszani a
meccset, kapcsolatba kell lépned a másik
klánnal (e-mail, IRC, ICQ), és rávenni
őket a kihívás
törlésére.
Egy
elfogadott meccs 12 órával a kezdés
előtt törölhető az
oldalon.
Az a klán, amelyik a meccs
törlését kéri
köteles új időpontot szervezni vagy
hibernálni a klánt.
Ha egyik
klán sem szeretne lejátszani egy meccset, az
bármilyen okból törölhető a
kihívás kezdő időpontja után.
Válaszd ki a "Match was canceled" opciót az
eredmény
beírásánál.
Ha egy
meccs úgy lett lejátszva, hogy előtte nem volt
leszervezve a ClanBase-en, mindkét csapat a másik
sportszerűségé számíthat
csak az eredmény utólagos
elfogadásánál. Nem fogjuk
kikényszeríteni az eredményt, ha
előtte nem lett elfogadva a kihívás.
Ahhoz,
hogy egy meccs előtt megtaláld az ellenfeled,
érdemes felkeresni a klán IRC
szobáját vagy kapcsolatba léphetsz
velük a ClanBase személyes üzenetben
(más néven CB PM), ICQ-n, MSN-en, e-mailben, vagy
bármilyen más módon, ha nem
használsz IRC-t.
Ha
még ekkor sem sikerült kapcsolatba
lépned az ellenféllel, 10 perccel a leszervezett
war időpont után, beírhatod a no-showt.
Írd be a war kommentjeihez, hogy miért no-show az
eredmény és hogy mit tettél, hogy
elérd az ellenfeled.
Vedd fel a klánteged és menj be a ladder IRC
szobájába (#)
és kérj meg egy admint, hogy igazolja a no-showt
- mikor bejelented, írd le a meccs teljes linkjét
(
).
Ez bizonyítja majd, hogy az ellenfél nem volt
jelen, ti viszont igen. Hogy az ellenfél ezt
megvétózza, nekik is jelenteniük kell a
no-showt. Ha egy admin sem válaszol, kérj meg egy
admint a #clanbase.help szobában.
Ha
több mint 10 percet késel, el kell fogadni a
no-showt, ha az ellenfél ragaszkodik hozzá. Ha
úgy érzed, hogy nyomós ok van
rá, hogy az eredmény nem lehet no-show, meg kell
győznöd róla az ellenfelet.
Ha az
egyik klánból hiányoznak
játékosok vagy nem hajlandók elkezdeni
a meccset a kihívásban szereplő
szabályok alapján, a másik
klán követelheti a no-show
beírását. Ne feledd, a
kihívási megjegyzések, a javasolt
szerver és bárhol máshol
kötött megegyezések nem
köteleznek semmire.
Amint egy
meccs elkezdődött, számít a kimenetele,
hacsak mindkét oldal meg nem egyezik az
ellenkezőjéről. Ping, lag problémák
vagy helytelen szerver beállítások nem
mentségek a kilépésre; a meccs előtt
kellett volna ellenőrizni a szervert.
Ha az
egyik klán elhagyja a meccset, az
állás mely az utolsó kilépő
játékos idejében volt, tekinthető a
meccs végeredményéknek a fent maradt
klán által. Ha ez az állás
nem tükrözi a
valószínűsíthető
kimenetelét a meccsnek, a ClanBase
megváltoztathatja az eredményt a fent maradt
klán javára.
Bármelyik
fél beírhatja az eredményt, hacsak a
másik már meg nem tette. Egy meccs
eredménye lehet:
A
tényleges eredmény.
No-show,
ha az ellenfél nem jelent meg.
Az
eredmény tükrözi a
szabályzatban szereplő büntetést, amit
az ellenfél megsértett.
Forfeit,
ha az ellenfél olyan szabályt sértett
meg, amire nincs külön büntetés.
