hagyományhű magyar katolikusok

SZŰZ MÁRIÁNAK, MAGYARORSZÁG KIRÁLYNŐJÉNEK
felajánlott honlapja

"BÍZZATOK, MERT ÉN LEGYŐZTEM A VILÁGOT"

KATOLIKUS-HONLAP FÓRUM BEJELENTKEZÉS REGISZTRÁCIÓ
 
A hozzászólások nem a honlap szerkesztőjének, hanem az egyes hozzászólóknak a véleményét tükrözik.

(153) Honlap-II.
(8) Róma
(13) Végidő ??
(157) Pius-ügy
(16) A honlapról
(165) Gondolatok
(278) Honlap
(244) Magyarország
(121) Világegyház
(54) Jövő/Remény
(199) Hírek
(1) Lelkiség
(58) Mások helyett
(199) Kérdések
(34) Hitünk
(77) Fatima
(16) Assisi-ügy
(47) Közlemények
(20) Hallottam...
(66) Fórumozás
(12) AZ ISTENI IRGALMASSÁG
(88) Evolúció
(151) Liturgia
(12) Katolikusok tennivalói
(141) A világ
(9) "Nemcsak kenyérrel..."
(1) Adok-kapok
(140) ki a hibás?
(50) Magán üzenetek
(12) Történelem-hamisítás
(23) Örömeink
(77) Városmisszió '08
(17) Erkölcs
(55) Tekintély
(88) Vélemények
(9) Kis Római Zsolozsma - "reklám"
(8) Problémák
(44) Bibliothecula
(44) Hibajelzés
(20) Mi a teendő?
(28) Viták
(9) Anglikán-kérdés
(2) Aláírásgyűjtés vagy fsspx
(1) KATEKIZMUS
(8) Ha a Katolikus...
(7) Klerikalizmus
(27) Reakciók
(8) Tudomány és fejlődés
(20) Mindennapok
(9) Metanoia
(5) Kapcsolatok
(6) Pisti
(5) "Bízzatok..."
(27) SJM
 
Magyarország
 Mi a helyzet Szűz Mária országával, a katolikus Magyarországgal?

Még nem jelentkezett be, így nem írhat a fórumba


[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
 Élthes Eszter adatok | 2010.11.08 15:38 | 204
Válasz a 203. számú üzenetre:
"4. Azt nem értem, hogy miért a mise tartja össze a világot. Nekem nagyon teilhardos ez a gondolat."

Ez a mondat tipikusan olyan, amire az ember azt érzi elsőnek, hogy: na most "dől össze a világ", ha bárhol, de pláne ezen a fórumon olvasom. És nem is jutok szóhoz. Pio atya: "Hamarabb van meg a világ nap, mint szentmise nélkül." Ez egyrészt a hitünk alapja, másrészt erről beszélünk egyfolytában, harmadszor annyira sokkolva vagyok, mintha arra a kérdésre kellene gyorsan megírni a választ, hogy kettő meg kettő miért négy.
Nem, ez nem "teilhardos", azaz ördögi eretnek, hanem a legkeresztényibb gondolat!!!!! Ráadásul tény, valóság és nem is pusztán gondolat. Sőt, azt is mondhatjuk, hogy az EGYETLEN igazság, amiből minden más következik.

 Jagiello adatok | 2010.11.07 18:05 | 203
Válasz a 202. számú üzenetre:
1. IGEN, mindenképpen ki kell írni, már önvédelemből is. Ezt még a "legkomolyabb" tudományos folyóiratok is megteszik, ahol állítólag a teljes objektivitásra törekednek. Tehát a logika szerint nem lenne szükség ilyesmire, hiszen amit ott leközölnek azt a tudomány elvárásai szerint bebizonyították, személytelen, puszta tény. Itt nem törekszünk objektivitásra, sőt, a római fórumon az emberek csereberélték nézeteiket. Miért kellene hát a honlap tulajdonosának szabadkoznia az én soraim vagy Horváth Beatrix sorai miatt?
2. Nem akarom túllihegni ezt a dolgot, de érdemes végigolvasni a konferencia programját. Az a mise akkor lesz katolikus mise és akkor lesz helyén, ha nyilvánvalóvá válik, hogy a "szentmise" az egyetlen Istennek tetsző áldozat. De ha a mise úgy kerül bemutatásra, mint Pázmány (aki egyébként protestánsból lett katolikus) nagy műve, vagy mint egy a sokféle istentisztelet közül (ezt sugallja a program), akkor jó értelmiségi csemege lesz. Olyan, mint Bach h-moll miséje. Gyönyörű szellemi táplálék.
3. A fentiekkel nem a miséző atyát kritizálom, hiszen meggyőződésem, hogy a jószándék vezeti, és a mise "érvényes" mise lesz. Hanem arra hívtam fel a figyelmet, hogy itt a legszentebb profanizálásáról van szó, és ha nem figyelünk oda, akkor a klerikusainkat is liturgiából világi intézmények képezik majd ki, mert a liturgiát az ELTÉ-én "kutatják" a legmagasabb színvonalon, tehát ott kell tudományos fokozatot szerezni. Remélem idáig soha nem jutunk el, bár zenéből már eljutottunk. És a zene nagyon ott van a liturgiában.
4. Azt nem értem, hogy miért a mise tartja össze a világot. Nekem nagyon teilhardos ez a gondolat.

