hagyományhű magyar katolikusok

SZŰZ MÁRIÁNAK, MAGYARORSZÁG KIRÁLYNŐJÉNEK
felajánlott honlapja

"BÍZZATOK, MERT ÉN LEGYŐZTEM A VILÁGOT"

KATOLIKUS-HONLAP FÓRUM BEJELENTKEZÉS REGISZTRÁCIÓ
 
A hozzászólások nem a honlap szerkesztőjének, hanem az egyes hozzászólóknak a véleményét tükrözik.

(153) Honlap-II.
(8) Róma
(13) Végidő ??
(157) Pius-ügy
(16) A honlapról
(165) Gondolatok
(278) Honlap
(244) Magyarország
(121) Világegyház
(54) Jövő/Remény
(199) Hírek
(1) Lelkiség
(58) Mások helyett
(199) Kérdések
(34) Hitünk
(77) Fatima
(16) Assisi-ügy
(47) Közlemények
(20) Hallottam...
(66) Fórumozás
(12) AZ ISTENI IRGALMASSÁG
(88) Evolúció
(151) Liturgia
(12) Katolikusok tennivalói
(141) A világ
(9) "Nemcsak kenyérrel..."
(1) Adok-kapok
(140) ki a hibás?
(50) Magán üzenetek
(12) Történelem-hamisítás
(23) Örömeink
(77) Városmisszió '08
(17) Erkölcs
(55) Tekintély
(88) Vélemények
(9) Kis Római Zsolozsma - "reklám"
(8) Problémák
(44) Bibliothecula
(44) Hibajelzés
(20) Mi a teendő?
(28) Viták
(9) Anglikán-kérdés
(2) Aláírásgyűjtés vagy fsspx
(1) KATEKIZMUS
(8) Ha a Katolikus...
(7) Klerikalizmus
(27) Reakciók
(8) Tudomány és fejlődés
(20) Mindennapok
(9) Metanoia
(5) Kapcsolatok
(6) Pisti
(5) "Bízzatok..."
(27) SJM
 
Hírek
 Hírek, közlemények (miseidőpontokról, stb.) a tradíció területéről

Még nem jelentkezett be, így nem írhat a fórumba


[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9]
 Élthes Eszter adatok | 2008.08.27 22:09 | 19
Nekem azért tetszett Vágfalvy megjegyzése, mert egy eddig még sehol nem olvasott érvet hozott: hogy t.i., ha egyszer elismerjük az aláírásos módszer lehetőségét, akkor bárkik gyűjthetnek aláírást bármire. De abban meg Pistinek van igaza, hogy ezt a motu proprio írja elő. Ezek után csak azt lehet mondani, hogy valóban rossz szokást vezetett be, és jobb lett volna nem így megoldani a kérdést, mint ahogy nem is oldodott meg ezzel semmi, vagy csaknem semmi - miként ezt a tapasztalat mutatja. Persze, szerintem Vágfalvy nem a híveknek, hanem az aláírást "kezdeményezőnek" szánta hozzászólását.

 Pisti adatok | 2008.08.27 10:58 | 18
vagyis inkább úgy fogalmazok, hogy a kritikát - függetlenül attól, hogy helyes-e - Benedek pápának kell címezned, mert a híveket nem érinti, nem tudnak, nem is tudnának vele mit kezdeni.

 Pisti adatok | 2008.08.27 10:56 | 17
de Roland, amit kifogásolsz - most mindegy, hogy helyesen, vagy nem - azt pont a Summorum Pontificum rendelte el, ez egy "demokratikus" motu proprio, mert azt mondja, hogy ott kell misét tartani, ahol a hívek igénylik (!). tehát a motu proprio beszél a hívek igényéről, annak kifejezéséről, és a mise tartásáról is. (tehát nem máshol kell tartani a misét, hanem ott.) szintén a motu proprio beszél a hivatalos útról: plébános, püspök, Ecclesia Dei, tehát ez sem a hívek magán-mozgalma, hanem a motu proprio szerinti eljárás. most az egy másik kérdés, hogy a motu proprio szabályozása helyes-e vagy sem, de jelen esetben a hívek tökéletesen a motu proprio szerint jártak el, tehát ezért nem lehet őket kritizálni.

