hagyom谩nyh疟 magyar katolikusok

SZ虐Z M脕RI脕NAK, MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕J脡NEK
felaj谩nlott honlapja

"B脥ZZATOK, MERT 脡N LEGY艕ZTEM A VIL脕GOT"

KATOLIKUS-HONLAP F脫RUM BEJELENTKEZ脡S REGISZTR脕CI脫
 
A hozz谩sz贸l谩sok nem a honlap szerkeszt艖j茅nek, hanem az egyes hozz谩sz贸l贸knak a v茅lem茅ny茅t t眉kr枚zik.

(153) Honlap-II.
(8) R贸ma
(13) V茅gid艖 ??
(157) Pius-眉gy
(16) A honlapr贸l
(165) Gondolatok
(278) Honlap
(244) Magyarorsz谩g
(121) Vil谩gegyh谩z
(54) J枚v艖/Rem茅ny
(199) H铆rek
(1) Lelkis茅g
(58) M谩sok helyett
(199) K茅rd茅sek
(34) Hit眉nk
(77) Fatima
(16) Assisi-眉gy
(47) K枚zlem茅nyek
(20) Hallottam...
(66) F贸rumoz谩s
(12) AZ ISTENI IRGALMASS脕G
(88) Evol煤ci贸
(151) Liturgia
(12) Katolikusok tennival贸i
(141) A vil谩g
(9) "Nemcsak keny茅rrel..."
(1) Adok-kapok
(140) ki a hib谩s?
(50) Mag谩n 眉zenetek
(12) T枚rt茅nelem-hamis铆t谩s
(23) 脰r枚meink
(77) V谩rosmisszi贸 '08
(17) Erk枚lcs
(55) Tekint茅ly
(88) V茅lem茅nyek
(9) Kis R贸mai Zsolozsma - "rekl谩m"
(8) Probl茅m谩k
(44) Bibliothecula
(44) Hibajelz茅s
(20) Mi a teend艖?
(28) Vit谩k
(9) Anglik谩n-k茅rd茅s
(2) Al谩铆r谩sgy疟jt茅s vagy fsspx
(1) KATEKIZMUS
(8) Ha a Katolikus...
(7) Klerikalizmus
(27) Reakci贸k
(8) Tudom谩ny 茅s fejl艖d茅s
(20) Mindennapok
(9) Metanoia
(5) Kapcsolatok
(6) Pisti
(5) "B铆zzatok..."
(27) SJM
 
Probl茅m谩k
 h铆rek a magyarorsz谩gi trad铆ci贸 ter眉let茅r艖l

M茅g nem jelentkezett be, 铆gy nem 铆rhat a f贸rumba

 Minister Primus adatok | 2010.03.13 23:18 | 8
Jaj de j贸 hogy ma ben茅ztem a f贸rumra! Eszem a sziv茅t annak a Szalay Attil谩nak, de megmosolyogtatott! Bizony sz眉ks茅gem volt r谩! :)

 脡lthes Eszter adatok | 2010.03.13 21:39 | 7
Williamson p眉sp枚k azoknak, akik k铆v谩ncsiak a gondolataira, hetente elk眉ldi 煤. n. Eleison Kommentare-jait. A 2010. m谩rcius 6-i, vagyis CXXXVIII. komment谩rj谩ban felsorolt egy csom贸 rosszindulat煤 megjegyz茅st, melyet ellenfelei terjesztenek r贸la nagy el艖szeretettel. Tudom, hogy amit egy p眉sp枚knek szabad, nem biztos, hogy egy laikusnak is meg lehet tenni, de nem 谩llom meg, hogy ne k枚z枚ljem le Szalay Attil谩nak a 鈥濾il谩g Magyars谩ga鈥 (r茅gen 鈥濵agyar Vil谩g鈥) 2010. febru谩r25. II. 茅vf. 8. sz谩m谩ban megjelent cikk茅t. 脥me:

鈥濰铆rek, esem茅nyek tomista post谩ja (57.) Szalay Attila, nyugd铆jas, tomista
Sz谩momra v谩ratlanul 鈥 k茅retlen眉l 鈥 az ismerts茅g 茅s 鈥瀗茅pszer疟s茅gi mutat贸m鈥 az egekbe sz枚k枚tt. 脷gy l谩tszik, mindez csak a lej谩rat谩som 谩r谩n t枚rt茅nhetett meg; azon internetes modern m茅dia k铆n谩lta chetel茅sek 谩ltal, ahol a szem茅lyis茅g 茅s viselked茅si zavarban szenved艖 XXI. sz谩zadi Salom茅nak, dr. 脡lthes Eszternek (枚zv. Bessenyei Ferencn茅nek) leg煤jabb 鈥瀐茅tf谩tyol-t谩nca鈥 鈥 pontosabban vonagl谩sa 鈥 r谩galmaz谩sa olvashat贸 fel艖lem. K枚teless茅gem eml茅keztetni 艖t az 脺dv枚z铆t艖nek apostolaihoz int茅zett elmarasztal贸/korhol贸 szavaira: 鈥濶em tudj谩tok, min艖 lelk眉let疟ek vagytok.鈥 (Luk 9,51-62)
Tomist谩n, piuszosan csak rem茅lhetem, hogy a Szent X. Pusz (!) Papi Testv茅ris茅g el枚lj谩r贸i 茅s az 铆r谩s ig茅nyes, t谩j茅kozott 鈥 nem elfogult 鈥 hazai olvas贸i tudnak 茅s akarnak k眉l枚nbs茅get tenni pl. ak谩r az 茅n, ak谩r Msgr, R. Williamson 谩ll谩spontja 茅s az Eszter-鈥濼脕SK脕S鈥 cs谩bt谩ncot lejt艖 matr贸na gy疟l枚lk枚d艖 鈥瀔oreogr谩fi谩ja鈥 k枚z枚tt. A nevezett h铆ress茅g honlapos sz枚vege teljes eg茅sz茅ben itt, al谩bb olvashat贸, ami 谩ltal 谩lnok, 谩rtani akar贸 sz谩nd茅k谩val ellent茅tben tov谩bb 枚regb铆tette, s n枚velte irigyelt tomista st谩tusomat.鈥

Ezut谩n Szalay Attila 鈥 becs眉let茅re legyen mondva 鈥 id茅zi a Probl茅m谩k topicban 铆rt hozz谩sz贸l谩som teljes sz枚veg茅t. Majd 铆gy folytatja:

鈥濫nnyi a kereszt茅nyi felebar谩ti hangnemben 铆r贸dott lev茅l, amelyre a hasonl贸 sz铆nvonal煤 hozz谩sz贸l谩s m谩r meg is 茅rkezett:.鈥

脡s itt Szalay Attila id茅zi Minister Primus hozz谩sz贸l谩s谩t, de 鈥 茅s ez m谩r nem a becs眉let茅re legyen mondva 鈥 elhallgatja Simon G谩bor atya hozz谩sz贸l谩s谩t 鈥 nyilv谩n egy papot m谩r 艖 sem mert nyilv谩nosan bemocskolni.

Ezzel Szalay Attila be is fejezte, c谩folat sehol, t茅nyek sehol stb.

Viszont az 煤js谩g szerkeszt艖je, (az impresszum szerint, mert ide a nev茅t nem 铆rta ki, csak annyit tartott fontosnak k枚z枚lni, hogy 鈥瀞zerk鈥: Rozgics M谩ria), fontosnak tartotta, hogy egy olyan 眉gyben, amir艖l fogalma sincs, v茅lem茅nyt mondjon: Ez茅rt Szalay cikk茅t 艖 fejezte be. 脥me:
鈥濴谩tj谩tok feleim鈥 gondolkozzatok el rajta, mi is zajlik itt, 茅s mindenf茅le komment谩r helyett ki-ki n茅zzen a saj谩t lelk茅be, miel艖tt kereszt茅nyi szeretetr艖l a m谩sikat agyonvern茅 vagy legal谩bbis kivern茅 a fog谩t. Vagy ha erre k茅ptelen, legal谩bb mondjon el egy foh谩szt a Teremt艖h枚z. H谩tha seg铆t a megvil谩gosul谩sban.鈥