 Élthes Eszter adatok | 2010.11.06 23:09 | 202
Bár én csak annyit tudok a november 9-i eseményről, amit itt a fórumon olvastam róla, ma beszéltem egy pappal, akinek igazat kell adjak: Nem helyes, ha éppen ez a honlap mond kétes értékű véleményt egy tridenti miséről, ráadásul úgy, hogy nem is tudjuk, miről is van szó tulajdonképpen, és azt pláne nem, hogy milyen lesz a rendezvény. Azt sem tartom szerencsésnek, hogy a fórum bejegyzései azt a látszatot keltik, mintha nekünk valóban mindenről meglenne a rossz véleményünk, amit nem a Piusosok csinálnak. Úgy hogy kijelentem, hogy a honlap szerkesztőjeként a hozzászólás nem fedi az én véleményemet.
Ezt egyébként is időszerű lenne végre kiírnom a kezdőlapra.
Ezért, ha valakinek hozzáfűznivalója van egy-egy hozzászóláshoz, az ne engem keressen meg ezzel, hanem a fórumra írja meg a hozzászólóknak, vagy privátban, ahogy akarja.

 Topir adatok | 2010.11.04 23:51 | 201
Honnét ilyen jól informált mindenki? Valamit tudnak, amit én nem. Én úgy tudom, hogy minden egyes szentmise, még ha nincs is rajta hívő a papon kívül, valamit ad a világnak, jobb lesz tőle a világ, sőt, a szentmise tartja össze a világot, annak köszönhető, hogy még nem esett szét. Uram bocsá', még a NOM is, bár az a gyengített változat. Ennek fényében örülni kell, ha valahol tridenti misét mutatnak be. Azt semmiképpen sem gondolnám, hogy árthat a tradíciónak, még ha PR célból mutatják is be. Pl. bátoríthatja a papokat.

 Horváth Beatrix adatok | 2010.11.04 23:10 | 200
A felvetett probléma létezik /"ez a mise nem az a mise"/a mögöttes hittartalom miatt, de ez főleg annak érdekes, aki olyanra jár, ahol biztos lehet a mögöttes hittartalom felől, és amikor ezt nem teheti(objektív ok miatt, mert nincs), akkor megy a lehetséges szintén tridenti rítusúra (erre a lelkiismereti kérdésre szerintem jelenleg nincs megnyugtató válasz kívülről). Van, akit ez nem érint. Az igazi szentmise majd akkor fog terjedni, amikor az igaz hit. A kirakat inkább kifogja a szelet a vitorlából. De hát Isten nekünk valamiért ezeket a próbatételeket szánta. Nyilván megadja a küzdelemhez szükséges kegyelmeket is, ha őszinte, alázatos szívvel állunk elébe.

