hagyom谩nyh疟 magyar katolikusok

SZ虐Z M脕RI脕NAK, MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕J脡NEK
felaj谩nlott honlapja

"B脥ZZATOK, MERT 脡N LEGY艕ZTEM A VIL脕GOT"

KATOLIKUS-HONLAP F脫RUM BEJELENTKEZ脡S REGISZTR脕CI脫
 
A hozz谩sz贸l谩sok nem a honlap szerkeszt艖j茅nek, hanem az egyes hozz谩sz贸l贸knak a v茅lem茅ny茅t t眉kr枚zik.

(153) Honlap-II.
(8) R贸ma
(13) V茅gid艖 ??
(157) Pius-眉gy
(16) A honlapr贸l
(165) Gondolatok
(278) Honlap
(244) Magyarorsz谩g
(121) Vil谩gegyh谩z
(54) J枚v艖/Rem茅ny
(199) H铆rek
(1) Lelkis茅g
(58) M谩sok helyett
(199) K茅rd茅sek
(34) Hit眉nk
(77) Fatima
(16) Assisi-眉gy
(47) K枚zlem茅nyek
(20) Hallottam...
(66) F贸rumoz谩s
(12) AZ ISTENI IRGALMASS脕G
(88) Evol煤ci贸
(151) Liturgia
(12) Katolikusok tennival贸i
(141) A vil谩g
(9) "Nemcsak keny茅rrel..."
(1) Adok-kapok
(140) ki a hib谩s?
(50) Mag谩n 眉zenetek
(12) T枚rt茅nelem-hamis铆t谩s
(23) 脰r枚meink
(77) V谩rosmisszi贸 '08
(17) Erk枚lcs
(55) Tekint茅ly
(88) V茅lem茅nyek
(9) Kis R贸mai Zsolozsma - "rekl谩m"
(8) Probl茅m谩k
(44) Bibliothecula
(44) Hibajelz茅s
(20) Mi a teend艖?
(28) Vit谩k
(9) Anglik谩n-k茅rd茅s
(2) Al谩铆r谩sgy疟jt茅s vagy fsspx
(1) KATEKIZMUS
(8) Ha a Katolikus...
(7) Klerikalizmus
(27) Reakci贸k
(8) Tudom谩ny 茅s fejl艖d茅s
(20) Mindennapok
(9) Metanoia
(5) Kapcsolatok
(6) Pisti
(5) "B铆zzatok..."
(27) SJM
 
Magyarorsz谩g
 Mi a helyzet Sz疟z M谩ria orsz谩g谩val, a katolikus Magyarorsz谩ggal?

M茅g nem jelentkezett be, 铆gy nem 铆rhat a f贸rumba


[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
 Minister Primus adatok | 2009.12.16 21:11 | 44
Emigy pedig el茅gg茅 logikus a dolog. Ha a maga f艖n枚ke fogna mag谩t 茅s a k煤tba ugorna, maga k枚vetn茅 艖t?
Nyilv谩n a P谩p谩t sem kell olyasmiben vakon k枚vetni, amir艖l tudjuk, hogy ellentmond annak amit 茅vsz谩zadokkal el艖tte tanitottak az el艖dei.
Igenis voltak rossz p谩p谩k, 茅s igenis gyal谩zatos dolgokat k枚vettek el n茅melyek. De ett艖l m茅g P谩p谩nak tartott谩k 艖ket, csakh谩t 茅ppen a rossz cselekedeteiket it茅lt茅k el. Erre minden katholikusnak joga van, s艖t! K枚teless茅g眉k is.
Egy茅bk茅nt mit csin谩lnak a Piuszosok? Azokat a tetteket kritiz谩lj谩k, amik nem egyeztethet艖ek 枚ssze az Egyh谩z kor谩bbi tanit谩s谩val. 脡s mi茅rt vagyunk annyira oda az Egyh谩z kor谩bbi tanit谩sa ir谩nt? Az茅rt, mert az Igazs谩g nem v谩ltozik 茅s nem is v谩ltozhat.

 Minister Primus adatok | 2009.12.16 21:02 | 43
Kedves Laicus Christifidelis!

A k茅rd茅s茅vel legyen szives k枚z枚s bar谩tunkhoz fordulni: Szent Atan谩zhoz...

 Laicus Christifidelis adatok | 2009.12.16 17:35 | 42
K茅rd茅s a 37. sz谩m煤 眉zenettel kapcsolatban:

Annak 茅rdek茅ben, hogy ne kelljen visszakeresni, ide m谩soltam az 眉zenetet:

"Az FSSPX p谩p谩nak tekinti a P谩p谩t, 茅s minden mis茅j眉k枚n megeml茅keznek R贸la.
Ha pedig a P谩pa olyasmit tesz ami nem egyezik 2000 茅v P谩p谩inak a tanit谩s谩val, akkor a fegyelem nem k枚telez. B谩r nem 茅rtem, mit akart Maga tulajdonk茅ppen ezzel mondani. Az FSSPX-nek semmi probl茅m谩ja nincs a p谩pai hatalom dogm谩j谩val."

Maga a k茅rd茅s:

Ki az (vagy kik azok), akik hivatottak annak a s煤lyos k茅rd茅snek az eld枚nt茅s茅re, hogy egy p谩pa olyasmit tesz-e, ami nem egyezik 2000 茅v p谩p谩inak a tan铆t谩s谩val, 茅s 铆gy akivel szemben - a megjegyz茅s szavai szerint - m谩r nem k枚telez a fegyelem?

Kieg茅sz铆t茅s a k茅rd茅shez: az 1. Vatik谩ni zsinat a p谩pa egyetemes Egyh谩zra kiterjed艖 teljes 茅s legf艖bb joghat贸s谩gi hatalomr贸l besz茅l, de a megjegyz茅s szerint ennek m茅gis lenn茅nek korl谩tai.

