hagyom谩nyh疟 magyar katolikusok

SZ虐Z M脕RI脕NAK, MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕J脡NEK
felaj谩nlott honlapja

"B脥ZZATOK, MERT 脡N LEGY艕ZTEM A VIL脕GOT"

KATOLIKUS-HONLAP F脫RUM BEJELENTKEZ脡S REGISZTR脕CI脫
 
A hozz谩sz贸l谩sok nem a honlap szerkeszt艖j茅nek, hanem az egyes hozz谩sz贸l贸knak a v茅lem茅ny茅t t眉kr枚zik.

(153) Honlap-II.
(8) R贸ma
(13) V茅gid艖 ??
(157) Pius-眉gy
(16) A honlapr贸l
(165) Gondolatok
(278) Honlap
(244) Magyarorsz谩g
(121) Vil谩gegyh谩z
(54) J枚v艖/Rem茅ny
(199) H铆rek
(1) Lelkis茅g
(58) M谩sok helyett
(199) K茅rd茅sek
(34) Hit眉nk
(77) Fatima
(16) Assisi-眉gy
(47) K枚zlem茅nyek
(20) Hallottam...
(66) F贸rumoz谩s
(12) AZ ISTENI IRGALMASS脕G
(88) Evol煤ci贸
(151) Liturgia
(12) Katolikusok tennival贸i
(141) A vil谩g
(9) "Nemcsak keny茅rrel..."
(1) Adok-kapok
(140) ki a hib谩s?
(50) Mag谩n 眉zenetek
(12) T枚rt茅nelem-hamis铆t谩s
(23) 脰r枚meink
(77) V谩rosmisszi贸 '08
(17) Erk枚lcs
(55) Tekint茅ly
(88) V茅lem茅nyek
(9) Kis R贸mai Zsolozsma - "rekl谩m"
(8) Probl茅m谩k
(44) Bibliothecula
(44) Hibajelz茅s
(20) Mi a teend艖?
(28) Vit谩k
(9) Anglik谩n-k茅rd茅s
(2) Al谩铆r谩sgy疟jt茅s vagy fsspx
(1) KATEKIZMUS
(8) Ha a Katolikus...
(7) Klerikalizmus
(27) Reakci贸k
(8) Tudom谩ny 茅s fejl艖d茅s
(20) Mindennapok
(9) Metanoia
(5) Kapcsolatok
(6) Pisti
(5) "B铆zzatok..."
(27) SJM
 
ki a hib谩s?
 

M茅g nem jelentkezett be, 铆gy nem 铆rhat a f贸rumba


[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6]
 脡lthes Eszter adatok | 2009.12.21 21:31 | 80



Itt a harmadik a sz枚veggel egy眉tt:


A megh铆v贸 sz枚vege:


MEGH脥V脫 脰kumenikus IMA 茅s engesztel茅s az 脡LET脡RT A PAPS脕G 脡V脡BEN AZ APR脫SZENTEK 脡S V脡RTAN脷K 脺NNEP脡N 2009. december 28-谩n, h茅tf艖n, 1530-t贸l 19 贸r谩ig


Egy眉tt im谩dkozunk az 茅let 枚r枚meinek felismer茅s茅茅rt 茅s az 茅lettel szemben elk枚vetett t茅ved茅seink, b疟neink bocs谩nat谩茅rt.

K茅r眉nk mindenkit, aki nemzet眉nk s 茅let眉nk megtisztul谩s谩茅rt v谩llalja az egy眉tt im谩dkoz谩s 茅s k枚z枚s elm茅lked茅s seg铆t艖 meg煤jul谩s谩t, a s茅r眉l茅seinkb艖l val贸 gy贸gyul谩s megseg铆t茅s茅t, j枚jj枚n el erre az 眉nnepre! Szeretettel h铆vunk 茅s v谩runk Mindenkit!

A Belv谩rosi F艖pl茅b谩nia (Nagyboldogasszony) Templomba Budapest, V. M谩rcius 15-e t茅r (az Erzs茅bet-h铆d pesti h铆df艖j茅n茅l)

鈥...茅lek 茅s ti is 茅lni fogtok.鈥 Jn 14,19

Szentl茅lek seg铆ts茅g眉l h铆v谩sa, Kom谩romi J谩nos ofs bevezet艖 szavai

B铆r贸 L谩szl贸 p眉sp枚k Osztie Zolt谩n pl茅b谩nos Sztrilich 脕gnes SSS el枚lj谩r贸 Szarka Mikl贸s ref. lelk茅sz Brebovszkyn茅 Pint茅r M谩rta ev. lelk茅sz Mosolyg贸 Marcell gk. pap Fekete 脕gnes ref. Lelk茅sz Rojkovich Bernadette gk. orvos Kr谩nitz Mih谩ly rk. pap Kom谩romi M谩ria ofs Zenei im谩ds谩g:Zs. Szab贸 M谩ria heged疟m疟v茅sz,
ferences im谩k 茅s taize-i 茅nekek

18.00 szentmis茅t mutat be B铆r贸 L谩szl贸 p眉sp枚k


 脡lthes Eszter adatok | 2009.12.21 21:23 | 79
H谩rom 鈥瀋sod谩latos鈥 k茅pet kell bemutatnom:

Az els艖t egy magyar nemzeti int茅zm茅nyt艖l kaptam kar谩csonyra;
A m谩sodik egy katolikus (!) id艖sek otthon谩b贸l val贸, tess茅k a pap kezeit n茅zni! J贸, hogy nem a mark谩ban tartja a szentosty谩t;
A harmadik egy megh铆v贸, melyet k眉l枚n k眉ld枚m, mert ide nem f茅r

Az 脷r irgalmazzon nek眉nk!










 脡lthes Eszter adatok | 2009.12.02 23:22 | 78
V谩lasz a 77. sz谩m煤 眉zenetre:
Az exsultet.net-en volt n茅h谩ny hete egy humoros cikk arr贸l, hogy a k茅zbe谩ldoz谩s mennyivel vesz茅lyesebb a v铆rus-眉gyben, t.i. a p茅nz az, ami a legszennyezettebb, 茅s p茅nz mindenkinek volt az 谩ldoz谩s el艖tt a kez茅ben, p茅ld谩ul, ha dobott a perselybe, 茅s az osty谩t kez茅vel meg茅rintve, majd a sz谩j谩ba v茅ve sokkal nagyobb a fert艖z茅s vesz茅ly, mint a nyelvre 谩ldoz谩sn谩l. 脷gy hogy ez az eg茅sz hiszt茅ria arra is j贸, hogy telejsen indokolatlanul 茅s a logik谩t meghazudtolva r谩er艖szakolj谩k az emberekre a k茅zbe谩ldoz谩st.

