Kotta Online  Kezdőlap  Linkek  Fórum  Hír beküldése  Statisztikák  Letöltések  Hírek  Cikkek  
 
 
Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ Regisztráció ]
[ Elfelejtett jelszó? ]

Chatbox
Üzenetek küldéséhez regisztrált tagnak kell lenned. Jelentkezz be, vagy regisztrálj!


franzi - Jul 11 : 22:32
Nagy a csend itt

kottagyűjtő - Apr 22 : 15:29
Kedves Mindenki!
"Jazz kánon"kottáját keresem, ha valaki el tudná nekem küldeni, nagyon szépen megköszönném. Sajnos egyéb adatot nem tudok róla, youtube-on láttam.
Elõre is köszönöm, üdv.: Ágnes

Baczkóné Tari Tina - Apr 01 : 09:46
Üdvözlet! Seiber Mátyás: Könnyû táncok zongorára/négy kézre kottát szeretném letölteni! Sürgõsen szükségem volna rá!!! Szeretnék segítséget kérni! Elõre is köszönöm!

kottagyűjtő - Feb 22 : 18:55
Nem értem, miért nem felel aki kérdezett, vagy kért valamit...

toldyosz - Feb 18 : 11:09
Már nem aktuális a kérdésem, sikerült letöltenem.

toldyosz - Feb 18 : 11:05
Üdvözlet, sziasztok, Hogyan tudnám letölteni Liszt H-moll szonátájának kottáját?

kottagyűjtő - Feb 06 : 11:31
Bocs , kedves Mariann!
ROSSZ CÍMET ADTAM!!!!
a jó címem: agierzsi53@gmail.com

kottagyűjtő - Feb 06 : 11:28
Kedves Mariann!
Nagyon szívesen elküldöm, ha adsz egy e-mail címet. Írhatsz az enyémre is: agierzsi5712@gmail.com
üdv.: Ágnes

mariann_md - Feb 06 : 00:00
Kedves Ágnes!

Szeretnélek megkérni, hogy küld el légyszíves nekem is Chopin Tavaszi keringőjének kottáját. Elõre is köszönöm : Mariann

logman - Feb 01 : 15:09
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy esetleg el tudnátok-e küldeni nekem a Magna Cum Laude Magnatofon zongorakottáját?
Köszi: Andi

kottagyűjtő - Jan 29 : 10:09
Kedves 2franzi"!
Lehet, hogy rossz címre ment az e-mail?
Igen, megtaláltam a Cohen kottát.
Üdv.: Ágnes

kottagyűjtő - Jan 14 : 15:58
Kedves "franzi" !
Küldtem e-mailt.
Üdv.: Ágnes

franzi - Jan 13 : 22:41
Kedves Ágnes! Sikerült a Cohen-kottát megszerezni? Üdv. F

reszegattila - Jan 03 : 10:39
Szép napot.keresem a Lenn a duna partján lakom dal kottáját.Elöre is köszönöm.Attila

kottagyűjtő - Dec 24 : 18:56
Kedves KittiKati!
Elküldtem...
Üdv.: Ágnes

KittiKati - Dec 24 : 11:13
Kedves Mindenki, Aki Jelen Van! Chopin Spring waltz keringőjének kottáját keresem. Ha valaki tudna nekem segíteni (elküldené, vagy csak megmondaná, hol találhatom meg) annak nagyon hálás lennék! Köszönöm szépen! KittiKati

kottagyűjtő - Dec 21 : 17:14
Kedves Bárki, aki olvassa!
El tudná valaki küldeni nekem Leonard Cohen Hallelujah c. dalának zongorakottáját? Nagyon szépen megköszönném!!
Üdv.: Ágnes

Lidia - Dec 10 : 10:29
Eltudná valaki küldte nekem a Csondor Kata Add tovább címû ének zongora kottáját?

kottagyűjtő - Dec 05 : 23:47
Kedves LENGYEL KLEMENTINA és FANNCSER!
és még sokan mások...
Kérnék /szerintem nem csak én/ Mindenkit, hogy ha lehet, érthetõen írjátok be, mit szeretnétek. Beírsz ide egy szerzõt és egy mûcímet. És akkor? Legalább azzal tiszteld meg a többi fórumozót, hogy az adott akármit milyen leiratban keresed. Hogy a fenébe segítsen bárki is, egy ilyen beírás után????

Lengyel Klementina - Dec 02 : 16:13
J. Brahms: Der Falke


Bedi Orsolya - Nov 29 : 13:26
Gyermekem karácsonyi zongora előadására keresem a Polár Expressz c. film Bûvös éj címû betétdalának kottáját. Nagyon megköszönném, ha valaki elküldené. Üdv.Bedi Orsolya

kottagyűjtő - Nov 29 : 09:09
Kedves Fanncser!
Ez most mit jelent?