 Petrvs adatok | 2009.12.16 14:37 | 41
Kedves Eszter Asszony!

A harmadik pontra reag谩lva: Igen, val贸ban, minden szerzetesrend m枚g枚tt 谩llt egy pap is, vagyis vagy eleve egy f茅rfi rend n艖i 谩gak茅nt j枚ttek l茅tre, vagy valamely pap/p眉sp枚k ind铆ttat谩s谩ra. A tapasztalat az, hogy az a n艖i rend, amelyet nem karolt fel klerikus, el艖bb-ut贸bb elt疟nt a s眉llyeszt艖be. Mivel alap铆t谩shoz minim谩lisan p眉sp枚ki enged茅ly kell, ez茅rt ez szab谩ly is, de 谩ltal谩nosan elmondhat贸, hogy egy olyan klerikus n茅lk眉l, aki lelkis茅get ad a rendnek, egyik k枚z枚ss茅g sem maradt fenn sok谩ig.

Kl茅rus, klerikus:

Az 1917-es CIC szerint klerikusnak az sz谩m铆t (108. k.) aki az els艖 tonz煤r谩t felvette. Az 1983-as CIC szerint hivatalosan csak a di谩konus pap 茅s p眉sp枚k (207. k. 1.搂) klerikus.

Sz枚veg szerint: Qui divinis ministeriis per primam saltem tonsuram mancipati sunt, clerici dicuntur. Sz贸 szerint: Akik a Szent szolg谩latokra - legal谩bb az els艖 tonz煤ra 谩ltal - kiv谩lasztattak, 艖ket klerikusnak nevezz眉k.

illetve: Az egyh谩zban a Krisztush铆v艖k k枚z枚tt isteni rendel茅s
folyt谩n vannak szent szolg谩latot teljes铆t艖 szem茅lyek, akiket a jogban klerikusoknak is nevez眉nk; a t枚bbieket pedig vil谩giaknak is h铆vjuk.

脡rdekes a szerzetesek helyzete. A r茅gi CIC, mint saj谩t "statust", mint saj谩t 谩llapotot eml铆ti 艖ket (487-es k谩non). Teh谩t vannak: klerikusok, szerzetesek, laikusok. Ebben a sorrendben, 茅s ezt a hierarchi谩t m茅g tov谩bb r茅szletezi.

Az 煤j CIC szerint nincs szerzetesi 谩llapot, hanem csak szerzetesi int茅zm茅ny, amely 煤gy oszlik meg, hogy vannak klerikus-szerzetesek 茅s laikus-szerzetesek (fent id茅zett 207-es k谩non 2.搂, a szerzetess茅gre mint int茅zm茅nyre pedig: 607. k谩non.)

Teh谩t: az ap谩ca, mivel nem a hierarchia r茅sze, b谩r fogadalmas, semmi esetre sem klerikus. A r茅gi szemsz枚gb艖l n茅zve: saj谩ts谩gos szerzetesi st谩tusa van, az 煤j CIC szerint pedig b谩r laikus, a laikus st谩tusban kiv谩lts谩gos r茅szt 茅lvez.

Nem vagyok egyh谩zjog谩sz, 铆gy 谩llt bennem 枚ssze a k茅p a k茅t CIC olvas谩sa alapj谩n.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.12.16 11:15 | 40
V谩lasz a 36. sz谩m煤 眉zenetre:
1. A 鈥濳枚rk茅p 鈥︹ felt茅telezte, hogy e honlap olvas贸i tiszt谩ban vannak az 脰n 谩ltal felvetett probl茅m谩val, t茅m谩ja nem ez volt, hanem a magyarorsz谩gi GYAKORLATI helyzet ismertet茅se.. M谩r Gergely atya f贸rum谩n az els艖 id艖kt艖l kezd艖d艖en 鈥瀝谩gtuk鈥 ezt a k茅rd茅st, 茅s az贸ta is m茅g sz谩mtalanszor el艖vett眉k. Ezen a f贸rumon m茅g egy k眉l枚n topic is, a 鈥濸ius 眉gy鈥 foglalkozik vele. A honlapon a K脰NYVT脕R/III. fi贸kja csak piuszos cikkeket tartalmaz, abb贸l az 艖 谩ll谩spontjuk kider眉l, a HABEMUS PAPAM oldal pedig a Vatik谩n 茅s az 艖 kapcsolatukr贸l, illetve a VATIK脕NI DOKUMENTUMOK XVI. Benedek p谩p谩nak e k枚z枚ss茅ggel kapcsolatos 谩ll谩sfoglal谩s谩t is tartalmazza.

2. A mostani t谩rgyal谩sok hivatalosan is bejelentett t茅m谩ja nem az I., hanem a II. Vatik谩ni Zsinat dokumentumai, amib艖l vil谩gosan kit疟nik, hogy R贸ma, a p谩pa tudja, hogy a piuszosoknak az I. V. Zs. dogm谩ival semmi bajuk. Azt hiszem, ha R贸ma ezt elismeri, akkor itt, nek眉nk sem kell ezzel a t茅m谩val foglalkoznunk, illetve a k枚z枚ss茅g p谩pah疟s茅g茅ben k茅telkedn眉nk.