 Topir adatok | 2010.11.04 20:59 | 199
Válasz a 198. számú üzenetre:
Úgy gondolom, hogy ha valahol tridenti rítusú misét mutatnak be, ahhoz nekünk közünk van, hacsak ki nem derülnek bizonyos furfangosságok, többnyire utólag. Én megelőlegezem ennek a misének, hogy igazi, gyönyörű mise lesz, katolikus prédikációval. Majd meglátjuk. Inkább annak a szelét érzem, hogy terjed az igazi szentmise.
Szerkesztve: 2010.11.04 21:13

 Jagiello adatok | 2010.11.04 19:16 | 198
Válasz a 197. számú üzenetre:
KEDVES TOPIR, ha megnézte volna a programot, akkor nem tette volna fel ide a meghívót. Lehet a mise valóban tridenti rítusú lesz, de a rendezvénynek semmi köze nincs a mi hitünkhöz. Sőt, annak a szelét érzem, hogy majd a papnövendékek az állami egyetemre fognak járni "liturgika" képzésre, mint ahogy az egyházzenészeink a zeneakadémián szerzik a doktorátusukat. Tehát a liturgia is humanizálódik, és szekularizálódik. Lehet kutatni, beszélni róla, de már benne élni nem. Lehet nagy füstölés lesz, és majd suhognak a szép miseruhák, de a lélek nem fújhat ott ahol akar, mert nem engedik. Mert lehet, olyan lesz az a mise, mint egy gyönyörű szindarab, vagy egy jó nagy lakoma. Egyszer volt, hol nem volt. Lehet mesélni, de nem élni.

 Topir adatok | 2010.11.04 11:07 | 197
Tridenti rítusú mise lesz Budapesten az Egyetemi templomban. Ma kaptam ezt a meghívót:

Az ELTE Bölcsészettudományi Karának vezetése nevében
tisztelettel meghívom Önt
a Kar alapításának 375. évfordulója alkalmából rendezett
A liturgikus gondolkodás alakzatai Pázmány Péter korában (Ritualia – I.) című
konferenciára és a Pázmány Péter által bevezetett tridenti rítusú latin misére
A konferencia időpontja: 2010. november 9. (kedd), 9.00–17.10
Helyszíne: Múzeum krt. 4/A, fszt. 39., Kari Tanácsterem
A latin mise időpontja: 2010. november 9. (kedd), 19.00
Helyszíne: Egyetemi templom, Papnövelde u. 5
A konferencia részletes programja megtalálható a kari honlapon: www.bkt.elte.hu
Dr. Dezső Tamás
dékán

Szerkesztve: 2010.11.04 11:21

 Topir adatok | 2010.11.01 21:36 | 196
Köszönöm a könyvcímeket.

Ami a modort illeti, én is egyetértek Eszter Asszonnyal. Történetesen a kézzel evés és egyéb faragatlanság problémája a mi családunkban is fellépett, de az mindenképpen visszalépés. A viselkedés összefügg a lélekkel.

 Füzesi Zsolt adatok | 2010.11.01 08:17 | 195
Ezt tudtam, de valamiért úgy emlékeztem, hogy ha 1x már kiléptünk a fórumról többet nem lehet szerkeszteni az üzenetet. De most már látom, hogy nem így van.

Ami a jó modort illeti. Én ezt a kérdést egy kicsit szabadabban kezelem, (valahogy mindig féltem attól, hogy a szép lélek egy széplelket takarjon), de természetesen igazodom a honlap szabályaihoz.

Egyébként a feleségem, aki ebben a vonatkozásban Önnel ért maximálisan egyet, jót nevetett az előző üzenet olvasásakor, amikor felfedezte rajtam a középkori faragatlanság egyéb jeleit is (pl. a kézzel evés és egyebek...). Ő - és gondolom Ön is - azon a véleményen van, hogy ez is a katolikusság része, még ha perifériális szinten is. Az én véleményem ezzel ellentétes. Számomra ez a humor egyik forrása, de újra mondom: a nézetkülönbség ellenére, többet nem fog előfordulni. Én erről nem is akarok többet írni.

Egyébként találtam még egy nagyon jó történelem könyvet a 20. sz. elejéről, de ez 16 kötetes és nagyjából lehetetlen hiánytalanul beszerezni. Viszont van egy hittankönyv, amit bátran ajánlok mindenkinek (még az inkvizíció és a keresztes háborúk vonatkozásában is). Ez igazából felső tagozatosaknak szánt egyháztörténelem, és nagyon jónak tartom felnőttek számára is.
Címe: Krisztus tanúi a történelemben. (A címe kicsit olyan, mintha a jehovisták adták volna ki)