 Kansas adatok | 2009.12.01 20:27 | 77
Csak r枚viden tudom le铆rni, de err艖l otthon is tudni kell. Calgary p眉sp枚ke (Henry p眉sp枚k) felf眉ggesztette az FSSP m疟k枚d茅s茅t egyh谩zmegy茅j茅ben a H1N1 v铆rusra hivatkozva, hiszen az 1962-es Misek枚nyv rubrik谩ja alapj谩n csak nyelvre lehet 谩ldoztatni 茅s ez nem felel meg a kanadai eg茅szs茅g眉gyi hat贸s谩gok el艖铆r谩sainak, miut谩n az FSSPterm茅szetesen visszautas铆totta a k茅zbe val贸 谩ldoztat谩st Mis茅in . Ezek ut谩n a p眉sp枚knek felh铆vt谩k a figyelm茅t a Hittani kongreg谩ci贸 2009. j煤lius 29-茅n kelt level茅re amiben kifejezetten felh铆vja a figyelmet, hogy nem lehhet megtagani a nyelvre val贸 谩ldoztat谩st. Ezek ut谩n Henry p眉sp枚k azt mondta, hogy 艖 figyelembe veszi amit a Hittani kongreg谩ci贸 mond, de ez az 眉gy most nem r谩juk, hanem csakis r谩 tartozik. R茅szletek olvashat贸ak angolul: http://rorate-caeli.blogspot.com/2009/12/please-read-letter-that-i-wrote.html

 V谩gfalvy adatok | 2009.11.21 22:20 | 76
Az MTV 1 m疟sor谩n belen茅ztem egy filmbe: Tr茅fa (magyar j谩t茅kfilm, 93 perc, 2009, 16 茅ven aluliak sz谩m谩ra nem aj谩nlott)
rendez艖: G谩rdos P茅ter
铆r贸: Kosztol谩nyi Dezs艖
forgat贸k枚nyv铆r贸: B铆r贸 Zsuzsa
szerepl艖k: V谩ta L贸r谩nd (Zolt谩n atya), Lengyel Tam谩s (Weigl atya)

Nem b铆rtam sok谩ig n茅zni, nem tudom elk茅pzelni, hogyan lehet annyi egyh谩z ir谩nti gy疟l枚letet beles疟r铆teni abba a r枚vid r茅szletbe, amit 茅n l谩ttam. Gondolom v茅gig ilyen volt az eg茅sz. Ez persze nem Kosztol谩nyi m疟ve, hanem a rendez艖茅.
Szerkesztve: 2009.11.21 22:22

 F眉zesi Zsolt adatok | 2009.11.21 17:03 | 75
A sz谩nd茅k (intentio) val贸ban mindennek a kulcsa. Val贸ban minden tett眉nket a sz谩nd茅k min艖s铆ti j贸nak vagy rossznak, de van itt egy kis cs煤sztat谩s. Mert val贸ban igaz, hogy ha r谩 akartam l艖ni Szt. Imre hercegre, de v茅letlen眉l a vaddiszn贸t tal谩ltam el, att贸l 茅n m茅g gyilkos vagyok (v茅grehajtott gyilkoss谩gi k铆s茅rlet); s az is igaz, hogy 茅letet akarok menteni 茅s ennek k枚vetkezt茅ben meghalnak olyanok akiknek az ottl茅t茅r艖l nem is tudok, akkor nem vagyok gyilkos, de...
Ez csak nyilv谩nval贸 茅s nagy biztons谩ggal bizony铆that贸 helyzetekben fogadhatja el a b铆r贸s谩g vagy m谩s emberi f贸rum, egy茅bk茅nt "csak" az Isten el艖tt van jelent艖ss茅ge. A j贸- 茅s rosszhiszem疟s茅g fogalm谩val val贸 ilyen 茅s sok m谩s hasonl贸 vissza茅l茅s csak a b疟n terjed茅s茅t seg铆ti el艖. Els艖sorban is azzal, hogy az isteni 铆t茅l艖sz茅k peres elj谩r谩s谩nak rendj茅t 茅s szempontjait evil谩gi b铆r贸s谩gok illet茅ktelen眉l alkalmazz谩k. A sz谩nd茅k ilyen m茅rt茅k疟 m茅rlegel茅se ui. mindentud谩st ig茅nyel.

 F眉zesi Zsolt adatok | 2009.11.21 16:49 | 74
A sz谩nd茅k (intentio) val贸ban mindennek a kulcsa. Val贸ban minden tett眉nket a sz谩nd茅k min艖s铆ti j贸nak vagy rossznak, de van itt egy kis cs煤sztat谩s. Mert val贸ban igaz, hogy ha r谩 akartam l艖ni Szt. Imre hercegre, de v茅letlen眉l a vaddiszn贸t tal谩ltam el, att贸l 茅n m茅g gyilkos vagyok (v茅grehajtott gyilkoss谩gi k铆s茅rlet); s az is igaz, hogy 茅letet akarok menteni 茅s ennek k枚vetkezt茅ben meghalnak olyanok akiknek az ottl茅t茅r艖l nem is tudok, akkor nem vagyok gyilkos, de...
Ez csak nyilv谩nval贸 茅s nagy biztons谩ggal bizony铆that贸 helyzetekben fogadhatja el a b铆r贸s谩g vagy m谩s emberi f贸rum, egy茅bk茅nt "csak" az Isten el艖tt van jelent艖ss茅ge. A j贸- 茅s rosszhiszem疟s茅g fogalm谩val val贸 ilyen 茅s sok m谩s hasonl贸 vissza茅l茅s csak a b疟n terjed茅s茅t seg铆ti el艖. Els艖sorban is azzal, hogy az isteni 铆t茅l艖sz茅k peres elj谩r谩s谩nak rendj茅t 茅s szempontjait evil谩gi b铆r贸s谩gok illet茅ktelen眉l alkalmazz谩k. A sz谩nd茅k ilyen m茅rt茅k疟 m茅rlegel茅se ui. mindentud谩st ig茅nyel.

 Prohaszka adatok | 2009.11.19 19:23 | 73
V谩lasz a 72. sz谩m煤 眉zenetre:
Ahogyan a mond谩s tartja: "A pokolba vezet艖 煤t is j贸 sz谩nd茅kkal van kik枚vezve..."

 脡lthes Eszter adatok | 2009.11.18 13:14 | 72
Azt hiszem, ez a kulcs-mondat (id茅zet proChristi-t艖l):
鈥濧zt mondta, 茅n vagyok a hib谩s, mi茅rt nem hagyom, hogy azt higgye, amit akar, ha egyszer j贸sz谩nd茅kkal teszi mindezt? Mondta a pap.鈥

A mai vil谩g els艖 sz谩m煤 dogm谩ja: 鈥瀓贸sz谩nd茅kkal tette鈥, akkor tegye, tehesse.
Err艖l jut szembe k茅t t枚rt茅net:
A r谩di贸ban hallottam, hogy kis c茅gek 枚sszefogtak 茅s bepereltek egy c茅get, mely milli谩rdos ingatlanjai kiment茅s茅vel 鈥瀖ent t枚nkre鈥, 茅s nem fizet nekik, mint alv谩llalkoz贸inak. A b铆r贸 egyetlen k茅rd茅st tett fel a sikkaszt贸nak: 鈥濫leve 煤gy adta ki a munk谩t, hogy nem akart 茅rte fizetni?鈥 V谩lasz: 鈥濶em.鈥 脡s a b铆r贸 b疟ncselekm茅ny hi谩ny谩ban megsz眉ntette az elj谩r谩st. Vagyis, j贸sz谩nd茅kkal el lehet lopni mindenkinek a p茅nz茅t, ha j贸 a sz谩nd茅kom, kirabolhatom a m谩sikat, ha j贸 a sz谩nd茅komengedetlen lehetek sz眉leimmel, feljebbval贸immal szemben, gyal谩zhatom Istent stb. stb. Csak azt kell mondanom: 鈥瀓贸sz谩nd茅kkal tettem鈥. 脡s kinek van joga j贸sz谩nd茅komat megk茅rd艖jelezni? Hol az a tekint茅ly? Ki mer茅szeli meghat谩rozni, az egyes emberekn茅l hol a j贸sz谩nd茅k hat谩ra, mi ennek a definici贸ja?

