Menü Galéria
|
1910.- benaz Orcy tér és az Eskü (Március 15- e)
tér között megindult az első 14
- es szerelvény. Még ugyan ebben
az évben a villamos útvonalát megho sszabították a Rácz fürdőig. Az 1920- as években a
14-es már Orczy tér - Baross utca - Erzsébet híd - Déli
pályaudvar - Új Szent János Kórház útvonalon közlekedett. Az 1930- as
években megindult a 14A jelzésű villamos, ami
az Új Szent János Kórház és Apponyi
tér (Ferenciek tere) között közlekedett. 1944.09.26.- án a 14- es
és a 14A jelzésű
villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt. 1955.10.16.- án a 14-es villamos útvonala
változott, ezúttal Marx (Nyugati) tér - Váci út - Lehel utca - MÁV, Landler
Jenő Járműjavító Üzem útvonalon közlekedtek. 1961- ben meg lett hosszabbítva a 14A villamos
útvonala is. A 14A jelzésű
villamosok Marx tér és Angyalföld, Forgalmi telep között közlekedtek. (Kép: Szent László) 1967- ben a 14A
jelzésű villamosjárat
azonban végleg megszűnt. 1975.09.01.- től a 14- es villamosok (a megszűnt 14A villamos útvonalán) a Marx tér és a Pozsonyi utca (Angyalföld, Forgalmi telep) között közlekedet. 1986.12.15.- től a Káposztásmegyeri lakotelepnek már szüksége volt egy nagyobb járatra, ebből kifolyólag meghosszabbították a 14 - es villamost. Ezentúl a Lehel tér és Káposztásmegyer, Szilas-patak között közlekedtek a szerelvények. 1989- re megépült Káposztásmegyer II.- is, ezért a 14- es villamosra egy újabb vonalhosszabítás várt az elkövetkezendő években. 1998.07.31.- tőla 14- es villamosok immár Káposztásmegyer, Megyeri útig közlekedtek. 2005 őszén a 14- es villamos Szilágyi utca elnevezésű (Kép:Szent László) megállóhelyét megszüntették az igen csekély forgalom, illetve vágányátépítési munkálatok miatt. 2006.10.02.- án
átadták a Fóti út és az Óceánárok utca közötti szakaszon az Atlétikai Stadion elnevezésű megállóhelyet, majd a vonalon azóta sem
történt semmi féle változtatás egészen napjainkig.
Ha
van valakinek bővebb információja kérjük, hogy írja meg
a fent feltüntetett e- mail címre. |