"Új
mappa (2) - The Ultimate C gyakorló pack"
Az oldal remekül használható ehhez a csomaghoz. A programozási
ismeretek elsajátításához, ajánlott az ebben lévő feladatok
megoldása. Nem titkoltan, az oldal másik célja hogyha problémába
ütközünk a gyakorlócsomag feladataival, illetve azok
megoldásaival - az oldal magyarázatot adjon a kérdéses
problémára.
- Bevezetés
- A programozás alapjai
- Előrehaladottabb programozás
- Az egyszerű C/C++ programok rejtelmei
- A program fő függvénye, és a rendszer közötti kapcsolat
- Hibakeresési módszerek
- Összetett dinamikus adatszerkezetek
- Fájlkezelés, adattárolás
- Egyszerű síkbeli grafikai alkalmazás
Ia, A legelső C program elkészítése
- Soroljon fel legalább három ismert IDE-t!
- Írja le az alap C program szerkezetét!
- Mi a teendő, ha az IDE-t, vagy a programunkat vírusnak észleli a gép?
- Definíálja a változót saját szavaival! Sorolja fel a változó három elemét!
- Adja meg miként lehet elnevezni egy változót, írjon rá példát is!
- Írjon példát egy egész típusú változó deklarációjára!
- Írjon példát egy "valos" nevű, valós típusú változó deklarációjára, aminek kezdőértéke a pi!
- Írjon példát három karakter típusú változó deklarációjára, három kezdőértékkel!
- Vegyen fel két szöveg típusú változót, az egyik neve legyen "2szöveg", a másiknak pedig legyen kezdőértéke!
- Keresse meg azokat a hibákat az alábbi programban, amik a
futást megakadályozzák - írja le a javított
verziót:
#includer <studio.h>
int mein()
{
printl("Az alma kek.")
retur 0;
}
- Keresse meg azokat a hibákat az alábbi programban, amik a
futást megakadályozzák - írja le a javítás
módját:
#include <stdio.h>
int main(){ printf("A fu kek."); return 0; }
- Keresse meg azokat a hibákat az alábbi programban, amik a
futást megakadályozzák - írja le a javítás
módját:
#include <stio.h>
int main(){
prinf("Az eg kek.")
return 0; }
- Milyen jellel helyettesíthetünk int, float, és char típusú változókat a printf utasításban?
- Milyen jellel helyettesíthetünk int, float, és char típusú változókat a scanf utasításban?
- Milyen jellel helyettesíthetünk szöveget a printf illetve a scanf utasításokban?
- Mit eredményez a printf utasításban az alábbi szöveg?
"Ez egy\nszépen tagolt\n'szöveg'."
- Mit eredményez a printf utasításban az alábbi szöveg?
"Ez egy \\\\\\ szépen\ttagolt\n'szöveg'."
- Mit eredményez a printf utasításban az alábbi szöveg?
"Ez egy\t\n\t\"szépen\" tagolt 'szöveg'."
- Mit eredményez a printf utasításban az alábbi szöveg?
"Ez egy\n\\\n\t\"szépen\" tagolt\n'szöveg'."
- Mire szolgál a printf utasításban a "\a" jelzés?
- Írjon példát egész szám típusú változó beolvasására a scanf segítségével!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely kiírja azt a szöveget, hogy "Hello world"!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely kiírja azt a szöveget, hogy "Az alma zold."!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely bekér két számot, és kiírja azokat!
- Írjon egy egyszerű C programot, egy téglalap területének/kerületének kiszámításához!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely bekér két számot, és elvégzi rajtuk a négy alapműveletet!
- Írjon egy egyszerű C programot, egy kör sugárból történő területének/kerületének kiszámításához! A pi értéke lehet 3.14.
- Írjon egy egyszerű C programot, egy kör átmérőből történő területének/kerületének kiszámításához! A pi értéke lehet 3.14.
- Írjon egy egyszerű C programot, ami bekéri a szükséges
paramétereket ehhez a képlethez, és behelyettesít:
X = A / 3 + [(B + C) * (B - C)] / 2
Ib, A számítógép alkatrészei
- Mire szolgál a processzor a számítógépben?
- Mit értünk egy processzor órajele alatt?
- Mit értünk egy processzor magszáma alatt?
- Mit értünk egy processzor bitszáma alatt?
- Mi az a regiszter?
- Mi az az aritmetikai egység?
- Mi az a logikai egység?
- Mi az az L1, L2, L3 cache?
- Mire szolgál a fizikai memória?
- Mi az a címzés?
- Mi az a memóriacím?
- Írja le röviden a merevlemez logikai adatelrendezését!