A m谩sik t枚rt茅net: N茅met bar谩tn艖m, aki a 68-as gener谩ci贸ba tartoz贸nak vallja m茅g ma is mag谩t, a szeretetlens茅g maximum谩nak tartja, ha valaki a T铆zparancsolat betart谩s谩t v谩rja el m谩sokt贸l. Ugyanakkor egyik besz茅lget茅s眉nk k枚zepette a fiatalkor煤ak meggyal谩z贸ira azt mondta, hogy azokat a legszigor煤bb b眉ntet茅ssel kell s煤jtani (sokkal drasztikusabban fejezte ki mag谩t, hogy szerinte, mit 茅rdemelnek az ilyen emberek). J茅, mondtam 茅n, ez m谩r neked sem tetszik? Itt a te t眉relmednek is v茅ge szakad? Akkor milyen jogon 谩llap铆tod meg, hogy kin茅l hol a hat谩r?

De h谩t, 茅sz茅rvekkel nem lehet semmire menni azokn谩l, akiket Isten b眉ntet茅s gyan谩nt megvak铆tott 茅s megs眉ket铆tett.

 pro Christi adatok | 2009.11.16 22:51 | 71
Mondom, 茅pp mostan谩ban ezen j谩rt az agyam, l谩tv谩n a buddhizmusim谩datot. (A rejt茅lyes r茅gebbi sejtet茅seim is, bizonyos v谩llalkoz谩somat illet艖en ezzel vannak 枚sszef眉gg茅sben. Annyira tiszt谩n 茅rz茅kelem mindezt, hogy r茅g贸ta szeretn茅k tenni valamit, nem tudom, mit, csak 煤gy 茅reztem, ki kell haszn谩lnom ritk谩nak mondhat贸 ezir谩ny煤 felk茅sz眉lts茅gemet az Egyh谩z jav谩ra 鈥 ha ravaszul, akkor 煤gy: 鈥瀕egyetek szel铆dek, mint a galambok 茅s ravaszak, mint a k铆gy贸鈥.) A buddhizmus az茅rt is j贸 talaj az egyenvall谩snak, mert toler谩l mindent, 铆gy alkalmas arra is, hogy a vil谩guralkod贸k ennek kebel茅n meghagyhassanak minket katolikusnak 煤gy, ha elismerj眉k, hogy "ez is egy vall谩s" 茅s mi 茅pp katolikusok vagyunk, h谩t 眉ssek k艖, m谩sok pedig m谩sok. Ha nem 铆gy dondolkodunk, az persze m谩s: akkor kider铆tik, hogy a n谩cizmus az Egyh谩zzal vette kezdet茅t, a Holocaust k茅tezer 茅ve tart (katolikus kereszt茅nys茅g mint n谩cifasizmus)
脡s pl. kezdetben az Egyh谩z az茅rt 谩llt zsid贸kerszt茅nyekb艖l (pl. a r贸mai kol贸nia, akihez Szt. P谩l a level茅t 铆rta), mert a kereszt茅ny Egyh谩z a zsid贸 k眉ldet茅s tov谩bbviv艖j茅nek besz茅lte be mag谩t nekik az 脷jsz枚vets茅gre hivatkozva, 艖k pedig ett艖l identit谩sv谩ls谩gba ker眉ltek 茅s 枚nazonoss谩guk meg艖rz茅se v茅gett, mintegy skizofr茅ni谩b贸l lettek kereszt茅nyekk茅 (teh谩t pl. Luk谩csot kiv茅ve, az evangelist谩k is, gondolom, meg a m谩rt铆rok is). Mindez persze nem volt j贸, mert ez a tudathasad谩sos kereszt茅nyked茅s nem 茅rte meg nekik, mivel permanens pogromokba 茅s b疟nbakalkot谩sba torkollott, mely a n谩cizmusban jegecesedett ki (Protom谩rt铆r Szent Istv谩nnal hogy is volt a dolog, k茅rdem 茅n?) Majd hozz谩teszik, hogy a zsid贸s谩g Holocaustja az a szenved茅s, mely tulajdonk茅ppen a megv谩lt谩s a vil谩g sz谩m谩ra, mert k眉ldet茅sjelleg茅n茅l fogva az eg茅sz emberis茅gre vonatkozik. Forr谩s: Maybaum, zsid贸 teol贸gus m疟ve, 1949.
Mindezt egy buddhista k茅pz茅sen hallottam, a saj谩t f眉lemmel.
Majd hozz谩tette az el艖ad贸: a buddhist谩k is 枚lt茅k m谩r meg egym谩st, de h谩t mit v谩rjunk a kereszt茅nyekt艖l vagy a muzulm谩nokt贸l, ha a m谩r buddhist谩k is csin谩ltak ilyet! Hiszen, b谩r J茅zus sokat tudott, mint b枚lcs, de a teizmust k茅ptelen volt elhagyni, 茅s nem is testes铆tette meg eg茅szen Buddha Tan谩t, ami nem csak teizmus谩b贸l l谩tszik, hanem abb贸l is, hogy rossz karm谩j谩nak k枚sz枚nhet艖en, ki is v茅gezt茅k. Egy c茅lba茅rkezett Buddha pedig csendben, teljes nyugalomban "lobban el". Ez a buddhizmus tan铆t谩sa err艖l, amellyel mi 煤gy haverkodunk.
Bizony. 脡s amikor el艖ad谩s ut谩n odamentem az el艖ad贸hoz 茅s visszaolvastam a jegyzetemben le铆rt SAJ脕T SZAVAIT(!), akkor csak ennyit mondott NEKEM: 鈥濫z antiszemitizmus.鈥 S mi茅rt? 鈥 k茅rdeztem a 鈥瀊uddhist谩t鈥 elcsod谩lkozva, hiszen nem is vagyok antiszemita. De jobbnak l谩ttam hallgatni, mert gyenge voltam ahhoz, hogy helyb艖l elv谩llaljam a b铆r贸s谩gi t谩rgyal谩st 茅s a sittet. Ugyanott, a legvehemensebb Istentagad谩st 茅s gyal谩z谩st is hallhattam, persze a b茅k茅s tolerancia mosolyg贸s 茅s enged茅keny hangnem茅ben.
脡s ha mindezt elmondan谩m b谩rmely buddhizmust propag谩l贸 papnak, gyan铆tom, kapn茅k a fejemre. (K眉l枚nben megpr贸b谩ltam: egyszer elmondtam egy papnak, hogy anno
r茅szt vettem k茅t h铆res buddhista tan铆t贸 el艖ad谩s谩n is, ahol k茅t-k茅t l茅telm茅leti k茅rd茅ssel 煤gy megszor铆tottam 艖ket, hogy nem tudtak kij枚nni a k茅tv谩llb贸l, nagyon kellemetlen is volt. Ezt nem elterveztem k枚teked茅sb艖l, hanem spont谩n j枚tt. Azt mondta, 茅n vagyok a hib谩s, mi茅rt nem hagyom, hogy azt higgye, amit akar, ha egyszer j贸sz谩nd茅kkal teszi mindezt? Mondta a pap. De meg茅rdemeltem, igaza volt.)
H谩t, kedves emberek, ha valaki belegondol az 茅n p茅ld谩mon kereszt眉l a katolicizmus Dalai l谩ma rajong谩s谩ba, 茅s ezen kerszt眉l az eg茅sz tendencia abszurdit谩s谩ba, az szerintem
egy nem mindennapi m贸don 茅rz茅kletes p茅ld谩t ny煤jt. 脡n szerettem a l贸tuszt 茅s ma sem ut谩lom az eredeti buddhizmus er茅nyeit, de Krisztus keresztj茅nek 茅s Egyh谩z谩nak igazs谩g谩ban hiszek. Ez m谩s dolog. Akkor pedig mi茅rt botolhatok bele 茅n, b谩rmikor bel茅pve egy katolikus org谩num ajtaj谩n, 枚lelkez艖 papokba 茅s l谩m谩kba?
Ha m谩r ez sz贸ba ker眉lt, h谩t az 茅n p茅ld谩m 茅pp ide k铆v谩nkozott: elmondtam, eg茅szs茅g眉nkre!