Amikor Topir azt javasolta, hogy 枚r枚meinkr艖l sz谩moljunk be, 茅s ne csak morgol贸djunk, 茅s megnyitottuk ezt a topicot, m茅g nem ismertem a cikket. Viszont most teljesen tudatosan teszem ezt a 鈥 ki-ki ideteheti a saj谩t maga 谩ltal megfelel艖nek tartott jelz艖t 鈥 m疟vet ebbe a topicba. Nem tudom, hogy a megszok谩s, vagy Isten kegyelme az, ami 鈥 ak谩r hiszik, ak谩r nem, de 铆gy van 鈥 azt eredm茅nyezi, hogy nemhogy nem bosszankodom, de kifejezetten valamif茅le 枚r枚m t枚lt el az engem mostan谩ban 茅r艖 gyal谩zkod谩sok l谩tt谩n. Ha e sz茅pen gyarapod贸 gyal谩zkod贸kat v茅gign茅zem (jellem眉ket, erk枚lcs眉ket, m煤ltjukat, jelen眉ket stb.), 煤gy 茅rzem magam, hogy az 谩ltaluk 茅rt s茅rt茅sek dics茅ret sz谩mba mennek, egyfajta erk枚lcsi elismer茅st jelentenek.
Ennyi el艖zm茅ny ut谩n, 铆me Szalay Attila leg煤jabb term茅ke (ha belegondolok, hogy nem csak az 煤js谩g szerkeszt艖je, de a m煤lt vas谩rnapi mis茅n enn茅l fontosabb szem茅ly is csak meger艖s铆tette ilyen fajta tev茅kenys茅g茅ben, az 铆r谩s m茅g nagyobb jelent艖s茅get nyer):

 Jagiello adatok | 2010.01.08 12:06 | 6
A Th枚k枚ly-煤ti k谩polna a tanmese meg a Jelenczki film gondjai mind egy t艖b艖l fakadnak: a katolikus, J茅zus mindenekf枚l枚tti istens茅g茅t el nem ismer艖 hit hi谩nya, vagy egyszer疟bben a tagad谩s茅, az 谩lland贸 protest谩l谩s茅. A szekulariz谩lt, az Aty谩t贸l minden谩ron megszabadulni akar贸 vil谩g jelei ezek. Egyt艖l egyik. A zsid贸z谩s, a r谩galmaz谩s, a m谩sok 茅let茅nek cinikus kifoszt谩sa. Az, hogy mik茅ppen viselkedik ez a vil谩g, arra a Jelen茅sek k枚nyve adja a diagn贸zist, 22,15 vers.

- Akik 谩lland贸an csaholnak (= ebek) 茅s m谩sokra mutogatnak - 茅rts眉k ide a zsid贸zokat, meg a m谩sokat r谩galmaz贸kat;
- a virtu谩lis vil谩got 茅p铆t艖k (= var谩zsl贸k), akik a gyerekeinket kivezetik a Teremt茅s val贸s谩g谩b贸l 茅s belehelyezik egy gonosz mesters茅ges vil谩gba;
- a mindent a szexualit谩sra 茅s az hat谩rtalan fogyaszt谩sra ki茅lez艖k (= par谩zn谩k) 茅s a minden 茅letet puszt铆t贸 ipar szolg谩lat谩ba 谩ll铆t贸k (= gyilkosok);
- a saj谩t maguk 谩ll铆totta szt谩rokat 茅s halott neml茅tez艖 isteneket 茅s a megszents茅gtelen铆tett t枚rt茅neti humanista J茅zust propag谩l贸k 茅s magasba emel艖k (= b谩lv谩nyim谩d贸k);
- 茅s mindaz aki a fentieket szereti, mert ezeket csak 煤gy lehet szeretni, ha hazugs谩got szeret 茅s cselekedik.