 Bence adatok | 2008.08.27 00:03 | 16
Ha a keszthelyeik százan vannak, akkor szerintem már réges-rég a Vatikán illetékeséhez kellet volna fordulniuk és nem a magyar püspökökkel és a plébánossal "szórakozniuk". Én úgy gondolom, hogy azért biztosan nem tartana a keszthelyi plébános tridenti rítusú misét, mert kevesebben járnak templomba. Egyébként XVI. Benedek pápa gesztus rendelkezése a hívek csoportjáról és azoknak a kéréséről beszél. Én sem rajongok a demokráciáért, de azért szerintem ezt a dolog valamilyen formában hivatalosan is igényleni kell, legalábbis Magyarországon mindenképpen.

 Vágfalvy adatok | 2008.08.26 16:13 | 15
Traditio nem intézmény, itt az ahhoz szorosabban ragaszkodó hívek csoportjait értettem.
Világos, hogy egyetlen elöljáró sem kanállal falta be a Szentlélek bölcsességét, és szüksége van a helyes döntéshez "jó ötletekre", ami per absurdum lehet 100 ember aláírásával ellátott alázatos kérés is.

Nem ismerem a keszthelyi részleteket, ezért nem tudhatom egész biztosan, mi is történt, vagy mi történik.

Biztos, hogy nem hagyományos eszköz az aláírásgyűjtés, ez inkább a demokrácia találmánya.
Viszont az aláírásokkal alátámasztott követelődzés, feljelentéssel való fenyegetés idegen a hagyományhoz hű hívekhez. Helyesebb akkor Keszthelyen nem menni többé misére, hanem csendben, szó nélkül felkeresni azt a legközelebbi templomot, ahol régi misét mutat be a pap (Lehet ez éppen Városlőd is). Ha két busszal jön az a bizonyos 100 ember, biztosan kiürül a keszthelyi templom, és a plébános - ha másért nem, anyagi érdekből is - a föld alól is kerít valakit, aki régi misét fog mondani híveinek.

A másik dolog, amitől számomra idegen az aláírásgyűjtés az a mise értelmezése. Ha aláírásomat adom, hogy "igényem van" a régi misére, azzal közvetve aláírom azt is, hogy másnak igénye lehet másféle misére is. Pedig számomra csak egyféle mise létezik!

Remélem most elég érthetően leírtam, mire is gondoltam az előbbi hozzászólásomban:
- a 100 fő nem reális, józanul gondolkozó ember tudja, hogy lehet gyűjteni 100-nál több aláírást is, bármilyen cél támogatására,
- a hagyományhű katholikus nem fog hencegni jó statisztikával, mert a kevés sokszor több, tehát öt embert mondani (kis túlzással) becsületesebb lett volna, a hagyományhű katholikus nem fenyegetőzik feljelentésekkel, és nem követelődzik,
- eleve helytelennek tartom az aláírásgyűjtést, a fent leírtak értelmében.

 Parsifal adatok | 2008.08.25 10:48 | 14
Tisztelt Vágfalvy,

1. A "traditio" nem intézmény, hanem az élő Isten valósága, mely élteti az Egyházat, és továbbadatik a világ végezetéig, s amely analóg módon tükröződik az Egyház hitletéteményében, liturgiájában, és szervezetében.

2. Az Egyház bizonyos szempontból tekintve "mikté politeia" kevert típusú intézmény, a Logos és a Pneuma összjátékán nyugszik. Aguste Comte ezért nevezete a legjobb struktúrájú intézménynek.

Jelen van benne a monarchia (pápa), az arisztokrácia (klérus) és a demokrácia (laos = szent nép).

A szektások szoktak egy valóságot kiemelni, ahogy pl. a monarchisták túlhangsúlyozzák, félreértelmezik a "sensus fidelium"-ot, a hívők hitérzékét, holott ez is fontos, pl. egy hívő közösséget megvéd egy eretnek pappal szemben. Pl. a szembeoltárokat fölállító papokat az orosz orthodoxok kizavarták a templomból.

A klérus és a pápa nem "abszolút úr", hanem őre az igazságnak, a hitleteménynek és a liturgiának. Nem tehetnek vele azt, amit akarnak.

Az apátokat is választják, többségi szavazással.

A püspökszentelés liturgiájában, a tridenti formában benne van a nép fölkiáltása, hogy "dignum est" (axios) - méltó a püspök.

Az ókorban volt olyan, hogy a nép "anxiost" kiáltott, és az eretnek püspököt kizavarták...