No-show
esetén szigorúan tilos beírni
bármilyen eredményt (pl. 1-0), még
akkor is, ha mindkét klán beleegyezik. Ehelyett a
no-show opciót kell kiválasztani az
eredmény űrlapján, ami fix 10 pont
veszteséget eredményez annak a
klánnak, amelyik nem jelent meg. No-show meccsek, ahol
eredmény lett beírva,
törölhetőek, vagy
megváltoztathatóak no-showra
figyelmeztetés nélkül.
Mikor egy
klán beírta az eredményt, öt
dolog történhet:
Az a
klán megváltoztatja az eredményt,
amelyik leadta.
A
másik klán elfogadja az eredményt,
és a ladder helyezés ennek megfelelően
változik.
A
másik klán nem fogadja el az
eredményt, és egy másikat
ír be.
A
másik klán nem fogadja el az
eredményt, és meccsconflictot indít
(lásd lejjebb).
Egyik
klán sem tesz semmit 4 napig, utána az
eredmény automatikusan elfogadásra kerül.
A
klánok nem fogadhatják el a no-showt, hogy
több ponthoz jussanak, kivéve ha a no-show a
kiszabott büntetés egy szabály
megszegésére. Azon a klánok, melyek
rendszeresen no-showt írnak be eredménynek a
valós eredmény helyett
kerülnek.
Ennek elkerülése
érdekében mindig jelentsd a no-showt a ladder IRC
szobájában.
A
klánoknak pontos Player of the Match listát kell
leadniuk. A supervisorok
módosíthatják, vagy
eltávolíthatják egy klán
PotM listáját, ha rossz tagok, vagy a
valósnál több tag lett beírva.
A match
conflict rendszer egy
bíróságként
funkcionál a ClanBas-en, ahol adminok töltik be a
bíró szerepét. Meccsconflict
indítható, ha a beírt
eredményt a másik fél nem fogadja el.
A conflictokkal járó sok munka miatt, az
alábbi szabályokat szigorúan kell
követni.
A rendszer
nem engedi a conflict indítását a
meccset követő 24 órában,
ezért ilyenkor az ellenféllel meg kell
próbálni megoldani a
problémát IRC/MSN/ICQ/e-mail stb.
segítségével. Ha nincs arra
utaló jel, hogy bármiféle
lépés történt volna a
konfliktus megoldása érdekében, az
indító fél automatikusan elveszti a
conflictot.
Ha nem
sikerül megoldani a konfliktust az ellenfeleddel,
először meg kell próbálni
beírni a helyes eredményt. Ha az
ellenfél megváltoztatja azt, indokolt lehet a
conflict indítása. Helytelen eredmény
leadása a conflict automatikus
elvesztésével zárul.
A
conflictban mindkét oldalnak tömören
és lényegre törően le kell
írni a problémát. Csak
valós és bizonyított tények
említhetők meg. Bizonyítékokra
mutató linkeket azonnal be kell mutatni. Ha a
klántól bizonyítékot
kérnek, pontosan meg kell mondani mit, kitől és
milyen okból. A megfelelő formalitások
hiánya a conflict automatikus
elvesztését eredményezi.
Regionális
ladderben a felek anyanyelvükön conflictolhatnak
és kommentelhetnek, de csak akkor, ha a ladder supervisorja
szintén abból a
régióból való. Viszont egy
angol fordítást mindenképp
mellékelni kell. Ha a conflictot egy másik
supervisor veszi fel, bármi, ami nem angolul hangzik el,
figyelmen kívül lesz hagyva.
Példák
az elfogadott bizonyítékokra a demók,
játékban készült screenshotok
és szerver logok, amit egy pártatlan
fél mutat be. Saját logok IRC-ről,
ICQ-ról stb. vagy szerver logok, amit az egyik
klán mutat be nem tekinthetők
bizonyítéknak, mivel könnyen
hamisíthatók. Ha egy demó a
bizonyíték valamilyen csalásra, vagy
egyéb tiltott dologra, azonnal rá
kell mutatni az időpont(ok)ra
(másodpercre pontosan), ahol a csalás
történt, ellenkező esetben a conflict automatikus
elvesztését eredményezi. A
supervisorok nem fogják végig nézni a
demókat.