Meggy艖z艖d茅sem, hogy m茅g a legegyszer疟bb is legal谩bb egyszer v茅gigj谩rja a damaszkuszi utat 茅s v谩laszt谩s el茅 ker眉l.
Ez茅rt a fentiekre nincs semmi m谩s megold谩s, csak az 脷r J茅zus neve, 茅s a katolikus hit, amit az 脷rhoz lehet visszavezetni, a p眉sp枚k枚k枚n 茅s a hagyom谩nyon kereszt眉l, megfoghat贸an, val贸s谩gosan, benne a Teremt茅sben 茅s nem csup谩n a k枚nyvek lapjain. Azok r茅szes眉lnek majd az 茅let f谩j谩nak 谩ld谩s谩b贸l, akik J茅zus v茅r茅ben megf眉r枚dnek 茅s f枚lv谩llalj谩k az 谩ldozatot, mert ez 茅let nem fogyaszt谩s, hanem 谩ldozat.

A filmet 茅n is nagy 茅rdekl艖d茅ssel n茅ztem v茅gig, v谩rtam, hogy egyszer - legal谩bb egyszer f枚lhangozz茅k J茅zus neve. Nagyon szimpatikus 茅s feltehet艖en kereszt茅ny emberek sz贸laltak meg. B谩r l谩thattuk az uralkod贸 Krisztus k茅p茅t, nem mondt谩k a n茅pnek, hogy kis is 艕. Helyette volt nagy szentkoron谩z谩s meg F枚ldanya 茅s Sz疟z M谩ria p谩rhuzam. Meg hogy a magyars谩gnak hivat谩sa van. Szerintem minden n茅pnek hivat谩sa van. Az茅rt sz眉lettek, hogy m茅g k枚zelebb vigy茅k a lelkeket az 脷r J茅zushoz, mert vannak olyan lelki dolgok, amit csak az anyanyelven kereszt眉l k茅pes az ember elsaj谩t铆tani.

 Topir adatok | 2010.01.08 00:30 | 5
k茅t megjegyz茅sem lenne:

1. Az egyik a Piuszos k谩polna rendzavar贸ir贸l. Nem ismerem (legal谩bbis n茅v szerint) az urakat, de Kossuth t茅ri t眉ntet艖 koromb贸l eml茅kszem, hogy a Magyar Vil谩g c. szennylap 煤js谩g铆r贸it, terjeszt艖it a t眉ntet茅sek szervez艖i fizikailag szokt谩k kil枚kd枚sni, amin az 茅rintettek nem is szoktak csod谩lkozni. Ha j贸l l谩tom, itt is e lap rendszeres szerz艖j茅r艖l van sz贸 Szalay Attila szem茅ly茅ben. 艕ket valahonn茅t k眉ldik, zavarkelt茅s c茅lj谩b贸l.

2. Szerintem is Magyarorsz谩gr贸l fog elindulni a "felt谩mad谩s", 茅s el艖tte Isten mindent elvesz, ami emberi akaratunkb贸l fakad, hogy bet枚lthessen minket mag谩val, 茅s megval贸s铆thassuk az 脰 akarat谩t.. (J贸b esete).

Ilyen m茅rt茅k疟 s谩t谩ni t谩mad谩s, mint a magyars谩g elleni, p茅lda n茅lk眉li a t枚rt茅nelemben. Jelenczki Istv谩n filmje, amely jelenleg minden nap 2 贸r谩t贸l megy az Ur谩nia moziban, is err艖l sz贸l, de 艖 m茅g rem茅nykedik f枚ldi megold谩sban. 脷gy legyen.

 Clericus Hungarus adatok | 2010.01.05 19:28 | 4
Tisztelt f贸rumoz贸k, nagyon ritk谩n szoktam megsz贸lalni az interneten, de jelen esetben lelkiismeretem k枚telez, hogy hozz谩sz贸ljak ehhez a t茅m谩hoz.