Nem szabad az apostolok "logikus", férfisoviniszta gőgjébe esni, hogy "mindez asszonyi beszéd"... A kereszt tövénél a nők voltak többségben, ők voltak hűségesek. Az egyszerű nép, "a pásztor nélküli nyáj", míg csupán egy püspök (mint anno Lefebvre) állt a Kereszt tövében.

Hallgassunk a Lélek szavára is, azonban "feminista" módon ne játszuk ki a Logos ellen.

A hierarchia túlhangsúlyozása ugyanolyan eretnekség, mint az "életszentség" karizmatikus félreértelmezése.

 Pisti adatok | 2008.08.25 10:23 | 13
szerintem buzdít. mert a tridenti misét kérni kell, kérni pedig nyilván írásban érdemes. (hogyha szóban kérnék a hívek, nem lehetne ellenőrizni a kérés tényét, ezért teljesíteni sem kellene.) hogyha írásban kérik, annak az a formája, hogy írnak egy kérelmező levelet - ahogy itt is történt -, majd a hívek aláírják - ahogy itt is történt -. ha nem írják alá, csak odaírják, hogy "sok hívő kéri ezt", akkor megintcsak nem ellenőrizhető a kérés valódiságának ténye.

 Vágfalvy adatok | 2008.08.24 23:11 | 12
A mp nem buzdít aláírásgyűjtésre, azért...

 Pisti adatok | 2008.08.24 22:17 | 11
miért...?

én úgy értelmeztem, hogy a motu proprio szerint gyűjtöttek aláírásokat. (vö. hívek egy stabil csoportja.)

 Vágfalvy adatok | 2008.08.23 22:56 | 10
Keszthely hozzászólásához:
Ha az a bizonyos 100 ember nem megy el arra a latin nom misére, üres marad a templom... Akkor ezek szerint valami nem stimmel a 100-al.

A traditio nem demokratikus intézmény, hogy 100 aláírással el lehet valamit érni. Aki kitalálta ezt az aláírásgyűjtést, nem érti a traditio lényegét. Pont a nom-ot találták ki a "nép nyomására", azon népére, amely csak hangoskodott, (vagy talán aláírást gyűjtött), de hitét már rég elhagyta.
Szerintem sokkal becsületesebb volna a 100 helyett bevallani ötöt (=5), de öt imádkozó hívőt, és nem 100 aláírást támogató demokratát!
És az öthöz öt év múlva csatlakozik majd még öt, ha nem fognak hangoskodni, és feljelentéseket küldeni, és akkor már tettek egy lépést!
Szerintem abban a pillanatban, hogy valaki kitalálta, hogy aláírást gyűjtsön, ott veszett el az egész. Mert ha a plébános nem vesz erről tudomást, jól teszi. Ha tiltja a hagyományos misét, saját maga felett mond ítéletet.
De az aláírásokkal a valóban hagyományhű emberek előtt válik hiteltelenné az egész keszthelyi történet!

 Pisti adatok | 2008.08.19 00:53 | 9
hogyha jól tudom, Ranjith-nak az a személyes véleménye, hogy az egyház vagy visszatér teljesen a régi miséhez, vagy eljön a világvége. nyilván ez az esemény is ebbe az irányba mutat.

 Élthes Eszter adatok | 2008.08.19 00:38 | 8
Egy örvendetes hír: Ranjith érsek, a tradíció nagy híve, aki eőbb hónapokig a legfőbb szószólója volt a nyelvre-áldoztatásnak meg ilyesmi, aztán hónapokra eltűnt (mert nyilván rá szóltak), Nagyboldogasszonykor kelet felé, hegedűtokban és úgy misézett, hogy az átváltoztatás és az Úrfelmutatás után úgy hajtott téret, ahogy az a régi misében van előírva. Megfigyelők ebből arra következtetnek, hogy netán a NOM-ban is lesznek új előírások. Itt a német szöveg: Der Erzbischof predigte über die Ehrfurcht vor dem heiligsten Sakrament, und er unterstrich diese Ehrfurcht, indem er nach der Konsekration und nach der Elevation der eucharistischen Gaben zwei Kniebeugen machte, die zwar im alten Ritus, nicht jedoch im Novus Ordo vorgesehen sind - Anlaß zu Spekulationen über eine möglicherweise bevorstehende Revision der Instructio Generalis.

