hagyom谩nyh疟 magyar katolikusok

SZ虐Z M脕RI脕NAK, MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕J脡NEK
felaj谩nlott honlapja

"B脥ZZATOK, MERT 脡N LEGY艕ZTEM A VIL脕GOT"

KATOLIKUS-HONLAP F脫RUM BEJELENTKEZ脡S REGISZTR脕CI脫
 
A hozz谩sz贸l谩sok nem a honlap szerkeszt艖j茅nek, hanem az egyes hozz谩sz贸l贸knak a v茅lem茅ny茅t t眉kr枚zik.

(153) Honlap-II.
(8) R贸ma
(13) V茅gid艖 ??
(157) Pius-眉gy
(16) A honlapr贸l
(165) Gondolatok
(278) Honlap
(244) Magyarorsz谩g
(121) Vil谩gegyh谩z
(54) J枚v艖/Rem茅ny
(199) H铆rek
(1) Lelkis茅g
(58) M谩sok helyett
(199) K茅rd茅sek
(34) Hit眉nk
(77) Fatima
(16) Assisi-眉gy
(47) K枚zlem茅nyek
(20) Hallottam...
(66) F贸rumoz谩s
(12) AZ ISTENI IRGALMASS脕G
(88) Evol煤ci贸
(151) Liturgia
(12) Katolikusok tennival贸i
(141) A vil谩g
(9) "Nemcsak keny茅rrel..."
(1) Adok-kapok
(140) ki a hib谩s?
(50) Mag谩n 眉zenetek
(12) T枚rt茅nelem-hamis铆t谩s
(23) 脰r枚meink
(77) V谩rosmisszi贸 '08
(17) Erk枚lcs
(55) Tekint茅ly
(88) V茅lem茅nyek
(9) Kis R贸mai Zsolozsma - "rekl谩m"
(8) Probl茅m谩k
(44) Bibliothecula
(44) Hibajelz茅s
(20) Mi a teend艖?
(28) Vit谩k
(9) Anglik谩n-k茅rd茅s
(2) Al谩铆r谩sgy疟jt茅s vagy fsspx
(1) KATEKIZMUS
(8) Ha a Katolikus...
(7) Klerikalizmus
(27) Reakci贸k
(8) Tudom谩ny 茅s fejl艖d茅s
(20) Mindennapok
(9) Metanoia
(5) Kapcsolatok
(6) Pisti
(5) "B铆zzatok..."
(27) SJM
 
Fatima
 Mindenm, ami a Sz疟zanya autentikus jelen茅seivel kapcsolatos

M茅g nem jelentkezett be, 铆gy nem 铆rhat a f贸rumba


[0] [1] [2] [3]
 kovj0813 adatok | 2010.05.17 10:34 | 57
Az 56. sz谩m煤 眉zenethez:

M脕RIA-DOGM脕K

Kihirdetve:
I. EFEZUS, 431ben - Egyetemes Zsinat, I. Celesztin p谩pa: A SZENT SZ虐Z ISTEN ANYJA, VIL脕GRA SZ脺LTE ISTEN TESTT脡 LETT IG脡J脡T
II. LATER脕N, 649-ben - Zsinat, I. M谩rton p谩pa: SZ虐Z M脕RIA a SZENTL脡LEK 脕LTAL FOGANT, SZ脺L脡S UT脕N IS S脡RTETLEN脺L MEG艕RIZTE SZ脺ZESS脡G脡T
III. VATIK脕N, 1854-ben 鈥 Ex Catedra , IX. Piusz p谩pa: SZEPL艕TELEN FOGANT脕S - SZ虐Z M脕RIA FOGANTAT脕S脕NAK ELS艕 PILLANAT脕BAN AZ 脕TEREDEND艕 B虐NNEK MINDEN SZENNY脡T艕L MENTES VOLT
IV. VATIK脕N, 1950-ben 鈥 Munificentissimus Enciklika, XII. Piusz p谩pa: A SZENT SZ虐Z F脰LDI 脡LETP脕LY脕JA BEFEJEZ脡SE UT脕N
TEST脡VEL, LELK脡VEL FELV脡TETETT A MENNYBE

Kihirdet茅sre el艖k茅sz铆tve:
V. Az 枚t枚dik M谩ria-dogma kihirdet茅sre el艖k茅sz铆tve 鈥 II. J谩nos P谩l Szentatya p谩pas谩ga alatt a dogma tartalm谩ra t枚bb szentbesz茅d茅ben utalt: A SZ虐ZANYA MINDEN KEGYELEM K脰ZVET脥T艕JE [T脕RSMEGV脕LT脫] - KIZ脕R脫LAG EGYED脺LI MEGV脕LT脫 AZ 脷R J脡ZUS KRISZTUS. A SZ虐ZANYA azonban T脕RSA A MEGV脕LT脕SBAN (hiszen a K茅t Szent Sz铆v: EGY)

 augustinus adatok | 2010.05.16 21:32 | 56
V谩lasz a 55. sz谩m煤 眉zenetre:
Krisztus kereszt谩ldozata r茅v茅n megv谩ltott minket, 茅s kiengesztelt benn眉nket az Istennel. (De fide)
M谩ria minden kegyelem k枚zvet铆t艖je (Mediatrix) a Megtestes眉l茅sben val贸 k枚zrem疟k枚d茅se 谩ltal. (Mediatio in universali.)