- Mi az a fájlnév?
- Mi a különbség a fájlnév és a teljes elérési út között?
- Mi az a 8.3-as fájlnév?
- Mire kell odafigyelni fájlkezeléskor (röviden)?
- Mire való a videokártya?
- Sorolja fel a videókártya fő jellemzőit!
- Sorolja fel a videokártyához tartozó, ön által ismert programozási felületeket!
- Mire való a BIOS?
IIa, Adattárolás kettes számrendszerben
- Miért tárolható nagyobb szám egy 32 bites gépen, mint egy 8 bitesen?
- Váltsa át az alábbi számot kettes/nyolcas/tizenhatos számrendszerbe: 56154
- Váltsa át az alábbi számot kettes számrendszerből: 100101010111
- Váltsa át az alábbi számot nyolcas számrendszerből: 243
- Váltsa át az alábbi számot tizenhatos számrendszerből: 0xCF
- Írjon egy olyan sorszámozott típust amin a legkisebb
memóriaigénnyel tárolhatóak az alábbi értékek:
- 0
- -1
- 274
- -126
- 57546
- -10856
- 35605
- 75065
- A 6, kérdésre válaszolt típusok, hány byte memóriát foglalnak egyenként?
- Képes-e a rendszer hagyományos törtekkel (pl. 1/3) helyesen számolni?
- Írja le, hogy a 6, példában lévő számok, logikai típusként milyen állítást jelentenének?
- Lehet-e értéket tárolni a void típusban?
- Miért lehet egy mutatóművelet veszélyes?
- Mit jelent a NULL mutató?
- Soroljon fel karakterkódolásokat!
- Milyen karakterkódolással kell menteni a programot, hogy az ékezetek helyesen jelenjenek meg?
- Milyen karakterkódolással tárolná a "Hello World!" szöveget, hogy a legoptimálisabb legyen?
- Milyen karakterkódolással tárolná a "Helló világ!" szöveget (a memóriában), hogy a legoptimálisabb legyen?
- Milyen karakterkódolással tárolná a "Привет, мир!" szöveget, hogy a legoptimálisabb legyen?
- Hány byteot foglalnak a 15,-17, kérdésben leírt szövegek, a legoptimálisabb tárolás mellett?
- Legfeljebb mekkora szöveg tárolható, egy char[60] típusú változóban?
- Hogyan működik a dátum/idő kezelése a C/C++ nyelvben?
- Írjon példát változódeklarációra az alábbi esetekben:
- 8 bites előjeles egész szám, _8beesz névvel, -2 kezdőértékkel
- 4 byte méretű előjeles egész szám, x4eesz névvel
- 1 byte méretű karakter, x1k névvel, 'A' kezdőértékkel
- 64 bites előjel nélküli egész szám, _64benesz névvel, 15 kezdőértékkel
- 2 byte méretű logikai típus, tetszőleges névvel, igaz kezdőértékkel
- egyszeresen pontos valós szám, _furik néven, 3.14f kezdőértékkel
- 16 bites előjel nélküli egész szám, _16év_ néven
- 8 byte méretű előjel nélküli egész szám, _5abc néven
- 32 bites logikai típus, logikai néven
- kétszeresen pontos valós szám, __8_f néven
- 16 bites karakter, 8_f néven, L'П' kezdőértékkel
- 2 byte méretű karakterekből álló, legfeljebb 57 betűs szöveget tároló karakterlánc, 2byxx néven
- többszörösen pontos valós szám, atompontos néven
- Milyen karakterkódolással dolgozik a C, ha nem adunk meg semmit?
- Írjon egy egyszerű C programot, ami kiírja hogy "Helló világ!" a képernyőre!
IIb, Műveletek kettes számrendszerben
- Igaz-e hogy egy négy alapműveletből álló műveletet átalakítás nélkül, a C/C++ a matematikai műveleti sorrendnek megfelelően végez el?
- Igaz-e hogy a zárójel minden egyéb számolási műveletet felülbírál a programnyelvben?
- Miért nem kell az alábbi kifejezésbe zárójel?
A && B || C && A - Végezze el az alábbi műveleteket (A = 2, B = 0, C = -1, D =
5.00f)! Mennyi az eredmény?
- C * 2
- C + A * B / D + 1
- A * B - D * C
- A % B % C
- Végezze el az alábbi műveleteket (A = 2, B = 0, C = -1, D =
5.00f), [minden műveletnél számoljon a kezdőértékekből]! Mennyi
az egyes változók értéke?