Fanncser - Nov 28 : 22:04
Mozart

kottagyűjtő - Nov 28 : 11:27
Kedves Qvik!
Elküldtem a kottát a megadott e-mail címre, remélem, célba ér... /A profil oldalán másik cím van megadva./
Üdv.: Ágnes

Qvik - Nov 26 : 19:47
Kedves kotta gyûjtõ!
A lányomnak szeretnék meglepetést szerezni, Chopin tavaszi keringõjének
kottájával, mert õ nem találta, és nagyon szeretné megtanulni. Ha megtennéd hogy elküldöd neki! Elõre is köszönöm. esztella1995@gmail.com


Wolfgang Amadeus Mozart
Wolfgang Amadeus Mozart
kottaonline 2004 December 01 Wednesday



Több mint hatszáz alkotását alig három évtized alatt komponálta. Ez idő alatt kellett bejárnia a fejlődésnek szinte felmérhetetlen útját a kor zenei köznyelvének hibátlan elsajátításától a géniusz sajátos megnyilatkozásának egyedi kifejezésmódjáig; a salzburgi szolgálat biztonságos, de megalázó korlátaitól a nem kevésbé megalázó anyagi viszontagságokkal teli bécsi „szabad” művészpályáig; a gáláns rokokó stílustól a tudós kontrapunktikáig; valóságosan és jelképesen eljutni Johann Christian Bachtól Johann Sebastian Bachig!

1756-ban született Salzburgban. Legendás csodagyermek-korának legjelentősebb személyisége az apa, Leopold Mozart - maga is kiváló muzsikus, a hegedűpedagógia neves mestere. Ő ismeri fel idejekorán a kisfiú zsenialitását, amelyet szakszerű irányításával. szigorával és nem utolsó sorban gyakorlati érzékével a rendszeres zenei diszciplina és ugyanakkor a kellően propagált nemzetközi karrier kettős vágányára terel. 1762-ben Münchenben, Linzben és Bécsben szerepel a csodagyermek; uralkodók kegyének irigyelt részese, a hölgyek dédelgetett kedvence, a társaság divatos apró hőse. A következő évben Párizsban mutatkozik be, majd Londonba látogat a vállalkozó szellemű család. Itt alakul ki Mozart és Johann Christian Bach emberi és művészi szempontból egyformán mély kapcsolata.

