DSG váltó
Az
új DSG sebességváltó egyszerre biztosítja az alacsony fogyasztást és a
kedvezőbb menetteljesítményt. A szerkezeti kialakítást tekintve két
egymáshoz kapcsolt háromfokozatú sebességváltóról van szó, amelyeket
szintén két többtárcsás tengelykapcsoló köt össze váltakozva a motorról
leadott hajtóerővel. Az első tengelykapcsoló a páratlan
menetfokozatokat (és a tolató fokozatot), a második pedig a páros számú
menetfokozatokat szolgálja ki. Amennyiben például a motor fordulatszáma
a második menetfokozatban már közelít a megengedett legnagyobb
értékhez, akkor a sebességváltó megkezdi a harmadik menetfokozat
beállítását. A két fokozat közötti váltásra azonnal sor kerül. A gyors
sebességváltások miatt az állórajtos gyorsulás 100 km/órára gyorsabb,
mint a kézi váltóval szerelt motoroknál.
Vissza