 pro Christi adatok | 2009.11.16 22:40 | 70
H谩t, igennnn ...
A Tihanyi ap谩ts谩gban magyar katolikus f艖pap 茅s a Dalai l谩ma egy眉tt s茅t谩lgatnak 茅s IM脕DKOZNAK (????). M谩rmint 艖 kihez is? A Tudata Abszol煤t Mivolt谩hoz, vagy mihez???
Pannonhalm谩n, a k枚nyvesbolt tele van buddhista k枚nyvekkel.
Meg azt谩n, egy sz枚sszenet a jezsuita blogr贸l (ez nem az a magyar jezsuita, aki mostans谩g jelentetett meg k枚z枚s k枚nyvet az egyik k眉lf枚ldi maszon nagymesterrel, melyet 谩tleng a szimp谩tia fuvalma, ez egy m谩sik):
http://jezsuita.blog.hu/2009/04/25/amida_buddha_irgalmazz_nekunk_tudatlanoknak
A helyzet annyira s煤lyos, hogy sajnos ma m谩r elmondhat贸, hogy a protest谩nsok - e k茅rd茅sben - nem ennyire idi贸t谩k:
http://elmondo.blog.hu/2008/11/28/buddha_kontra_krisztus
http://elmondo.blog.hu/2009/03/31/buddhizmus_es_a_zold_mozgalom
Ha valaki anno nem olvasta a "metanoia" bejegyz茅semet, mely t茅nyleg udvariatlanul hossz煤, akkor itt r枚viden elmondom: 茅n magam tizen茅ves korom 贸ta l茅nyeg茅ben semmi m谩st nem csin谩lok, mint az Igazs谩got hajkur谩szom. (Ezt addig kell csak csin谩lni, am铆g az nem j枚n el hozz谩nk. Ut谩na "csak" elfogadni 茅s abban megmaradni kell tudni. Ami nem mindig megy, 茅n pl. nem vagyok biztos a r谩m vonatkoz贸 铆t茅letben, de legal谩bb az ir谩nyt疟 helyes 谩ll谩s谩t pr贸b谩lom megtartani 茅s a hitv谩nys谩gaimra nem pr贸b谩lok tan vagy vil谩gn茅zetm贸dos铆t谩ssal reag谩lni, hanem magamat okolom 茅s k茅sz. M茅g akkor is, ha "am煤gy" esetleg "rosszul j谩rok" majd, teh谩t fizets茅g rem茅ny茅t艖l f眉ggetlen眉l, mert csak.) Teh谩t: elmondhatom, hogy 谩tlagon fel眉li filoz贸fiai 茅s vall谩sismereti t谩j茅kozotts谩ggal rendelkezem, a keleti vall谩sokat 茅s filoz贸fi谩kat is azok legfinomabb 谩rnyalataiig ismerem. (A tibeti buddhizmusban m茅g az a nemesen kolossz谩lis emberi t茅ved茅s 茅s grandi贸zusan egyszer疟 茅s f茅rfias, b谩r t茅ved茅sen alapul贸 jelleg sincs meg szerintem, amely az eredeti buddhizmusban megvan. Az bizony set茅t m谩gia, agyburj谩nz谩s 茅s s谩m谩nizmus, buddhista terminol贸gi谩val. A Dalai l谩ma pedig ugye a "tantrikus", tibeti set茅ts茅g ir谩nyzata - amivel nem azt mondtam, hogy buta, hanem eg茅szen m谩st. 脡s 艖 most a szt谩r.) J贸magam 茅vtizedekig a buddhizmus tiszt谩bb form谩inak b疟v枚let茅ben 茅ltem: ez sok "szellemi" be谩ll铆totts谩g煤 embert megfog, hazugs谩g azt mondani, hogy ez nem 铆gy van.
Majd m茅g tov谩bb kerestem, olvastam, 茅rlel艖dtem 茅s v茅g眉l mindezt eldobtam 茅s katoliz谩ltam (l谩sd b艖vebben a "metanoi谩"ban). Erre a saj谩t egyh谩zamban azt l谩tom, hogy egyszer疟en elbor铆tja a buddhizmush贸dolat, ahonnan tulajdonk茅ppen 茅n bet茅rtem 茅s amit 茅n m谩r a Nagy, Nemes T茅ved茅snek gondolok. M谩r r茅g贸ta l谩tom, hogy a legnagyobb vesz茅ly ezir谩nyb贸l j枚n 茅s nem onnan, ahonnan sokan gondolj谩k (b谩r az sem gyerekj谩t茅k!). Mit枚bb - ez meggy艖z艖d茅sem - a buddhizmust tudatosan is felhaszn谩lj谩k az egyen-vil谩gvall谩s legalkalmasabb talajak茅nt, mert agnoszticizmusa 茅s "minden szellemi 煤t ugyanoda vezet" t茅tele 茅s toleranci谩ja, valamint fejlett intellektusa miatt erre a legalkalmasabb. R谩ad谩sul, J茅zust tisztelik 茅s elismerik, mint szuper b贸ddhiszattv谩t, teh谩t minden rendben van.
Amit itt 谩ll铆tottam, azt tapasztalatb贸l tudom. A mai buddhizmus is m谩r ink谩bb k眉ls艖s茅geiben 茅s terminol贸gi谩j谩ban az (m谩r, ha nem a gagyi-v谩ltozat egyenesen), ez ma ink谩bb m谩r az 煤j, "minden 煤t ugyanoda vezet" egyenvil谩gvall谩s 煤j vall谩sa, mert k枚vet艖i is ezt vallj谩k j贸r茅szt, buddhist谩nak k茅pzelv茅n magukat. Mondom, ezt 茅n magam tapasztaltam, nem olvastam vagy m谩sok mondt谩k. Mindez nem azt jelenti, hogy ut谩lom a buddhizmust, hanem, hogy m谩r t茅ved茅snek tartom 茅s m谩st k枚vetek 茅s azt tartom, hogy nem minden 煤t ugyanoda vezet, hanem csak egy Igazs谩g van 茅s Az ezt teljesen egy茅rtelm疟en kinyilatkoztatta Mag谩r贸l. Innent艖l kezdve ezt vagy elfogadjuk, vagy nem. Ha nem, akkor el kell d枚nteni, hogy katolikus ap谩tok vagy buddhist谩k vagyunk-e? (Ez nem azt jelenti, hogy szimp谩tia ne lehessen, csak D脰NTENI KELL, azt viszont igenis kell.
szerintem nagyon ritka az olyan katolikus, aki ilyen m茅lys茅gig ismeri a keleti filoz贸fi谩t, mint 茅n 茅s ezzel egy眉tt, tudatosan, feln艖ttk茅nt, nem "belesz眉letve" lesz meggy艖z艖d茅se s katolikus.
Azonban, 茅pp mostan谩ban gondolkoztam el azon, hogy ha pl. elmenn茅k a saj谩t Egyh谩zamhoz 茅s elmondan谩m e v茅lem茅nyemet ez眉gyben, akkor olyan 茅rz茅sem van, hogy t谩n m茅g rendre is utas铆tan谩nak nem kell艖en nyitott vagy nem kell艖en "zsinati" mentalit谩som miatt. 艕k, engem, aki viszont onnan j枚v枚k.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.11.16 15:37 | 69
A k枚vetkez艖 irom谩nyt egy mag谩n lev茅lben kaptam, melyet k眉ld艖je 铆gy komment谩lt:
鈥濵a kaptam ezt az 铆r谩st e-mailben, 茅s r枚gt枚n az jutott az eszembe, hogy vajon a II. Vatik谩ni Zsinat ut谩n is mertek-e a papok ilyen ny铆lt leveleket 铆rni, nem egyetlen sz贸, de az eg茅sz szentmise elv谩ltoztat谩sa miatt. Vagy, ha mertek, mi lett azokkal a papokkal? 脡s mi lesz ezzel, aki egy p谩pai d枚nt茅s ellen emeli fel nyilv谩nosan a hangj谩t. (Nyilv谩n megdics茅rik 茅rte.)
R谩ad谩sul ellentmond谩sok is vannak az 铆r谩sban.鈥