A nagyszabású utazás 1766-ban ér véget, amikor Németalföldön keresztül Salzburgba tér haza Mozart, hogy alapos tanulmányokkal mélyítse zenei ismereteit, és néhány alkalmi konpozícióval a hercegérsek előtt is tanúságot tegyen fejlődéséről. A következő kirándulás színhelye Bécs, időpontja 1768. Itt operaírással kísérletezik (La finta semplice, K 51) és bemutatásra kerül Bastien és Bastienne (K 50) című pásztorjátéka. Bécsi tartózkodása alatt két szimfóniát is komponál (K 45 és 48). Salzburgba visszatérve a hercegérsek koncertmesterré nevezi ki, az apa azonban újabb utazást készít elő számára: első itáliai útját (1770-71), amit - rövid salzburgi tartózkodás után - hamarosan egy második (1771), majd egy harmadik követ (1772-73). Ezeknek az utaknak óriási művészi jelentősége korántsem merül ki olyan - bár fontos - külső eseményekben, mint Padre Martini leckéi, a bolognai Filharmonikus Akadémia kitüntető tagsága vagy a különféle operaírásra való megbízások. Az ifjú Mozartot itt egy életre szóló benyomások érik, megismerkedik az olasz komoly- és vígopera stílusával, az énekhang kezelésével, a vokális polifónia törvényeivel és a hangszerelés technikájával. Mire Salzburgba visszatér, már mindennek fölényes birtokában írja meg első zongoraversenyét (K 175), négy szimfóniáját (K 183, 200, 201, 202) - amelyek között már olyan mestermű is születik, mint a „kis” g-moll szimfónia - zongoraszonátáit és a Thamos című dráma kísérőzenéjét, amely a Varázsfuvola előfutára. 1775-ben nagy sikerrel hozzák színre Münchenben La finta giardiniera (Az álruhás kertészleány, K 196) című operáját. Salzburgban azonban egyre nehezebben viseli el Hieronymus érsek udvarának provinciális légkörét, merev és kényszerű fegyelmét. Újabb külföldi útjára anyja kíséretében indul el 1777-ben. Az út végcélja ismét a francia főváros, közbeeső állomásán, Mannheimben azonban hosszabb időt tölt Mozart, részben a kiváló mannheimi muzsikusok és a város ihlető hatású zenei élete marasztalja, részben Aloysia Weber énekesnő, akinek kegyét hiába próbálja elnyerni. Mozart és anyja 1778 márciusában érnek Párizsba, ez alkalommal azonban a csodagyermek varázsa már szertefoszlott, az érvényesülni vágyó tehetséges fiatal muzsikus pedig nem jelent szenzációt a franciák számára. A közvéleményt Gluck és Piccinni párthíveinek harca foglalkoztatja. Mozartra alig figyel fel valaki. A hiábavaló próbálkozások megaláztatásait megrendítő csapás tetézi: áz édesanya halála. A „párizsi” szimfónián (K 297), a Noverre számára komponált Les petits riens című balettzenén (K 299b), valamint számos zongoradarabon (közöttük a baljós hangulatú a-moll szonátán, K 310) kívül egyetlen szép emléket visz haza magával Párizsból: a Johann Christian Bachhal való ismételt találkozásét. De hazatérése során útba ejti Münchent, hogy az időközben ott megtelepedett Weber családot meglátogassa, és itt még az Aloysiával való végső szakítás keserű poharát is ki kell ürítenie a huszonkét esztendős Mozartnak. Az 1779-80-as évet Salzburgban tölti, majd 1781-ben a müncheni karneválra megírja Idomeneo című operáját. Még ugyanebben az esztendőben végleg leszámol a salzburgi szolgálattal, Bécsben telepszik le, újra felveszi a kapcsolatot a Weber-családdal, esztendő múltán házasságot köt Constanze Weberrel, és befejezi a Szöktetés a szerájból című operát. A következő időszak a konszolidációé: Mozart megkísérli, hogy mint szabadon alkotó zeneszerző, művei tiszteletdíjából, koncertezésből és tanításból éljen meg. E hármas funkciójának nagyszerű eredménye zongoraversenyeinek ragyogó sorozata, amelyet nyilvános hangversenyein („akadémiáin”) maga mutatott be. De ez az új korszak jelenti egyben a „gáláns” stílussal való végső leszámolást is az ekkortájt élményszerűen felfedezett és behatóan tanulmányozott „tudós” stílus javára. Johann Sebastian Bach néhány művének megismerése revelációszerűen hat Mozartra, és kései, érett kompozícióin ez a hatás jelentőségteljesen mutatkozik meg. Egy időben az uralkodó, II. József is mutat némi jóakaratot irányában, megbízást kap a Schönbrunnban rendezendő ünnepségen bemutatásra szánt Szinigazgató (K 486) c. rövid vígopera komponálására, sőt, a szövegíró Lorenzo da Ponte közbenjárására azt is megengedi a császár, hogy Beaumarchais hírhedt Figaro lakodalma című komédiájából olasz nyelvű vígoperát írjon. Mindkét bemutató 1786-ban zajlik le. A Figaro (K 492) Prágában is színre kerül, és óriási sikere nyomán Mozart az ottani olasz operatársulattól újabb vígoperára kap megrendelést: a Don Giovanni (K 527) című - ugyancsak Da Ponte librettójára készült - „játékos dráma” e megrendelésnek köszönheti létrejöttét. 1788-ban Mozart újabb barokk zenei élményekkel gazdagodik: Van Swieten báró oratórium-előadásai számára Händel több művét készíti elő, szükség szerint a hangszerelésen is módosítva. Utolsó, nagyszerű szimfóniái is ebben az évben íródnak, a zeneszerző anyagi helyzete azonban változatlanul labilis, olykor kétségbeejtő, s bár a császár kinevezi kamaramuzsikusának, Mozart életkörülményein ez mit sem javít. A következő évben, németországi körútja során eljut Lipcsébe, ahol Bach tanítványa a „Singet dem Herrn” motetta előadásával újra felébreszti érdeklődését Bach zenéje iránt. Bécsbe visszatérve ismét ellepik az anyagi gondok, feleségének szüntelen gyengélkedése; az a reménysugár, amit II. József újabb operai megbízása megcsillant (a da Ponte szövegkönyvére írt Cosi fan tutte), a császár halálával mindörökre szertefoszlik, mivel utóda, II. Lipót nem rajong a zenéért. Kétségbeesett helyzetében elfogadja Schikaneder színigazgató ajánlatát egy látványos fantasztikus mesejáték komponálására, amely a külvárosi színház közönségét vonzaná, és amelynek szövegét maga a vállalkozó szellemű, sokoldalú Schikaneder írná. Ez a látványos, hatásos - és valóban nagysikerű - mesejáték a Varázsfuvola (K 620), amelynek előadásain Mozart még utoljára élvezheti a - mint maga írja egyik levelében - „csendes siker” melengető napfényét. A következő megbízás már baljós körülmények között kéri fel a zeneszerzőt egy gyászmise komponálására, amelynek során Mozart nemegyszer érzi, hogy a maga temetésére ír kísérőzenét: ez a mű a Requiem, amelynek csupán Lacrymosa-tételéig jutott el a zeneszerző. 1791-ben, Bécsben hunyt el.


>> Kategória cikkeinek listája
<< Vissza a cikkek főoldalára
Értékelés
Kotta Online (c) 2004-2005 Minden jog fenntartva: Terenyei Attila - Kuruc Hagyományőrző Egyesület - E-mail: kurucok@t-online.hu
Névjegy katalógus
Hol? Mi? Olcsóbb!
Szavazás

Ki a kedvenc zongoristád ?

Ránki Dezső

23% [207 szavazat]

Kocsis Zoltán

51.33% [462 szavazat]

Schiff András

25.67% [231 szavazat]


Szavazatok: 900
Régebbi szavazások
SHOUTcast
SHOUTcast
 

 

Online
Vendégek: 1
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 9440, legújabb: kobalyeva
Akit érdekel ...
Akit érdekel ...
Akit érdekel ...
Kuruc Hagyományőrző Egyesület
Hagyományfesztivál
Népművészeti