Az els艖 dogma, a m谩sodik konkr茅tan nem tudom, hogy mi (a mediatio in universali jelent茅s茅vel nem vagyok tiszt谩ban)

Itt hallok m谩sodszor arr贸l, hogy nem csak Krisztus v谩ltotta meg az emberis茅get... rem茅lem nem oktalanul.

 kovj0813 adatok | 2010.05.16 19:10 | 55
A 49. sz谩m煤 眉zenetben sz贸 szerint id茅ztem a hom铆lia sz枚veg茅t, amelyet 2004. m谩jus 16-谩n V. atya szentbesz茅d茅ben mondott, hogy II. J谩nos P谩l Szentaty谩nk 1984. m谩rcius 25-茅n Oroszorsz谩got, nev茅nek eml铆t茅s茅vel, felaj谩nlotta a Szent Sz疟znek.
A (1) R贸m谩ban e h贸nap elej茅n lezajlott Fatimai Konferencia [amelynek t谩rgy谩t, eredm茅ny茅t a mai napig nem siker眉lt megismernem], a (2) F贸rumban megjelent lev茅lv谩lt谩s, tov谩bb谩 (3) Fellay p眉sp枚k atya m谩jus 1-i k枚rlevele azonban elgondolkodtat a V. aty谩t贸l kapott ismeretekr艖l, pedig 艖 a Szentmis茅t a Szepl艖telen Sz铆v tisztelet茅re 茅s k茅r茅seink meghallgat谩s谩茅rt celebr谩lta. Eml茅kezetem szerint hivatkozott itt t枚bbek k枚z枚tt P. Kondor aty谩ra, akivel mindig nagyon szoros kapcsolata volt. E Szentmise ut谩n is a rep眉l艖t茅rre, onnan Fatim谩ba utazott, hogy a magyar trag茅dia felold谩s谩hoz, Egyh谩zunk, egyh谩zmegy茅nk, egyh谩zk枚zs茅g眉nk, h铆veink lelki, fizikai 茅s int茅zm茅nyeink anyagi gondjainak megold谩s谩hoz a Sz疟zanya seg铆ts茅g茅t Fatim谩ban Kondor aty谩val egy眉tt k茅rje. --- Nem tudom, ezek ut谩n milyen t茅nyeket fogadjak el. Annyi biztos, hogy Dr谩ga Sz疟zany谩nk 铆g茅ret茅t betartja: ha Oroszorsz谩g megt茅r, r谩l茅p眉nk Szent Fia Szents茅ges Sz铆v茅nek 茅s az 艕 Szepl艖telen Sz铆v茅nek gy艖zelm茅hez vezet艖 煤tra.

脰sszef眉gg茅sben Oroszorsz谩g megt茅r茅s茅vel 茅s a K茅t Szent Sz铆v gy艖zelm茅vel. Meg铆t茅l茅sem szerint, van t枚bb t茅nyez艖, amely befoly谩solja a Szent Sz疟z Szepl艖telen Sz铆v茅nek gy艖zelm茅t. Kiemelek most kett艖t.
(1) M茅g mindig nincs kihirdetve az V. M谩ria-dogma. A Sz疟zanya 2005. m谩jus 24-茅n Marylandban (Amerikai Egyes眉lt 脕llamok) a k枚vetkez艖k k枚zread谩s谩t k茅rte. 鈥濪r谩ga kis gyermekeim, 谩ldott legyen J茅zus! --- Ma az 1945-枚s hollandiai jelen茅seimr艖l szeretn茅k besz茅lni nektek. Sok oka van annak, hogy a Minden N茅pek Asszonyak茅nt jelentem ott meg. El艖sz枚r is szeretn茅m, ha az eg茅sz vil谩g az 茅n k枚penyem al谩 gy疟lne. M茅ly szomor煤s谩g t枚lt el, hogy ezt az 1940-ben el艖sz枚r megfogalmazott, majd az 茅vek folyam谩n t枚bbsz枚r megism茅telt k茅r茅semet m茅g ma sem teljes铆tett茅k. 鈥 Az emberis茅g nem akarja megismerni az ott adott jelet, 茅s nem akarja az Eucharisztikus J茅zust szeretni, ez茅rt minden akkor mondott pr贸f茅ci谩m a sz枚rny疟s茅ges k枚vetkezm茅nyekr艖l, be fognak teljes眉lni. --- A k茅r茅seim v谩ltozatlanok: M谩ria vagyok, minden N茅pek Asszonya, Minden Kegyelem K枚zvet铆t艖je, J茅zusnak T谩rsa a Megv谩lt谩sban. --- Egyh谩zamban vannak, akik m茅g mindig akad谩lyozz谩k ennek a dogm谩nak a kihirdet茅s茅t. Nem fogadj谩k el mindazt, amit eddig mondtam --- Sz铆vem mindig t枚k茅letes 枚sszhangban volt J茅zus茅val, az 艕 Sz铆ve 茅s az 脡n Sz铆vem egy 茅s ugyanazon Sz铆v. --- Azt k铆v谩nom, hogy ez a dogma most kihirdet茅sre ker眉lj枚n, hogy megv茅dhessem az Egyh谩zat a pusztul谩st贸l. Az id艖 s眉rget. K茅rj茅tek ennek a dogm谩nak a kihirdet茅s茅t. Ez a t枚rt茅nelem utols贸 M谩ria-dogm谩ja, amelyen kereszt眉l b茅k茅t fogok adni a vil谩gnak. Eml茅kezzetek r谩, gyakran mondtam, hogy a vil谩g b茅k茅je Sz疟z M谩ri谩ra van b铆zva. Ez Szepl艖telem Sz铆vem gy艖zelme.鈥
(B) A Szentatya p谩sztorbotj谩r贸l a Corpus-t levett茅k. A K茅t Szent Sz铆v gy艖zelm茅t 铆gy akarjuk 茅s v谩rjuk?
J.t.

 Jagiello adatok | 2010.05.15 08:20 | 54
K脰SZ脰N脰M az elektronikus hivatkoz谩st. K茅t 茅szrev茅telt tenn茅k. Az els艖h枚z bem谩solom azt a k茅t bekezd茅st, aminek kapcs谩n k茅rdezek. A m谩sodik pedig 谩ltal谩noss谩gban Oroszorsz谩g felaj谩nl谩s谩r贸l sz贸l. Lehet, ezek a megjegyz茅sek ban谩lisak, 茅s m谩shol m谩r elhangzottak, de h谩t itt a f贸rumon m茅g nem olvastam 艖ket.