Aki olvassa a honlap e t茅m谩r贸l sz贸l贸 铆r谩sait, az tudja, hogy a cikk nemcsak anti-katolikus, hanem m茅g ostoba, 茅s t茅ves adatokt贸l hemzseg艖 is. Tudvalev艖, hogy nem a zsinat 铆rta el艖 az 谩tv谩ltoztat谩s szav谩nak megv谩ltoztat谩s谩t, a sokak茅rt-et mindenki茅rt-re nem 艖 ford铆totta le. Ez egy alattomban bej枚tt gyakorlati haszn谩lat, melyet R贸ma ut贸lag enged茅lyezett. Ha a lev茅l铆r贸, ahogy 铆rja, 46 茅v 贸ta (2009-46=1963) 鈥瀖indenki茅rt鈥-et mondott a szentmis茅j茅ben, akkor a legnagyobb engedetlens茅get 茅s szents茅gt枚r茅st k枚vette el, amit papk茅nt elk枚vethetett. Nem tudom, hogy ez nem z谩rta-e ki a mise 茅rv茅nyess茅g茅t is?
A cikket az茅rt itt 茅s nem a honlapon k枚zl枚m, mert oda ilyen t枚m茅ny ostobas谩got nem teszek fel. Hogy ide felteszem, annak k茅t oka van: 1. l谩ssa mindenki, hogy a zsinat igenis t枚r茅s volt, hogy a zsinati aty谩k igenis 铆gy rontott谩k meg az elk枚vetkezend艖 papnemzed茅ket 茅s a h铆veket;
2. l谩ssa mindenki, hogy 茅sz茅rvekkel, az igazs谩ggal, a logik谩val, 茅s egy谩ltal谩n semmivel nem lehet azokra hatni, akik let茅rtek az igaz 煤tr贸l (vagyis hi谩ba magyar谩zta el a p谩pai irat 茅s az贸ta ezer cikk, hogy mir艖l is van sz贸 tulajdonk茅ppen);
3. aki nem az igaz 煤ton j谩r, azt az 茅rtelem is 鈥瀍lhagyja鈥, hiszen a Biblia szerint ez Isten b眉ntet茅se az 艖t megtagad贸k sz谩m谩ra (megvak铆tom 艖ket, hogy ne l谩ssanak, megs眉ket铆tem 艖ket, hogy ne halljanak);
4. l谩ssa mindenki, hogy a mai kl茅rus megsz贸lal贸 alakjainak fogalma sincs, hogy mi is az a szentmise. Nem k茅pesek a hitoktat谩st, a misszi贸t stb, a szentmise谩ldozatt贸l megk眉l枚nb枚ztetni.

脥me egy jezsuita pap ny铆lt levele:

鈥濵indenki茅rt鈥, vagy 鈥瀞okak茅rt鈥?

A II. Vatik谩ni Zsinat ut谩n a szentmise sz枚vegeit az 茅rthet艖s茅g kedv茅茅rt latinr贸l a n茅p nyelv茅re ford铆tott谩k. Az贸ta az 谩tv谩ltoztat谩s szavai sok nyelven, ahogy magyarul is 煤gy hangzottak, hogy J茅zus Krisztus mindenki茅rt v茅r茅t ontotta. 2006. november 17-茅n a Szertart谩sok Kongreg谩ci贸j谩nak Prefektusa, Francis Arinze b铆boros a p谩pa j贸v谩hagy谩s谩val a vil谩g minden p眉sp枚ki kar谩hoz levelet int茅zett, amelyben ezt a kifejez茅st 煤jra szab谩lyozza. Ezut谩n a szentmis茅t bemutat贸 pap ne azt mondja, hogy J茅zus a v茅r茅t ontotta 鈥瀖indenki-茅rt鈥, hanem 鈥瀞okak茅rt鈥. A katolikus szertart谩snak l谩tsz贸lag jelent茅ktelen v谩ltoztat谩s谩r贸l van sz贸. K茅t kis sz贸, amelyekr艖l a Szent铆r谩s szak茅rt艖i k眉l枚nben is azt 谩ll铆tj谩k, hogy a Bibli谩ban tulajdonk茅ppen ugyanazt jelentik.
Sokunk sz谩m谩ra m茅gsem jelent茅ktelen ez a sz贸csere. Felkavarta a lelkemet, f谩jdalmasan 茅rint, megsebez, hogy a szent-mis茅ben 谩tv谩ltoztat谩skor nem hangs煤lyozhatom ki azt a rem茅nyt, hogy J茅zus mindenki茅rt kiontotta a v茅r茅t. Meg-d枚bbent, hogy milyen sokan 茅rzik magukat 茅rintve, 茅s mennyire 枚r眉lnek, amikor v茅delmembe veszem Krisztus minden emberhez sz贸l贸 megh铆v谩s谩t 茅s 谩ldozat谩t. K茅pviselem azokat, akik nem sz贸lnak, de 茅rintettek, hangot adok azoknak, akiknek a lelk茅t megzavarja ez a rendelet.
Nem engedelmess茅gre sz贸l铆t most fel a lelkiismeretem, ha-nem p谩rbesz茅dre. Az engedelmess茅g nagy mestere, rendalap铆t贸m, Szent Ign谩c azt tan谩csolja, hogy ha nem 茅rtesz egyet el枚lj谩r贸ddal, akkor im谩dkozz, 茅s ha ima ut谩n is 煤gy 茅rzed, hogy lelkiismereted m谩st mond, mint az el枚lj谩r贸, t茅rj vissza hozz谩, t谩rd fel neki lelkiismeretedet. Ha annyira fontos, t茅rj vissza t枚bbsz枚r is el枚lj谩r贸dhoz.
A P眉sp枚ki Karnak term茅szetesen joga 茅s k枚teless茅ge a liturgia szavai f枚l枚tt 艖rk枚dni, de k茅rem, hallgass谩k meg, hogyan hangzik az 煤j sz贸, mit v谩lt ki ez a v谩ltoztat谩s nagyon sok h铆v艖 emberben, nemcsak a papokban.

