SaveImage(integer,integer,integer,integer,string) Method
A megadott, téglalap alakú grafikus képernyőrészletet tárolja el a megadott fájlban.
procedure SaveImage(const X1, Y1, X2, Y2: integer; FileName: string);
Parameters
- X1
- Type: integer
A téglalap bal felső sarkának X koordinátája.
- Y1
- Type: integer
A téglalap bal felső sarkának Y koordinátája.
- X2
- Type: integer
A téglalap jobb alsó sarkának X koordinátája.
- Y2
- Type: integer
A téglalap jobb alsó sarkának Y koordinátája.
- FileName
- Type: string
A tároláshoz használt fájl neve. Ha nem ad meg semmit (FileName =
''
), akkor a program egy mentés ablakot dob fel, ahol bekéri a fájlnevet.
A SaveImage kis képek esetén (~100x100) gyors, nagyobbak esetén viszont lassú. Egymás után ismételt hívásokban, főleg nagy téglalapok mellett lehetőleg ne használja.
A mentett fájl saját fájlformátum (Delphi BGI Graphics Image,*.dgi), megjelenítésekor az aktuális paletta szerint lesz kirajzolva. Tudomásom szerint jelenleg még nincs olyan képszerkesztő program ami kezelné ezt a formátumot, ezért ha képet akar menteni, használja a SaveBitmap eljárást.
Ha üres fájlnév mellett a felugró ablakot bezárja, vagy a Mégse
gombot nyomja meg, akkor az eljárás nem csinál semmit.