3. Ami a 鈥瀗艖i alap铆t谩s煤 szerzetesrendek鈥 k茅rd茅s茅t illeti 鈥 nos, ezt mag谩nban is felvetette nekem valaki. Azt hiszem a 鈥濳枚rk茅p..鈥-ben v谩zolt helyzet e k茅rd茅s pontos tiszt谩z谩sa n茅lk眉l is vil谩gos. De, b谩r nem vagyok klerikus szak茅rt艖 (枚r眉ln茅k, ha valaki hiteles v谩laszt adna helyettem), az 茅n tudom谩som szerint az 煤. n. 鈥瀗艖i alap铆t谩s煤 szerzetesrendek鈥 m枚g枚tt mindig ott volt/van egy PAP (Szent Skolasztik谩n谩l Szent Benedek, Szent Franziska rendj茅n茅l Szal茅zi Szent Ferenc, az irgalmas n艖v茅rekn茅l P谩li Szent Vince, Avilai Nagy Szent Ter茅zn茅l Keresztes Szent J谩nos, Szent Kl谩r谩n谩l Szent Ferenc stb. stb.). 脡n el茅g sok szent-茅letrajzot olvastam, de egyikben sem tal谩ltam olyan n艖i rendet, ahol a szab谩lyzatot ne egy pap 铆rta volna, az alap铆t贸 ap谩ca ne egy papra (f茅rfira t谩maszkodva) indult volna stb. Hogy ez szab谩ly-e az Egyh谩zban vagy csak az Egyh谩z teol贸gi谩j谩b贸l automatikusan k枚vetkezik, nem tudom. A piuszosokn谩l is vannak ap谩c谩k, de azokat is Lefebvre 茅rsek alap铆totta, nem pedig a testv茅re, aki az ap谩c谩k f艖n枚kn艖je lett.

Hogy az ap谩c谩kat klerikusoknak h铆vj谩k-e vagy sem, nos, ezt sem tudom. Az 茅n logik谩m szerint igen, hiszen fogadalmat tesznek. Dehogy hivatalosan 艖k hova tartoznak, nos ezt nem tudom. Mindenesetre a laikusok k枚z茅 eg茅szen biztosan nem, hiszen k枚telez艖 茅rv茅ny疟 fogadalommal 鈥濲茅zus menyasszonyai鈥-nak sz谩m铆tanak 茅s tartj谩k magukat.
(p茅ld谩ul Szi茅nai Szent Katalin soha nem lett ap谩ca, vagyis az valami m谩st 鈥 is 鈥 jelentett, mint egyszer疟en egy 枚lt枚zetet.)

 pro Christi adatok | 2009.12.15 22:52 | 39
Kedves Eszter Asszony!
"Persze azt is k枚zbe lehet vetni, hogy akit ennyi oldalr贸l t谩madnak, annak val贸ban nem lehet igaza." - ellenkez艖leg: t枚bb ezer 茅vnek, a vil谩g minden t谩j谩r贸l val贸, egym谩ssal nem 枚sszebesz茅l艖, m茅gis egybehangz贸 b枚lcsess茅ge, valamint szer茅ny egy茅ni tapasztalatom 茅s mindenekel艖tt az evang茅liumokban le铆rtak p茅ld谩ja (茅s konkr茅tan a J茅zus 谩ltal mondottak) is azt bizony铆tj谩k, hogy ha valakit ennyire t谩madnak mindenfel艖l, akkor az nagy val贸sz铆n疟s茅ggel igaz 煤ton j谩r. Szinte az volna a hiteltelen 茅s gyan煤s, ha nem 铆gy volna.
M谩s, a muszlim t茅m谩ban, az egyik feltett cikkel kapcsolatban:
茅pp a minap hallottam szem茅lyesen egy ilyen t茅ren igen-igen "elm茅ly眉lt" 茅s m疟velt (doktor, stb) embert艖l a legterm茅szetesebb m贸don hangoztatni azt, hogy a hivatalos muszlim 谩ll谩spont az iszl谩m leg茅szakibb r茅sz茅nek 茅pp Magyarorsz谩got tekinti (azaz pontosan G眉l baba s铆rj谩t) 茅s am煤gy 茅n is tudom, hogy ez 铆gy van. Ez azt jelenti - ez a "hivatalos" muszlim ideol贸gia -, hogy addig van p谩rbesz茅d, konferencia, mosoly 茅s kult煤rtev茅kenys茅gi forma, ameddig helyzetbe nem ker眉lnek: akkor r枚gt枚n 谩t kell csapni ny铆lt iszl谩m ter眉letfoglal谩sba (mint anno Bud谩n谩l ezt tett茅k). 脡s ahol egyszer az iszl谩m m谩r megfordult (Magyarorsz谩g, Spanyolorsz谩g, stb), azon ter眉letek visszaiszlamiz谩ci贸ja minden muszlim h铆v艖 茅s a muszlim vil谩g k枚telez艖 t枚rekv茅se kell, hogy legyen 茅s ezt k枚telesek soha nem feladni 茅s ezen munk谩lkodni.
"N茅h谩ny muzulm谩n orsz谩gban t枚rv茅ny elleni kih谩g谩s a kereszt visel茅se, a J茅zusr贸l val贸 besz茅d, a szentmise 眉nnepl茅se vagy a k枚z枚ss茅gben val贸 im谩dkoz谩s" - egyes arab orsz谩gokba nem engedik be az utast, ha keresztet tal谩lnak n谩la, b谩rmilyen form谩ban. Az 谩tt茅r茅st pedig nyilv谩nos kiv茅gz茅ssel b眉ntetik. 脷gy t疟nik, a p谩rbesz茅d csak a mi "煤j isten眉nk", az 煤j aranyborj煤. P谩rbesz茅d-vall谩s, p谩rbesz茅d-dogma, p谩rbesz茅l-isten, by Orwell. De csak n谩lunk. D枚bbenet, hogy azt a h铆v艖t, aki mer ki谩llni 茅s ezen vissz谩ss谩goknak hangot adni, szinte biztos, hogy els艖k茅nt 茅s a legnagyobb buzgalommal 茅ppen egy pap fogja ledorongolni, pelleng茅rre 谩ll铆tani 茅s megdorg谩lni. (l谩sd az olasz esem茅nyek vagy ak谩r magyar, "katolikus" papok vagy rendek 谩ltal vezetett ultramodernista - pardon: "intellektu谩lisan ig茅nyes" blogok). Akkor viszont itt is igaz tal谩n az, amit Eszter Asszony kor谩bban arr贸l 铆rt, mi茅rt engedtetik meg e sok vissza茅l茅s a liturgi谩ban, hitben, Egyh谩zban. T谩n az茅rt engedik meg, mert 谩ltal谩noss谩gban ezt 茅rdemelj眉k.