1) " XXIII. J谩nos p谩pa 煤gy hat谩rozott, hogy a lepecs茅telt bor铆t茅kot visszak眉ldi a Szent Off铆ciumnak, s nem fedi f枚l a ,,titok'' harmadik r茅sz茅t. VI. P谩l p谩pa 1965. m谩rcius 27-茅n 艕excellenci谩ja Msgr. Angelo Dell'Acqua helyettes 谩llamtitk谩rral egy眉tt elolvasta 茅s visszak眉ldte a bor铆t茅kot a Szent Off铆cium lev茅lt谩r谩ba, azzal az utas铆t谩ssal, hogy a sz枚veget nem szabad nyilv谩noss谩gra hozni.
II. J谩nos P谩l p谩pa a ,,titok'' harmadik r茅sz茅t tartalmaz贸 bor铆t茅kot az 1981. m谩jus 13-i mer茅nylet ut谩n mag谩hoz k茅rette. 艕emeninci谩ja Franjo Seper b铆boros, a Kongreg谩ci贸 prefektusa k茅t bor铆t茅kot adott 谩t a helyettes 谩llamtitk谩rnak, 艕excellenci谩ja Msgr. Eduardo Martinez Somal贸nak: egy feh茅r bor铆t茅kot L煤cia n艖v茅r eredeti, portug谩l nyelv疟 sz枚veg茅vel; s egy narancssz铆n疟 bor铆t茅kot, a ,,titok'' olasz nyelv疟 ford铆t谩s谩val. Augusztus 11-茅n Msgr. Eduardo Martinez Somalo a k茅t bor铆t茅kot visszajuttatta a Szent Off铆cium Lev茅lt谩r谩nak."

Teh谩t: XXIII J谩nos p谩pa nem olvasta a dokumentumot, a bor铆t茅kot visszak眉ldte. VI. P谩l 茅s az eml铆tett vatik谩ni 谩llamtitk谩r elolvasta, 茅s vissza k眉ldte a bor铆t茅kot, hogy a tartalm谩t nem lehet nyilv谩noss谩gra hozni. Nos ez egy modernista mondat. Mert itt nem azt 铆rj谩k, hogy lepecs茅telve visszak眉ldt茅k, hogy senki se olvashassa. Hanem, hogy csak visszak眉ldt茅k, k枚vetkezetesen a bor铆t茅k nem volt 煤jra lepecs茅telve. A Lev茅lt谩rban - a k枚vetkez艖 mondat alapj谩n, ha igaz - dolgoztak rajta tov谩bb, 茅s ez alapj谩n: m谩sok is olvashatt谩k az eredeti titkot, mert II. J谩nos P谩l m谩r k茅t bor铆t茅kot kapott. Az eredetit, 茅s annak olasz ford铆t谩s谩t, a narancss谩rg谩t (szerencs茅re nem s谩ra...). Hol 茅s mikor keletkezett a ford铆t谩s? Vagy VI. P谩l 茅s az 谩llamtitk谩r kre谩lta? De akkor mi茅rt nem eml铆tik? Lehet, nem tartozik r谩nk. Mi lett az 谩llamtitk谩rral? Milyen szerepet j谩tszott a zsinaton?

2) Oroszorsz谩g. A sz枚vegben 茅n sem tal谩ltam semmit, ami Oroszorsz谩gra (vagy a Szovjet煤ni贸ra) vonatkozott volna. Csak nagy 谩ltal谩noss谩gokat. Lehet, a felaj谩nl谩st a mostani p谩p谩nak kell megtennie, mert a Szovjet煤ni贸 nem v谩llalt jogfolytonoss谩got a c谩ri Oroszorsz谩ggal. Azt nem tudom, hogy a mostani Oroszorsz谩g jogut贸dja-e a c谩ri Oroszorsz谩gnak. De az biztos, hogy most Oroszorsz谩gnak h铆vj谩k, 茅s nem Szovjet煤ni贸nak. 脡s ez nagyon fontos. Tal谩n ez is a pr贸f茅cia beteljesed茅s茅t er艖s铆ti. Most val贸ban f枚l lehetne 茅s kell aj谩nlani, 煤gy, ahogy a Sz疟zanya k茅rte. Mert m谩r l谩tjuk: az 煤j Oroszorsz谩g is bel茅pett a szekul谩ris 茅s modernista 谩llamok k枚z茅. Ehhez sz眉ks茅ges volt a t枚bbnemzed茅knyi bolsevizmus 茅s iparos铆t谩s, hogy nagy t枚megeit elvonj谩k a f枚ldt艖l. Az Egyh谩zat meg煤jult er艖vel fogj谩k 眉ld枚zni. Fellay p眉sp枚k felh铆v谩sa a legid艖szer疟bb.
Szerkesztve: 2010.05.16 12:38

 F眉zesi Zsolt adatok | 2010.05.14 11:13 | 53
Azokban a felaj谩nl谩si im谩kban nincs megnevezve Oroszorsz谩g, 茅s utal谩st sem tal谩ltam p眉sp枚k枚k t枚megeire, legfeljebb csak a Fellay p眉sp枚k 煤r 谩ltal k茅ts茅gesnek nevezett interj煤 t枚red茅k茅t Lucia n艖v茅rrel.

 g谩bor adatok | 2010.05.14 10:29 | 52
A k枚vetkez艖 linken elolvashat贸 a felaj谩nl谩s sz枚vege is:

http://www.bekekiralynoje.hu/news.php?item.13.4

Szerkesztve: 2010.05.14 10:30

 F眉zesi Zsolt adatok | 2010.05.14 09:40 | 51
V谩lasz a 49. sz谩m煤 眉zenetre:
脡n 铆gy tudom, ezek szerint nem azonosak a forr谩saink (Kondor vs. Osservatore Romano). Ki tud valami t枚bbet, vagy biztosabbat?
A dolgok jelenlegi 谩ll谩sa szerint ui. Kondor atya m谩s v茅lem茅nyen van a felaj谩nl谩st illet艖en, mint maga a felaj谩nl谩st v茅gz艖.

J贸 lenne pontosan l谩tni a felaj谩nl谩s sz枚veg茅t, mert az mindent eld枚ntene. Valahol biztos megvan.

"vil谩g minden p眉sp枚ke, aki mozogni tudott, elutazott",
- Ez az茅rt el茅g val贸sz铆n疟tlen....
"a t枚bbieknek pedig otthoni, abban az 贸r谩ban elmondott egyet茅rt茅s茅vel 茅s im谩j谩val..." - ez pedig t枚k茅letesen ellen艖rizhetetlen adatszer疟s茅g...
Szerkesztve: 2010.05.14 09:45

 F眉zesi Zsolt adatok | 2010.05.14 09:37 | 50
V谩lasz a 49. sz谩m煤 眉zenetre:
http://www.freeweb.hu/katolikus-honlap/0904/mahlmann.htm

A l茅nyeg:

De hiszen m谩r megt枚rt茅nt Oroszorsz谩g felaj谩nl谩sa, vagy nem?

