ReadKey Method

Megvárja hogy billentyűleütés érkezzen, és ha beérkezett visszatérési értékeként megadja azt.

Namespace: Graph
function ReadKey: Char;

Return Value

Type: Char

 

Mivel a grafikus üzemmód, és a szöveges üzemmód itt külön ablakokban működik, ez a függvény eldönti hogy mikor melyikben figyelje a leütött billentyűket. Ahhoz hogy a függvény a grafikus ablakot figyelje, a konzolt vagy el kell rejteni, vagy le kell csukni a tálcára (alapértelmezés). Ha ezek közül egyik sem teljesül a függvény a konzolt fogja figyelni.

A függvény Crt unitban található változata kizárólag a konzolból veszi a billentyűleütéseket, ezért fontos hogy a Graph unit és a Crt unit egyidejű használata esetén a Graph unit kerüljön a uses listában későbbi helyre. Egyéb esetben az grafikus ablakban leütött billentyűket sohasem fogjuk megkapni.

A kompatibilitást megőrizendő, bizonyos billentyűkombinációk két karakterrel térnek vissza, ahol az első karakter mindig 0. Ilyenkor egy újabb ReadKey függvényhívással tudható meg a leütött funkcióbillentyű.

A program tetszőleges billentyűkódok lekérdezését valósítja meg.

program Kodok;
uses Crt, Graph;
var
  C: Char;
begin
  repeat
    repeat
    until KeyPressed;
    C := ReadKey;
    if C = #0 then
      C := ReadKey;
    WriteLn(Ord(Ch));
  until C = #32;
end.

Reference