 Minister Primus adatok | 2009.12.15 20:16 | 38
Ha csak nem az FSSPX rendezetlen k谩nonjogi strukt煤r谩j谩ra gondol?

 Minister Primus adatok | 2009.12.15 19:45 | 37
Az FSSPX p谩p谩nak tekinti a P谩p谩t, 茅s minden mis茅j眉k枚n megeml茅keznek R贸la.
Ha pedig a P谩pa olyasmit tesz ami nem egyezik 2000 茅v P谩p谩inak a tanit谩s谩val, akkor a fegyelem nem k枚telez. B谩r nem 茅rtem, mit akart Maga tulajdonk茅ppen ezzel mondani. Az FSSPX-nek semmi probl茅m谩ja nincs a p谩pai hatalom dogm谩j谩val.

 Laicus Christifidelis adatok | 2009.12.15 19:14 | 36
A "K枚rk茅p a magyarorsz谩gi tradici贸r贸l" c铆m疟. cikkel kapcsolatban egy szempontra szeretn茅m felh铆vni a figyelmet, el艖rebocs谩tv谩n azt, hogy egyik k枚z枚ss茅gnek, ir谩nyzatnak sem vagyok a tagja. Szerintem, amikor a k枚z枚ss茅geket, ir谩nyzatokat jellemezz眉k, arr贸l is eml铆t茅st lehetne tenni, hogy a k枚z枚ss茅g hogyan viszonyul az 1. Vatik谩ni zsinatnak a p谩p谩k egyetemes joghat贸s谩g谩ra vonatkoz贸 (dogmatiz谩lt) tanit谩s谩hoz. Engedtess茅k meg itt egy kicsit hosszabb id茅zet az 1.Vatik谩ni zsinat "Pastor Aeternus" c铆m疟 hittani rendelkez茅s茅b艖l:

"...azt tan铆tjuk 茅s jelentj眉k ki, hogy a r贸mai Egyh谩z, az 脷r hat谩rozata alapj谩n a szab谩lyos teljhatalom birtokl谩s谩b贸l kifoly贸lag minden m谩s f枚l枚tti els艖s茅ggel rendelkezik, 茅s, hogy a r贸mai p眉sp枚k ezen joghat贸s谩gi hatalma, amely val贸ban p眉sp枚ki hatalom, k枚zvetlen: azaz neki mindenf茅le szertart谩s煤 茅s m茅lt贸s谩g煤 lelkip谩sztorok 茅s h铆v艖k, ak谩r egyenk茅nt k眉l枚n-k眉l枚n, ak谩r mindny谩jan egy眉tt, a hierarchiai al谩rendelts茅gre 茅s igaz engedelmess茅gre vannak k枚telezve, nem csak azokban a dolgokban, amelyek a hitet 茅s erk枚lcs枚ket illetik, hanem azokban is, amelyek az eg茅sz f枚ld枚n elterjedt Egyh谩z fegyelm茅t 茅s korm谩nyz谩s谩t illetik;..." (Hitvall谩sok 茅s az Egyh谩z Tan铆t贸hivatal谩nak megnyilatkoz谩sai, 脰r枚km茅cs Kiad贸 - Szent Istv谩n T谩rsulat, 2004, 591.oldal).

脷gy v茅lem, hogy a CLSMA l茅trej枚tte 茅s tev茅kenys茅ge 枚sszhangban van a fenti elvvel, de ezt sajnos (ma m茅g) nem lehet teljess茅ggel 谩ll铆tani a Szent X. Pius Papi K枚z枚ss茅gr艖l. Nagyon szeretn茅m, ha ez a k眉l枚nbs茅g j枚v艖ben elt疟nne, de szerintem ma m茅g l茅tezik.

M茅g egy apr贸 megjegyz茅s a laikusok kezdem茅nyez茅seir艖l az Egyh谩zban: az Olt谩riszents茅ggel 茅s (m谩s szents茅gekkel) kapcsolatos hatalom 茅s a joghat贸s谩g a p谩pa, a p眉sp枚k枚k 茅s a paps谩g kez茅ben van, de ez nem jelenti azt, hogy a Szentl茅lek seg铆t艖 茅s megvil谩gos铆t贸 tev茅kenys茅ge csak r谩juk korl谩toz贸dik. Ha ez 铆gy lenne, akkor pl. sok n艖i alap铆t谩s煤 szerzetesrend nem l茅tezne.