Az elej茅n lesz枚gezem, magam nem vagyok zsid贸 sz谩rmaz谩s煤, 茅s se a zsid贸 kult煤r谩val, se a zsid贸 vall谩ssal nem szimpatiz谩lok. De az, amit Sz. A. 茅s T. L. a Szent X. Pius K枚z枚ss茅g k枚nt枚s茅be b煤jva tesz (amit t枚bbsz枚r magam is megtapasztaltam, 茅s amit t枚bben panaszoltak nekem, mint annak kiz谩r贸 ok谩t, hogy a Th枚k枚ly 煤ti mis茅kre j谩rjanak), sem a Pius K枚z枚ss茅g hivatalos ir谩nyvonal谩val, se a katolikus tan铆t谩ssal nem egyeztethet艖 枚ssze. Arr贸l, hogy ez az ideol贸gia mennyire anti-kereszt茅ny, nem sz眉ks茅ges vit谩t nyitni, hiszen azt XI. Pius p谩pa a 鈥濵it brennender Sorge鈥 (em茅szt艖 aggodalommal) kezdet疟 enciklik谩j谩ban m谩r s煤lyosan el铆t茅lt.
Ez a dokumentum minden katolikus h铆v艖 sz谩m谩ra k枚telez艖 茅rv茅ny疟.

Tudom, hogy azok, akik a Th枚k枚ly 煤ti k谩polna mis茅in r茅szt vesznek, ezekt艖l a n茅zetekt艖l elhat谩rol贸dnak, csup谩n katolikus hit眉ket szeretn茅k gyakorolni, ha a fent eml铆tett szem茅lyek ebben nem zavarn谩k meg 艖ket.
Arra szeretn茅m k茅rni a kedves Olvas贸kat, hogy ha a Th枚k枚ly 煤ti k谩polna szertart谩sain r茅szt vesznek, ezzel a k茅t emberrel ne 谩lljanak sz贸ba, 茅s lehet艖leg min茅l t枚bben t谩j茅koztass谩k err艖l a probl茅m谩r贸l a hivatalos el枚lj谩r贸kat.
Simon G谩bor
pl茅b谩niai korm谩nyz贸

 脡lthes Eszter adatok | 2010.01.05 14:42 | 3
脷jabb tanmese: r枚vid 茅s igaz 茅s nagyon id艖szer疟

Egy 谩llami int茅zm茅nyn茅l az egyik k枚z茅pk谩der az 谩llam vagyon谩t saj谩tj谩nak tekintve nagy k谩rokat okoz. Err艖l mindenki tud, de senki nem tesz semmit, k眉l枚n枚sen az int茅zm茅ny vezet艖je nem. V茅g眉l egy beosztott t枚bbsz枚ri eredm茅nytelen figyelmeztet茅s ut谩n hivatalosan is feljelenti a k谩rokoz贸t. Elindul az elj谩r谩s, ami bizony铆tja a v谩d val贸dis谩g谩t. 脡s mi t枚rt茅nik ezut谩n? Kir煤gj谩k a feljelent艖t is, r谩ad谩sul saj谩t munkat谩rsai javaslat谩ra az 枚sszef茅rhetetlens茅g v谩dj谩val.

F谩cit: Az eg茅sz vil谩g ez茅rt megy t枚nkre. N茅gy pontban foglalhat贸 枚ssze a mostani vil谩g r谩kfen茅je: 1. a vezet艖k k茅pess茅g眉kn茅l fogva nem alkalmasak a vezet茅sre; 2. ezt kihaszn谩lva egy-k茅t 鈥瀞emmirekell艖鈥 terroriz谩lja a k枚z枚ss茅geket; 3. aki megpr贸b谩l ezzel szembesz谩llni, de legal谩bbis valamit tenni ellen眉k, az nemcsak hogy mag谩ra marad, de azzal kell sz谩molnia, hogy saj谩t szenved艖 t谩rsai v谩gj谩k h谩t谩ba a k茅st.
Egy茅bk茅nt a zsinaton is nagyj谩b贸l ez t枚rt茅nt.

