hagyom谩nyh疟 magyar katolikusok

SZ虐Z M脕RI脕NAK, MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕J脡NEK
felaj谩nlott honlapja

"B脥ZZATOK, MERT 脡N LEGY艕ZTEM A VIL脕GOT"

KATOLIKUS-HONLAP F脫RUM BEJELENTKEZ脡S REGISZTR脕CI脫
 
A hozz谩sz贸l谩sok nem a honlap szerkeszt艖j茅nek, hanem az egyes hozz谩sz贸l贸knak a v茅lem茅ny茅t t眉kr枚zik.

(153) Honlap-II.
(8) R贸ma
(13) V茅gid艖 ??
(157) Pius-眉gy
(16) A honlapr贸l
(165) Gondolatok
(278) Honlap
(244) Magyarorsz谩g
(121) Vil谩gegyh谩z
(54) J枚v艖/Rem茅ny
(199) H铆rek
(1) Lelkis茅g
(58) M谩sok helyett
(199) K茅rd茅sek
(34) Hit眉nk
(77) Fatima
(16) Assisi-眉gy
(47) K枚zlem茅nyek
(20) Hallottam...
(66) F贸rumoz谩s
(12) AZ ISTENI IRGALMASS脕G
(88) Evol煤ci贸
(151) Liturgia
(12) Katolikusok tennival贸i
(141) A vil谩g
(9) "Nemcsak keny茅rrel..."
(1) Adok-kapok
(140) ki a hib谩s?
(50) Mag谩n 眉zenetek
(12) T枚rt茅nelem-hamis铆t谩s
(23) 脰r枚meink
(77) V谩rosmisszi贸 '08
(17) Erk枚lcs
(55) Tekint茅ly
(88) V茅lem茅nyek
(9) Kis R贸mai Zsolozsma - "rekl谩m"
(8) Probl茅m谩k
(44) Bibliothecula
(44) Hibajelz茅s
(20) Mi a teend艖?
(28) Vit谩k
(9) Anglik谩n-k茅rd茅s
(2) Al谩铆r谩sgy疟jt茅s vagy fsspx
(1) KATEKIZMUS
(8) Ha a Katolikus...
(7) Klerikalizmus
(27) Reakci贸k
(8) Tudom谩ny 茅s fejl艖d茅s
(20) Mindennapok
(9) Metanoia
(5) Kapcsolatok
(6) Pisti
(5) "B铆zzatok..."
(27) SJM
 
Magyarorsz谩g
 Mi a helyzet Sz疟z M谩ria orsz谩g谩val, a katolikus Magyarorsz谩ggal?