 V谩gfalvy adatok | 2009.12.13 00:06 | 35
V谩lasz a 33. sz谩m煤 眉zenetre:
Val贸ban nem tartom 茅rtelm茅t, hogy v谩laszoljak, a "csontot ler谩gtuk", att贸l tartok, 煤jra csak ism茅teln茅m 枚nmagamat.
El tudom k茅pzelni, hogy egy piuszos pap hogyan reag谩lna a belv谩rosihoz hasonl贸 esetekben. Most l谩tom, mit jelent, ha valaki k枚t egy kis kompromisszumot: most vil谩gosan l谩tni a k枚vetkezm茅nyeit.
脷gy gondolom a m茅reg a legels艖 kompromisszum megk枚t茅se ut谩n kezdett terjedni, az okozta a t枚bbit is, 茅s ez okozhatja most a mi megb茅lyegz茅s眉nket is, 茅s ki tudja, mi minden j枚het m茅g ezut谩n.
Szerintem el茅g, ha tudom谩sul vessz眉k az 枚sszef眉gg茅seket, azt谩n nincs 茅rtelme folytatni ezt a t茅m谩t!
Mert megvastagodott e n茅p szive, 茅s f眉leikkel nehezen hallanak, 茅s szemeiket behunyj谩k, netal谩n hogy l谩ssanak szemeikkel, 茅s f眉leikkel halljanak, 茅s 茅rtsenek sziv枚kkel, 茅s megt茅rjenek, 茅s meggy贸gy铆tsam 艖ket. A ti szemeitek pedig boldogok, mert l谩tnak, 茅s f眉leitek, mert hallanak. Mt 13,15-16

 Minister Primus adatok | 2009.12.12 17:57 | 34
J贸l mondja: "... A Mis茅t pedig a k谩ptalan szervezi...". Pontosan. 艕k felel艖sek minden茅rt ami a Mis茅hez kapcsol贸dik, teh谩t az茅rt is, hogy a m谩sik "眉zletf茅l" mit csin谩l ezzel a Mis茅vel! T茅ny: megengedt茅k a m谩sik 眉zletf茅lnek hogy az 枚nrekl谩moz谩sra haszn谩lja fel a Szentmis茅t. B疟n ez? B疟n. Bevallj谩k-e? Nem.
S艖t! Semmi rosszat nem l谩tnak benne!

Emigy is mi茅rt k茅ri sz谩mon Eszter n茅n茅mt艖l, hogy megfosztja a hagyom谩nyh疟 katolikusokat a belv谩rosi miseid艖pontok tud谩s谩t贸l, mikor a k谩ptalan KEZDET 脫TA ezt csin谩lta a Th枚k枚ly 煤ti Szentmise id艖pontokkal kapcsolatban (a honlap puszta l茅t茅t val贸 elhallgattat谩st ne is emlits眉k).

Az indokl谩s pedig (v茅g眉l bel谩ttam) jogos volt.
Ahogy ott sem voltak megt疟rve a "m茅rges csapok", mert nem voltak 枚sszhangban a blog lelk眉let茅vel, 煤gy Eszter n茅n茅mnek is joga volt nem elt疟rni olyasmit, ami nem egyezik a saj谩t honlapj谩nak a lelk眉let茅vel. A Szentmis茅nek a szents茅g茅t 茅s dignit谩s谩t itt egyk茅pp kezelik, amott pedig eg茅szen m谩sk茅pp.




 akolitus adatok | 2009.12.12 16:54 | 33
V谩lasz a 32. sz谩m煤 眉zenetre:
Kedves Eszter!

Nem tudom, mi茅rt engem sz贸l铆t meg, hogy keressek b谩nt贸 mondatot 脰nt艖l, hiszen 茅n nem v谩doltam meg 脰nt?
Mind枚ssze ennyit 铆rtam le, amelyet 谩ltal谩noss谩gban 铆rtam, 铆me: 鈥Itt v茅gigbesz茅lt眉k, kielemezt眉k a "koncertmis茅k" 眉gy茅t, a t茅ma gyakorlatilag tiszt谩zva lett. Erre valaki(k) ugyanezt a t茅m谩t el艖veszik a m谩sik honlap blogj谩n, s szem茅lyes s茅rt茅sek r枚pk枚dnek egyik 茅s m谩sik oldalr贸l is, majd itt ism茅t felt谩lalj谩k az egyszer m谩r megr谩gott 茅telt.鈥 Akinek nem inge, ne vegye mag谩ra.
Az eml铆tett honlap tulajdonosa 鈥 nagyon b枚lcsen 鈥 t枚r枚lte a honlapj谩r贸l a m茅lt谩nytalan blogbejegyz茅seket. 脥gy puszt谩n az eml茅kezet marad meg. 脰n megk枚ti a kezemet, s kiz谩r贸lag 脰nt枚l sz谩rmaz贸 mondat felid茅z茅sre sz贸l铆t fel. Pedig nemcsak kifejezetten s茅rt艖 szavakkal lehet valakit megb谩ntani, hanem azzal is, hogy el铆t茅lnek egy lehets茅ges tridenti mis茅t, csak az茅rt, mert egy koncertszervez艖 iroda 鈥 teh谩t nem a k谩ptalan! 鈥 kitesz egy plak谩tot. Term茅szetesen jog谩ban 谩ll b谩rmit feltenni 茅s levenni a honlapj谩r贸l, de az indokl谩s, hogy ami茅rt megjelent az omin贸zus plak谩t, s emiatt nem k枚zli a belv谩rosi mis茅k id艖pontj谩t, ez a mis茅t szervez艖k fel茅 egy burkolt el铆t茅l茅ssel fel茅r. A mis茅t pedig a k谩ptalan szervezi. Teh谩t a koncertsorozat szervez艖je miatt 鈥 amely egy vil谩gi c茅g 鈥 megfosztan谩 a trad铆ci贸hoz h疟 olvas贸it egy tridenti mis茅t艖l. S, a mai magyar helyzetben 鈥 ami a tridenti mis茅k sz谩mar谩ny谩t, 茅s ter眉leti eloszl谩s谩t illeti 鈥 ez enyh茅n sz贸lva luxus. A sz贸r贸lap k茅t oldal谩nak bemutat谩sa ut谩ni z谩r贸jeles 茅s nagyon halk megjegyz茅se pedig 鈥灻秙szeesk眉v茅s鈥 elm茅letet sugall, amely a Th枚k枚ly 煤ti k谩poln谩ba j谩r贸 h铆vek ellen ir谩nyul.
Teh谩t a k茅r茅s茅re a v谩lasz az, hogy: 脰nt艖l nem tudok ilyen mondatot id茅zni.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.12.11 21:08 | 32
B谩r az 煤js谩g铆r贸 a Th枚k枚ly 煤ton is megjelent, m茅gis csak most jutottam oda, hogy elolvassam a Magyar Nemzet trad铆ci贸val foglalkoz贸 cikk茅t. Ott tal谩ltam ezt a gy枚ny枚r疟 mondatot:
禄Lefebvre 茅rsek k枚z枚ss茅ge el艖sz枚r 1990 okt贸ber茅ben jelent meg Magyarorsz谩gon, a k枚vet艖i 谩ltal alap铆tott Renovandum Mariae Regnum Egyes眉let pedig 2003-ban v谩s谩rolta meg a Th枚k枚ly 煤ton azt az els艖 emeleti lak谩st, amelyben k谩poln谩t alak铆tottak ki, ahol az贸ta szentmis茅t tartanak, de k枚z眉l眉k n茅h谩nyan 鈥 ha nincs m谩s lehet艖s茅g眉k鈥 a belv谩rosi f艖pl茅b谩nia-templom hagyom谩nyos mis茅ire is elj谩rnak. T艖l眉k f眉ggetlen az a feltehet艖en It谩li谩b贸l m疟k枚dtetett magyar nyelv疟 ultrakonzervat铆v honlap, amely kem茅ny, olykor k铆m茅letlen眉l elutas铆t贸 modorban l茅p fel a 鈥瀗em hagyom谩nyh疟鈥 katolikusokkal szemben. Az ut贸bbi id艖ben m谩r a kritiz谩land贸k k枚r茅be sorolja a lap a Szent Mih谩ly Laikus K谩ptalant is, hiszen a belv谩rosi szertart谩sokon a Haydn-茅v jegy茅ben gyakran hallhat贸 a nagy barokk zeneszerz艖 egy-egy mis茅je is, vil谩gi k贸rusok el艖ad谩s谩ban. Ez pedig 鈥 a honlap szerint 鈥 az ilyenkor egybegy疟l艖k nagy sz谩ma miatt is prof谩n koncert茅lm茅nny茅 鈥瀦眉llesztheti鈥 a szentmis茅t.