- A += B++ - C;
- B -= ++A - C;
- A *= ++A / C++ + --B;
- D /= --A - C++;
- Végezze el az alábbi műveleteket (A = 2, B = 0, C =
-1)! Milyen állítás lesz az eredmény?
- A && B || C && A
- A || !B && C || !A
- !(A < 2 || B > 3) && C
- (C && A) || !(B < A)
- B == A || A <= C
- A <= C && C >= B
- Végezze el az alábbi műveleteket (A = 2, B = 0, C = 1)
[kezelje 8 bitesként az értékeket]! Mennyi az eredmény?
- A << 2
- B >> 2
- A | B | C
- A & B & C
- A | B & C
- ~A ^ B
- Végezze el az alábbi műveleteket (A = 2, B = 0, C = -1, D =
5.00f)! Mennyi az eredmény?
- A / (float)C + sizeof(long int) * 2
- (A < B ? B - A : A - B) * float(C) + D - sizeof(char) * 2
- A * 2 + --B, B++, C - B
- Végezze el az alábbi műveletet (A = 2, B = 0, C = -1, D =
5.00f) [mindent úgy ahogy eddig]! Mennyi az eredmény?
- (((A / C + sizeof(long int) * 2) > 0 ? 5 : -2) + ~A - ++B * C) < 100 ? ~A ^ B : sizeof(wchar_t) + 2
- Hogyan használható a lista operátor? Mutassa be egy rövid kódrészleten keresztül!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről két egész számot, majd összeadja azokat!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről két egész számot, és megállapítja a számtani közepüket (átlagát)!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről
két egész számot, és megállapítja a mértani közepüket!
Mj: A gyökvonást az sqrt(<szám>) utasítás végzi el, a kerekítést az lround(<valós szám>) amikhez kell a math.h fájl. - Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről két valós számot, majd összeadja azokat!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely if-else szerkezettel meghatározza egy valós szám abszolút értékét!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely bemutatja a programnyelv egyetlen háromoperandusú operátorát, egy valós szám abszolút értékének számítása közben!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely veszi két beolvasott valós szám számtani közepét (átlagát)!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely veszi két beolvasott valós szám mértani közepét!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely az fabs utasítással
meghatározza egy szám abszolút értékét!
Mj: Az utasítás - fabs(<valós szám>) - olyan amihez kell a math.h fájl. - Írjon egy egyszerű C programot, egy téglalap területének/kerületének kiszámításához, valós számokkal!
- Írjon egy egyszerű C programot, egy kör átmérőből történő területének/kerületének kiszámításához! A pi értéke legyen a math.h fájlban lévő M_PI konstans, és számoljon valós számokkat!
IIc, A program mint adathalmaz
- Melyik programnyelv a programozás őse?
- Miben különbözik a gépi kód, az alacsony szintű, és a magas szintű programnyelv?
- Mit értünk védett módú operációs rendszer alatt?
- Miért omlik össze a program egy érvénytelen memóriaterületre hivatkozáskor?
- Melyik az a fordítóprogram, amely Linux alatt is elérhető, és népszerű? Milyen szerkesztőt, és hibakeresőt érdemes hozzá használni?
- Milyen fordítót használ a Code::Blocks, és a Dev-C++?
- Milyen fordítóval dolgozik a Visual Studio, a C++ Builder, és a Borland C++?
- Írjon egy egyszerű példát, az if szerkezet bemutatására!
- Írjon egy egyszerű példát, az if-else szerkezet bemutatására!
- Írjon egy egyszerű példát, az if-else if-else szerkezet bemutatására!
- Írjon egy egyszerű példát, az switch-case bemutatására!
- Írjon egy egyszerű példát, a háromoperandusú feltételes utasítás bemutatására!
- Mire szolgál a switch-case utasításban a default kulcsszó?
- Mit értünk ciklus alatt?
- Írjon egy egyszerű példát, a while ciklusra!
- Írjon egy egyszerű példát, a do-while ciklusra!
- Írjon egy egyszerű példát, a for ciklusra!
- Mire szolgál a break utasítás?
- Mire szolgál a continue utasítás?
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről két számot és megállapítja, hogy az első szám osztója-e a másiknak!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott mennyiségű számot, és összeadja azokat!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott mennyiségű számot, és átlagolja azokat!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami elszámol 18446744073709551615-ig és a számokat kiírja a képernyőre!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott darabszámot, és ennyi véletlenszámot generál!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott darabszámot, és ennyi 1 és 100 közötti véletlenszámot generál!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott darabszámot, és ennyi 0 és 1 között véletlenszámot generál, és kiírja három tizedes jegy pontossággal [printf-ben %.3f]!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott darabszámot, és ennyi prímszámot generál!
