HOGYAN ÉPÍTHETSZ KI ELKÖTELEZETT ÉS ELÉGEDETT VEVŐKET?

A névjegykártya az egyik legfontosabb kelléke a vállalkozóknak, ez nem újdonság az üzleti életben. De
gondoltál már arra milyen kulcsfontosságú üzenetet hordoz a céges névjegykártya?

Széles körben elterjedt egy hibás nézet a névjegyekről ami sok céget megfoszt az igazi sikertől. Ezek a
cégek és vezetők úgy tekintenek a névjegyekre mint egy kötelező kellékre, nem úgy mint egy jó
lehetőségre az ügyfélszerzésre.
De Neked nem kell követned ezt a rossz példát!

A névjegykártya Neked több lehet,
mint egy darab papír.

A névjegykártya Neked
egy hatékony marketing eszköz lehet.
Hogyan?
Engedd meg, hogy egy példával kezdjem.

Bizonyosan Neked is van kedvenc italmárkád. Egy olyan márka amelyet már régóta szívesen vásárolsz,
megbízol a minőségében és mindig ugyanazt a kellemes érzést nyújtja Neked. Biztos lehetsz benne, hogy
az a cég, amely ezt a bizonyos italt gyártja, kínosan ügyel arra, hogy ezt az italt profi módon "tálalja"
Neked: ízléses palackban, profin megtervezett címkével ellátva. Ennek köszönhetően Te ezt a terméket
már a csomagolás alapján is könnyen beazonosítod, megkülönbözteted más italoktól. Mivel már
bizalmadba avattad, így legközelebb is ezt fogod megvásárolni - Te megkapod a kellemes élményt a
pénzedért, a gyártó cég pedig profitot termel.

De mi történne ha kedvenc italod holnaptól mindig más színű üvegben, vagy más feliratú címkével
kellene kézbe venned? Gyanítom, hogy fokozatosan kikerülne az bizalmadból a termék. Valószínűleg
előbb-utóbb keresnél egy olyan italmárkát amely vásárláskor is mindig ugyanazt a kellemes élményt
nyújtja : egy igényes kivitelezésű palackban, profin megtervezett címkével "feltálalt" italt. Tehát nem azért
választanál magadnak más italt, mert a régi rosszabb lett, hanem azért mert a folyamatosan változó
csomagolás miatt már nem kapnád meg vásárláskor azt az érzést amit a régi, megszokott profi
csomagolás nyújtott Neked.

Az egyedi arculat kulcsfontosságú azoknak a cégeknek akik tartósan sikeresek akarnak lenni és
folyamatosan növekvő profitot akarnak termelni.
Gondoltál már arra milyen változásokat jelenthet céged életében
egy átgondoltan megtervezett névjegykártya?


Gondolj arra mennyivel növekedhetnének eladásaid ha ezen túl egy olyan névjegykártyát adnál át
potenciális ügyfeleidnek ami már első látásra is igényességet sugall? Nem lehet elégszer megemlíteni,
hogy minden(!) vállalkozás számára fontos az egyedi arculat, vagyis a cég és kínálatának
megkülönböztetése a konkurens cégektől. Sajnos - ennek ellenére - sok vállalkozó még ma is úgy
gondolja az arculattervezés a "nagyok" sportja, neki nincs pénze az ilyesmire és különben is nagyon
drága, és nem lehet egyértelműen kimutatni a hasznát.

Miért fontos, hogy a Te cégednek is legyen gondosan megtervezett céges névjegykártyája?
Mert a vevők és a potenciális vevők is minden alkalommal (mikor találkoznak a céged termékével,
szolgáltatásával) elhelyezik egy képzeletbeli körben - a bizalom körében. A bizalom körén belülre csak a
hosszú távon gondolkodó, kiváló minőségű terméket, szolgáltatást nyújtó cégek kerülnek be. Vagyis azok
a cégek akik ma és honlap (és öt év múlva is) is ugyanazt a minőséget produkálják. És mi van a bizalom
körén kívül? Piacvesztés és csőd. A vásárlók, megrendelők bizalmában csak a bizalom köre létezik - akik
kívülre kerülnek azokat elfelejtik és könnyen előfordulhat, hogy soha többé nem vásárolnak tőlük. Ez
bizony farkastörvény, nincs más út - csak a minőség és az igényesség.

Gondolj arra mennyivel növekedhetnének eladásaid ha ezen túl egy olyan névjegykártyát adnál át
potenciális ügyfeleinek ami már első látásra is igényességet sugall?

Az üzleti életben mindenki osztja azt a véleményt, hogy a vállalkozásoknak égető szüksége van hatékony
marketing eszközökre. A jól megtervezett és kivitelezett névjegy pontosan egy ilyen hatékony marketing
eszköz lehet a vevőkért folytatott versenyben. Ennek ellenére a legtöbb cég teljesen figyelmen kívül
hagyja a névjegyekben rejlő marketing lehetőségeket.

Mindenki ismeri a szokásos sablont, már legalább ezerszer találkozott vele: fejléc-cégnév-beosztás-
elérhetőségek. Az ilyen névjegy - készüljön akár a legjobb minőségű papírra - sok mindennek nevezhető
de hatékony marketing eszköznek semmiképpen. Az ilyen névjegyek sorsa, hogy elsüllyesztik egy
kártyatartóba vagy pénztárcába és örökre elfelejtik, hogy ott van. Ugye nem akarod, hogy a Te névjegyed
is ilyen csúfos sorsra jusson?

Ma még ritkán találkozhatunk olyan névjeggyel ami első látásra megragadja figyelmünket. Pedig pont ez
amire szüksége van a cégednek! Az üzleti életben már mindenkinek van névjegye, én mégis azt állítom a
névjegy egy ritkán használt marketing eszköz. Miért merem ezt állítani? Rögtön kiderül!

Vedd elő névjegyed és vess rá egy pillantást! Mit látsz?

A fényes papíron jól mutat a cég logója.
És még?
Rajta van a nevem és az elérhetőségeim.
És még?
Jól néz ki.
És még?

Mást nem.
Mást nem? Akkor bizony nagy bajban vagy!

Már Te is látod mit mesél a névjegyed a cégedről, a termékedről? Ma már nincs hely a piacon a
tizenkettő-egy tucat cégeknek! Ha a Te céged csak egy a többi ezer és ezer cég közül, akkor
sürgősen erősítened kell! Aki ezt figyelmen kívül hagyja azt nagy valószínűséggel hamarosan
legyűrik azok a konkurens cégek akik képesek kitűnni a tömegből.
Hogyan lehetsz más mint a többiek,
anélkül, hogy iszonyatos kiadásokba keverd magad és céged?
Formáljuk át névjegyed hatékony marketing eszközzé!
Vissza