Mivel a cikk 铆r贸ja, Peth艖 Tibor, j谩rt a Th枚k枚ly 煤ton is anyagot gy疟jteni, 茅s ott besz茅lt is valakivel, aki k枚ztudom谩s煤an ut谩l 茅s minden lehets茅ges alkalommal b铆r谩l engem, nem tudni, hogy a cikkben is eml铆tett 茅s megk茅rdezett Rihmer Zolt谩n, vagy ez a Th枚k枚ly 煤ti inform谩tor volt olyan kedves, hogy a honlapomat min艖s铆tse. Egy茅bk茅nt m茅g az is siker眉lt neki vagy mindkett艖j眉knek, hogy Gergely atya 茅s az 茅n honlapomat 枚sszemoss谩k.

Kedves akolitus, innen k茅rem, hogy mondjon, illetve id茅zzen egyetlen mondatot, jelz艖t, ahol 茅n b谩nt贸an nyilatkoztam a F枚ldv谩ry csapat b谩rmely tagj谩r贸l. Egyetlen egy ilyen mondatot id茅zzen t艖lem. Ne olyat, ahol a dolgot b铆r谩ltam, hanem ahol szem茅lyt. Ne ahol azt kifog谩soltam, hogy amit tesz, az szerintem nem katolikus, hanem olyat, ahol a szem茅ly茅t 茅rint艖 jelz艖ket 铆rtam, k枚r眉lbel眉l olyanokat, amiket 艖k v谩gtak a mi fej眉nkh枚z (irigy, f茅lt茅keny, 枚nkonntrollj谩t veszt艖, m茅rges csap stb.). Kiv谩ncsi vagyok, tal谩l-e ilyet.

 Jagiello adatok | 2009.11.24 21:29 | 31
V谩lasz a 30. sz谩m煤 眉zenetre:
Nekem se c茅lom a vitatkoz谩s, t谩vol 谩ll t艖lem. 脡s egy茅bk茅nt se tan铆tottak meg vitatkozni. Arra igyekeztem r谩mutatni, hogy b谩r a protestantizmus val贸ban a kapitalizmus meleg谩gya volt, l茅nyeg茅ben ugyanabb贸l a "nem"-b艖l t谩pl谩lkozik, amit K谩in mondott az Aty谩ra. De r谩mutathattam volna 脕d谩mra 茅s 脡v谩ra is.