IIIa, Egyedi típusok definiálása
- Definíálja saját szavaival hogy mi az a tömb/vektor programozási szempontból!
- Mit értünk egy tömb memóriafolytonossága alatt?
- Vegyen fel egy tetszőleges nevű, int típusú, 60 elemű tömböt. Hivatkozzon a 12. elemére, mind mutatók által, mind indexeléssel!
- Mit értünk mátrix alatt?
- Definiáljon egy 5 sorú, és 3 oszlopú valós számmátrixot! Hivatkozzon a [4][2] indexű elemre! Ez hanyadik sorban, és hanyadik oszlopban található?
- Mit értünk túlindexelés alatt? Mutassa be gyakorlati példával!
- Defináljon egy 5x5x5-es konstans karakterteret, nulla kezdőértékkel! Hanyadik elemet jelöli a t[15]?
- Definiáljon egy 6 dimenziós tömböt, t névvel, az alábbi méretekkel: [1, 2, 3, 4, 5, 6]. Hány elemet tartalmaz egy ilyen tér?
- Milyen célokat szolgál a típusdefiníció?
- Írjon típusdefiníciót egy ilyen struktúrához: int, int, char, u. int, char[20]
- Mit értünk mező alatt programozási szempontból?
- Mi az a struktúramutató?
- Mire való a pont, és a nyíl operátor?
- Miként lehet meghatározni egy struktúra méretét?
- Miben különbözik a tömb, a struktúra, és a union?
- Mi az a flexibilis struktúra? Írjon rá egy egyszerű gyakorlati példát!
- Mi az az enumeráció? Miért jobb mint egy halom konstans?
- Létezik-e tömbnek, vagy akár mátrixnak típusdefiníciója?
- Írjon egy egyszerű példát az álnevek használatára!
- Készítsen egy egyszerű halmazt, amelyen bemutatja az elemek be/kivitelét, illetve halmazbeli létüknek ellenőrzését!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált vektor minimum elemét keresi meg!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált vektor minimum elemének helyét keresi meg!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált vektor maximum elemét keresi meg!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált vektor maximum elemének helyét keresi meg!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált vektort ad össze!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált vektort megszoroz egy képernyőről beolvasott számmal!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált vektor skaláris szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált vektorból egy újat állít elő, úgy hogy minden koordinátának veszi az abszolút értékét!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált vektorból egy harmadikat állít elő, úgy hogy a koordinátákat az előző kettő koordinátáinak számtani közepei adják!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált vektorból egy harmadikat állít elő, úgy hogy a koordinátákat az előző kettő koordinátáinak mértani közepei adják!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált valós számmátrix értékeiből meghatároz egy vektort, úgy hogy az a mátrix soronkénti összegeiből áll!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált valós számmátrix értékeiből meghatároz egy vektort, úgy hogy az a mátrix soronkénti átlagaiból áll!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált mátrixot ad össze!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált mátrixot szoroz össze!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált 2x2-es számmátrix determinánsát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált 3x3-as számmátrix determinánsát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált térbeli vektor vektoriális szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két előre definiált térbeli vektor diádikus szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami három előre definiált térbeli vektort vegyes szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy előre definiált pivottáblában, egy előre kijelölt pivotelemmel elvégez egy lépésnyi pivotálást!
- További feladatok itt - mivel ezeket nem én írtam, ezekhez nincs készre gyártott megoldás
IIIb, A program részekre bontása
- Mit értünk blokk alatt?
- Írjon példát egy régióra!
- Mit értünk változók érvényességi tartománya alatt? Mutassa be gyakorlati példával!
- Mi van akkor ha egy változóra az érvényességi tartományán kívül próbálunk meg hivatkozni?
- Mi van akkor ha egy blokkban, és egy blokkon kívül is van egy azonos nevű változó? Melyiket fogjuk elérni?
- Mit értünk globális, illetve lokális változó alatt?
- Mit értünk függvény alatt programozási szempontból?
- Mit értünk egy függvény visszatérési értéke alatt?
- Deklaráljon egy függvényt fv1 névvel, aminek bemenő paramétere két egész szám, és a visszatérési értéke valós szám!
- Deklaráljon egy függvényt fv2 névvel, aminek nincs bemenő paramétere, és karaktermutatót ad vissza!
- Írja meg az alábbi matematikai függvény programkódját!
f(x) = x - x/2 + x/3 - x/4 + x/5 - Miben különbözik a függvény az eljárástól?
- Deklaráljon egy eljárást fv3 névvel, ami három tetszőleges típusú paramétert kér be!
