Sziasztok!
Farkas Gábor vagyok Szeged mellől Szatymazról és egy a világon egyedülálló Drift autó megépüléséről szeretnék beszámolni. Régi vágyam volt egy V8-as motorral hajtott versenyautó megépítése. A több mint 10 éves versenyzések idején jórészt Ladával mentem így kézenfekvő volt, hogy ebbe a típusba hajtsak végre, ekkora változtatást. Ezért úgy gondoltam beleteszek egy 2101-es Ladába egy Mercedes 126, 3800ccm V8-as motort.


lada_v8  lada_v8
Az ezt megelőző két évben BMW-el Drifteltem, most ezt az autót is Driftre építettem meg. A Mercedes motort egy BMW váltóval házasítottam, hogy össze ne vesszenek kaptak egy szinter kuplungot közéjük. A motor a Lada gyári bakhelyekre került, így a tűzfal komoly átalakításon ment keresztül. Továbbhaladva így a kormányszár is megnyúlt, a pedálok is új helyre kerültek és a kagylóülések egészen a hátsó ülésig tolódtak. Hogy meg is álljon az autó hátul is tárcsafékeket kapott és hidro kézifék gondoskodik a gyors fordulókról. Az autó átépítése 4 hónapig tartott. Az első beüzemeléskor a gyári K-Jetronik rendszer volt rajta, ez 3 hét tanulmány után sem volt hajlandó megfelelően dolgozni. Ezért megváltunk egymástól és szívócsöveket építettem, amikre álló Dellortó karbik kerültek.

lada_v8

Így ezzel a munka a próbájához ért, május 16-án elvittem az Euro- Ringre a Driftbajnokság versenyére, ahol a 7. helyen végeztük a versenyt.

lada_v8   lada_v8

Van egy autós egyesületem, ami már 14 éve versenyeket rendez (szlalom,rallye) a környéken, a neve nem véletlenül V-8 AMSE. Szeretném az autót minél több embernek megmutatni, segítsetek ebben Én az átépítésben jobban otthon vagyok. Továbbra is elviszem versenyekre (Drift, Szlalom), kiállításokra, találkozókra. Az eddigi tapasztalatok alapján biztos vagyok benne, hogy nagy érdeklődést vált ki bárhol is jelenjen meg.

lada_v8

Egy kis retro, a kormányom közepén. Az autó fog még változni az év folyamán, kap bukócsövet és egy teljes festést is.
További képek az autóról:    V-8 AMSEbg

Vissza