Hogy mi茅rt ilyen sikeres a kapitalizmus (mi茅rt k茅pes ilyen hihetetlen "eredm茅nyes" m贸don puszt铆tani az 茅letet), 茅n abba most nem menn茅k bele. A protest谩nsokra jellemz艖, hogy sz茅pen visszajutnak az 脫sz枚vets茅ghez, minden kereszt茅ny tan铆t谩st megtagadva. Gondoljunk csak a sz茅kely szombatosokra. Akikhez hasonl贸 szekta sz谩mtalan van.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.11.24 20:13 | 30
V谩lasz a 29. sz谩m煤 眉zenetre:
Kedves Jagiello, nem akarok vitatkozni. Mint a honlapon 铆rtam, nEm a saj谩t gondolataimat fogalmaztam meg abban a cikkben, amelyib艖l a lenti id茅zet sz谩rmazik, hanem Maessen atya 谩tgondolt, rengeteg adattal rendelkez艖 gondolatit. Az 谩ltalam ismert katolikus gondolkod贸k, kezdve Moln谩r Tam谩st贸l, Robert M盲dert艖l, Paul Hackert艖l Michael Davies-ig stb. stb. a kapitalizmust, a liberalizmust a protestantizmus egyenes k枚vetkezm茅ny茅nek tartj谩k. A zsid贸k egyr茅sze ugyan mindig 铆gy gondolkodott, vagy hasonl贸an ehhez, de 艖k 1500 茅vig m茅gsem 茅rtek el ezzel semmit, viszont a protest谩nsoknaK enn茅l j贸val r枚videbb id艖 alatt siker眉lt 谩tform谩lniuk a vil谩got, illetve az emberek gondolkod谩s谩t.

 Jagiello adatok | 2009.11.24 17:01 | 29
V谩lasz a 28. sz谩m煤 眉zenetre:
"A katolikus vall谩s szerint az ember 茅rt茅k茅t erk枚lcsis茅ge hat谩rozza meg, 铆gy teh谩t a legegyszer疟bb ember is fel茅rheti, s艖t 茅rt茅kben meghaladhatja a legismertebb, legnagyobb rangban lev艖 embert. Vagyis a protest谩ns gondolkod谩s elvette az ember m茅lt贸s谩g谩t, 茅s helyette a p茅nzt, a sikert, a vagyont tette a megbecs眉l茅s m茅rc茅j茅v茅."

Van j贸p谩r p茅lda az evang茅liumokban a fentiekre, ez茅rt nem gondoln谩m, hogy ez protest谩ns saj谩toss谩g lenne. Ami most hirtelen eszembe jut: szeg茅ny asszony k茅t fill茅rje, az irgalmas szamarit谩nus. Ezeket mindannyian ismerj眉k. Mindkett艖 az akkori zsid贸 elittel lett szembe谩ll铆tva. J茅zus 眉zenete, hogy legyetek irgalmasok, ahogy a ti Aty谩tok is irgalmas. Ne szapor铆ts谩tok a sz贸t, amelyek csak tiszt谩talann谩 tesznek. Ne szapor铆ts谩tok a t枚rv茅nyeket, amivel m茅g nehezebb s煤lyt akasztanak a n茅p nyak谩ba. Ne gy疟jts茅tek azt, ami 煤gyis ittmarad a vil谩gnak. Mutass谩tok meg a szeretetet, 茅s ti el艖bb szeressetek, 茅rdek n茅lk眉l.

Ennek semmi k枚ze a kapitalizmushoz. Viszont az 茅rdek 茅s a m茅rce m谩r K谩in gyilkoss谩g谩nak az ind铆t茅k茅ban ott volt. Mert K谩in azt hitte, hogy 脕bel sikeresebb az Atya el艖tt. Mintha az Atya ugyan煤gy m茅rne mindenkit.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.11.23 23:16 | 28
Tegnap este hallottam a r谩di贸ban egy besz茅lget茅st egy 铆r贸val, aki Debrecenr艖l, sz眉l艖v谩ros谩r贸l 铆rt dr谩m谩t. T枚bbek k枚z枚tt elmondta, hogy Debrecent, illetve az ott lak贸 embereket a protest谩ns szellem, gondolkod谩s alak铆totta, jellemzi. 脡s ezut谩n felsorolta e tipikus protest谩ns szeml茅let jellegzetess茅geit. Ezek k枚z枚tt eml铆tette azt az 茅rt茅krendszert, miszerint 鈥瀉z embert annyira tartj谩k, becs眉lik, amennyire hasznos鈥. De 艖 ezt, mint protest谩ns, helyesnek tartja.

Ugyanazt mondta, amit Dietrich von Hildebrand 鈥濻zentt茅 v谩l谩s 茅s 禄der茅ks茅g芦鈥 c铆m疟 k枚nyv茅ben fejtegetett, s melyb艖l a honlapra nemr茅g tettem fel r茅szleteket. 鈥濧 szem茅lyis茅g s煤lypontja az erk枚lcsi k枚zpontj谩r贸l, arr贸l, ami 艖 maga, arra tev艖dik 谩t, amit 禄teljes铆t芦鈥 鈥 铆rta Hildebrand. 脡s azt, amit a 鈥濳orunk a protestantizmus v茅gterm茅ke鈥 c铆m疟 cikkben Maessen atya gondolatai nyom谩n 枚sszefoglaltam: 鈥濳谩lvin tan铆t谩sa nyom谩n v谩lt a protest谩ns 茅rz眉let jellemz艖j茅v茅, hogy egy protest谩ns elvesztette identit谩s谩t: nem tudja t枚bb茅 mag谩t azzal azonos铆tani, ami, hanem csak azzal, AMIJE VAN. 脡s ebb艖l k枚vetkez艖en ann谩l fontosabb, ann谩l jobb ember 鈥 茅s akkor a legbiztosabban megigazult 鈥 ha min茅l t枚bbje van, ha min茅l t枚bb evil谩gi kincset birtokol, mind az anyagiakban, mind a szellemiekben. 脥gy v谩lt a SIKER a legf艖bb protest谩ns 茅rt茅km茅rc茅v茅. Pont a siker, ami az egyik leg-anti-katolikusabb fogalom. Mert kinek van, lehet sikere e f枚ld枚n? Igen ritka, szerencs茅s kiv茅telt艖l eltekintve csak annak, aki az er艖sebb, a g谩tl谩stalanabb, az erk枚lcstelenebb stb. A j贸, a szolid, az irgalmas, az al谩zatos, a nagylelk疟, a menny 铆g茅reteit a f枚ldi javakn谩l t枚bbre tart贸 茅s ez茅rt t枚bbet tev艖 nem tartozik e vil谩g sikeres, gazdag, f枚ldi javakban b艖velked艖 emberei k枚z茅. 脡s a gyeng茅k, az elesettek, a v茅dtelenek, a kiszolg谩ltatottak pl谩ne nem. E szellemi, lelki be谩ll铆totts谩g hozta mag谩val az 煤. n. piacgazdas谩got, a kapitalizmust, a profit, a p茅nz, a minden谩ron sikerre t枚r艖k vil谩g谩t. Ha nem is vil谩gos mindenki sz谩m谩ra e folyamat, ma m谩r鈥 miut谩n a katolicizmus feladta 枚nmag谩t 鈥 az eg茅sz vil谩g ennek a szellemis茅gnek a v茅gterm茅ke. T茅ved茅s azt hinni, hogy a zsid贸 szellemis茅g volt a kapitalizmus megteremt艖je, nem ez, hanem a protest谩ns lelk眉let, a protest谩ns lelkis茅g-szellemis茅g ir谩ny铆tja a mai vil谩got.鈥