M茅g nem jelentkezett be, 铆gy nem 铆rhat a f贸rumba


[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
 pro Christi adatok | 2009.09.25 22:51 | 4
Az meg m谩r v茅gk茅pp az 茅n egy茅ni bajom, ha annyira beteg vagyok, hogy a hideg kir谩z akkor, ha megl谩tom a "T枚rt茅nelmi egyh谩zak" ma m谩r mindenhol, mimden k枚z枚sen kiadott k枚zlem茅nyein is ott l谩that贸, 谩lland贸sult logoszer疟s茅g茅t, melyen a n茅gy "t枚rt茅nelmi egyh谩z" logoja egy眉tt l谩that贸. Mert 茅n annyira cs煤nya 茅s merev vagyok, hogy m谩r az is furcsa sz谩momra, hogy a katholikus Egyh谩z 枚nmag谩t a k茅t "t枚rt茅nelmi" (ez mondjuk tal谩l贸, mert ezek azok 茅s nem t枚bbek) protest谩ns egyh谩z mellett szerepelteti, deklar谩lva azt, miszerint 艖 mag谩t is az EGYIK egyh谩znak, felekezetnek tartja m谩r csak (vagyis vizu谩lisan megtagadja a az Egyh谩zr贸l sz贸l贸 dogm谩t!), 谩m hogy is mondjam csak? A negyedik az meg m茅g csak nem is egyh谩z, hanem k枚z枚ss茅g. M谩rmint nem jogilag, hanem teol贸giailag. 脡s ha valaki ak谩rmilyen divatos jelz艖vel akarna ez茅rt illetni, azt visszautas铆tom, mivel sem "kirekeszt艖" nem vagyok (legal谩bbis nem 煤gy, ahogyan 艖k gondolj谩k), sem "谩ntiszemita", stb, csak egyszer疟en furcs谩llom, hogy az a vall谩si k枚zeg, amely mag谩t AZ Egyh谩znak tekinti (tekintette?), r谩ad谩sul nem m谩snak, mint Krisztus egyh谩z谩nak, amely R谩 茅p眉l 茅s Bel艖le 茅l 茅s alapvet艖en 艕t vallja, k枚z枚s platformon szerepl艖nek, mintegy "t谩rst枚rt茅nelmi egyh谩znak" - tekinti mag谩t azzal a vall谩si k枚zeggel, akmely l茅nyegileg att贸l az, ami, hogy tagadja azt, amit/Akit az Egyh谩z, mint hit茅nek alapj谩t vall. Hiszen, aki ezt ott nem teszi, az m谩r nem sz谩m铆t e vall谩s tagj谩nak. 脡s ez f眉ggetlen att贸l, hogy szoci谩lis, emberi, stb. k茅rd茅sekben esetleg k枚z枚s v茅lem茅nyen is lehet眉nk, f眉ggetlen att贸l, hogy ki mennyire j贸 ember egy茅bk茅nt (mert m茅g az is lehet, hogy 艖 sokkal k眉l枚nb ilyen t茅ren, mint 茅n), teh谩t ez 铆gy nem lehet a kirekeszt艖sdi k茅rd茅se 茅s ez茅rt van az, hogy ett艖l m茅g senki sem viseli azt a b茅yleget, amit igyeznek alaptalanul r谩 s眉tni. Az emberi hozz谩谩ll谩s k茅rd茅se - 茅s az a nem ember, aki ilyen dolgokban nem egy茅nekre lebontva 茅s objekt铆ve 铆t茅l 鈥 b谩r m谩r az 鈥灻璽茅lni鈥 sz贸 sem hely茅nval贸 ilyen viszonylatban, max. 茅rt茅krendem vagy viszonyul谩saim lehetnek, de azt is csak az egy茅n 鈥瀟eljes铆tm茅nye鈥 alapj谩n. De amir艖l itt 铆rtam, az nem ez a k茅rd茅s: az egyszer疟en hith疟s茅g k茅rd茅se 茅s az, hogy miben is hiszek? (Vagy, ha rosszm谩j煤 vagyok, akkor az, hogy esetleg milyen egybemos谩sokat, megszoktat谩sokat szeretn茅k el茅rni, sz茅pen, a 鈥瀡izu谩lsi kommunik谩ci贸鈥 csendes, r谩szoktatva-megszoktatva sugalmaz贸 eszk枚zeivel.)
A n茅met p眉sp枚ki kar pedig egyenesen az茅rt tiltakozik nyilv谩nosan, mert a kereszt茅ny lakoss谩g egy j贸 r茅sze tiltakozik a nagymecset 茅p铆t茅se ellen - r谩ad谩sul egy d贸m k枚zel茅ben 茅s azzal a deklar谩lt c茅llal, hogy az magasabb legyen, mint a d贸m. Nah谩t, ki tiltakozzon egy ilyen intoler谩ns tiltakoz谩s ellen, ha nem a helyi p眉sp贸ki kar? L谩m, nem is csak magyar jelens茅gek ezek.
Szerintem Maessen aty谩nak igaza van abban, amit ezzel kapcsolatban mondott.

 pro Christi adatok | 2009.09.25 22:44 | 3
脡s igen: a NY脥LT Isten / Krisztus- gyal谩z谩s, mint k枚zelez艖en bevett "m疟v茅szeti kifejez茅si forma", 枚n谩ll贸 ir谩nyzatt谩 v谩lt. Persze nem is mint 鈥瀏yal谩z谩s鈥, olyat nem tesz眉nk, csak m疟v茅szked眉nk, sugallunk 茅s finom铆tjuk, korszer疟s铆tj眉k egyre 茅rz茅kenyebb kult煤r茅n眉nket.