 Élthes Eszter adatok | 2010.10.31 21:42 | 194
Én meg azt olvastam, hogy a középkorban a vitézek szívük hölgyének az ellenség levágott fejét hozták ajándékba. Meg azt is, hogy eleink kézzel ettek, és a jómodor jele volt, ha hangosan böfögtek, és ehhez hasonlókat. Én ugyan szeretem a múltat, de azt is tudom, hogy - éppen a kereszténység hatására - nem csak a technikában. de a modorban, az ízlésben és hasonlókban is fejlődött az emberiség. És ha már eljutott egy bizonyos pontra, akkor nem kéne onnan lefele menni, vissza a középkor egyes területein a maihoz képest rosszabb szokásaihoz. Vagyis, csak azért, mert jó katolikusok egykor a - hitkérdéseken kívül - valamit csináltak, még nem bizonyíték arra, hogy ez most is követendő példa. Én azon a véleményen vagyok, hogy minden területen a legjobb, legtisztégessebbhez ragaszkodjunk, és abból ne engedjünk, pláne nem, ha a kor ízlése visszacsúszást jelent.
Egyébként moderálni úgy lehet, hoyg belép, rákattint a szerkesztés szóra, és máris azt csinál a saját szövegével, amit akar, azaz azt töröl belőle, amit akar.

 Füzesi Zsolt adatok | 2010.10.31 21:25 | 193
A könyv címe:
Dr. Marx Ignác: A katolikus Egyház története.
A német eredeti címe: Lehrbuch der Kirchengeschichte.

Ami a moderálást illeti:
Sajnos én nem tudom, hogyan kell, de látom, hogy megtették helyettem. Sajnálom, hogy botránkozást keltettem, de sajnos én alapvetően ilyen közönséges lélek vagyok.
Egyébként nem csak Luther kedvelte a vaskos megközelítéseket. Luther kora (a katolikus népszónokok is), de ált. a középkor és a kora újkor kedvelte olykor az enyémmel egy lapon sem említhető közönségességet (megfelelő distinkciókkal), de nem annyira a hatás, mint inkább a megjegyezhetőség kedvéért. Maga Pázmány is jeleskedett e téren. Gondoljunk csak arra, mikor felteszi a költői kérdést: "Ugyan, mi az ember?!" Meg is adja a választ, melytől szó szerinti formában megkímélem a fórum olvasóit, és már előre moderálom magam, ill. Pázmányt. Tartalmilag annyi a válasz, hogy "nem túl értékes."
Szerkesztve: 2010.10.31 21:26

 kovj0813 adatok | 2010.10.30 22:54 | 192
Egyetértek Eszter Asszonnyal!
Ne lépjük át - legalább mi - a hagyományos értelemben vett intelligencia-határt. Nemzedékeink milyen stílust tanulnak tőlünk?

 Élthes Eszter adatok | 2010.10.30 21:59 | 191
Válasz a 179. számú üzenetre:
Nagyon köszönöm Stellának ezt a mostani helyesbítését is. C. S. Lewis írta, hogy ha valaki jó tulajdonságokkal rendelkezik, akkor az nem erényes, hanem ilyennek született. Ha valakinek rossz tulajdonságai vannak, de küzd ellenük, az az erény. És katolikusként éppen az a lényeg, ha valaki valami rossz ellen tudatosan küzd, ez a fontos és a példamutató. (A Bibliában is az áll, hogy Isten jobban örül egy megtérőnek.) Egyébként az a véleményem, hogy az ilyen helyesbítésért csak köszönet jár, nem kimagyarázkodás.

Más: Füzesi Zsolt utolsó megjegyzéséhez csak annyit, hogy se nem haragszom, se nem háborodok fel, de Luther asztali beszédeihez hasonlít, és arra kérem, hogy többet ilyesmit ne közöljön itt, mert viszolygok tőle, kedvem lenne moderálni (nagyon örülnék, ha Zsolt maga megtenné). Tudom, hogy ma már mindent szabad, dehát én ezt nem fogadom el senkinek a kedvéért sem, én már csak ilyen régimódú vagyok, és szerintem az ilyen beszéd undorító, nem való társaságba, ez a fórum pedig egyfajta társadalmi élet.

 Topir adatok | 2010.10.30 21:49 | 190
Válasz a 189. számú üzenetre:
Várom a könyv címét köszönettel!

 Füzesi Zsolt adatok | 2010.10.30 16:47 | 189
Magyarul is van. Sőt egy kötetes is van, de azt a 20-as években írták, és ott értelemszerűen le is zárul. A címét holnap megírom. Érdekes, hogy nem jut eszembe, pedig napi olvasmányom. A ...-olvasmányaim közé emelkedett ui.