A katolikus vall谩s szerint az ember 茅rt茅k茅t erk枚lcsis茅ge hat谩rozza meg, 铆gy teh谩t a legegyszer疟bb ember is fel茅rheti, s艖t 茅rt茅kben meghaladhatja a legismertebb, legnagyobb rangban lev艖 embert. Vagyis a protest谩ns gondolkod谩s elvette az ember m茅lt贸s谩g谩t, 茅s helyette a p茅nzt, a sikert, a vagyont tette a megbecs眉l茅s m茅rc茅j茅v茅.

Mindig nagy 茅lm茅ny, amikor az ember azzal tal谩lkozik, hogy feltev茅s茅t maga egy 茅rintett igazolja.

 V谩gfalvy adatok | 2009.10.18 21:39 | 27
Kiss茅 f茅ltem, hogy minden rendben lesz-e, az id艖j谩r谩s, a fogadtat谩s, stb. Tal谩n Isten akarata volt, hogy m茅g id艖j谩r谩s is kedvezett, 茅s biztosan csak a gondvisel茅snek k枚sz枚nhet艖, hogy az 茅nekesek is pont ott voltak (hiszen senki nem sz谩m铆tott 茅nekese mis茅re).
Fuchs atya kem茅ny, de szeretetteljes szavai mindenkihez sz贸ltak, de f艖k茅nt a miskolciak sz谩m谩ra bizony谩ra egy煤ttal nagy b谩tor铆t谩st is jelentettek, 茅s ha meg lesz a kitart谩s, lehet, hogy a szombat esti mise a traditio kiterjed茅s茅t jelenti majd Budapest ut谩n vid茅kre is, 茅s b铆zzunk benne, hogy a j枚v艖ben tal谩n bizonyos rendszeress茅ggel is lehetnek mis茅k most m谩r Miskolcon is.

 mindszenty adatok | 2009.10.18 20:47 | 26
A szombat esti miskolci szentmise kimondhatatlan nagy lelki 茅lm茅ny volt mindannyiunk sz谩m谩ra. Nagyon sz茅pen k枚sz枚nj眉k Fuchs aty谩nak, hogy elj枚tt hozz谩nk Miskolcra, 茅s egy nagyon sz茅p 茅nekes szentmis茅t celebr谩lt nek眉nk. L谩togat谩sa sokunknak rem茅nyt 茅s hitet adott. Hasonl贸k茅ppen k枚sz枚nj眉k az asszisztencia gondos szolg谩lat谩t, 茅s ford铆t谩s谩t. K眉l枚n k枚sz枚net 茅s h谩la azon h铆veknek, akik a szk贸l谩t biztos铆tott谩k a szentmis茅n. Fantasztikus volt l谩tni, hogy 80 茅ves id艖s emberek is ekkora elsz谩nts谩ggal k眉zd枚tt茅k fel magukat a mise helysz铆n茅re. K铆v谩nom, hogy a J贸isten 谩ld谩sa k铆s茅rje mindannyiuk 茅let茅t, 茅s szolg谩lat谩t.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.10.17 20:54 | 25
Nem tudom legy艖zni magamban azt az 茅rz茅st, hogy nagyon furcsa, hogy a koncertmis茅k mindig azokon a vas谩rnapokon vannak, amikor a Th枚k枚ly 煤ton nincs szentmise. El艖sz枚r azt hittem, hogy az茅rt, mert 铆gy el茅rik, hogy katolikus h铆v艖b艖l is t枚bb van, de most m谩sk茅pp mer眉lt fel bennem a k茅rd茅s: Nem az茅rt rendezik 铆gy, hogy azok, akiknek nem tetszik ez a koncertmise, nehogy ink谩bb a Th枚k枚lyre menjenek? 脡s akkor net谩n m茅g oda is szokjanak? Na, csak 煤gy felmer眉lt bennem ez a lehet艖s茅g is, nem 谩ll铆tom, hogy 铆gy van. De mivel a koncertmis茅k t茅nyleg mindig azokon a vas谩rnapokon vannak, amikor a Th枚k枚lyn nincs szentmise, ebben ha nem a szervez艖k, akkor tal谩n valaki m谩snak a keze, mondjuk olyan valaki茅, akinek a neve 枚-vel kezd艖dik 茅s g-vel v茅gz艖dik, benne lehet.


  MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕JE, K脰NY脰R脰GJ 脡RETT脺NK!