hermann nitsch (direkt 铆rtam kisbet疟vel a nev茅t) "munk谩ss谩ga" m谩r k枚zismert 茅s elismert, de friss aktualit谩s a "Messi谩sOK" c. ki谩ll铆t谩s is, melynek prom贸ci贸j谩hoz 茅rdekes m贸don p茅nz 茅s hely b艖ven rendelkez茅sre 谩ll. Az egyh谩zak (most itt ezt a t枚bbes sz谩mot haszn谩lom, eln茅z茅st) pedig nemhogy hallgatnak, hanem 艖k rekl谩mozz谩k azt: a reform谩tus 茅s az evang茅likus honlapokon, p茅ld谩ul: http://www.evangelikus.hu/lapszemle/messiasok-elnek-koeztunk
Ilyen megfogalmaz谩sokkal mondjuk, hogy:
"a bicepszen a t枚viskoszor煤",
"a megv谩lt谩s, a kegyelem, a megv谩lt脫K(!) szem茅lye 茅s szerepe a t枚rt茅nelemben",
"煤jra vil谩gmegv谩lt贸k sorakoznak",
"A megv谩lt谩s m谩st jelent ma",
"A megv谩lt谩s 煤j szeml茅lete",
"A megv谩lt谩s jelent茅se 谩t茅rt茅kel艖dik",
"ebben a sz茅lesre nyitott 茅rtelmez茅si t茅rben minden ir谩nyban k茅nyelmesen els茅t谩lgathatunk",
"A megv谩lt谩studat m谩r a romantika idej茅n megjelent a m疟v茅szetben, de erre hivatkoztak k茅s艖bb a n茅pirt贸 dikt谩torok is, Hitleren 茅s Szt谩linon 谩t sok m谩sig" (ez ut贸bbi igaz, csak az az 枚rd枚gi, amit ezzel sugallni akar),
"Egy ember, aki messi谩si szereppel l茅p f枚l, a rendszerbe k贸dolt megv谩lt谩s maga. Ez茅rt szerepelhet itt D贸zsa vagy Lech Walesa, mindkett艖 er艖s k眉ldet茅studata",
"Ebben a szf茅r谩ban l谩thatjuk azokat a reflexi贸kat, amelyekben 茅rtelmezni pr贸b谩lj谩k a kereszt茅ny 茅rt茅keket".

De m谩r 枚nmag谩ban nietsch (az egyik ki谩ll铆t贸) k枚zismert munk谩ss谩ga, ahol a l茅nyeg a k茅pi blaszf茅mia (aki nem 茅rti, az vaskalapos 茅s m疟v茅szetileg artikul谩tlan, bigott k枚z茅pkori butajank贸 persze), vagy serrano (a m谩sik ki谩ll铆t贸) "m疟vei", ahol a l茅nyeg szint茅n nem a sz枚veg, hanem a k茅pi vagy akcion谩lis "mondanival贸" (pl. Krisztus levizel茅se, stb), term茅szetesen j贸l megideologiz谩lva 茅s 茅n vagyok a t枚m枚rnyak煤, m疟v茅szietlen bunk贸, ha ezt nem 茅rtem.