Egy szerzetesn艖 ezt 铆rja:
鈥濳risztus szeretete szorongat minket, mivel azt tartjuk, hogyha egy meghalt MINDENKI脡RT, akkor mindenki meghalt, 茅s az茅rt halt meg MINDENKI脡RT, hogy akik 茅lnek, t枚bb茅 ne 枚nmaguknak 茅ljenek, hanem annak, aki 茅rt眉k meghalt 茅s fel-t谩madt鈥 (2Kor 5,14).
P茅ter, itt 眉l枚k a k枚nyvt谩rban, egy igen akadoz贸 g茅p el艖tt, de megpr贸b谩lom le铆rni, amit szeretn茅k. Ma csend-napot tartok, 茅s el艖j枚tt a 鈥瀞okak茅rt-mindenki茅rt鈥 besz茅lget茅s veled, a f谩jdalmad az egyh谩z miatt, 茅s a v谩gyad, hogy le铆rjad, amit err艖l gondolsz. Engem bel眉lr艖l 茅rint, 茅s 枚r眉ltem, hogy cikket fogsz 铆rni.
Amikor kistestv茅r lettem, az els艖 munkahelyemre utazva reggelente a H脡V-en szerettem mondani Charles de Foucauld im谩j谩t: 鈥濱stenem, add, hogy minden ember 眉dv枚z眉lj枚n!鈥 脡s amikor sokan 眉ltek a H脡V kocsij谩ban, 枚r眉ltem, 茅s rem茅ltem, hogy mind 眉dv枚z眉l k枚z眉l眉k. K茅s艖bb a metr贸 alulj谩r贸k tiszt谩n tart谩s谩n谩l dolgoztam 茅s sepregettem, meg amikor ugyanott vir谩got 谩rultam, ez az ima kapcsolt 枚ssze az emberekkel, akikkel egy眉tt voltam, vagy akik rohantak a dolguk ut谩n. 鈥濱stenem, add, hogy minden ember 眉dv枚z眉lj枚n!鈥
Megtapasztaltam saj谩t 茅letemben, hogy SENKI nem veszhet el. Tudatosan v谩lasztottam az 枚r枚kfogadalmamkor az elve-szett b谩r谩nyr贸l sz贸l贸 evang茅liumot. Itt, n谩lunk minden cig谩ny temet茅s茅re elmegyek. Egyszer egy fi煤 temet茅s茅n k茅rtem a pl茅b谩nos aty谩t, hadd olvassam fel a j贸 p谩sztorr贸l sz贸l贸 szent铆r谩si olvasm谩nyt, mert a fi煤 b疟n枚z茅se miatt halt meg.
J贸 lenne egyszer a Bibli谩b贸l kigy疟jteni azokat a mondatokat, ahol Isten terve kit疟nik, hogy 鈥濱sten legyen minden mindenben鈥 (1Kor 15,28). Vas谩rnap az unoka枚cs茅m s铆rj谩n谩l fogok im谩dkozni a volt Leninv谩rosban, ahol a helybeliek 贸r谩kat t枚ltenek szeretteik s铆rja k枚r眉l 谩llva. A b谩ty谩m茅k nem 鈥瀡all谩sosak鈥. M茅gis a tragikus k枚r眉lm茅nyek k枚z枚tt meghalt fiuk s铆rj谩ra ezt 铆ratt谩k: 鈥濻zeretet眉nk tov谩bb k铆s茅r!鈥
Szeretem a k枚nyvedben a 鈥濳inn vagy benn鈥 r茅szt, ami 铆gy fejez艖dik be: 鈥濩sak Isten k茅pes orsz谩g谩ba befogadni, 茅s benntartani azokat, akiket mi sz铆vesen kinn hagyunk.鈥 Rem茅lem, soha nem felesleges a f谩jdalom az Egyh谩zunk miatt. Kistestv茅ri szeretettel.鈥

A II. Vatik谩ni Zsinat vallotta ezt a nyit谩st mindenki fel茅. Azt a bizalmat 茅s hitet, hogy J茅zus Krisztus mindenkihez sz贸l.
A hatvanas 茅vek v茅g茅n egy hittan谩r a m眉ncheni angol-kisasszonyokat figyelmeztette, hogy 贸vakodjanak azokt贸l a papokt贸l, akiket a zsinat ideje alatt szenteltek. Ezek a papok vesz茅lyesek, mert megfert艖zte 艖ket a zsinat nyitotts谩ga.
T茅nylegesen azok k枚z茅 tartozom, akiket eg茅szen komolyan meg茅rintett a zsinat lelkis茅ge. A zsinat idej茅n v茅geztem teol贸giai tanulm谩nyaimat, 茅s szenteltek papp谩. Frankfurti tan谩raink a p眉sp枚k枚k tan谩csad贸i k枚z茅 tartoztak, 茅s a zsinat h谩rom 茅ve alatt, a sz眉netekben hazal谩togattak. Ilyenkor lelkesen sz谩moltak be arr贸l a szellemi megmozdul谩sr贸l, ami R贸m谩ban az 枚sszegy疟lt k茅tezer p眉sp枚k k枚z枚tt megindult. Mi, teol贸gi谩t tanul贸 di谩kok csak 谩multunk 茅s b谩multunk. Kezdtem igaz谩n b眉szke lenni Egyh谩zamra, mert meg茅rtette az id艖k jeleit, figyelni kezdett korunk ember茅nek nyugtalans谩gaira, k茅rd茅seire. Nem z谩rt ki senkit, nem 铆t茅lt el senkit, nem l谩tott ellenfelet azokban akik m谩st hisznek, mint mi, akik m谩s kult煤r谩ban vannak otthon. Nem f茅lt a gonosz vil谩gt贸l. Mer茅szelt b铆zni Isten szent Lelk茅ben, aki nem csak benn眉nk, hanem m谩s vall谩s煤akban is m疟k枚dik, 茅s gy艖zni k茅pes minden rossz f枚l枚tt.
Olyan k茅p sz眉letett meg a lelkemben, mintha az Egyh谩z egy v谩r lenne, amelyikben v茅detten, biztons谩gban 茅lhet眉nk. De lassan 茅szrevettem magas falait, amelyeket r茅gebben nem vettem tekintetbe. Felfedeztem, hogy a v谩rfalak m枚g枚tt is 茅lnek emberek, m谩s vil谩gn茅zet疟ek, m谩s gondolkod谩s煤ak. Nekik is van mondanival贸juk, benn眉k is m疟k枚dik Isten. 脡s ha megpr贸b谩ljuk lebontani azt, ami minket elv谩laszt, akkor k枚zeledhet眉nk egym谩shoz. Ha nem z谩rjuk ki 艖ket, nem 铆t茅lkez眉nk felett眉k, nem hat谩roljuk el magunkat t艖l眉k, 茅rdekl艖d眉nk ir谩ntuk, akkor tanulhatunk is t艖l眉k, s艖t, 艖k is tanulhatnak t艖l眉nk, tal谩n meg茅rthetik a mi hit眉nket is.
Fontos lett sz谩momra, hogy az Egyh谩z nem ez茅rt van, hogy k枚z枚ss茅gem legyen, ahol biztons谩gban, lelki b茅k茅ben 茅lhetek, az茅rt sem, hogy legyen egy k枚zeg, ahol 茅n is karriert csin谩lhatok. Az Egyh谩znak k眉ldet茅se van, hogy kapcsolatot vegyen fel mindenkivel, vigye a j贸 枚r枚mh铆rt, amit J茅zus Krisztus hozott mindenkinek. 脡ppen mindenkinek.
Negyvenhat 茅ven 谩t minden szentmis茅ben 谩tv谩ltoztat谩skor hangosan 茅s 茅rthet艖en kimondtam, hogy J茅zus v茅re 鈥灻﹔t眉nk 茅s MINDENKI脡RT kiontatik a b疟n枚k bocs谩nat谩ra鈥. J茅zus nemcsak 茅rt眉nk, nemcsak n茅h谩ny ember茅rt, hanem mindenki茅rt j枚tt a vil谩gra, tan铆t谩sa mindenkinek sz贸l, minden-ki茅rt szenvedett, mindenki茅rt 煤jra fel谩ldozza mag谩t, mindenkinek rem茅nyt, bocs谩natot, gy贸gyul谩st 铆g茅r. 脡ppen ez a sz贸 v谩lt sz谩momra a legfontosabb谩 a szentmis茅ben. Mikor, ha nem az 谩tv谩ltoztat谩s csendj茅ben vallhatom meg a hitem, 茅s mondom ki a szentmise l茅nyeg茅t, J茅zus 谩ldozat谩nak univerz谩lis mivolt谩t? Azt a Megv谩lt贸t szolg谩lom, arra eml茅keztetem az embereket, hogy J茅zus Krisztus minden ember megv谩lt贸ja. Ha a megv谩lt谩s nem minden embernek sz贸lna, a szentmise nem lenne 谩ltal谩nos jelleg疟 谩ldozat.
Ha most negyvenhat 茅v ut谩n egyik napr贸l a m谩sikra azt mondom, hogy sokak茅rt ontotta v茅r茅t, akkor ennek a sz贸nak egy茅rtelm疟en kiz谩r贸 茅rtelmet adok, mert azt 谩ll铆tom, hogy mostant贸l kezdve nem mindenki茅rt halt meg J茅zus. Pedig arra tettem f枚l az eg茅sz 茅letemet, az茅rt vagyok pap, az茅rt vagyok szerzetes, mert azt hiszem, arra v谩gyom, hogy legyen egy J茅zus, aki megv谩lt minket, 茅s aki mindenkit megv谩lt.
Vagy nem mindenkihez sz贸l Isten megv谩lt贸, gy贸gy铆t贸, befogad贸 眉zenete? Csak n茅h谩nyan vagyunk? Sz谩znegyvenn茅gyezren? Ha nem mindenki茅rt, akkor kik茅rt nem ontotta a v茅r茅t?
Hogyan szelekt谩lok? Kiket kellene kiz谩rni? Kiket 鈥瀐agyn谩nk ki鈥 mi is sz铆vesen Isten orsz谩g谩b贸l? Ez szem茅lyes 茅rintetts茅g, nemcsak elm茅leti, jogi k茅rd茅s.
K茅rdezem, kinek 茅rdeke ez az 茅rtelmi v谩ltoztat谩s? Mit akarnak kifejezni azok, akik ezt a sz贸cser茅t s眉rgetik? Mi茅rt fontos ez nekik? Mi zavarja 艖ket abban, hogy sokunknak 茅ppen ez a sz贸 font