1981. m谩jus 13-a (Fatima-nap), vagyis az ellene lek枚vetett mer茅nylet napja ut谩n II. J谩nos P谩l p谩pa val贸ban k茅tszer is k铆s茅rletet tett e felaj谩nl谩s v茅grehajt谩s谩ra, el艖sz枚r 1982. m谩jus 13-谩n, majd 1984. m谩rcius 25-茅n. Ez azt mutatja, hogy komolyan vette a fatimai 眉zenetet. Sajnos, mindk茅t esetben a vil谩got aj谩nlotta fel, Oroszorsz谩g k眉l枚n eml铆t茅se n茅lk眉l. A p谩pa tudat谩ban volt, hogy ez nem kiel茅g铆t艖, mert m茅g az 1984-es szertart谩s alatt beismerte, hogy az orosz n茅p 鈥瀎elaj谩nl谩sunkat m茅g mindig v谩rja 茅s rem茅li鈥 (l谩sd: Osservatore Romano, 1984. m谩jus 14.). Teh谩t tudat谩ban volt annak, hogy tette m茅g mindig nem felel meg annak, amit az Istenanya k枚vetelt. Ugyanezt mondta Lucia n艖v茅r is egy 1985. szeptemberi interj煤ban: 鈥濧 p眉sp枚k枚k nem vettek r茅szt benne, 茅s Oroszorsz谩g nem lett megnevezve.鈥
Ez a dolgok 谩ll谩sa a mai napig. Lucia n艖v茅r 谩ll铆t贸lagos levelei, 茅s egy ugyanennyire k茅ts茅ges interj煤 vele, melyben pont az ellenkez艖j茅t 谩ll铆tja annak, ami茅rt 1929 贸ta minden p谩p谩n谩l 煤jra 茅s 煤jra k枚zbenj谩rt, nem v谩ltoztatnak ezen a helyzeten. Oroszorsz谩g m茅g mindig hi谩nyz贸 megt茅r茅se mindenesetre vil谩gosan mutatja, hogy a felaj谩nl谩s m茅g nem t枚rt茅nt 煤gy meg, ahogy azt az 脡g k铆v谩nja.

 kovj0813 adatok | 2010.05.14 00:52 | 49
A 47. sz谩m煤 眉zenethez:
Oroszorsz谩g felaj谩nl谩sa. 2004. m谩jus 16-谩n jegyeztem fel a k枚vetkez艖ket Kondor atya egyik budapesti paptestv茅r茅nek homili谩j谩b贸l (sz贸 szerinti id茅zet): "1984. m谩rcius 25-茅n a fatimai v谩ndorszobor ott 谩llt a Szent P茅ter t茅ren R贸m谩ban, a vil谩g minden p眉sp枚ke, aki mozogni tudott, elutazott, a t枚bbieknek pedig otthoni, abban az 贸r谩ban elmondott egyet茅rt茅s茅vel 茅s im谩j谩val, elhangzott a nagy f枚laj谩nl谩s, benne Oroszorsz谩gnak a neve."
J谩nos testv茅r 2010. 05. 14. 00.45

 脡lthes Eszter adatok | 2010.05.13 22:05 | 48
A h铆r24-en olvastam:
XVI. Benedek el铆t茅lte a homoszexualit谩st Megjelent: 2010.05.13. 19:11
A p谩pa F谩tima zar谩ndokhelyen besz茅lt mintegy 500 ezer h铆v艖 el艖tt.

A p谩pa kijelentette cs眉t枚rt枚k枚n, hogy az abortusz 茅s az egynem疟ek h谩zass谩ga a k茅t "legalattomosabb 茅s legvesz茅lyesebb" fenyeget茅s a mai vil谩gra n茅zve. XVI. Benedek a portug谩liai F谩tima zar谩ndokhelyen besz茅lt err艖l a szabadt茅ri mise ut谩n, amelyen mintegy 500 ezren vettek r茅szt. Besz茅d茅t t枚bb esetben is taps szak铆totta f茅lbe..
Forr谩s: MTI

n茅met nyelv疟 katolikus port谩lokon nem tal谩ltam meg a h铆rt, 茅s a pr茅dik谩ci贸j谩ban biztosan nem mondott ilyet (ez sz贸 szerint megvan az interneten), 茅s az 谩llami vezet艖kkel val贸 tal谩lkoz谩sa sor谩n sem, mint ahogy ezt a sz贸viv艖, Lombardi jelentette.

 F眉zesi Zsolt adatok | 2010.05.13 19:08 | 47
II. J谩nos P谩l p谩pa 茅s Fatima:

Arra n茅zve, hogy az elhunyt p谩pa mag谩ra 茅rtette a titkot, elegend艖 m谩r a hallgat贸lagos j贸v谩hagy谩s v茅lelmez茅se is, ui. ha minden hivatalos interpret谩ci贸, k枚zt眉k a Hittani Kongreg谩ci贸 prefektus谩茅 is (egy茅bk茅nt is lehetetlen, hogy egy ilyen nagy 茅rdekl艖d茅sre sz谩mot tart贸 k茅rd茅sben ne egyeztettek volna) 煤gy t谩lalta a dolgot ahogyan, akkor m谩r 枚nmag谩ban az a t茅ny, hogy a p谩pa nem utas铆totta el, vagy tette helyre a dolgot, arra enged nagy biztons谩ggal k枚vetkeztetni, hogy 艖 maga is a hivatalos magyar谩zatnak megfelel艖en 茅rtelmezte a titkot. S艖t, szerintem az 茅rtelmez茅s mag谩t贸l a p谩p谩t贸l indult... Erre utal, hogy XVI. Benedek p谩pa egyre ink谩bb kezdi leszak铆tani a titkot II. JP-r贸l, 茅s a helyes 茅rtelmez茅s ir谩ny谩ba tolni a titok 茅rtelmez茅s茅t.