Elnézést a naturalizmusért...

2010. 10. 31. 12:52:
A mai ünnepen mindenki Isten fennségét, magasztosságát ünnepli, hogy ez a fórum is megadja a Legmagasztosabbnak és mennyei karának a tiszteletet, úgy döntöttem, hogy (a jó ízlés érdekében is) mégis moderálom a további szöveget.

 Jagiello adatok | 2010.10.30 13:17 | 188
PERSZE, tudom hogy milyen a Szántó Konrád könyv, de mint említettem én arra használom, hogy lássam mi is történt. Ami benne nem forrásérték ű, azt mindig kritikával kezelem. De biztos van ennél a könyvnél sokkal jobb is, az ért most kérdezem: tudod-e valaki valami hasonlót ajánlani. Nem tíz kötetben, hanem valami ehhez hasonló terjedelemben. Lehet angolul vagy németül is (magyarul talán nincs). Egyébként pont a Szántó Konrád könyvében olvastam a huszita követeléseket. Érdemes összevetni azzal, hogy abból mi valósult meg belőlük a II. Vatikáni Zsinat után. Ez még a legegyszerűbb embert is mindenkit meg kell győzze, hogy a zsinat nem volt katolikus.

 Élthes Eszter adatok | 2010.10.29 22:00 | 187
Talán bennem van a hiba, amikor azt feltételezem, hogy aki e fórum rendszeres használója, az a honlap cikkeit is olvassa. De nyilván ez nincs így Én viszont naív módon mindig abból az alapállásból írok, hogy a fórumozók valamennyire ismerek a honlapot. Magyarul: amit topir kérdez, az teljesen világosan, és aprólékosan fent van a honlapon, csak el kéne olvasni.
Szántó Konrádnak a könyve rengeteg tárgyi tévedést tartalmaz, egészen elképesztő.

 Topir adatok | 2010.10.29 19:10 | 186
Válasz a 185. számú üzenetre:
Köszönöm, már meg is rendeltem a könyvet egy internetes antikváriumban, kapható.
A XX. század történéseit mozgató szabadkőműves erőkről elég sok információm van, inkább a konkrét eseményekkel nem vagyok tisztában.
Köszönöm!
Szerkesztve: 2010.10.29 19:12

 Jagiello adatok | 2010.10.29 16:40 | 185
Válasz a 184. számú üzenetre:
1. MÉGIS leírom az alább hivatkozott könyv referenciáját - Stephen Koch: Kettős szerepben. Az értelmiség elcsábítása. Budapest, XX. Század Intézet-Kairosz Kiadó, 2000. Bár látszólag semmi köze az Egyházhoz, aki tud olvasni, az előtt nyilvánvaló, hogy milyen erők mozgatták a XX. század történéseit. Persze fenntartással kell fogadni még ezt a könyvet is, hiszen ebben is csak részigazságok vannak lehozva. Az, hogy a könyvet lefordították magyarra, de az egyik fontos álnéven említett kulcsszereplő kilétét mégsem fedték fel, az magáért beszél. Mivel magyarországi volt, és a könyv megjelenésekor még élt.

2. A történelem ismerete nagyon fontos. Hiszen valóság, teremtett világ csak egy van, viszont a virtuális, elméletbeli világok száma végtelen, azok között ide-oda utazgathat a szabad szellem. Ezért kell vigyázni ennek a könyvek olvasásával is. Az össze-vissza és rendszertelenül olvasott dolgok nem hasznosak, mert sokszor látszólag jó könyvek teljesen semlegesíthetik egymást. Mintha nem is olvastuk volna őket. És mindenképpen kell egy alapozás, és kézikönyv, ami a fontosabb eseményekről áttekintést ad (ami lehet akár átkosbeli is, ha tudjuk kritikával használni). Én a Szántó Konrád könyvét használom, de majd szerzek egy jobbat.

3. És végül bármennyire is rémisztő dolgokat ismer fel az ember nem kell félni, mert az ítélet már megtörtént, ahogy Jézus vigasztalt minket (Jn 16,11 és 33). Ha ennek ellenére nem hiszünk a gondviselésben, akkor nincs hitünk.
Szerkesztve: 2010.10.29 16:41


  MAGYARORSZÁG KIRÁLYNŐJE, KÖNYÖRÖGJ ÉRETTÜNK!