- Mit értünk cím szerinti paraméterátadás alatt? Milyen további paraméterátadásokat ismer?
- Írjon egy olyan eljárást, amely a 12, példában lévő matematikai függvény eredményét cím szerint adja vissza - védelemmel!
- Lehet-e egy függvénynek több visszatérési értéke?
- Mi az a rekurzió? Hogyan viselkednek a rekurzív függvények?
- Mi az a függvénymutató? Írjon példát egy függvénymutató típusdefiníciójára!
- Mi az a makró? Mivel tud többet/kevesebbet mint egy függvény?
- Írjon példát egy olyan makróra, ami a 12, példában lévő matematikai függvényt számolja!
- Miként fordítható a programba egy-egy .h fájl?
- Melyik függvénytárban találhatóak a következő
függvények? (header fájl)
printf, getchar, rand, time, calloc, cos, sqrt, atoi, strcat, strdup - Soroljon fel legalább 5 fordítói direktívát!
- Makrók definiálásán kívül, mire alkalmas a #define direktíva?
- Sorolja fel a függvénytárak készítését pár lépésben!
- Mi az a névtér?
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami összead két számot!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami megállapítja, hogy a egész szám osztója-e b-nek!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami kiszámolja egy tetszőleges valós szám, tetszőleges egész hatványát!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér egy vektort, annak a dimenzióját, és meghatározza a hosszát!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér egy tömböt, annak hosszát, és kiátlagolja az elemeit!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér egy tömböt, annak hosszát, és meghatározza az elemek mértani közepeit!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér egy mátrixot, annak méreteit, és kiátlagolja az elemeit!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér egy mátrixot, annak méreteit, és meghatározza az elemek mértani közepeit!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér egy teret, annak méreteit, és kiátlagolja az elemeit!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér egy teret, annak méreteit, és meghatározza az elemek mértani közepeit!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami kiszámolja az x-edik Fibonacci-számot rekurzív módon!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami x faktoriálist számít rekurzív módon!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely bekér két térbeli vektort, és cím szerinti módon visszaadja azok vektoriális szorzatát!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely bekér egy tömböt, kiátlagolja elemeit, és az eredményt kiírja a képernyőre!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely bekér egy tömböt, összegzi elemeit, és az eredményt kiírja a képernyőre!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely bekér két számot, és a négy alapműveletet elvégzi rajtuk, az eredményt kiírva a képernyőre!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely beolvassa cím szerint egy vektorba az adatokat a képernyőről!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely beolvassa cím szerint egy mátrixba az adatokat a képernyőről!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely beolvassa cím szerint egy térbe az adatokat a képernyőről!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely egy cím szerint átadott vektort feltölt véletlenszámokkal!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely egy cím szerint átadott mátrixot feltölt véletlenszámokkal!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely egy cím szerint átadott teret feltölt véletlenszámokkal!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, amely bekéri egy adott egyedi struktúra adatait a képernyőről!
- Írjon egy egyszerű C makrót, amely összead két számot!
- Írjon egy egyszerű C makrót, amely meghatározza két szám maximumát!
- Írjon egy egyszerű C makrót, ami megállapítja, hogy a egész szám osztója-e b-nek!
- Írjon egy egyszerű C makrót, ami három számnak számítja a számtani közepét!
- Írjon egy egyszerű .H fájlt, amely a 27,-53, feladatokat foglalja magába!
IIIc, Egyszerű dinamikus adatszerkezetek
- Mit értünk dinamikus tömb alatt?
- Mi a különbség a statikus, és a dinamikus tömb között?
- Mi fog egy adott memóriaterület, és a tömb között kapcsolatot teremteni? Mi az elve a dinamikus tömbnek?
- Mire kell odafigyelni tömbök futásidejű dinamikus lefoglalásakor?
- Melyek azok az utasítások, amelyeknek fontos szerepe a dinamikus tömbök kezelésében?
- Írjon egy kódrészletet, amelyben beolvasunk egy pozitív egész számot, és lefoglalunk egy ilyen hosszú tömböt!
- Vegyen fel egy tetszőleges nevű, int típusú, dinamikus, 60 elemű tömböt. Hivatkozzon a 12. elemére, mind mutatók által, mind indexeléssel!
- Igaz-e hogy mind statikus, mind dinamikus tömb előállítható bármilyen adattípusból?
- Meg lehet-e változtatni egy tömb hosszát futásidőben? Mutassa meg állításának igazát!
- Miért kell kinullázni a dinamikus tömböket egyes algoritmusokhoz?
