ReadKey Method
Megvárja hogy billentyűleütés érkezzen, és ha beérkezett visszatérési értékeként megadja azt.
Mivel a grafikus üzemmód, és a szöveges üzemmód itt külön ablakokban működik, ez a függvény eldönti hogy mikor melyikben figyelje a leütött billentyűket. Ahhoz hogy a függvény a grafikus ablakot figyelje, a konzolt vagy el kell rejteni, vagy le kell csukni a tálcára (alapértelmezés). Ha ezek közül egyik sem teljesül a függvény a konzolt fogja figyelni.
A függvény Crt
unitban található változata kizárólag a
konzolból veszi a billentyűleütéseket, ezért fontos hogy a Graph
unit és a Crt
unit egyidejű használata esetén a Graph
unit kerüljön a uses
listában későbbi helyre. Egyéb
esetben az grafikus ablakban leütött billentyűket sohasem fogjuk
megkapni.
A kompatibilitást megőrizendő, bizonyos billentyűkombinációk két
karakterrel térnek vissza, ahol az első karakter mindig 0. Ilyenkor
egy újabb ReadKey
függvényhívással tudható meg a leütött
funkcióbillentyű.
A program tetszőleges billentyűkódok lekérdezését valósítja meg.
program Kodok; uses Crt, Graph; var C: Char; begin repeat repeat until KeyPressed; C := ReadKey; if C = #0 then C := ReadKey; WriteLn(Ord(Ch)); until C = #32; end.