Vagy a szint茅n elharap贸zott "kereszt茅ny" fesztiv谩lok, a blaszf茅mia leg煤jabban d眉b枚rg艖 divatos csodafegyvere: mert mi nemhogy nem antikrisztusiak nem vagyunk 谩m, henem m茅g majd mi adunk nektek Krisztust meg kereszt茅nys茅get, hogy mondhattok r谩nk ilyeneket, noh谩t!
- utc谩ra kik眉ld枚tt, 谩g谩ll贸 "pr茅dik谩torcsapaotok", akik minden eg茅szs茅ges 茅rz茅svil谩g煤 keres艖t abszol煤t biztosan riasztanak el az 眉gyt艖l
- vagy P茅cs, ahol a Mendelsont (!) j谩tsz贸 koncert kedv茅茅rt a p眉sp枚kszobrot "takar铆tott谩k" el a t茅rr艖l, mert h谩t pont 煤gy tervezt茅k a zenekar hely茅t, hogy a p眉sp枚kszobor az nem f茅rt el m谩r ott! Az Egyh谩z hallgat.
- vagy pl. a debreceni J茅zus Fesztiv谩l (茅s hasonl贸k), ahov谩 busszal hozz谩k a k枚z枚ns茅get, mert a helyiek nemigen mennek. Ord铆t贸, 谩g谩ll贸 pr茅dik谩torok a F艖 t茅r sz铆npad谩n, akik m谩sodpercenk茅nt ezerszer 眉v枚ltik, hogy "mert az 脷r", stb, mik枚zben a hallgat贸s谩g a napon 枚r枚mmel s枚r枚zik, zab谩l, pr眉nty枚g 茅s b枚f枚g. 脡s mivel nem csak virslivel 茅l az ember, ez茅rt biztos铆tj谩k nekik a megfelel艖 szellemi-lelki t谩pl谩l茅kot a megt茅r茅shez is, hogy el ne k谩rhozzanak. Ilyen rendesek a n茅p vezet艖i, bizony. (Mellesleg ott is szerepelt a k茅t nagy protest谩ns "egyh谩z", az am煤gy jellemz艖en ezt megszervez艖 茅s jelenl茅t眉kkel f茅mjelz艖 neoprotest谩ns, t茅v茅pr茅dik谩tor st铆lus煤 gy眉likkel egybeborulva.) Volt ott J茅zus fesztiv谩los p贸l贸, minden J茅zusr贸l sz贸lt, h谩t mit akartok m茅g? Ja, hogy ez egy kontemplat铆v be谩ll铆totts谩g煤 (teh谩t val贸di) keres艖t esteleg riaszt? H谩t, nem vagyunk egyform谩k, nem tehe眉nk mindenki kedv茅re 茅s mi igyeksz眉nk 茅s nem tesz眉nk m谩st, mint hirdetj眉k J茅zust.
Nyilv谩n paranoi谩s vagyok, az茅rt v茅lek 茅szrevenni mindezekben egy kis ir谩ny铆totts谩got.
Nem baj, f艖 a vall谩sszabads谩g 茅s az 枚kumenizmus: hiszen aki J茅zus Krisztus nev茅t sz谩j谩ra veszi,az nyilv谩n mind kereszt茅ny ugye - "logikusan" 茅s "c谩folhatatlanul" - teh谩t valahol testv茅r, arr贸l nem is sz贸lva, hogy mindezek egyar谩nt "egyh谩zak".