Am煤gy 茅rdekes:
Az eg茅sz katolikus vil谩got bej谩rta a k茅p, hogy a p谩pa bizalmas m贸don t谩rsalog a szoborral, a Szentatya 枚nmaga is 谩t茅lni v茅li a l谩tom谩sban k枚z枚lteket (ennek helyess茅g茅t vagy helytelens茅g茅t most ne boncoljuk), sz谩mtalanszor hitet tesz (priv谩t m贸don) a jelen茅s hitelre m茅lt贸s谩ga mellett, de a jelen茅s legl茅nyegesebb k茅r茅s茅t, Oroszorsz谩g felaj谩nl谩s谩t (煤gy, amint azt a Szent Sz疟z k茅rte) nem teljes铆ti. Aki ezt nekem meg tudja magyar谩zni, ahhoz elutazok, hogy meg茅rinthessem a ruh谩ja szeg茅ly茅t...

Kedves Eszter Asszony!

Megnyugtatom, Pi贸 atya soha nem v茅gezte az 煤j mis茅t, ann谩l is ink谩bb, mivel m谩r alig l谩tott, 茅s csak azt tudta v茅gezni, amit fejb艖l tudott. Az or谩ci贸t olvasni csak olyan olt谩rmisek枚nyvb艖l tudta, amelyben - kis t煤lz谩ssal - minden bet疟 egy k眉l枚n oldal volt. 脷gy tudom, m谩r NOM-ot megel艖z艖 rubrik谩lis v谩ltoztat谩sokat sem volt k茅pes k枚vetni, 茅s a NOM kihirdet茅se ut谩n, az els艖k k枚z枚tt k茅rte 茅s kapta meg VI. P谩lt贸l az enged茅lyt a r茅gi mise v茅gz茅s茅re, melyhez hal谩la napj谩ig h疟 maradt.
Ami az interneten kering r贸la, mint utols贸 mise, az is tridenti mise (vagy ink谩bb egy kis fekete humorral: sancta missa secundum ritum moribundorum - Szentmise a haldokl贸k r铆tusa szerint) csak versus populum celebr谩lva, ami egy茅bk茅nt, b谩rmilyen furcsa, nincs kifejezetten tiltva a r茅gi mis茅ben sem. Egy茅bk茅nt sem a saj谩t l谩bain ment a n茅polt谩rhoz, hanem t枚bben oda cipelt茅k, 茅s nem hiszem, hogy Pi贸 atya az utols贸 mis茅in ak谩r akart, ak谩r tudott volna kardoskodni a celebr谩l谩s ir谩ny谩t illet艖en.
(Ld. http://www.youtube.com/watch?v=6bYJb056jtk)
Szerkesztve: 2010.05.13 19:11

 Jagiello adatok | 2010.05.13 14:06 | 46
V谩lasz a 45. sz谩m煤 眉zenetre:
K脰SZ脰N脰M a v谩laszt, ahogy 铆rtam, a r谩keres茅s ut谩n megtudtam, mi is az a monogram (pontosabban trigram...). 脡s a cikket is elolvastam. Igen el kell j枚nni a pillanatnak, amikor az ember eld枚nti kinek hisz 茅s kinek nem. De nekem a h谩romszoros Nobel d铆j rossz aj谩nl谩s, 茅s a Frankfurter Allgemeine Zeitung is. De lehet, hogy 眉ld枚z茅si m谩ni谩m van. M谩r m谩sok is mondt谩k. A fatimai dolgokkal kapcsolatban nem k茅rek senkit, hogy keresse ki, hogy mit is mondott II. J谩nos P谩l. 脡n is ut谩na tudok j谩rni, pontosabban verni a billenty疟ket. Ez a fatimai Harmadik Titok k茅rd茅s azonban nagyon s煤lyos dolog. Mert ha val贸ban nem az eg茅sz titkot hozt谩k nyilv谩noss谩gra 茅s magyar谩ztak (azt most mindegy hogy j贸l vagy rosszul), akkor hazugs谩g 茅s tudatos f茅lrevezet茅s t枚rt茅nt. Persze az okos emberek mindent megmagyar谩znak, k茅pesek logikusan bebizony铆tani b谩rmir艖l az ellenkez艖j茅t. Saj谩t tapasztalat. Ez茅rt k茅rte az 脷r J茅zus t艖l眉nk, hogy a szavunk legyen vagy igen, vagy nem.

 脡lthes Eszter adatok | 2010.05.13 12:48 | 45
V谩lasz a 44. sz谩m煤 眉zenetre:
1. FAZ = Frankfurter Allgemeine Zeitung - online kiad谩s谩ban elolvashatja az eg茅sz cikket
2. Azt hiszem, mindenkinek 茅let茅ben el kell j枚nnie annak a pillanatnak, amikor eld枚nti, hogy kinek hisz 茅s kinek nem. 脷gy nem lehet 茅lni, hogy a h谩romszoros Nobel-d铆jas, katolikus, fairplay-d铆jas, stb. embernek sem hisz眉nk, mert hiszen ma senkinek nem lehet hinni. 脡n 煤gy szoktam ezt megoldani, hogy addig hiszek valakinek, am铆g az els艖 hazugs谩gon rajta nem kapom. Ut谩na pedig m谩r nem hiszek. 脷gy veszek k枚nyvet is. Ha nem ismerem a szerz艖t, megn茅zem, mit 铆r olyasmir艖l, amit 茅n is biztosan ismerek. 脡s ha az igazat, akkor megveszem a k枚nyv茅t, ha nem, nem. 脡n biztosan nem hazudtam eddig Mag谩nak. Nincs id艖m el艖keresni azt a sok dokumentumot, amelyben benne van, hogy II. J. P. mag谩ra 茅rtette a 3. titkot. De XVI: Benedek p谩pa is 铆gy nyilatkozott Fatim谩ba menet.
3. Az els艖 300 茅v 枚sszes p谩p谩ja v茅rtan煤 volt. Ha elmegy a Szent P谩l bazilik谩ba, akkor az arck茅peiket is megn茅zheti. Hogy v茅rtan煤k voltak mind, azt pedig egy hiteles egyh谩z-t枚rt茅netben elolvashatja.
4. Az Egyh谩z mindig is szenvedni fog, 茅s a Krisztus-k枚vet艖k mindig is szenvedni fognak - ezt J茅zus Urunk NAGYON VIL脕GOSAN megmondta, 煤gy hogy egy olyan l谩tom谩s, amely szenved茅sr艖l besz茅l, a vil谩gon semmi 煤jat nme mond. M谩r csak az茅rt sem, mert J茅zus azt is megmondta, hogy az id艖k v茅gezet茅n m茅g jobban fogj谩k 眉ld枚zni az 枚v茅it, mint valaha. 脷gy hogy m谩r csak ez茅rt sem lehet a nyilv谩noss谩gra hozott 3. titok teljes, hiszen a fizikai szenved茅sben semmi 煤j, meglep艖 nincs, ez banalit谩s a katolikusok sz谩m谩ra, a katolikusok 茅let茅ben. A Fatim谩val komolyan foglalkoz贸k szerint, a hitveszt茅sr艖l, R贸ma illetve a f艖papok hitehagy谩s谩r贸l kell benne valaminek lennie. Ez az, amit meg lehet 茅rteni, hogy R贸ma nem sz铆vesen hozott nyilv谩noss谩gra 60 茅vig, azt谩n meg csak r茅szlet茅ben.

