Az AS1043 nyíltvonali fénysorompó és kezelő- és visszajelentő készüléke

A fénysorompó szabványos állásában a közút felé villogó fehér fényt mutat, a I. sz. állítóközpontban lévő visszajelentő dobozon a "Szabad" feliratú zöld fényű lámpa folyamatosan világít, ill. az "Alapállás" feliratú fehér fényű lámpák folyamatosan világítanak.

Amikor a Középrigóc vagy Kétújfalu felől érkező vonat a lezáró szigeteltsínre lép, a közút felé a villogó fehér fény helyett felváltva villogó vörös fény jelenik meg. A visszajelentő dobozon a "Szabad" feliratú lámpa helyett a "Lezárva" feliratú vörös fényű lámpa világít, az "Alapállás" feliratú fehér fényű lámpák kialszanak.

Ha a közlekedő vonat az útátjáróban lévő szigeteltsínen áthaladt, akkor a közút felé újra villogó fehér fényt mutat, a visszajelentő készüléken újra a "Szabad" feliratú zöld fényű lámpa világít.

Ha a vonat az ellenkező oldalon lévő lezáró szigeteltsínen is áthaladt, akkor a berendezés újra alapállásba kerül, az "Alapállás" feliratú fehér fényű lámpák újra folyamatosan világítanak.

Ha a berendezésben üzemveszélyes meghibásodás történt, vagy túl sokáig (10 perc) volt lezárva, akkor Zavar jelzés jelenik meg. A visszajelentő készüléken a "Zavar" feliratú sárga fényű lámpa folyamatosan világít. A Zavar jelzés megjelenésekor hangjelzés is hallható, amely a "Berregő ki" feliratú nyomógombbal kapcsolható ki. Zavar esetén az "Alapállás" feliratú fehér fényű lámpák nem világítanak. A Kétújfalu felől érkező, a bejárati jelzőnél megállt vonat miatt nem keletkezik időtúllépés miatt Zavar.

Ha a fénysorompó Zavar jelzést ad, akkor a "Zavar feloldó/M!" feliratú nyomógomb megnyomásával meg kell próbálni a zavar feloldását. Zavar idején a fénysorompó a közút felé nem ad jelzést. Sikeres zavaroldásnál a "Zavar" feliratú sárga fényű lámpa kialszik és kézi lezárt visszajelentés jelenik meg (a közút felé felváltva villogó vörös fény), az "Alapállás" feliratú fehér fényű lámpák újra folyamatosan világítanak. A "Zavar feloldó/M!" nyomógomb újbóli megnyomásával lehet felnyitni a fénysorompót. Zavaroldást kezdeményezni csak akkor szabad, ha az állomásközben nincs vonat!

Ha a fénysorompó nincs alapállásban, akkor a kijárati jelzőblokk nem oldható fel, a fénysorompót meg kell próbálni kézzel lezárni a vonat indítása előtt, a kijárati jelző mellett "Szabad az elhaladás" kézi jelzést kell adni, mert a kijárati jelzőblokkot nem lehet feloldani. Behaladó vonatnál a fénysorompót az F. 2. sz. Forgalmi Utasítás szerint kell kezelni.

Ha a fénysorompó Zavar jelzést ad, és azt nem lehet megszüntetni (vagy lezárni a fénysorompót), akkor a vonatszemélyzetet Írásbeli rendelkezésen értesíteni kell a fénysorompó használhatatlanságáról, a kijárati jelző mellett "Szabad az elhaladás" jelzést kell adni, mert a kijárati jelzőblokkot nem lehet feloldani.

A "Hiba" feliratú fehér fényű visszajelentés hálózatkimaradáskor, fényáramköri hibánál és olyan meghibásodásoknál jelenik meg, ami a fénysorompó lezárását nem akadályozza. A Hiba jelzés megjelenésekor hangjelzés is hallható, amely a "Berregő ki" feliratú nyomógombbal kapcsolható ki.

Ha a Hálózat feliratú kék fényű visszajelentő lámpa folyamatosan világít, akkor a fénysorompó áramellátása rendben működik. Áramkimaradásnál a lámpa kialszik és Hiba jelzés jelenik meg.

A fénysorompót kézzel a "Zavar feloldó/M!" feliratú nyomógomb megnyomásával lehet kézzel lezárni, ismételt kezeléssel felnyitni. A kézi lezárás ideje alatt a "Lezárva" feliratú vörös fényű lámpa villog, időszakos kikapcsolhatatlan hangjelzés kíséretében. A vonat által lezárt fénysorompót kézi kezeléssel nem lehet felnyitni. A kézi kezeléssel lezárt fénysorompó a kézi lezárás időtartama alatti időtúllépéskor nem kerül Zavar állapotba. A fénysorompó a vonatok közlekedésénél általuk vezérelve automatikusan működik, így a nyomógomb kezelésére csak rendkívüli esetben kerülhet sor (kiskocsi közlekedése stb.).

A "Zavar feloldó/M!" nyomógomb véletlen kezelést gátló szerkezettel és számlálóval vannak ellátva. Csak indokolt esetben, rendkívüli körültekintéssel szabad használni!

A fénysorompó berendezés jelenleg le van szerelve, visszajelentései sötétek. Vonatközlekedés esetén a vonatnak az útátjáró előtt meg kell állnia és csak az útátjáró fedezése után szabad áthaladni.



Vissza