 脡lthes Eszter adatok | 2009.11.16 12:22 | 68
V谩lasz a 67. sz谩m煤 眉zenetre:
Aki tud n茅met眉l, annak aj谩nlom az fsspx.info-n a napokban megjelent cikket a Dalai L谩m谩r贸l, illetve arr贸l, hoygan esik hasra a nyugat el艖tte. - Tudom谩sul kell venn眉nk, hogy MEGBOLONDULT A VIL脕G! M盲der atya 铆rja, hogy ahol Isten diekt akar cselekedni, ott minden emberi igyekezetet teljesen eredm茅nytelenn茅 tesz. (Vagy m谩r 铆rtam ezt?) Nos, a mai helyzet 煤gy n茅z ki, hogy az igazs谩gnak sehol semmilyen lehet艖s茅ge nincs megsz贸lalni, hatni. Vagyis Isten egyed眉l fog tenni valamit. Mi m谩r semmit nem tudunk csin谩lni, azon a nagyon fontos dolgon k铆v眉l, hogy igyekezz眉k 枚nmagunkat megmenteni.

 V谩gfalvy adatok | 2009.11.15 22:39 | 67
"M谩rfi Gyula 茅rsek november 13-谩n a veszpr茅mi 茅rseki palot谩ban fogadta Tanpai Rinpocse nep谩li buddhista l谩m谩t." Magyar Kur铆r h铆re, november 14-r艖l.
Nem akarok destrukt铆v lenni, 茅s az 枚sszes ostobas谩gra felh铆vni a figyelmet. M茅gis meg眉tk枚zik az ember az ilyen h铆reken: ezek szerint ez manaps谩g annyira fontos dolog, amir艖l a magyar katolikusoknak tudniuk kell???

 akolitus adatok | 2009.11.12 20:29 | 66
V谩lasz a 64. sz谩m煤 眉zenetre:
A t枚rt茅nelem ism茅tli 枚nmag谩t. A r贸mai birodalom is belebukott az 茅gbeki谩lt贸 b疟neinek sokas谩ga miatt, s b谩r t疟zzel-vassal irtott谩k a kereszt茅nys茅get, m茅g az maradt meg, s nem a hamis isteneket im谩d贸, szodomita r贸mai birodalom. A mai t谩rsadalom 煤gy l谩tszik semmit sem tanult a m煤lt b疟neib艖l; ugyanazokat k枚veti el a demokr谩cia nev茅ben. Lehet, hogy ez m谩r az antikrisztus kora, lehet, hogy m茅g csak annak el艖k茅sz铆t艖je, mindenesetre sz谩m铆thatunk az 眉ld枚z茅sekre. Jelek m谩r vannak, csak 茅szre kell venn眉nk 艖ket, vagy pedig komolyan kell venn眉nk 艖ket, gondoljunk p茅ld谩ul Bosco Szent J谩nos l谩tom谩s谩ra.

 V谩gfalvy adatok | 2009.11.12 15:45 | 65
"...egy dolog nyilv谩nval贸: hogy a J贸 Istent 煤jra 茅s 煤jra, 茅s egyre ink谩bb, 茅s egyre jobban s茅rtegetik, elhagyj谩k, gyal谩zz谩k 茅s megvetik. 脡s 艕 ezt nem fogja a v茅gtelens茅gig elt疟rni. A v茅gtelens茅gig nem! Elk枚vetkezik az a pillanat, amikor majd azt mondja: "El茅g volt!" 脡s akkor majd mindenki megtudja, hogy 艕 itt van, hogy gondoskodik r贸lunk, 茅s hogy m茅g mindig 艕 a Mindenhat贸. 脡s akkor mindannyian, vagy legal谩bbis sokan k枚z眉l眉nk 鈥 azt hiszem, magamat bele茅rtve 鈥 reszketni fogunk a f茅lelemt艖l, amikor a J贸 Isten csak egy keveset mutat meg hatalm谩b贸l 茅s haragj谩b贸l. Az Isten haragja! Igen, Isten irgalmas, v茅gtelen眉l irgalmas, ez 铆gy van! De igazs谩gos is. 脡s nem lenne igaz谩n irgalmas, ha nem lenne igazs谩gos is.
Ha l茅tezik m茅g valami m贸dja, ami sok lelket megmenthet, akkor ez nem kevesebb, mint Isten olyan k枚zbel茅p茅se (mint N贸茅 idej茅ben)!"