 Minister Primus adatok | 2010.01.04 23:12 | 2
Nem eg茅szen 茅rtem a Szalay-眉gyet. El艖bb azt kifog谩solja hogy a Piuszosok "zsid贸ellenesek" majd a v茅gin saj谩tmaga zsid贸zza le az embereket?
Ezt a mad谩rt, ha j贸l v茅lem, m谩r kitiltott谩k a k谩poln谩b贸l.
A m谩sikat mi茅rt nem tiltsa ki ugyanigy az atya?

Ez kellene hogy legyen az els艖 l茅p茅s, hogy kiz谩rjuk a (hogy Szalay 煤r szavaival 茅ljek) genetikailag nem odaval贸 embereket (nyilv谩n az elm茅j眉kben v茅lek genetikai hib谩t lelni).

M谩sik k茅rd茅s: hol publik谩lnak az illet艖k? F贸rumokon nem 茅rdemes vitatkozni, az egy茅rtelm疟. Ha bulv谩rsajt贸ban publik谩lnak, akkor sem. Ha viszont komolyabb hitel疟 茅s p茅ld谩nysz谩m煤 煤js谩gokban irk谩lnak fel艖l眉nk, akkor m谩r c谩folatot tartalmaz贸 levelet kell k眉ldeni a szerkeszt艖s茅gnek.

脡s v茅g眉l (b谩r a t枚bbs茅gnek ez nem elfogadhat贸 m贸dszer ez茅rt csak a magam nev茅ben sz贸lok): ha az utc谩n nagyon mern茅nek szemtelenkedni velem az illet艖k, h谩t eg茅szs茅ges parasztgyerek vagyok m茅g mindig, ez茅rt ink谩bb ne k茅nyszeritsenek r谩 arra hogy sz茅tsz贸rjam a fogukat...

 脡lthes Eszter adatok | 2010.01.04 17:19 | 1
N茅h谩ny 茅vvel ezel艖tt Gergely atya f贸rum谩n valaki azt 铆rta, hogy a Pius k谩poln谩ban nem-odaval贸 iratokat terjesztenek. Azonnal reag谩ltam, 茅s elmagyar谩ztam, hogy azt nem a Pius K枚z枚ss茅g terjeszti, hanem egy h铆v艖, 茅s hogy a Pius K枚z枚ss茅g akkor hozz谩nk j谩r贸 papja ezt meg is tiltotta. Az osztogat贸t n茅ven is neveztem. A Th枚k枚ly-k谩polna h铆vei k枚z眉l ezut谩n valaki 煤gy gondolta, hogy neki ezt 鈥 m谩rmint az 茅n hozz谩sz贸l谩somat 鈥 k枚teless茅ge jelenteni Jaidhofban, az 茅ppen akkor 煤jonnan kinevezett Magyarorsz谩g茅rt is felel艖s osztr谩k ker眉leti el枚lj谩r贸nak. Meg is tette, azon nyomban panaszt tett ellenem, mint k枚zcsend-h谩bor铆t贸 ellen.
Nos, mondand贸mat az茅rt kezdem ezzel a r茅gi t枚rt茅nettel, mert el艖fordulhat, hogy az akkori feljelent艖 most is olvassa hozz谩sz贸l谩somat, 茅s most is k枚teless茅g茅nek 茅rzi a jelent茅st. 脕m tegye, nagyon sz铆vesen 谩llok ki nyiltan is v茅lem茅nyem mell茅, s艖t azt tartan谩m helyesnek, ha v茅gre megt枚rt茅nne egy ilyen ny铆lt szemben茅z茅s a probl茅m谩kkal.

