DSG váltó

Az új DSG sebességváltó egyszerre biztosítja az alacsony fogyasztást és a kedvezőbb menetteljesítményt. A szerkezeti kialakítást tekintve két egymáshoz kapcsolt háromfokozatú sebességváltóról van szó, amelyeket szintén két többtárcsás tengelykapcsoló köt össze váltakozva a motorról leadott hajtóerővel. Az első tengelykapcsoló a páratlan menetfokozatokat (és a tolató fokozatot), a második pedig a páros számú menetfokozatokat szolgálja ki. Amennyiben például a motor fordulatszáma a második menetfokozatban már közelít a megengedett legnagyobb értékhez, akkor a sebességváltó megkezdi a harmadik menetfokozat beállítását. A két fokozat közötti váltásra azonnal sor kerül. A gyors sebességváltások miatt az állórajtos gyorsulás 100 km/órára gyorsabb, mint a kézi váltóval szerelt motoroknál.








Vissza