 Jagiello adatok | 2010.05.13 08:39 | 44
V谩lasz a 43. sz谩m煤 眉zenetre:
K脰SZ脰N脰M a v谩laszokat Eszter asszonynak meg F眉zesi Zsoltnak, az al谩bbiakat f疟zn茅m hozz谩.

1) Mi az a F.A.Z? 脡n annyira nem szeretem a r枚vid铆t茅seket, hogy az m谩r beteges. Ha cikket 铆rok, akkor az Anyag 茅s M贸dszer r茅szben term茅szetesen mindig feloldom ezeket. Akkor kapok igaz谩n fr谩szt, amikor a b铆r谩l贸 kifog谩solja, hogy ezt vagy azt a kifejez茅st mi茅rt nem r枚vid铆tem. Erre az a v谩laszom mindig (amit Kod谩lyt贸l tanultam, de lehet 艖 valamelyik szentt艖l vette), hogy mi az 枚r枚kk茅val贸s谩gnak dogozunk, 茅s sz谩z vagy ezer 茅v m煤lva is szeretn茅m, hogy meg茅rts茅k a mondand贸mat. Lehet ma mindenki 茅rti, hogy mi az hogy "m" meg "3D" meg "BKV" meg "JMJ", de sz谩z 茅v m煤lva biztosan nem. M茅g a sz枚vegk枚rnyezetben sem.

2) R谩keresek a cikkere (茅s akkor lehet, hogy megkapom a v谩laszt a F.A.Z.-re is), mert a bekezd茅sb艖l nekem csak 谩tvitt 茅rdelemben der眉l ki, hogy II. J谩nos P谩l mag谩ra 茅rtette a titkot - ha val贸ban 艖 煤gy k眉ldte Fatim谩ba a goly贸bist (bocs谩nat a kifezez茅s茅rt), mint a "harmadik titok egyetlen l谩that贸 jelk茅p茅t". De a fogalmaz谩s nem ezt mutatja, hanem hogy a portug谩l asszonyok 铆gy illesztett茅k a szoborra. Ez is tipikus modernista fogalmaz谩s. De szerintem az eg茅sz 煤js谩g铆r谩s az. 脥veket nem lehet naponta megt枚lteni igazs谩ggal - m谩rmint olyan igazs谩ggal. ami a val贸s谩got 茅rinti. Meg lehetne t枚lteni azzal, hogy Lajosmizs茅n 茅ppen most ny铆lik a Gy枚ngyvessz艖, a Sv谩bhegyen m谩r rep眉l a Fecskefark煤 Pillang贸, 茅s hogy a Sportk贸rh谩z kertj茅be ma hajnalban lef煤jt谩k permettel a vir谩gz贸 Vadgesztenye f谩kat, milli贸 茅letet elpuszt铆tva, k枚zt眉k f茅szk眉k枚n t谩tong贸 mad谩rfi贸k谩kat, 茅s hogy nagy cseresznyesz眉ret 铆g茅rkezik Balatonkenes茅n. De ezek nem 茅rdekelnek senkit, mert arra nevelt茅k az embereket, hogy hazugs谩gokon 茅s botr谩nyokon k茅jelegjenek 茅s em茅szt艖djenek. Ami sz茅p 茅s amin 茅p眉lni lehet, az unalmas, s艖t botr谩nyos, mert p茅l谩dul egy barokk templomr贸l sok embernek manaps谩g nem a magasztoss谩g, a teremt艖 Atyasiten nagyszer疟s茅ge, hanem az "egyh谩z b疟nei" jutnak esz茅be, mint p茅ld谩ul az, hogy 谩ll铆t贸lag elnyomta a szeg茅nyeket, nem 谩llt ki mellett眉k, vil谩gi hatalmat gyakorolt, 茅s a t枚bbi. Visszat茅rve az eredeti gondolathoz: egy 煤js谩g铆r贸 cikke nekem nem bizony铆t茅k semmire.

3) Szent I. M谩rton, ahogy ut谩na olvastam, valahogy 煤gy volt m谩rt铆r, mint Mindszenty b铆boros. Ki volt az a p谩pa, persze P茅ter apostolt lesz谩m铆tva, akit megfesz铆tettek vagy meg枚ltek a hit茅茅rt? Esteleg h谩bur贸ban esett el, amijkor v茅dte a katolikus f枚ldet?

