A Renault Trucks története:1894-1909: A úttörő munka időszaka1894-ben Lyonban Marius
Berliet tervezte és gyártotta egyhengeres motorját és elkészítette az
első benzines autóját. 1906-ban készítette az első
teherautót.Billancourt-ban, Párizs mellett, 1898-ban Louis Renault
tökéletesítette a négysebességes váltót és elkészítette első motoros
járművét, egy egynegyed lóerős kisautót. Ő gyártotta az első
kisteherautót majd 1900 és 1906 között megalkotta a párizsi autóbuszok
elődjét. 1914-1918: Az első tömegtermelés: Berliet-nél naponta 40 CBA
teherautót gyártottak a verdun-i frontra. A Renault-nál 600 taxi járult
hozzá a marn-i győzelemhez, és megalapozták a Renault helyét a
történelemben.1917-ben készítették az első modern tankot. Az első
4x4-es teherautót Latil építette. Ez természetes folytatása volt az
1898-ban kifejlesztett első kerék meghajtásnak.1919-1928: egyre
szerteágazóbb tevékenységek: Louis Renault és Marius Berliet
tehetségükre építve magalapítják első autógyártó vállalat-csoportjukat.
Berliet - a francia kormány megrendelése alapján - részt vett a Renault
FT17-es tank gyártásában is.1923-ban a Renault volt az első márka,
amely országúti nyergesvontatót hozott forgalomba. Ugyanebben az évben
mutatták be az első fagázzal hajtott motorokat és az első mind a 4
keréken szervó-fékkel ellátott vontatót. 1928-ban építettek be először
dízel motort kamionba.1952-1978: a vállalatcsoport kiépítése: 1952 és
1974 között a Laffly, a Rochet Schneider, a Carniva és a Citroën HGV
összeolvadt a Berliet-vel. 1957-ben a Berliet legyártotta a T100-t, a
világ legnagyobb kamionját!1955-ben megalakult a Saviem cég, a korábbi
Latilból, illetve a Renault és Somua cégek teherautó üzletágából. A
Richard Continental 1965-ben csatlakozott, a Sinpar pedig 1975-ben. A
Berliet nevű teherautógyártó cég 1974-ben az ekkor már állami
tulajdonban lévõ Renault-hoz került, ezután 1978-ban a Berliet a
Saviem-mel fuzionált, ekkor alakult meg a Renault Véhicules
Industriels, a Renault csoport teherautó üzletágaként. 1980 óta pedig
a Berliet és Saviem márkák termékei Renault, majd Renault Trucks
név alatt jelennek meg.1983 óta folyamatos haladás, hogy a világ
vezető márkájává váljék A Renault Véhicules Industriels nemzetközi
vállalatcsoport kiépítésébe kezdett. Első lépésként a Dodge Europe-t
vásárolta meg 1983-ban, majd a jónevű amerikai Mack márkát
1990-ben.1992 fontos dátum: A Renault Véhicules Industriels Renault
V.I. néven él tovább. 2001-ben a Renault V.I. a Volvo csoport részévé
vált. 2002-től nevezzük hivatalosan ezt a világmárkát "Renault
Trucks"-nak. |
A MaN Trucks története:A
cég
gyökerei
1758-ig,
az
első
Ruhr vidéki vasműig nyúlnak vissza. Ma már Európa
egyik vezető jármű- és motorgyártója. A 60 000 alkalmazott évi 15
milliárd euro forgalmat generál a világ 120 országában
(2005-ös adat). A csoport folyamatosan törekszik piaci pozíciójának
megerősítésére, közös vállalatok és helyi cégekkel történő
együttműködés által, például Indiában, Lengyelországban és az
USA-ban.MAN a DAX-ban
is
szereplő
tőzsdei cég (DAX német tőzsdeindex, amely magában foglalja
Németország legfontosabb 30 vállalatát). A MAN az iparág elismert cége,
ezt az elismerést a rengeteg díj is mutatja, amelyet az MAN az évek
során elnyert. A legutóbbi díjak a 2006-ban termékeivel elnyert „Az év
tehergépjárműve” és „Az év busza” címek. |