 pro Christi adatok | 2009.09.25 20:48 | 2
Kedves Eszter Asszony,
1. Csup谩n a sz谩mokat illet艖en t茅ved vagy a nem a "megfelel艖" forr谩shoz jutott hozz谩: nem 7, hanem 4 milli贸. (ut谩na lehet n茅zni a neten IS.)
2. Az, hogy ugyanez vil谩gviszonylatban mik茅nt n茅z ki tervszer疟en, azzal kapcsolatban ott van a Luganoi tanulm谩ny (neten hozz谩f茅rhet艖): fikt铆v 铆r谩sm疟nek 脕LC脕ZOTT tanulm谩ny. Nagyon durva 茅s nagyon re谩lis, mert ezt l谩tjuk - m谩r aki, azok, akik a "napi bossz煤s谩gok" m枚g枚tt k茅pes megl谩tni a val贸s, vagyis "m枚g枚ttes", eszkatol贸giai folyamatokat.
Vagy, hogy m谩st ne mondjunk, Orwell, aki szint茅n fikci贸nak 谩lc谩zva 铆rta meg az antikrisztus f枚ldi uralm谩t, val贸j谩ban magasrang煤 szabadk艖m疟ves volt 茅s - saj谩t k枚zl茅se szerint legal谩bbis - azt 铆rta meg, amit a testv茅rek k枚z枚tt hallott bizonyos cs煤csgy疟l茅seken (az akkori Bilderberg, 脷ni贸, G8, stb) 眉l茅sein. De kiugrott 茅s 铆rt - de mivel onnan kiugrani nem lehet, valahogy drogos lett szeg茅ny 茅s ebbe belehalt (l谩sd m茅g: Mozart pl.).
A Bilderberg Csoportr贸l - ha keress眉k - szint茅n d枚bbenetes erej疟 dolgok vannak a neten - csak er艖s idegzet疟eknek, akik k茅pesek egy眉tt 茅lni azzal a tudattal, hogy az apokalipszis idej茅n 茅lnek. De ha meggondoljuk, ez valahol p谩ratlan tan煤s谩gt茅telekre is alkalmat adhat mind magatart谩sban, mind hitvall谩sban, mind gondolat, sz贸 ter茅n, stb.
3) Az, hogy az utc谩n (is) mi folyik, arr贸l sajnos minden nap vannak m谩r h铆rek: legut贸bb Pesterzs茅bet vagy a nyugati t茅ri alulj谩r贸ban tany谩z贸 gyilkos banda, aki t枚bb embert hal谩losan megsebes铆tett, kirabolt, stb. Legut贸bb egy civilben l茅v艖 rend艖rt t谩madtak meg, akinek rend艖rigazolv谩ny谩t贸l 茅s 茅les l艖fegyver茅t艖l sem visszakoztak, s艖t! 脡s amikor a megt谩madott fegyvert haszn谩lt, 艖t, rabos铆tott谩k 茅s hurcolt谩k meg, a t谩mad贸kat el艖 sem 谩ll铆tott谩k. 脡s 艖k ezt el艖re tudj谩k! Ez az ut贸bbi tudat谩llapot igazi diabolikus t眉net.
Vagy eml铆thetem a saj谩t 15 茅ves fiamat, akit az anyj谩val k茅t hete t谩madtak meg ugyan铆gy a Keletben, amikor a vonathoz mentek - kis h铆ja, hogy t煤l茅lt茅k. Ha ott vagyok 茅n is, val贸sz铆n疟leg nem 茅lj眉k t煤l, mert egy negyvenes, 180 cm-es f茅rfi val贸sz铆n疟leg "kih铆v谩snak" tekintik 茅s helyben lem茅sz谩rolnak minket.

Mindez erre a honlapra annyiban k铆v谩nkozik, amennyiben arr贸l Ezster asszony az apokaliptikus 谩llapotok - 茅s 谩ltal谩nos TUDAT脕LLAPOTOK - p谩rhuzam谩nak tekintet茅ben 铆rt. A t枚bbivel is teljesen egyet茅rtek. Szoktam is mondani azoknak a nem kifejezetten h铆v艖 be谩ll铆totts谩g疟 embereknek, akik viszont ezeket az茅rt 茅rzik, 铆gy mondj谩k is nekem e tapasztalataikat, hogy annyit tehetnek - 茅s ez a sz贸 szoros 茅retlm茅ben Minden! -, hogy ments茅k a lelk眉ket, am铆g tudj谩k. "Virrasszatok az茅rt, mert nem tudj谩tok, mikor j枚n meg a h谩z ura!" Mert: "Val贸j谩ban csak egy a sz眉ks茅ges. M谩rta a j贸 r茅szt v谩lasztotta, AZT nem is veszik el t艖le soha." nade, meghallgatj谩k, 茅s mivel 茅n 煤gyis amolyan "idealista" vagyok, v谩laszk茅nt m谩r kapom is laz铆t谩sk茅nt a leg煤jabban hallott pesti viccet. Mert f艖 a laz铆t谩s. Amellett, hogy m茅g azt sem tudom, 茅n ki茅rdemlem-e a megmenek眉l茅st (ak谩r m茅g 茅ltemben, ak谩r 煤gy, hogy a F枚ld v茅ge el艖tt m茅g meghalok), szomor煤an 谩llap铆tom meg, hogy eddig m茅g az 茅gvil谩gon senkire - m茅g az 茅rtelmesebbekre 茅s j贸lelk煤bbekre sem - siker眉lt hatnom ez眉gyben. Igaz, r谩juk ilyenkor nem is 茅n nem tudok hatni, hanem Isten az, Aki - sajnos - nem hat ezekre az emberekre.
Sz贸val meglehet, hogy ritka lehet艖s茅geket k铆n谩l贸 korban 茅l眉nk - b谩r a pannonhalmi alap铆t贸 okirat is tanus铆tja, hogy t枚bbek k枚z枚tt Szent Istv谩n is ugyanezen tudatban 茅lt m谩r, vagyis abban, hogy akkor az m谩r a v茅gs艖 j谩tszma ideje. Ami nem kiz谩rt egy茅bk茅nt 茅s nem is ellentmond谩s, ha t枚rt茅nelmi l茅pt茅kben, nem pedig ember枚lt艖ben gondolkodunk. De az bizonyos, hogy nem kellemes.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.09.24 22:08 | 1
K茅t nap 贸ta t枚bbsz枚r is hallgattam a r谩di贸t, 茅s ott olyan dolgokat hallottam, amikhez hasonl贸akat egyr茅szt m谩sok m谩r mondtak nekem, csak nem nagyon akartam hinni, m谩sr茅szt, ami minden k茅pzeletet 茅s az emberi gonoszs谩g dimenzi贸j谩tt fel眉lm煤lja.
脥gy j枚ttek sorba a sz枚rny疟s茅gek:

1. Az utc谩n f茅nyes nappal m谩sok seg铆ts茅g茅re siet艖 k茅t f茅rfi (egy magyar egy n茅met) agyonrugdos谩s谩val kapcsolatban egy magyar pszichol贸gus kifejtette, hogy 鈥瀗agyon helytelen眉l viselkedtek. Ink谩bb szem茅lyle铆r谩st kellett volna megjegyezni眉k 茅s a feljelenteni眉k a gazembereket, ahelyett, hogy seg铆tenek.鈥 M茅g azt is megjegyezte, hogyha az 谩ldozat fia h艖snek akarja l谩tni az agyonrugdosott apj谩t, 谩m tegye, de 艖 nem h艖s volt, hanem 眉gyetlen. 鈥 Vagyis, a hivatalos nevel艖i 谩ll谩spont, hogy nehogy seg铆ts眉nk b谩rkinek, hanem adjunk szem茅lyle铆r谩st, alaposan n茅zz眉k v茅gig, mi t枚rt茅nik, hogyan vernek meg suhancok gyerekeket, 茅s ne l茅pj眉nk k枚zbe.

2. Ezut谩n j枚tt a tegnapi d茅li riport a 7 (azaz h茅t) Magyarorsz谩gra tervezett (h谩rom m谩r megval贸sul贸 f茅lben lev艖) casin贸-v谩rosr贸l, melyek mindegyike egyenk茅nt nagyobb, mint a 4-es metr贸 茅p铆t茅se, 茅s melyek mindegyike egyenk茅nt 茅vi 5 milli贸 l谩togat贸val sz谩mol. Ehhez f疟z艖dik az a t枚bbsz枚r elhangzott kijelent茅s, hogy jobb lenne, ha m谩r csak 7 milli贸an 茅ln茅nek itt. Sz疟z M谩ria orsz谩g谩ban ez a 7 milli贸 is csak arra kell, hogy pucoljon az 茅vi 35 milli贸 casin贸-l谩togat贸 ut谩n, 茅s szolg谩lja ki 艖ket, 茅s ha azoknak gar谩zd谩lkodni van kedv眉k, legyen kit agyonverni眉k.

3. Nyilv谩n ezt a 7 milli贸s l茅tsz谩mot c茅lozta meg az a ma hozott 煤j t枚rv茅ny is, miszerint mostant贸l 枚sszeh谩zasodhat mindenki a testv茅re gyerek茅vel.

4. Tegnap a r谩di贸 z枚ld-m疟sor谩ban pedig a Monsanto 茅s a multik 鈥瀖inden, ami magyar elpuszt铆tani鈥 programj谩r贸l volt sz贸. Ezek ugyan nemcsak Magyarorsz谩gon rombolnak, de mivel n谩lunk a legfontosabb a mez艖gazdas谩g, n谩lunk 茅rik el a legnagyobb puszt铆t谩st.
Ebben a m疟sorban egy 茅rtelmes n艖 azt mondta, hogy 艖 煤gy l谩tja, hogy van ki煤t, ha inform谩l贸dnak 茅s 枚sszefognak ez ellen. 脡n 煤gy gondolom, nem kell pesszimist谩nak csak realist谩nak lenni ahhoz, hogy 煤gy l谩ssa valaki, ez m谩r nincs 铆gy.