Ha a
ladder szabályzat engedélyezi, hogy egy
klán kérjen valamit egy másik
klántól (demók, screenshotok, ... )
és a conflict azért indul, mert az
ellenfél nem tett eleget a kérésnek, 3
napjuk van, hogy
a
hiányosságokat a Clanbase ftp-re helyes
használva.
A másik klán is
hasonlóan kérhet dolgokat, de csak a conflict
első 3 napján. Feltöltendőt a felek csak egy
alkalommal kérhetnek. Miután a kért
fájl feltöltésre kerül, a
másik klánnak 3 napja van, hogy minden
információt bemutasson, hogy miként
bizonyítják az
állításukat a
feltöltött fájlok.
Olyan
conflictoknál, ahol csalás a vád,
anti-cheat szervezetek bevonása is javasolt, de bizonyos
esetekben nem hagyatkozunk rájuk.
Különösen, ha túl
sokáig tartana az ítélethozataluk.
Mivel a demokat tüzetesen át kell
vizsgálni, az ilyen conflictok akár
két hónapig is eltarthatnak.
Mindkét
klánnak meg kell adni az általuk vélt
helyes eredményt. Pontok esetében azonnal be kell
mutatni a screenshoto(ka)t. Az alaptalan vádak miatt indult
conflict annak automatikus elvesztésével
jár.
Bármilyen
visszaélés, tárgytól
eltérő beszélgetés,
bizonyítatlan vádaskodás,
leírt tények szükségtelen
ismétlése vagy bármilyen, az
ügy témájától
eltérő hozzászólás a
conflict automatikus elvesztését
eredményezi.
Tilos
privátban megkeresni az adminokat az ügyed
védelmében. Privátban - csak egy
hónap eltelte után - meg lehet
kérdezzi, hogy meddig fog még tartani az
eljárás. Ha bármi mondandód
van, azt nyíltan kell tenned. Az admin
befolyásolására tett
kísérlet a conflict automatikus
elvesztését eredményezi.
A conflict
automatikus elvesztése azt jelenti, hogy az
ellenfél követelése teljesül.
Ha az ellenfél nem adott meg követelést,
az eredmény alapértelmezett no-show lesz.
Ha
mindkét klán megszegte a ladder
szabályzatát, a meccs
törlésre kerül. Az így
zárult conflict nem jelenti azt, hogy a csalásban
vétkes egyén büntetlen marad. Az ilyen
eseteket jelenteni lehet a ladder supervisorjának
levélben a vétkes(ek)
büntetése érdekében.
Ha egy
klán nem ír
hozzászólást 3 napig, azt jelenti,
hogy nincs több mondanivalójuk.
Az admin
csak elbírálás során
nézi meg a conflict
hozzászólásait. Máshol
található
hozzászólások vagy
bizonyítékok nem lesznek figyelembe
véve.
A
conflictok a meccs idejében aktuális ladder
szabályok, valamint a kihívásban
szereplő szabályok alapján lesznek
elbírálva.
A
conflictok sosem sürgősek és
általában az admin egy hetet ráhagy,
míg elkezd foglalkozni egy üggyel ezzel időt adva
mindkét félnek, hogy előadják a
verziójukat. Várj türelmesen a
döntés kihirdetéséig. Csak
egy hónapnál régebbi conflict
esetén indokolt levelet küldeni a
játék supervisorjának.
Olyan
klánok, akik gyakran indítanak alaptalanul
conflictot vagy csak bonyolítani akarják a meccs
folyamatát,
kapnak.
Olyan klánok, akik gyakran szegik meg a
szabályzatot conflictra kényszerítve
ezzel az ellenfeleket, szintén
részesülnek.