Szerkesztve: 2010.05.13 08:42

 脡lthes Eszter adatok | 2010.05.12 22:39 | 43
V谩lasz a 39. sz谩m煤 眉zenetre:
Kedves Jagiello, Maga tud n茅met眉l, h谩t ide m谩solok egy r茅szletet a mai F.A.Z-b贸l
Papst Benedikt ist in Portugal. Das gebeutelte Land nimmt sich zwei Tage frei und pilgert mit zur Muttergottes. Von Leo Wieland

LISSABON, 11. Mai. Es sieht aus wie eine graue Perle in der kostbaren Krone der Muttergottesstatue von F谩tima. Aber es ist die Kugel, die der T眉rke Mehmet Ali Agca am 13. Mai 1981 auf dem Petersplatz in Rom auf Papst Johannes Paul II. abfeuerte. Der Heilige Vater aus Polen, der davon 眉berzeugt war, dass ihn die Muttergottes - am Jahrestag der ersten Marienerscheinung in F谩tima vom 13. Mai 1917 - gerettet hatte, schenkte das Projektil zum Dank dem Wallfahrtsort. Dort wurde es in die Krone aus Edelsteinspenden portugiesischer Frauen eingefasst und ist f眉r die Gl盲ubigen das einzige sichtbare Symbol des "dritten Geheimnisses". Auch Ali Agca, den der Papst ein Jahr nach dem Attentat im Gef盲ngnis besuchte, soll ihn mehrfach gefragt haben, wer denn die "K枚nigin" gewesen sei, die seinen Tod verhindert habe.

Magyarul csak nagyon r枚viden: II. J谩nos P谩l olyannyira abban hitt, hogy a 3. titok r贸la sz贸l, hogy a goly贸t, ami eltal谩lta dr谩gak枚vekkel k枚r眉lv茅ve beledolgoztatta Fatim谩ban a Sz疟zanya koron谩j谩ba. Ma is ott tal谩lhat贸. A cikkben m茅g arr贸l is sz贸 van, hogy milyen sokat t谩rgyalt err艖l Lucia n艖v茅rrel. Egy茅bk茅nt, ahogy felgy贸gyult, els艖 煤tja Fatim谩ba vezetett, 茅ppen ez茅rt.

 F眉zesi Zsolt adatok | 2010.05.12 20:10 | 42
Az utols贸 m谩rt铆r p谩pa tudtom szerint: Szent I. M谩rton

 F眉zesi Zsolt adatok | 2010.05.12 17:30 | 41
Kedves Admin 茅s Eszter asszony!

脥g茅rem, 茅n is lez谩rom a Parsifal t茅m谩t, de egy kritikai megjegyz茅st engedjenek meg.

Szerintem P茅tert t煤l gyorsan z谩rt谩k ki a f贸rumr贸l, 茅s n茅mik茅ppen (ha nem is mindenest眉l) 茅rdemtelen眉l. Aki P茅ter tudom谩nyos (煤gy prof谩n, mint teol贸giai) felk茅sz眉lts茅g茅t vagy elk枚telezetts茅g茅t vitatja, az elfogult. Ami a st铆lus谩t 茅s a "rosszkor sz贸l谩sra" val贸 hajlam谩t illeti, az val贸ban bosszant贸 n茅ha, de ebben rengeteget fejl艖d枚tt. Olykor liber谩lisnak t疟n艖 megnyilatkoz谩sai ink谩bb a nagyobb doktrin谩lis r谩l谩t谩snak k枚sz枚nhet艖ek, hiszen aki sokszor foglalkozik t茅vtanokkal, az nagyobb szabads谩ggal fogalmaz, mint ahogyan aki sokat foglalkozik m茅rges k铆gy贸kkal, az b谩trabban ny煤l hozz谩juk. De att贸l m茅g tudja, hogy azok m茅rge vesz茅lyes. Aki egy tudom谩nyter眉leten j谩rtas, annak 茅ppen ez茅rt nagyon kell vigy谩znia a megfogalmaz谩saira, mert nem mindig veszi 茅szre, ha - sz谩nd茅kaival t枚k茅letesen ellent茅tesen - botr谩nkoztat. (Erre mondta P谩zm谩ny P茅ter: "Ki miben tud贸s, abban gyan煤s.") Szt. Jeromos ugyan铆gy volt a Szent铆r谩ssal. Szt. 脕goston kifejezetten liber谩lisk茅nt kezelte 艖t, noha ezt a sz贸t m茅g nyilv谩n nem haszn谩lta. Parsifal egy茅bk茅nt is sz谩mos ponton hasonl铆t Jeromoshoz: olykor t煤loz, gyakran 枚sszef茅rhetetlen 茅s mindenkor harcias, de az igazs谩got szenved茅lyesen szereti 茅s ez m茅g r茅szleges t茅ved茅sei (pl. c枚lib谩tus-vita)
eset茅n is kitapinthat贸. T脕VOLR脫L SEM PROVOK脕TOR. 脡s ami a legfontosabb: k茅sz - ha nehezen is - bel谩tni a t茅ved茅seit, 茅s ami manaps谩g t茅nyleg ritka, be is tudja azt ismerni nyilv谩nosan.

Nem dicshimnuszt zengek, hanem apoll贸gi谩t 铆rok, mert sajn谩lom, hogy egy ilyen hith疟 茅s er艖teljes, felk茅sz眉lt f茅rfi nem sz贸lalhat meg a f贸rumon, csak az茅rt mert egyszer-m谩sszor nem 煤gy nyilv谩nult meg, mint ahogyan elv谩rt谩k t艖le.

脡s egy megjegyz茅s:
Ha valakit kiz谩rnak a f贸rumr贸l, akkor el茅g unfair olyan dolgokkal v谩dolni, amelyekkel szemben a kiz谩r谩s ok谩n v茅dekezni nem tud. Ez茅rt egy mondatban 茅n teszem meg helyette, 茅s ezzel t茅nyleg 茅n is lez谩rtnak tekintem a t茅m谩t: A Pax Hungarica nem a vil谩g v茅ge 茅s nem a pog谩ny-szinkretista kereszt茅nys茅g h铆ve. Sz谩mos k茅rd茅sben vitathat贸 az 谩ll谩spontja, de a katolikus igazs谩got sehol sem kezdi ki. Az antiszemitizmust nem hitleri, hanem proh谩szkai 茅rtelmez茅sben kezeli, teh谩t nem annyira antiszemitizmusr贸l, mintsem ink谩bb anticionizmusr贸l van sz贸. Aki az ellenkez艖j茅t 谩ll铆tja, az bizony铆tsa.