Mostani 铆r谩somat az茅rt tartom fontosnak, mert nemr茅g tettem fel a honlapra a 鈥濳枚rk茅pet a magyarorsz谩gi trad铆ci贸 helyzet茅r艖l鈥. 脷gy 茅rzem, mindazok ut谩n, ami a Th枚k枚ly 煤ton t枚rt茅nik, erk枚lcsi k枚teless茅gem, hogy mint e honlap k茅sz铆t艖je 茅s felel艖se 茅s a Th枚k枚ly 煤ti k谩poln谩ba j谩r贸 h铆v艖, v茅lem茅nyt mondjak egy olyan jelens茅gr艖l, mely 20 茅v 贸ta folyamatosan, hol kisebb, hol nagyobb intenzit谩ssal l茅tezik 茅s rombolja az oda j谩r贸k k枚z茅rzet茅t. Ha a Belv谩rosi mise szervez艖in茅l azt mondtam, hogy felel艖sek minden ott terjesztett sz贸r贸lap茅rt, m茅g akkor is, ha azt nem 艖k k茅sz铆tett茅k, akkor e honlap k茅sz铆t艖je, aki ny铆ltan v谩llalja a Pius K枚z枚ss茅ghez val贸 tartoz谩s谩t, 茅s mintegy 鈥 ha k茅retlen眉l, de m茅giscsak 鈥 鈥瀝ekl谩mot鈥 csin谩l nekik, valamilyen m茅rt茅kben felel艖s az ottani k谩poln谩ban t枚rt茅ntek茅rt, m茅g akkor is, ha azok nem tetszenek neki, de minden igyekezete ellen茅re nem k茅pes rajtuk v谩ltoztatni.

Hogy v茅gre a t谩rgyra t茅rjek, ez煤ton szeretn茅m minden kedves, a katolikus trad铆ci贸 ut谩n 茅rdekl艖d艖 olvas贸val k枚z枚lni, hogy a Szalay Attila 谩ltal a Th枚k枚ly 煤ti k谩poln谩ban terjesztett n茅zetekkel se a Pius K枚z枚ss茅g, se e honlap semmilyen m贸don nem azonosul 茅s nem 茅rt egyet. Szalay Attila 20 茅v 贸ta 疟zi k谩ros, rombol贸, a h铆veket, k眉l枚n枚sen az 煤jonnan 茅rkez艖, j贸sz谩nd茅k煤 茅rdekl艖d艖ket 鈥 a legt枚bb esetben 枚r枚kre 鈥 elriaszt贸 tev茅kenys茅g茅t. Ez abb贸l 谩ll, hogy a k谩polna el艖ter茅ben a mise el艖tt, illetve a l茅pcs艖h谩zban 茅s az utc谩n a mise ut谩n el艖ad谩sokat tart 茅s hangos megjegyz茅seket tesz.
Szalay Attil谩nak az a meggy艖z艖d茅se, hogy a Pius K枚z枚ss茅g egyfajta antiszemita egyes眉let, mely nem a szentmis茅t, az im谩ds谩got, a katolikus 茅letet, hanem a szittya magyar 鈥瀡all谩st鈥 茅s a zsid贸k elleni harcot tartja f艖 feladat谩nak. Ez茅rt publik谩l ilyen tartalm煤 cikkeket egy hasonl贸 szellemis茅g疟 煤js谩gban, melyet r茅gen ny铆ltan, ma rejtetten terjeszt 茅s rekl谩moz a h铆vek k枚z枚tt.
De Szalay Attila nem csak a Th枚k枚ly 煤ti k谩poln谩ban, hanem m谩s budapesti katolikus f贸rumokon, katolikus k枚nyvesboltokban, el艖ad谩sokon is terjeszti n茅zeteit, m茅gpedig 煤gy, hogy azokat a trad铆ci贸, 茅s kiv谩ltk茅pp a Pius K枚z枚ss茅g elveinek 谩ll铆tja be. Ezzel felm茅rhetetlen k谩rt okoz a katolikus trad铆ci贸nak, els艖sorban a Pius K枚z枚ss茅g magyarorsz谩gi m疟k枚d茅s茅nek, 茅s minden oda tartoz贸 h铆v艖nek.
Szalay Attila tev茅kenys茅g茅re az is jellemz艖, hogy nagyon alattomosan, kisz谩m铆tottan 茅s gonoszul v茅gzi 鈥 ez茅rt tud vele akkor谩t rombolni. Soha nem sz贸lal meg azok el艖tt, akikn茅l ellenkez茅sre vagy valamilyen kedvez艖tlen reakci贸ra sz谩m铆that, hanem azokat 谩rasztja el n茅zeteivel, akik t谩j茅kozatlanok, nem ismerik ki m茅g magukat. Att贸l sem riad vissza, hogy nyilv谩nos helyen, r茅gen a sz谩lloda folyos贸j谩n, mostan谩ban a buszon, t谩madjon az 煤j h铆vekre, hangosan lezsid贸zva 艖ket. Fennhangon mondott monol贸gj谩ban arr贸l t谩j茅koztatja a mis茅re 茅rkez艖ket, hogy a k谩poln谩ba mostan谩ban 鈥瀏enetikailag nem odaval贸k j谩rnak鈥, hogy 鈥瀉 mostani k枚z枚ss茅g m谩r nem azt a c茅lt k枚veti, amire eleinte 枚sszegy疟ltek鈥, hogy 鈥瀗em az a c茅l, hogy im谩dkozzunk, 茅nekelj眉nk, a liturgi谩t 眉nnepelj眉k鈥 stb.