- Tegyük fel hogy létezik egy dinamikus struktúra alapú tömb lefoglalva. Hivatkozzon egy tetszőleges elemének, tetszőleges mezejére!
- Miért kell felszabadítani a dinamikus tömböt, míg a statikusat nem?
- Rajzolja le a dinamikus mátrix, egyszerűbbik elrendezését!
- Miért nem lehet dinamikus mátrixoknál túlindexelést alkalmani?
- Mi a különbség a statikus, és a dinamikus mátrix között?
- Miért kell két csillag a mátrixok típusdefiníciójában, míg a tömbében csak egy?
- Írjon példát egy képernyőről beolvasott méretű dinamikus téglalapos mátrix lefoglalására, védelem nélkül!
- Írjon példát egy adott méretű dinamikus téglalapos mátrix felszabadítására!
- Lehetséges-e egy dinamikus téglalapos mátrix futásidejű átméretezése?
- Miként lehet egy dinamikus téglalapos számmátrixot kinullázni egyszerűen?
- Írjon egy példát egy háromszög alakú számmátrix lefoglalására, és felszabadítására!
- Hogyan lehet direkt, és indirekt struktúra alapú tömböket előállítani? (példával) Mi a különbség a kettő között, miért előnyösebb/hátrányosabb az egyik, mint a másik?
- Átméretezhető-e egy dinamikus tér?
- Átméretezhető-e egy dinamikus n-dimenziós tömb?
- Mi a lényege a new utasításnak? Melyik eredeti C utasítást váltja ki?
- Mi a lényege a delete utasításnak? Melyik eredeti C utasítást váltja ki?
- Átméretezhető-e egy new utasítással létrehozott tömb?
- Mutassa be röviden az std::vector objektumot! Mik az előnyei/hátrányai a kézi foglaláshoz képest?
- Mondjon legalább 3 olyan műveletet, amit az std::vector kapásból tud, de a klasszikus dinamikus tömb nem!
- Írjon egy egyszerű példát az std::vector használatára!
- Melyik függvénytárak szükségesek a new, illetve az std::vector használatához?
- Kell-e függvénytár a kézi foglalású dinamikus tömbök használatához?
- Alkalmas-e az std::vector mátrixok kialakítására?
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér két pozitív egész számot, és lefoglal egy ekkora méretű dinamikus, téglalapos valós számmátrixot, védelem nélkül!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami átméretez egy már korábban lefoglalt dinamikus, téglalapos méretű valós számmátrixot, védelem nélkül!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami felszabadít egy dinamikus, téglalapos valós számmátrixot!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér két pozitív egész számot, és lefoglal egy ekkora méretű dinamikus, téglatest alakú valós számteret, védelem nélkül!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami átméretez egy már korábban lefoglalt dinamikus, téglatest alakú valós számteret, védelem nélkül!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami felszabadít egy dinamikus, téglatest alakú valós számteret!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér két pozitív egész számot, és lefoglal egy ekkora méretű dinamikus, téglalapos tetszőleges típushoz alkalmazható mátrixot, védelemmel!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami átméretez egy már korábban lefoglalt dinamikus, téglalapos tetszőleges típushoz alkalmazható mátrixot, védelem nélkül!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami felszabadít egy dinamikus, téglalapos tetszőleges típushoz alkalmazható mátrixot!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér 3 db pozitív egész számot, és lefoglal egy ekkora méretű dinamikus, téglatest alakú tetszőleges típushoz alkalmazható teret, védelemmel!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami átméretez egy már korábban lefoglalt dinamikus, téglatest alakú tetszőleges típushoz alkalmazható teret, védelem nélkül!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami felszabadít egy dinamikus, téglatest alakú tetszőleges típushoz alkalmazható teret!