Rem茅lem a megjegyz茅sem senkit sem s茅rtett; nem 谩llt sz谩nd茅komban.
Szerkesztve: 2010.05.12 17:35

 Admin adatok | 2010.05.12 13:01 | 40
V谩lasz a 37. sz谩m煤 眉zenetre:
Kedves Topir, Eszter Asszony megjegyz茅s茅re szeretn茅m eml茅keztetni, miszerint az eg茅sz Sz谩sz P茅ter / Parsifal 眉gyet lez谩rta. K茅rem az el艖zm茅nyek ismeret茅nek hi谩ny谩ban ne vonjon le az illet艖r艖l t茅ves, vagy helytelen k枚vetkeztet茅seket.

 Jagiello adatok | 2010.05.12 12:50 | 39
MINDEN ami az Evang茅liumban van, val贸s谩gos. Nem mese 茅s nem var谩zslat. M茅g a csod谩k is megmagyar谩zhat贸k bizonyos m茅rt茅kig term茅szettudom谩nyos 茅rvel茅ssel, de az茅rt csod谩k, mert egy szint ut谩n nincs t枚bb v谩lasz, csak tal谩lgat谩s van vagy pedig hit. Ahogy az 脷r J茅zus mondta: igen vagy nem. Fatima is ilyen, bele茅rtve a Napcsod谩t 茅s a titkokat. Ha valaki nem 茅rti meg annak a s煤ly谩t, hogy a Sz疟zanya meg眉zente a Napcsod谩t napra 茅s 贸r谩ra, 茅s pontosan be is k枚vetkezett, akkor az ne foglalkozzon Fatim谩val, mert csak m茅g jobban 谩rthat mag谩nak.

Nem hinn茅m, hogy a Szentl茅lek minket mes茅kkel 谩ltatna az Evang茅liumban, aminek az utols贸 k枚nyve a Jelen茅sek (茅rdemes elm茅lkedni arr贸l mit jelent a g枚r枚g apokal眉pszisz sz贸). Ez az utols贸 id艖kre vonatkozik, 茅s hiszem, hogy nem jelk茅pek t谩rh谩za, amit 煤gy lehet 茅rtelmezni, ahogy tetszik. Ez egy茅bk茅nt j贸 sport 茅s m谩r komoly hagyom谩ny, k眉l枚n枚sen a protest谩nsok szeretik. Az Atya kem茅nyen a val贸s谩got mutatja meg nek眉nk. Ugyan铆gy, a fatimai titok magyar谩zata mi茅rt legyen modernista, k枚rm枚nfont, 茅s nem a val贸s谩got 眉zen艖? Mi茅rt kell belemagyar谩zni azt, hogy az Egyh谩z szenved茅se, benne II. J谩nos P谩l p谩p谩val? Mi茅rt az el艖z艖 p谩p谩k nem szenvedtek? S艖t: nem voltak v茅rtan煤 p谩p谩k?

脡rdekelne, hogy nyilatkozta-e valaha vagy le铆rta-e valahol azt II. J谩nos P谩l p谩pa, hogy a fatimai harmadik titok r谩 vonatkozik? Vagy ez csak olyan "n茅pmese" vagy udvari pletyka. Ha nem mondott ilyesmit, akkor ne v谩doljuk olyannal, amit nem tett. Ha pedig igen, akkor t茅vedett 茅s ez bizonyoss谩g emberi gyenges茅g茅re, hiszen a jelen茅s azt mutatta, hogy valakit meg枚lnek a hit茅茅rt, 茅s ez茅rt megkapta a m谩rt铆roms谩g koron谩j谩t.

Ki volt az utols贸 v茅rtan煤 p谩pa? Biztos van valaki a f贸rumon, aki meg tudja 铆rni r枚gt枚n.

Szerkesztve: 2010.05.12 12:56

 Dani adatok | 2010.05.12 12:23 | 38
Magyar kur铆ron most olvastam. Az 茅retts茅gi miatt csak fel眉letesen tudom olvasni a f贸rumot, de ha j贸l 茅rtem, akkor mindenki 铆gy 茅rtelmezi a harmadik titkot.(nem csak az el艖z艖 p谩pa elleni mer茅nyletre 茅rtve).

Benedek p谩pa a rep眉l艖煤ton 煤gy fogalmazott: a harmadik fatimai titok nem korl谩toz贸dik a II. J谩nos P谩l p谩pa elleni mer茅nyletre, hanem az eg茅sz egyh谩z szenved茅seit jelzi el艖re. Hangs煤lyozta: csak a t枚rt茅nelem t谩vlat谩ban l谩thatjuk meg ennek a l谩tom谩snak a m茅lys茅g茅t.

Arr贸l a k茅rd茅sr艖l, hogy milyen 煤jdons谩g fedezhet艖 fel az 眉zenetben, a Szentatya 煤gy nyilatkozott: a p谩pa 茅s az egyh谩z elleni t谩mad谩sok nem csup谩n k铆v眉lr艖l 茅rkeznek, hanem bel眉lr艖l is, az egyh谩zban l茅tez艖 b疟n miatt, ami r茅miszt艖nek mondhat贸.

Az akkor m茅g b铆boros Joseph Ratzinger teol贸giai komment谩rt 铆rt a harmadik titokhoz, amely egy feh茅rbe 枚lt枚z枚tt p眉sp枚k枚t eml铆t, aki romok 茅s holttestek k枚z枚tt halad, s ezt a k茅pet legink谩bb a II. J谩nos P谩l p谩pa elleni mer茅nylettel lehet 枚sszef眉gg茅sbe hozni. Benedek p谩pa ezzel kapcsolatban most 煤gy fogalmazott: ebben a l谩tom谩sban a p谩pa szenved茅se l谩that贸, II. J谩nos P谩l p谩p谩茅, de az egyh谩z j枚v艖j茅nek esem茅nyeit is jelzi, amelyek az贸ta tapasztalhat贸k. Az egyh谩z bizonyos 茅rtelemben mindig szenved艖 egyh谩z lesz, s szenved茅s茅nek k眉l枚nb枚z艖 form谩i lesznek, a vil谩g v茅g茅ig 鈥 olvashat贸 a p谩pal谩togat谩s hivatalos honlapj谩n.


  MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕JE, K脰NY脰R脰GJ 脡RETT脺NK!