2101 - kereklámpás
A VAZ-2101 /Lada 1200/ típusú személygépkocsik első példányai 1970-ben jelentek meg útjainkon. Az akkori nemzetközi közlekedésbiztonsági
előírások és gépjármű-technikai fejlesztések figyelembevételével tervezett klasszikus felépítésű gépkocsi ésszerű és praktikus kialakításával
tűnt ki a kínálatból. Kis külső mérete és tömege ellenére tágas utastérrel és nagy csomagtérrel rendelkezik, a lágy rugózás, a hatékony fűtési
rendszer pedig biztosítják az utasok kényelmét.
1974-ben gördült le a gyár szerelősoráról az első VAZ-21011 /Lada 1300/ típusú személygépkocsi, mely a VAZ-2101 /Lada 1200/ típus korszerűsített
változata. A kismértékű karosszériamódosításokon kívül nagyobb térfogatú, erősebb motorral szerelték fel. 1978-ban mutatták be a VAZ-21013 /Lada 1200s/
típust, ami külsőségeiben és felszereltségében megegyezett a VAZ-21011 /Lada 1300/ -assal, azonban a korábbi 1198 cm3 -es motort építették bele.
A veteránkorú eredeti állapotú Zsigulit /VAZ-2101/ az alábbi szembetűnő tulajdonságokról ismerhetjük fel:
-
"babás" króm lökhárító elöl és hátul,
-
teli homlokfal,
-
kerek króm visszapillantó tükör, amit 3 csavar rögzít a b.e. sárvédőre,
-
króm küszöbléc,
-
fényvisszaverő prizma hátul mindkét oldalon a lámpák alatt,
-
cirill betűs Zsiguli felirat (embléma) hátul a jobb oldalon,
-
ezüst színű (fehér) műszerfalbetét,
-
fehér számlap a műszeregységben,
-
króm díszkarikás kormány,
-
gázpedál alsó pontja rögzíve van a taposólemezre.
Ezzel szemben a fiatalabb 1200s és 1300-as típusokon:
-
fekete gumicsík fut végig a króm lökhárítók élén,
-
luggatott homlokfal,
-
szögletes króm vagy fekete visszapillantó tükör, amit 2 csavar rögzít a b.e. ajtóra,
-
fekete küszöbléc,
-
prizmák a hátsó lámpára integrálva,
-
tolatólámpa a jobb oldalon,
-
típusjelölés a bal hátsó lámpa alá kerül,
-
barna, fa utánzatú betét a műszerfalon,
-
fekete számlap a műszeregységen,
-
C oszlopon műanyag rostély,
-
lökhárító alá rögzített hátsó ködlámpa (esetenként).
<< Vissza a Lada típusokhoz
|