- Írjon egy egyszerű C függvényt, ami bekér n db pozitív egész számot, és lefoglal egy ekkora méretű dinamikus, szögletes tetszőleges típushoz alkalmazható n-dimenziós teret, védelem nélkül (rekurzív módon érdemes)!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami felszabadít egy dinamikus, szögletes tetszőleges típushoz alkalmazható n-dimenziós teret (rekurzív módon érdemes)!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért vektort minimum elemét írja ki!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért vektort minimum elemének helyét írja ki!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért vektort maximum elemét írja ki!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért vektort maximum elemének helyét írja ki!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért vektort ad össze!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért vektort megszoroz egy képernyőről beolvasott számmal!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért vektor skaláris szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért vektorból egy újat állít elő, úgy hogy minden koordinátának veszi az abszolút értékét!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért vektorból egy harmadikat állít elő, úgy hogy a koordinátákat az előző kettő koordinátáinak számtani közepei adják!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért vektorból egy harmadikat állít elő, úgy hogy a koordinátákat az előző kettő koordinátáinak mértani közepei adják!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért valós számmátrix értékeiből meghatároz egy vektort, úgy hogy az a mátrix soronkénti összegeiből áll!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért valós számmátrix értékeiből meghatároz egy vektort, úgy hogy az a mátrix soronkénti átlagaiból áll!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért mátrixot ad össze!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért mátrixot szoroz össze!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért 2x2-es számmátrix determinánsát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért 3x3-as számmátrix determinánsát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért térbeli vektor vektoriális szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami két futásidőben bekért térbeli vektor diádikus szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami három futásidőben bekért térbeli vektort vegyes szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért pivottáblában, egy előre kijelölt pivotelemmel elvégez egy lépésnyi pivotálást!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami egy futásidőben bekért
TSzemely alapú tömbön végez
számításokat:
- Számolja ki a leggyakoribb szem, és hajszínt, majd kiírja a képernyőre!
- Számolja ki az átlagéletkort!
- Írassa ki a neveket, lakcímeket, kedvenc számokat egymás alá, megfelelő formázással!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, ami két futásidőben bekért vektort ad össze!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, ami egy futásidőben bekért vektort megszoroz egy képernyőről beolvasott számmal!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, ami két futásidőben bekért vektor skaláris szorzatát számítja!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, ami egy futásidőben bekért vektorból egy újat állít elő, úgy hogy minden koordinátának veszi az abszolút értékét!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, ami két futásidőben bekért vektorból egy harmadikat állít elő, úgy hogy a koordinátákat az előző kettő koordinátáinak számtani közepei adják!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, ami két futásidőben bekért vektorból egy harmadikat állít elő, úgy hogy a koordinátákat az előző kettő koordinátáinak mértani közepei adják!
- További feladatok itt - mivel ezeket nem én írtam, ezekhez nincs készre gyártott megoldás
IIId, Karakterláncokkal végzett műveletek
- Foglalja össze a szöveges mód néhány főbb jellemzőjét!
- Melyik a legelterjedtebb szöveges módú képernyőterület, és mire képes?
- Mit jelent a kurzor, a szöveges mód kapcsán?
- Melyik az utolsó Windows rendszer, amely még képes MS-DOS alkalmazásokat teljes képernyőn futtatni?
- Mik azok a standard be/kimenetek? Sorolja fel őket!
- Miként lehet a Parancssor segítségével másolni ezen standard csatornák között?
- Mutasson példát arra, hogyan lehet a Parancssorban, külön segédprogram nélkül szövegszerkesztőt létrehozni!
- Mutasson példát arra, hogy a Parancssor másolás parancsával hogyan lehet egy szövegfájlt kiíratni!
- Írjon egy példát arra, hogy miként automatizálható a formázás a Parancssor alól!
- Mely utasításokkal lehet bekérni egy karaktert a standard csatornákról?
- Mely utasításokkal lehet kiírni egy karaktert a standard csatornákon?
- Mi értelme van az fflush utasításnak?
- Foglalja össze röviden, hogy mi köze van a sortörésnek az írógépekhez!
- Mi a karakterláncok beolvasásának fő problémája? Hogyan orvosolja ezt az fgets?
- Hogyan íratunk ki egy karakterláncot a standard csatornákon? Példaként írasson ki egy szöveget a standard hibakimenetre!
- Mi a funkciója a zárókarakternek? Mely karakter lehet zárókarakter?
- Előfordulhat-e hogy a gets lehagyja a zárókaraktert?
- Mire való az strlen utasítás?
- Miként lehet két szöveg betűrendbeli helyét meghatározni?
- Miért kerül a betűrendben az Á betű a Z után, a C standard függvényeit használva?
- Miért kell használni az strdup utasítást?
- Miért nem lehet két karakterláncot simán egyenlővé tenni egymással?
- Hogyan lehet összekapcsolni két karakterláncot?
- Ha a szövegek számot tartalmaztak miért nem adódnak össze a számok?
- Miként lehet egy szöveget, más típussá pl. intté alakítani?
- Miért nem alkalmazható az átalakításhoz a típuskonverzió?
- Mi az a formátumsztring?
- Mit helyettesítenek az alábbi jelölések?
- %+.2g
- %-10E,
- %p,
- %ls,
- %llu,
- %08hhX,
- %*.4Lf
- Mik azok a vezérlőkarakterek?