Maessen atya mondta, hogy a mai vil谩g gonoszs谩ga m谩r nem emberi dimenzi贸j煤. Mindig voltak b疟n枚s, s艖t nagyon b疟n枚s emberek, de att贸l az m茅g mindig csak emberi maradt. Ami viszont most van, az t茅nyleg 枚rd枚gi.
Erre utal az is, hogy mind a 鈥瀔ult煤r谩ban鈥, mind a 鈥瀟udom谩nyban鈥 csak olyan 鈥瀖疟vek鈥, k铆s茅rletek sz眉letnek, melyek Istennel szemben 谩ll贸ak. Nem azt kutatj谩k, hogyan tudnak t铆zkil贸s krumplit csin谩lni, hanem hogy embert csin谩ljanak, 艖sbummot csin谩ljanak, a Marsra menjenek. Nincs olyan 鈥瀖疟v茅szeti鈥 ki谩ll铆t谩s, sz铆ndarab, ahol ne lenne legal谩bb egy blaszf茅mi谩s k茅p J茅zusr贸l.

Amit 茅n az egyik legborzalmasabb dolognak tartok, 茅s ami miatt 煤gy gondolom, hogy semmilyen emberi megold谩s nem l茅tezik m谩r, az az, hogy m谩ra a m茅dia seg铆ts茅g茅vel el茅rt茅k, hogy az emberekb艖l nyomatlanul ki枚lt茅k annak k茅pess茅g茅t, hogy a hamisat az igazt贸l, a rosszat a j贸t贸l, a hazugot a hitelest艖l meg tudj谩k k眉l枚nb枚ztetni.

Persze joggal mer眉l fel a k茅rd茅s, mi茅rt foglalkozom ezzel itt ezen a honlapon, amikor az interneten sz谩mos erre 鈥瀞zakosodott鈥 honlap tal谩lhat贸, Nos, az茅rt, mert egyre ink谩bb 煤gy gondolom, hogy ez az 枚rd枚gi dimenzi贸 nem 煤jkelet疟, hanem igenis a II. Vatik谩ni Zsinat 贸ta nyomul ilyen m茅rt茅kben el艖re. Mivel az emberis茅g t枚rt茅nelme, az Egyh谩z t枚rt茅nelme, ez logikus is. Nem a 鈥瀦sinati szellem鈥 k枚vetkezm茅nye az Istennek tetsz艖 szent谩ldozat elveszt茅se, hanem Isten az茅rt vette el a szentmis茅t, mert az emberis茅g, a kl茅rus nem 茅rdemelte meg, mert m谩r a zsinat el艖tt nem azzal a lelk眉lettel mutatta be, ahogy kellett volna. Ha valaki egy m谩sik embernek egy nagy茅rt茅k疟 aj谩nd茅kot ad, 茅s azt l谩tja, hogy a megaj谩nd茅kozott nem becs眉li, s艖t bepiszk铆tja, akkor elveszi t艖le, hogy ne tehessenek k谩rt benne, 茅s hogy tiszteletlens茅g眉kkel ne s茅rthess茅k meg az 茅rt茅k茅t. Nos, valahogy 铆gy engedhette meg Isten a tridenti mise elv茅tel茅t. Viszont 鈥 ahogy Pio atya mondta 鈥 a vil谩g el艖bb 谩llhat fenn nap, mint szentmise谩ldozat n茅lk眉l. 脷gy 枚ml枚tt el a vil谩gon az 枚rd枚gi, ahogy egyre kevesebb 茅rv茅nyes szentmis茅t mutattak be. Ez nyitotta meg 鈥 nem a gazdas谩gi v谩ls谩g, vagy b谩rmi m谩s 鈥 az utat az 枚rd枚g sz谩m谩ra, ami m谩ra teljess茅 v谩lt.


  MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕JE, K脰NY脰R脰GJ 脡RETT脺NK!