 pro Christi adatok | 2009.11.12 12:33 | 64
Mit枚bb: az utc谩n is megjelentek m谩r 贸ri谩splak谩tok, melyen k茅t f茅rfi cs贸kol贸zik, premier pl谩nban (m谩r bocs谩nat, de h谩t ezt teszik). A Pesti 煤ton biztosan l谩that贸 egy, de ezekb艖l nem egy szokott lenni.
Anyak枚nyv-vezet艖 (eleve m谩r ez is) ismer艖s枚m mondta, hogy amikor nemr茅g meghozt谩k a t枚rv茅nyt az egynem疟ek h谩zasod谩s谩r贸l, az irod谩ikat el谩rasztott谩k sz铆nes, k茅pes kiadv谩nyokkal, melyekben ezt pr贸b谩lj谩k term茅szetess茅 tenni a hivatalnokok sz谩m谩ra. Van k眉l枚n homo 茅s k眉l枚n leszbikus kiadv谩ny.
Az pedig e heti h铆r, hogy most k茅sz眉l a PTK-m贸dost谩s, mely szerint bizonyos rokonok is h谩zasodhatnak 茅s a v谩l贸okok k枚z眉l kiveszik a h疟tlens茅get. Vagyis, legaliz谩lj谩k a sz谩m铆t谩sb贸l t枚rt茅nt h谩zass谩got (vagyis a prostit煤ci贸 egyik form谩j谩t): valaki mondjuk meg茅lhet茅si ok miatt h谩zasodik, eleve esze 谩g谩ban sincs nem b谩rkivel nem 鈥瀎茅lrel茅pni鈥 (ak谩r azonos nem疟vel is, hiszen az is csak 鈥瀐疟tlens茅g鈥), majd, ha a m谩sik f茅l erre r谩j枚n 茅s nem szeretn茅, hogy ezzel egy眉tt anyagilag kizsigerelj茅k, akkor elutas铆tj谩k a kereset茅t, mivel az nem jogos.
脕m eml铆thetj眉k a Gender-programot is. Az EU m谩s r茅szein m谩r kem茅nyen d铆vik, de n谩lunk is azt hiszem, j枚v艖re m谩r a tanterv r茅sz茅nek sz谩nj谩k. Akit 茅rdekel 茅s nem tud r贸la, az be眉theti a keres艖be, de k枚nyv is jelent meg r贸la magyarul 鈥 a Kairosz Kiad贸n谩l megrendelhet艖. Ez a legnagyobb szem茅ts茅g. Iskolai tananyag: azonos nem疟 p谩rok tartanak el艖ad谩sokat az 谩ltal谩nos iskol谩soknak, a tan谩r pedig arr贸l besz茅l a gyerekeknek, hogy a biol贸giai nem眉k az egy dolog, az igazi a v谩lasztott, a t谩rsadalmi nem眉k. Amit ak谩r v谩ltogathatnak is: ha mondjuk h茅tf艖t艖l p茅ntekig fi煤k voltak, de ez m谩r t煤l unalmas, akkor pl. h茅tv茅g茅nk茅nt legyenek l谩nyok 鈥 vagy ford铆tva. (Ez 鈥 is -t茅nyleg benne van a Genderben.)
Olvastam, hogy N茅metorsz谩gban azon sz眉l艖ket, akik nem is, hogy l谩zadtak ez ellen, csak ak谩r megk茅rdezt茅k az iskol谩t, hogy ez most mi, azokat az iskol谩k feljelentett茅k, perbe fogt谩k 茅s meghurcolt谩k antiszoci谩lis hozz谩谩ll谩suk miatt.
Csak enyit adal茅kk茅nt a t茅m谩hoz, amolyan 鈥瀔is sz铆nesk茅nt鈥.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.11.04 11:36 | 63
M谩r sokszor elhangzott, hogy 鈥瀒lyen nincs, ez m谩r t茅nyleg a vil谩g v茅ge鈥, azt谩n m茅gsem t枚rt茅nt semmi, 煤gy hogy amir艖l most besz谩molok, nyilv谩n ann谩l is lesz m茅g rosszabb, 茅s m茅gsem j枚n el a vil谩g v茅ge, de az茅rt kiss茅 elk茅peszt艖: tegnap n茅ztem egy filmet a t茅v茅ben 茅s k枚zben l谩ttam n茅h谩ny rekl谩mot is. Most el艖sz枚r olyanokat, ahol a p谩rok nem f茅rfi 茅s n艖, hanem szigor煤an egynem疟ek voltak. P茅ld谩ul egy kocsi-rekl谩mban a gy枚ny枚r疟 t谩jakon sz谩guld贸 kocsiban nem egy f茅rfi 茅s n艖 枚rvendezik, hanem k茅t f茅rfi 枚r眉l egym谩snak. A vonaton h谩rom n艖, illetve k眉l枚n h谩rom f茅rfi teszi ugyanezt, a n艖k ugyan m茅g nem, de a f茅rfiak m谩r egym谩s nyak谩ba borulva 枚rvendeznek. Azt谩n k茅t egym谩s mellett elhalad贸 kocsib贸l nem egy f茅rfi 茅s n艖, hanem k茅t f茅rfi kacsintgat egym谩sra. Sz贸val: leck茅t kaptunk abb贸l, hogyan lehet a legbiztosabban, vagyis a f疟 alatt szeml茅letet, szok谩st manipul谩lni, terjeszteni, vagyis 煤gy, hogy nem is vessz眉k 茅szre 茅s 谩talak铆tott谩k a vil谩gn茅zet眉nket, azt, hogy mit tartsunk norm谩lisnak, term茅szetesnek. Az茅rt nem 谩rt elfelejteni, hogy a Bibli谩ban az 枚z枚nv铆z ut谩n 鈥 tudtommal 鈥 csak Sodom谩t 茅s Gomorr谩t puszt铆totta el az 脷r direkt nyomtalanul.

 akolitus adatok | 2009.09.19 19:01 | 62
V谩lasz a 61. sz谩m煤 眉zenetre:
Nem t茅ved, t茅nyleg indetit谩s- 茅s fogalomzavar van. Nagy-Brittani谩ban nincs "k谩lvinista p眉sp枚k", hanem moder谩tor van. Magyarorsz谩gon azonban mindent kevernek. Papnak nevezik a protest谩ns lelk茅szt, m茅g katolikus k枚r枚kben is. Ez pedig azt jelenti, hogy nincsennek tiszt谩ban a pap fogalm谩val. Pap az, aki 谩ldozatot mutat be, s nem az, aki el枚l 谩ll.

 脡lthes Eszter adatok | 2009.09.18 21:47 | 61
Nagyon k茅rem, hogy jav铆tsanak ki, ha nem 煤gy van, ahogy 茅n gondolom!

A r谩di贸 mai vall谩si f茅l贸r谩j谩ban a budapesti zsinag贸ga f艖rabbija 茅s a hitk枚zs茅g vezet艖je besz茅lt: a zsinag贸g谩r贸l k枚vetkezetesen mint templomr贸l sz贸ltak, s艖t, olyan templomr贸l, mely 鈥濱sten hajl茅ka鈥. Tudtommal a zsid贸knak nincs templomuk, a zsinag贸ga nem templom, 茅s soha nem volt Isten hajl茅ka, ez a jeruzs谩lemi templom volt egyed眉l.
Tegy眉k fel, hogy nem 茅n t茅vedek, 茅s ez 铆gy van, akkor milyen identit谩s zavart mutat ez a zsid贸 f艖-f艖 vezet艖k r茅sz茅r艖l? Ugyanakkor谩t, mint amikor a protest谩nsok saj谩t el枚lj谩r贸ikat papoknak, p眉sp枚knek nevezik.


  MAGYARORSZ脕G KIR脕LYN艕JE, K脰NY脰R脰GJ 脡RETT脺NK!