- Írjon le néhány fontos gondolatot ezekről a
vezérlőkarakterekről!
- BS
- ESC
- FF
- EOT
- EOF
- BEL
- CR/LF
- HT
- SIGINT
- Írja le milyen változatokkal bírnak a printf, és scanf utasítások! Melyik mire alkalmazható?
- Írjon egy egyszerű C kódrészletet, amely xxxx.xx.xx alakból dátumot olvas be a képernyőről, egy struktúrába!
- Írjon egy egyszerű C kódrészletet, amely valamely scanf
segítségével értelmez egy adott alakú mondatot!
"Rudolf 12 éves." - Mik az előnyei az std::string objektumnak, a klasszikus karakterláncokhoz képest?
- Mik a hasonlóságok az std::string és az std::vector között?
- Mutassa be miként lehet szövegeket kiírni a képernyőre, csatornaobjektumok által!
- Mutassa be miként lehet változókat kiírni a képernyőre, csatornaobjektumok által!
- Mutassa be miként lehet változókat beolvasni a képernyőről, csatornaobjektumok által!
- Mutassa be miként lehet egy egész sort beolvasni a képernyőről, csatornaobjektumok által!
- Miként lehet a típuskonverziót helyettesíteni std::string esetén?
- Lehetséges-e nemzetközi szöveget beolvasni a szöveges képernyőről a csatornaobjektumok által?
- Írjon egy egyszerű C programot, amely a Parancssori átirányítással, egyidejűleg szövegszerkesztő, és kiíró program is!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely beolvas a képernyőről egy szöveget, és megmondja a hosszát!
- Írjon egy egyszerű C programot, amely beolvas a képernyőről két szöveget, összefűzi őket, és kiírja!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, amely a Parancssori átirányítással, egyidejűleg szövegszerkesztő, és kiíró program is!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, amely beolvas a képernyőről egy szöveget, és megmondja a hosszát!
- Írjon egy egyszerű C++ programot, amely beolvas a képernyőről két szöveget, összefűzi őket, és kiírja!
IIIe, Egyszerű rendezési algoritmusok
- Írja le a rendezés lépéseit, és feltételeit!
- Mikor lesz két adat közvetlenül összehasonlítható, és mikor csak közvetetten?
- Mi az egyszerű véletlenszám generálás elve?
- Miért fontos a kezdőérték a véletlenszám generálás során?
- Mely utasítások szükségesek a véletlenszám generáláshoz?
- Miként lehet generálni 0 és 1 közötti valós véletlenszámokat?
- Miként lehet generálni 1 és 10 között egész véletlenszámokat?
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott darabszámot, és ennyi véletlenszámot generál!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott darabszámot, és ennyi 1 és 100 közötti véletlenszámot generál!
- Írjon egy egyszerű C programot, ami beolvas a képernyőről egy a felhasználó által megadott darabszámot, és ennyi 0 és 1 között véletlenszámot generál, és kiírja három tizedes jegy pontossággal!
- Mi a cserés módszer lényege?
- Mi a beszúró módszer lényege?
- Mi a buborék módszer lényege?
- Mi a Neumann módszer lényege?
- Miként tudunk szövegeket csökkenő/növekvő betűrendbe rakni?
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott tömböt véletlenszámokkal tölt fel!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglalapos mátrixot véletlenszámokkal tölt fel!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglatest alakú teret véletlenszámokkal tölt fel!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott tömböt cserés rendezéssel növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglalapos mátrixot cserés rendezéssel soronként növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglatest alakú teret cserés rendezéssel soronként növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott tömböt cserés rendezéssel csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglalapos mátrixot cserés rendezéssel soronként csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglatest alakú teret cserés rendezéssel soronként csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott tömböt beszúró rendezéssel növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglalapos mátrixot beszúró rendezéssel soronként növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglatest alakú teret beszúró rendezéssel soronként növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott tömböt beszúró rendezéssel csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglalapos mátrixot beszúró rendezéssel soronként csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglatest alakú teret beszúró rendezéssel soronként csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott tömböt buborék rendezéssel növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglalapos mátrixot buborék rendezéssel soronként növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglatest alakú teret buborék rendezéssel soronként növekvő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott tömböt buborék rendezéssel csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglalapos mátrixot buborék rendezéssel soronként csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy cím szerint átadott téglatest alakú teret buborék rendezéssel soronként csökkenő sorrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy karakterláncokból álló tömböt betűrendbe rak!
- Írjon egy egyszerű C eljárást, ami egy karakterláncokból álló tömböt fordított betűrendbe rak!