Hogy a papok 20 茅v 贸ta mi茅rt nem tudnak g谩tat szabni a m疟k枚d茅s茅nek, nos, ez rejt茅ly. Mint ahogy az sem igaz谩n 茅rthet艖, hogy mi mi茅rt t疟rj眉k ezt sz贸tlanul, 茅s mi茅rt hagyjuk magunkat terroriz谩lni t艖le, 茅s elvbar谩tjait贸l, els艖sorban a k谩polna m谩sik nagy 鈥灻k谩t贸l鈥, Tomp贸 L谩szl贸t贸l. Tomp贸 L谩szl贸 鈥 legal谩bb is az internetes vil谩gban 鈥 k枚zismert 煤j-fasiszta vez茅r, aki feln艖tt kor谩ban protest谩nsk茅nt kezdte a Pius K枚z枚ss茅g mis茅ire val贸 j谩r谩st. Ezut谩n t枚bb 茅vre elt疟nt, nyilv谩n ez id艖 alatt t枚rt茅nt nemzetiszocialista kik茅pz茅se. Mi贸ta visszat茅rt, 艖 is 枚sszekeveri a Pius K枚z枚ss茅g 茅s a saj谩t n茅zeteit, c茅ljait, elveit 茅s hit茅t.
E k茅t embernek semmilyen g谩tl谩sa nincs, 茅s mindketten botr谩nnyal fenyeget艖znek, illetve botr谩nycsin谩l谩sra hajlamosak. Ezzel siker眉l egy eg茅sz k枚z枚ss茅get terror alatt tartaniuk. Hogy ez a probl茅ma mi茅rt nem tud megold贸dni, nos, erre ugyan kimagyar谩zkod谩s igen, de elfogadhat贸 ok nincs.

Ez pontosan az az eset, melyre XIII. Le贸 p谩pa szavai 茅rv茅nyesek: 鈥濻emmi sem t谩pl谩lja jobban a semmirekell艖k mer茅szs茅g茅t, mint a der茅k emberek gy枚nges茅ge.鈥 (XIII. Le贸, Sapienta Christiana enciklika, 1890. janu谩r 10.)
Ezt a hozz谩sz贸l谩st az茅rt 铆rtam, hogy elkezdjem az ellen谩ll谩st e 鈥瀞emmirekell艖k鈥 ellen茅ben, hogy megpr贸b谩ljuk v茅gre megakad谩lyozni, hogy e r谩kos sejtek puszt铆tsanak el benn眉nket.


  MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕JE, K脰NY脰R脰GJ 脡RETT脺NK!