Ford:
A század elejétől fogva az amerikai
ipar egyet jelent a Ford névvel. A Ford gyár az alapítás idején egy
átalakított kis detroiti vagongyárat jelentett 10 fő
alkalmazottal.Henry Ford irányításával az első 15 hónapban 1700 autó
hagyta el a gyárat. A gépkocsik 1903 és 1908 között
az ábécé első 19 betűjét viselték. A korai gyártmányok közül az első
sikeres modell az "N-modell" volt, mely egy kicsi és könnyű
négyhengeres autó volt és 500 dollárért árulták. Az 1908-as év
folyamán aztán megjelent a legendás "T-modell", melyből az elkövetkező
tizenkilenc évben több mint 15 millió darabot adtak el. Amerika
nem kevesebbet köszönhetett a "T-modellnek", mint azt, hogy
elindulhatott a városiasodás útján.Az első Ford gépkocsit egy chicagói
fogorvos, egy bizonyos Mr. Pfennig vásárolta. Ezzel a Ford megtette az
első lépést, hogy a világ egyik vezető autógyártójává nője ki magát. 1914-re már
minden második autó a Ford gyárból került ki. A fokozatos növekedés
külföldi terjeszkedést tett szükségessé. A Ford Motor Company az első
külföldi gyárat Kanadában, Walkerville-ben alapította. A Ford autók
az autópiac minden kategóriájában uralták a piacot. Az első komolyabb
európai megjelenést az 1931-ben, Kölnben
megnyitott gyár jelentette.
1942-ben a Ford Motor Company is, mint
minden más amerikai gyár a haditermelésre állt át. A háborús termelési
program eredményeként a gyár több mint 8000 bombázó repülőgépet, 5700 repülőmotort és mintegy 250
ezer dzsipet, tankot és más háborús gépet
szállított az Egyesült Államok hadseregének
 
|
GMC:
A General Motors Corporation (GM) nemzetközi autógyárat 1908-ban
alapították, főhadiszállása Michigan államban, Detroit városában
található. A világ második legnagyobb autógyára a Toyota után, eladott
mennyiség alapján (2008). A GM 77 egymást követő évben büszkélkedhetett
a legjobb eladásokkal, 1931-től 2007-ig. 34 országban gyárt autókat és
teherautókat. 244,500 embert foglalkoztat a világon, autóit 140
országban árulja és szervizeli. 2008-ban 8,25 millió autót és
teherautót adtak el a világon GM márkanevei alatt.

|
International:
Történet:1980-ban Hoogeveenék Romániába utaztak szabadságra.
Az ország csodálatos, de a nyaralás mégsem volt szép. A lakosság nagy
részének nyomorától megrendülve megérett bennük az elhatározás, hogy
segítsenek ezeken az embereken.Hogyan? A jómódban fölöslegessé vált
dolgokkal.Keresztény meggyőződésből látott Hans és Janny Hoogeveen
munkához, amint visszaértek Hollandiába. Barátoktól és ismerősöktől
használt, de még jó állapotban lévő ruhákat és egyéb dolgokat
gyűjtöttek össze. A garázsukból, amit raktárnak használtak,
szállították ezeket Kelet-Európába. Sok nehézség és veszély várt rájuk
a csaknem tökéletesen elzárt Romániában, azonban a megsegített emberek
köszönete elfeledtette velük a kiállt szenvedéseket. Keresztény hitük
mellett ez tartotta őket talpon.Fáradságosan és kis léptékben, így ment
ez a nyolcvanas években.

|