 Parsifal adatok | 2008.08.15 10:58 | 7
Kedves Keszthelyiek!

Ne hagyjátok magatokat átverni, mondjátok meg a plébánosnak, hogy ti tridenti misét akartok, nem latin NOM-ot!

 Keszthely adatok | 2008.08.14 23:39 | 6
Keszthelyen a plébános bejelentette, hogy ő tud latinul, úgy hogy a hívek kérését teljesítve, mostantól fogva ő mondja a szombat esti miséket. Természetesen ez alatt a NOM-ot érti latinul mondva. Ez nem más, mint a Szentatya szándékának a nyilvános kigúnyolása, és a hívek arculcsapása. Újabb fejlemény jövő hét közepén várható, ekkor fognak a hívek és Gábor atya az érsekkel tárgyalni. - Jó lenne tudni, hogy a vizsgáztatást követelő magyar püspökök közül, most ki követel a keszthelyi plébánostól vizsgát az 1962-es misekönyvből?

 Bence adatok | 2008.08.13 00:22 | 5
Kedves keszthely! Megkérném, ha erről majd tud új indormációkat vagy a gyakorlatban is lesz belőle valami, akkro legyen szíves majd megírni itt a fórumom. Előre is köszönöm

 Keszthely adatok | 2008.08.11 22:58 | 4
De igen. Simon Gábor atya tervez ilyesmit.

 Bence adatok | 2008.08.11 00:28 | 3
Szerintem nagyon szép és jó dolog, hogy száz keszthelyi aláírta a papírt, hogy továbbra is tartsanak rendszeresen tridenti misét Keszthelyen. Egyébként a másik dolog ami erről eszembe jut az az, hogy a 100 fő tardicionalista magyarországi viszonylatban egy átlagos városban nagyon szép szám. A 100-as létszám szerintem a keszthelyiekre értetendő valóban nem annyi van összesen a Kárpát-mednecébe, de azért kiemelkedő. Én például a legkatolikusabbnak és legvalásosabbnak mondott Zala megyében lakom városban és rajtam kívűl egyetlen tardicionalistát sem ismerek helyben , ezért is gondolom, többek között ezért is gondolom, hogy száz ember összefogása szép dolog. A keszthelyiek nem tervezik tradicionalista egyesület vagy hasonló létrehozását?

 Vágfalvy adatok | 2008.08.11 00:24 | 2
Ilyen akciót kicsit hiábavalónak tartok, bár régebben én is valami hasonlót aláírtam. Nem hiszem, hogy reális a 100 embernyi létszám: ha az egész országban (beleértve a megszállt területeket is) ennyi hagyományhű katholikus volna, már egészen más dolgokért küzdenénk.
Viszont méltatni lehet, hogy akadt Keszthelyen 100 fő, aki Gábor atya ügye mellett kiállt.
Meggyőződésem, hogy a katholikus hitet nem ilyen izgés-mozgással, vagy aláírásgyűjtő akcióval kell hirdetni, ez ma már számomra egyenesen ellenszenves.

Hasonlattal élve, ez olyasmi, mintha akkoriban Diocletianushoz a keresztények petíciót nyújtottak volna be az üldöztetések ellen.

Bocsánat, hogy ilyen borúlátó vagyok, ennek ellenére kívánom, járjanak sikerrel a keszthelyi hívek. De azt is kívánom nekik, hogy valóban vasárnapi tridenti miséjük is lehessen!

 Keszthely adatok | 2008.08.10 23:03 | 1
A hívek egy csoportja tegnap átnyújtotta a keszthelyi plébánosnak azt a beadványt, melyben a Summorum Pontificum motu proprio-ra hivatkozva, annak előírásait betartva, 100 hívő aláírásával kérvényezték az 1962-es mise további ünneplésének lehetőségét. Mint ismeretes, Simon Gábor atyát augusztus 15-től Városlődre helyezték, így Keszthelyen a szombat esti "tridenti" miséket csak a plébános külön engedélyével lehet tovább folytatni. A plébános a hívek kérését durva módon elutasította. Ha ezt holnapig nem vonja vissza, a hívek kérésükkel az érsekhez, ha ő sem intézkedik, akkor még magasabb helyhez fordulnak.


  MAGYARORSZÁG KIRÁLYNŐJE, KÖNYÖRÖGJ ÉRETTÜNK!